HMM Jakaś dziwna teoria z tego ci mi wiadomo układ hamulcowy odpowietrza sie zawsze od koła oddalonego najdalej od pompy hamulcowej..a po przekatnej pierwsze słysze.ProboszczV6 napisał(a): tak samo po przekątnej powinno się odpowietrzać.
Hamulce w BA – problemy i ich rozwiązanie
scrabi
ProboszczV6 napisał(a):w każdym aucie układ hamulcowy ma rozdzielone obwody po przekątnej, tak samo po przekątnej powinno się odpowietrzać.
Wygląda na to że leży cały jeden obwód, możliwe że w pompie hamulcowej jest uszkodzony jeden tłok, dlatego nie ma ciśnienia w obwodzie. Nie chodzi mi o pompę ABS bo to jest osobny element, on raczej nie ma wpływu na takie zachowanie, pompa ABS nie wytwarza ciśnienia w obwodzie bez potrzeby, istotna jest pompa hamulcowa, tam gdzie się wlewa płyn hamulcowy pod zbiorniczkiem.
Wymieniałeś którą część dokładnie? i w jakim celu wymieniałeś?
wymieniłem pompe poniewaz myslałem ze jedna sekcja nie działa, niestety auto dalej hamuje po przekontnej. dzis wymieniłem wszystkie przewody elastyczne i reperaturki zacisków przód (gumki na tłoczkach, prochowniki..)
- Od: 18 lip 2009, 23:30
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323f Ba 97r 1.5
Witam. W mojej maździe pojawił się problem samoczynnie zaciskających się hamulców. Objaw wygląda tak że po przejechaniu kilkunastu kilometrów pedał hamulca zaczyna twardnieć i hamulce zaciskają się. Początkowo myślałem że to wina prowadnic zacisku lecz wymieniłem wszystko na nowe łącznie z tłokiem w zacisku . Po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem wrócił , pedał twardnieje, zaciski zaciskają się koła się grzeją . Sprawdziłem prowadnice wszystko chodzi. Zauważyłem też że gdy auto nie może jechać a odkręcę odpowietrznik płyn tryśnie hamulce puszczają więc tak jakby nie cofało płynu, oraz przy wymianie zauważyłem że po odkręceniu przewodu hamulca z przedniego lewego zacisku płyn hamulcowy nie ścieka. Sprawdziłem przewód gumowy nie jest przytkany odkręcałem następne aż do pompy ABS płyn dalej nie leci (przy prawym kole płyn ścieka). Nie wiem czy przyczyna może tkwić w pompie hamulca czy pompie ABS że nie cofa się płyn hamulcowy i blokuje koła na forach główną przyczyną podobnych objawów są prowadnice zacisku, tutaj raczej nie to. Może ktoś się spotkał z podobnym objawem???
-
bartek8408
Masz za wysoko ustawiony pedał hamulca. Przy pedale jest kontra i śruba. Popuść pedał by łapał niżej niż dotychczas i wszystko będzie w porządku. Przerabiałem ten problem u kuzyna w 323F BG.
No i co po wymianie się dzieje? Działa?
Ja mam ten sam problem
Najpierw zregenerowaliśmy pompę, problem wrócił.
Wymiana na inną używkę kpl. z serwem (stan idealny), nadal to samo.
Zastanawiamy się nad gumkami wszelkiej maści w całym układzie, może któraś z nich puszcza się
Dopisano 22 sty 2014, 12:44:
Na priv dostałem wiadomość
:
Dzięki za info
Będę próbował i napisze potem co i jak 
Ja mam ten sam problem
Wymiana na inną używkę kpl. z serwem (stan idealny), nadal to samo.
Zastanawiamy się nad gumkami wszelkiej maści w całym układzie, może któraś z nich puszcza się
Dopisano 22 sty 2014, 12:44:
Na priv dostałem wiadomość
cieptas napisał(a):hej
po wymianie wszystkich gumek na zaciskach teraz hamulce się nie zapowietrzając . abs działa i hamulec nie wpada w podłogę
Dzięki za info
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Wymieniłem:
-Przewody elastyczne x4
-gumki na zaciskach
-tylne cylinderki
-dwa przewody między cylinderkami a elastycznymi przewodami
Na razie 800km i jest
Dodam że wcześniej hamulca w przednim lewym kole brakowało już przy 400km
Dodam jeszcze że moje auto nie posiada ABSu (z pompy wychodzą trzy przewody)
-Przewody elastyczne x4
-gumki na zaciskach
-tylne cylinderki
-dwa przewody między cylinderkami a elastycznymi przewodami
Na razie 800km i jest

Dodam że wcześniej hamulca w przednim lewym kole brakowało już przy 400km
Dodam jeszcze że moje auto nie posiada ABSu (z pompy wychodzą trzy przewody)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Witam , mam problem z hamulcami w mojej maździe , zaczęło się od tego ze chciałem zrobić prowadnice w przednich zaciskach i po wciskaniu tłoczków coś mi się zepsuło.
Pedał hamulca na zapalonym silniku wpada w podłogo , na początku myślałem ze jest zapowietrzony ale odpowietrzałem wszystkie koła i dalej mam ten sam problem.
Wymieniłem pompę z serwem na drugą ( używano ze szrotu ) i są te same objawy.
Podczas wciskania pedału hamulca w zbiorniczku pojawia się powietrze i lekko obroty spadają .

Już nie wiem co może być nie tak ,
Po muście bo nie ma pomysłów.
Pedał hamulca na zapalonym silniku wpada w podłogo , na początku myślałem ze jest zapowietrzony ale odpowietrzałem wszystkie koła i dalej mam ten sam problem.
Wymieniłem pompę z serwem na drugą ( używano ze szrotu ) i są te same objawy.
Podczas wciskania pedału hamulca w zbiorniczku pojawia się powietrze i lekko obroty spadają .
Już nie wiem co może być nie tak ,
Po muście bo nie ma pomysłów.
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
Masz ewidentnie zapowietrzony układ i nie ma o czym więcej tu dyskutować. Pedał na początku będzie miękki i stwardnieje z czasem. Swoją drogą jak odpowietrzałeś te hamulce?
Robisz przednie koło to odpowietrzasz przednie a nie jakieś najdalsze z tyłu. Teorie jakieś dziwne. Takie coś się robi przy gruntownej zmianie płynu hamulcowego i to każde koło po kolei poczynając od tyłu na przedzie kończąc. Te koło, które robiłeś czyli domyślam się, że oba, załóż cienki wężyk o średnicy 6mm na odpowietrznik przy zacisku hamulcowym przednim. Wężyk najlepiej zanurz w szklance lub menzucre wypełnionej niewielką ilością płynu hamulcowego. Odpal silnik i poproś drugą osobę by powoli wcisnęła pedał hamulca. Kiedy wciśnie w podłogę niech cię o tym poinformuje, wtedy ty odkręcasz odpowietrznik i płyn wlatuje do wężyka razem z powietrzem. Kiedy przestaje się tłoczyć zakręcasz odpowietrznik i mówisz drugiej osobie by puściła pedał i wykonała ponownie ten sam manewr i ponownie odkręcasz odpowietrznik. Robisz to tak długo aż we wężyku już będzie lecieć tylko sam płyn bez bąbli. Na tym koniec roboty. Z drugim kołem to samo i masz hamulce sprawne. Uprzedzam Cię, że prawdopodobnie przy odpowietrzaniu drugiego koła pedał będzie robić się twardszy ponieważ wtedy całkowicie usuniesz powietrze z układu więc nie przejmuj się tym, że przy odpowietrzaniu pierwszego koła pedał nadal będzie wlatywać w podłogę. Pojeździj paręnaście kilometrów a pedał będzie jeszcze bardziej twardszy a hamulce będą działać na 100% swoich możliwości.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś wszystko. Jakby co to pisz na priv.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś wszystko. Jakby co to pisz na priv.
Tyle ze niepotrzebnie ją wymieniał. Poza tym tu nie ma to większgo znaczenia a nawet jesli takie cos sie robi to należy odpowietrzyć wszystkie koła.
Tak jak Tobie opisałem. Z każdym kołem tak zrób.
Ja mam watpliwosci co do mojej pompy , moze ona przepuszcza na uszczelniaczu i dla tego idzie powietrze do zbiorniczka , bo zadnych wyciekow nie mam. Bo sprawdzalem kazde kolo osobno. A to nie byla nowa czesc tylko uzywana.
Jak myslisz?
Jak myslisz?
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
Najpierw odpowietrz. Przekonasz się że to tylko zapowietrzony uklad.
Witam ponownie
Po naprawie układu w/w minęło już 15kkm
Teraz mam inny problem.
Po odpaleniu auta, przy pierwszym hamowaniu pedał wpada mi w glebę tak jak by był zapowietrzony.
Po pod pompowaniu, następne hamowania są tak jak było wcześniej.
Czy jest możliwe, że układ jest zapowietrzony? (w marcu był zalany nowy płyn)
Czy są to objawy kończących się okładzin? (przy remoncie wyglądały przyzwoicie)
Po naprawie układu w/w minęło już 15kkm
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Teraz mam inny problem.
Po odpaleniu auta, przy pierwszym hamowaniu pedał wpada mi w glebę tak jak by był zapowietrzony.
Po pod pompowaniu, następne hamowania są tak jak było wcześniej.
Czy jest możliwe, że układ jest zapowietrzony? (w marcu był zalany nowy płyn)

Czy są to objawy kończących się okładzin? (przy remoncie wyglądały przyzwoicie)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Powiem Tobie, że na moje to będzie zapowietrzony. A płyn jest w normie? Deficyt płynu też piwoduje zapowietrzanie się układu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości