Mazda 626 GE FP '96 1.8
Witam!
Jest to mój pierwszy samochód więc postanowiłem założyć ten wątek co by od czasu do czasu zaczerpnąć fachowej porady majstrów. Mazda w rodzinie od 7 lat. Kupiona w Szwecji przez mojego ojca i tam cały czas eksploatowana. Niestety w tym roku z powodu stanu blacharki i innych drobiazgów nie przeszła tam przeglądu. Telefon od ojca czy biorę samochód w przeciwnym razie leci na złom, ponieważ koszta naprawy w tamtych rejonach przekracza kilkukrotnie wartość samochodu a sam woli dołożyć i w końcu zmienić auto. Długo się nie zastanawiałem i tak oto stałem się posiadaczem Mazdy 626 1.8 16V. W szwedzkim dowodzie rejestracyjnym widnieje wpis mówiący że Mazda uzbrojona jest w 77kw co daje nam około 105km czyli delikatnie mocniejszą wersje 1.8.
Jako że samochód przez cały czas użytkowany był nad samym morzem jest dość obficie zjedzony przez rudą i ogólnie zaniedbany od strony blacharskiej. Reperaturki już kupione więc niebawem będzie robiona. Mazdę posiadam już dwa tygodnie więc w trakcie załatwiania urzędów zrobiona została tylna zawieszka i wymienione uszczelki na przegubach. Na wymianę czekają już nowo zakupione sworznie ale na przeglądzie powiedzieli że stare jeszcze pojeżdżą więc z tym się nie spieszę.
Opis:
-Nadwozie hatchback
-Rok produkcji 1996.
-Pojemność 1.8 16v 105km benzyna
-Przebieg realny 160 000km
Wyposażenie:
-Centralny zamek
-Podświetlana stacyjka jak i zamek w drzwiach
-Wspomaganie kierownicy
-Podgrzewane fotele
-Spryskiwacze reflektorów
-ABS
-Airbag
-Szyby na korbkę : D
-Elektryczne lusterka
-Klimatyzacja
-Dodatkowe światło stopu w spojlerze
Zmiany:
Głośniki HERTZ DCX 570
Centralny z pilota
Sprężyny -35mm
Blacharka
Na sezon letni felgi XXR 962 17x7
Zdjęcia zaraz po rejestracji w Polsce jeszcze z pakietem kół zimowych w bagażniku:
i na dzień dzisiejszy. Jako że młody jeszcze jestem postanowiłem dać jej trochę ''szczeniackiego'' wyglądu. Cały czas zastanawiam się czy trochę nie przesadziłem. Co myślicie?
Po blacharce
Felunek (+zakurzona jak cholera):
Jest to mój pierwszy samochód więc postanowiłem założyć ten wątek co by od czasu do czasu zaczerpnąć fachowej porady majstrów. Mazda w rodzinie od 7 lat. Kupiona w Szwecji przez mojego ojca i tam cały czas eksploatowana. Niestety w tym roku z powodu stanu blacharki i innych drobiazgów nie przeszła tam przeglądu. Telefon od ojca czy biorę samochód w przeciwnym razie leci na złom, ponieważ koszta naprawy w tamtych rejonach przekracza kilkukrotnie wartość samochodu a sam woli dołożyć i w końcu zmienić auto. Długo się nie zastanawiałem i tak oto stałem się posiadaczem Mazdy 626 1.8 16V. W szwedzkim dowodzie rejestracyjnym widnieje wpis mówiący że Mazda uzbrojona jest w 77kw co daje nam około 105km czyli delikatnie mocniejszą wersje 1.8.
Jako że samochód przez cały czas użytkowany był nad samym morzem jest dość obficie zjedzony przez rudą i ogólnie zaniedbany od strony blacharskiej. Reperaturki już kupione więc niebawem będzie robiona. Mazdę posiadam już dwa tygodnie więc w trakcie załatwiania urzędów zrobiona została tylna zawieszka i wymienione uszczelki na przegubach. Na wymianę czekają już nowo zakupione sworznie ale na przeglądzie powiedzieli że stare jeszcze pojeżdżą więc z tym się nie spieszę.
Opis:
-Nadwozie hatchback
-Rok produkcji 1996.
-Pojemność 1.8 16v 105km benzyna
-Przebieg realny 160 000km
Wyposażenie:
-Centralny zamek
-Podświetlana stacyjka jak i zamek w drzwiach
-Wspomaganie kierownicy
-Podgrzewane fotele
-Spryskiwacze reflektorów
-ABS
-Airbag
-Szyby na korbkę : D
-Elektryczne lusterka
-Klimatyzacja
-Dodatkowe światło stopu w spojlerze
Zmiany:
Głośniki HERTZ DCX 570
Centralny z pilota
Sprężyny -35mm
Blacharka
Na sezon letni felgi XXR 962 17x7
Zdjęcia zaraz po rejestracji w Polsce jeszcze z pakietem kół zimowych w bagażniku:
i na dzień dzisiejszy. Jako że młody jeszcze jestem postanowiłem dać jej trochę ''szczeniackiego'' wyglądu. Cały czas zastanawiam się czy trochę nie przesadziłem. Co myślicie?
Po blacharce
Felunek (+zakurzona jak cholera):
Ostatnio edytowano 7 lut 2016, 13:27 przez B0TTLE, łącznie edytowano 15 razy
Skąd masz taki grill?
Lampy sam przerabiałeś?
Co do gleby daj od razu -40 i będzie wyglądała jak moja viewtopic.php?f=314&t=157625 Czyli i tak nie będzie widać, że jest gleba
Lampy sam przerabiałeś?
Co do gleby daj od razu -40 i będzie wyglądała jak moja viewtopic.php?f=314&t=157625 Czyli i tak nie będzie widać, że jest gleba
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Grill ori mazdy z ''noskiem'' z tym że ja ten nosek wyciąłem, usunąłem znaczek, podkleiłem plastikiem do tego żywica epoxydowa + szpachla i wygląda jak wygląda Lampy też sam przerabiałem z tym że nie malowałem odbłyśnika przy soczewce. Myślałem o -40 ale jakoś nie jestem przekonany do wciskania aż tak niskich sprężyn do seryjnych amorów. Jak to u Ciebie wygląda. Nic nie tłucze?
Żadnego stukania, tłuczenia itp. Amortyzatory mam zwykłe gazowe Monroe. Moim zdaniem różnica 5mm nie robi wielkiej różnicy dla amorków Już niemal rok tak jeżdżę i żadnych problemów. Do tego mam rozpórkę pod maską.
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Swietnie ten przód Ci wyszedł , polerowałeś szkło w lampach czy tylko rozklejałeś i malowałeś w środku
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Piotr89 napisał(a):Swietnie ten przód Ci wyszedł , polerowałeś szkło w lampach czy tylko rozklejałeś i malowałeś w środku
Tylko i wyłącznie druga opcja.
Jednak chyba będę wrzucał -40mm ale najpierw blaszka. Na chwilę obecną mam milion pomysłów tylko gotówki brak
B0TTLE napisał(a):Jednak chyba będę wrzucał -40mm ale najpierw blaszka. Na chwilę obecną mam milion pomysłów tylko gotówki brak
Nie wszystkie dobre pomysły wymagają dużego nakładu gotówki, pokazałeś to "odświeżając" przód auta. Co do obniżenia, proponuje -4,0 mniejsze jest bez sensu a i efektu wizualnego nie ma oprócz zepsutego komfortu. Dobrze zaczynasz zlepisz blachę i wtedy dopiero i będziesz mieć czyste pole do popisu. Powodzenia!
Ride or Die......
- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Kierunki też dymiłeś w środku? czy taki efekt jest bez pomarańczowych filtrów? Daj fotki lamp z bliska Mody na duzy plus.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Dobrze Eklerek mówi, daj jakieś zdjęcie z bliska, bo efekt z daleka zacny i chyba u siebie o coś takiego się pokuszę
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Ja poza malowaniem jeszcze bym chciał zmienić przesłony na takie z MX-6 bo nie pnie się snop światła z prawej strony ku górze, jak w 626 tylko ma proste odcięcie. Mam lampy od MXa więc można kombinować, przydała by się jeszcze taka testowa lampa od 626
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Kierunki też dymione, wyciągnięty pomarańczowy filtr i dodatkowy plastik który siedzi w środku i przesłania cały kierunek. Pokrywa kierunku jest prążkowana poziomo a ten plastik w środku pionowo co po złożeniu daje nam taką kratkę na migaczu. U mnie są tylko poziome paski.
Obowiązkowo! : D Ja zaczynałem dymienie od kierunków jako że koszt nowego to 19pln... i dobrze bo obydwa mi pękły przez to że brałem się za rozklejanie bez opalarki tylko próbowałem raz w piecu, raz we wrzątku, a że kleju było tyle że mógłbym skleić dziesięć takich kierunków po godzinie walki postanowiłem użyć więcej siły i pokrywa migacza pękła co widać na ostatniej focie. Co do zdjęć jak tylko przestanie padać postaram się cyknąć coś telefonem.
Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie odnośnie obniżania. U mnie przód siedzi trochę wyżej jak tyłek i tak się zastanawiam czy kupując sprężyny nie dać na przód -40 i tył -35. Co myślicie?
Eklerek323f napisał(a):przydała by się jeszcze taka testowa lampa od 626
Obowiązkowo! : D Ja zaczynałem dymienie od kierunków jako że koszt nowego to 19pln... i dobrze bo obydwa mi pękły przez to że brałem się za rozklejanie bez opalarki tylko próbowałem raz w piecu, raz we wrzątku, a że kleju było tyle że mógłbym skleić dziesięć takich kierunków po godzinie walki postanowiłem użyć więcej siły i pokrywa migacza pękła co widać na ostatniej focie. Co do zdjęć jak tylko przestanie padać postaram się cyknąć coś telefonem.
Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie odnośnie obniżania. U mnie przód siedzi trochę wyżej jak tyłek i tak się zastanawiam czy kupując sprężyny nie dać na przód -40 i tył -35. Co myślicie?
Ja miałem to samo. Obniżyłem i przód i tył tak samo, a po tym zabiegu wyszło, że teraz przód u mnie siedzi minimalnie niżej.
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
jak zmieniasz tak przód to go wzbogać w halogeny i jak dla mnie te or spryski reflektorów nie pasują+grill w kolor. Ale to moja sugestia
ps; Daj fotkę kierunkowskazu z bliska.
ps; Daj fotkę kierunkowskazu z bliska.
cichy_86 napisał(a):jak dla mnie te or spryski reflektorów nie pasują
A jak bym je widział u siebie, mega mi się podobają
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Eklerek323f napisał(a):A jak bym je widział u siebie, mega mi się podobają
ładniejsze by były jakieś zgrabniejsze
cichy_86 napisał(a):ładniejsze by były jakieś zgrabniejsze
Pewnie, że by lepiej leżały ale co oryginał to oryginał
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
cichy_86 napisał(a):jak zmieniasz tak przód to go wzbogać w halogeny i jak dla mnie te or spryski reflektorów nie pasują+grill w kolor. Ale to moja sugestia
ps; Daj fotkę kierunkowskazu z bliska.
Halogeny są jak najbardziej w planach, strasznie podobają mi się te od cronosa bez aluminiowych ramek ale tym zajmę się podczas dopieszczania detali czyli pod sam koniec. Cyknąłem dzisiaj zdjęcia lamp ale podczas deszczu i mało co widać
Spryskiwacze zostają na 100% : D
Co do grilla myślałem o pomalowaniu pod kolor ale cały czas zastanawiam się czy nie pójść o krok dalej i zrobić tak:
Ostatnio edytowano 11 kwi 2014, 00:47 przez B0TTLE, łącznie edytowano 2 razy
B0TTLE napisał(a):Cyknąłem dzisiaj zdjęcia lamp ale podczas deszczu i mało co widać
Poka poka
Co do grilla, ja bym zostawił tak jak jest teraz, co za dużo to nie zdrowo Masz zamiar ładować HID w soczewki?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości