Mazda3 Sport BL LF 2010 2.0 DISI i-stop Graphite Mica – R.I.P.
co do filtrów powietrza to mnie właśnie ciekawi w BL z 2.0 DISI i-stop bo sam używam oryginału ale chciałem zmienić na K&N tylko jest pewnien problem bo w intercarsie, allegro itp zazwyczaj mają K&N 33-2293 i piszą że pasuje a na stronie domowej http://www.knfilters.com/search/appsear ... 6RWbSFJQ== jest że 2010 MAZDA 3 2.0L L4 F/I – Non-US, Exc. DISI Eng. co oznacza "except – z wyjątkiem" i do DISI z i-stop-em jest 33-2999 którego nigdze w Polsce nie można znaleźć i dlatego nasuwa mi się pytanie czy jest jakaś różnica w samej budowie filtra rozmiary itp czy zupełnie coś innego np zapotrzebowanie na powietrze w DISI? jeżeli u nas dystrybutor (intercars) pisze, że pasuje a sam K&N, że nie to kto ma racje? bo wymiarami też może pasować ale sama konstrukcja filtra powinna być inna, dlatego też nie używałem zamienników. Może ktoś z Was posiada większą wiedzię i mnie oświeci 
To może ja Was oświecę, jako autor m.in. zestawienia zamienników filtrów w FAQ 3BL
Co do wymiany filtra powietrza to harmonogram różni się nieco w zależności od rynków. EU przewiduje ją rzeczywiście co 60kkm, ale z adnotacją, że jeśli warunki eksploatacji są niesprzyjające i filtr ulegnie wcześniejszemu zanieczyszczeniu to należy go wymieniać częściej. W praktyce oznacza to kontrolę wizualną co przegląd i w miarę potrzeby tylko oczyszczenie (przedmuchanie) lub wymianę.
Jeśli chodzi zaś o filtr powietrza do 2.0 DISI (i-stop) to ma on inne wymiary niż do "zwykłego" 2.0. Jeśli ktoś szuka zamienników to musi zwrócić na to uwagę, bo niestety większość "wyszukiwarek" w sklepach internetowych (nawet tych dużych) zawiera błędy "podpowiadając" filtry do 2.0, ale bez i-stop. Mylą się również hurtownie, nawet te znane. Polecam nasz FAQ
Oczywiście wszelkie uwagi i sugestie są mile widziane. A propos, skoro Kolega El Duende napisał, że Knecht OC 195 do 1.6 nie leży jak należy (pokrywa się ponoć nie domykała) to go z zestawienia usuniemy (tu zwracam się z prośbą do Konrada). Dzięki.
Co do wymiany filtra powietrza to harmonogram różni się nieco w zależności od rynków. EU przewiduje ją rzeczywiście co 60kkm, ale z adnotacją, że jeśli warunki eksploatacji są niesprzyjające i filtr ulegnie wcześniejszemu zanieczyszczeniu to należy go wymieniać częściej. W praktyce oznacza to kontrolę wizualną co przegląd i w miarę potrzeby tylko oczyszczenie (przedmuchanie) lub wymianę.
Jeśli chodzi zaś o filtr powietrza do 2.0 DISI (i-stop) to ma on inne wymiary niż do "zwykłego" 2.0. Jeśli ktoś szuka zamienników to musi zwrócić na to uwagę, bo niestety większość "wyszukiwarek" w sklepach internetowych (nawet tych dużych) zawiera błędy "podpowiadając" filtry do 2.0, ale bez i-stop. Mylą się również hurtownie, nawet te znane. Polecam nasz FAQ

ZOOMik napisał(a):EU przewiduje ją rzeczywiście co 60kkm, ale z adnotacją, że jeśli warunki eksploatacji są niesprzyjające i filtr ulegnie wcześniejszemu zanieczyszczeniu to należy go wymieniać częściej.
To teraz mi napisz co to znaczy dokładnie "wcześniejsze zanieczyszczenie"
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
„Wcześniejsze zanieczyszczenie” oznacza dokładnie, że filtr uległ "zafajdaniu" wcześniej, tj. przed „książkowym” dystansem 60kkm. Japończycy sugerują skrócenie tego okresu o połowę w ciężkich warunkach eksploatacji (m.in. drogi o dużym zapyleniu), ale jak inspekcja podczas przeglądu wykaże zasyfienie, to wcześniej – przytoczone „cyfry” to tylko wartości orientacyjne a nie wytyczne do obligatoryjnego przestrzegania. Stopnia zanieczyszczenia filtra nie ocenia się na podstawie żadnych pomiarów, lecz organoleptycznie, właśnie po kolorze (zaczernieniu) bibuły filtracyjnej. W związku z tym, siłą rzeczy jest ona subiektywna, ale jak swoje auto powierzasz do przeglądów dobremu serwisowi to wiedzą kiedy już jest czas
Oczywiście nie ma absolutnie żadnych technicznych przeciwwskazań, aby filtr powietrza zmieniać co przegląd.

No właśnie => poprawiłem FAQ. Przecież mówiliśmy o filtrze powietrza... 

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Dzisiaj wpadł zestaw kosmetyków firmy Meguiar's: wosk Ultimate Quick Wax oraz czernidło do opon Endurance Tire Gel, oba podobno bardzo dobre:
Nakładanie wosku to bajka, 15 minut i zrobione całe auto, łatwo, szybko i przyjemnie, do tego wosk pięknie pachnie co dodatkowo umila pracę. Można nakładać na wszystkie powierzchnie, łącznie z szybami i plastikami, nic się nie plami. Efekty:
Na czernidło do opon skusiłem się po przeczytaniu opinii w internecie, podobno bardzo długo pozostaje na oponach, dając efekt pięknej, czarnej i błyszczącej się opony. Dodatkowo, zabezpiecza gumę przed starzeniem, zobaczymy jak to wyjdzie "w praniu". Efekty:
Po dzisiejszym zastosowaniu, jestem zadowolony z obu produktów, polecam.
Nakładanie wosku to bajka, 15 minut i zrobione całe auto, łatwo, szybko i przyjemnie, do tego wosk pięknie pachnie co dodatkowo umila pracę. Można nakładać na wszystkie powierzchnie, łącznie z szybami i plastikami, nic się nie plami. Efekty:
Na czernidło do opon skusiłem się po przeczytaniu opinii w internecie, podobno bardzo długo pozostaje na oponach, dając efekt pięknej, czarnej i błyszczącej się opony. Dodatkowo, zabezpiecza gumę przed starzeniem, zobaczymy jak to wyjdzie "w praniu". Efekty:
Po dzisiejszym zastosowaniu, jestem zadowolony z obu produktów, polecam.
Ostatnio edytowano 13 maja 2014, 23:44 przez monkahead, łącznie edytowano 2 razy
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
nie dość, że kupując trójkę moja była jako wzór to na dodatek podobnej chemi używa...
przyznam, że efekt zacny, chociaż ja z wosku nie jestem aż tak bardzo zadowolony jak go "reklamują" w internecie ale wet coat polecany przez Ksylo też mogę polecić 

Wczoraj myłem furę, 10 dni po aplikacji wosku Ultimate Quick Wax, wosk dalej był na aucie, nawet po umyciu gąbką i wężem pod ciśnieniem, także śmiało można kupować ten wosk, dobrze zabezpiecza lakier przed brudem.
Czernidło także się sprawdza, opony dalej są czarne, co prawda nie błyszczą się już tak jak w dniu aplikacji ale przeżyły przez ten czas kilka deszczy więc jest OK, najważniejsze że kolor opon nie zmiania się w szary/brąz aka stara guma.
Czernidło także się sprawdza, opony dalej są czarne, co prawda nie błyszczą się już tak jak w dniu aplikacji ale przeżyły przez ten czas kilka deszczy więc jest OK, najważniejsze że kolor opon nie zmiania się w szary/brąz aka stara guma.
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Każdy wosk czy to sonax czy turtle będzie się trzymał spokojnie do trzech myć w zależności czy myjesz samą wodą czy z płynem i nie pozostawia osadu
najlepiej będzie to sprawdzić po 2 miesiącach czy się trzyma. Wosk w ramach zabezpieczenia lakieru należało by stosować co naj mniej 4x w roku.
Ale Tobie chodzi chyba o wosk w puszczce, bo nie wierzę żeby taki "psikany" wytrzymał tak długo. Podoba mi się, że auto się tak łatwo nie brudzi, a kolejna aplikacja to tylko 15 minut. Na "twardą" polerkę nie mam czasu, może przed zimą.
Wysłano z Nokia Lumia 820
Wysłano z Nokia Lumia 820
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
ragun napisał(a):Każdy wosk czy to sonax czy turtle będzie się trzymał spokojnie do trzech myć w zależności czy myjesz samą wodą czy z płynem i nie pozostawia osadunajlepiej będzie to sprawdzić po 2 miesiącach czy się trzyma. Wosk w ramach zabezpieczenia lakieru należało by stosować co naj mniej 4x w roku.
Ojj... Ja aplikowałem wosk w kwietni Collinite no.476s, przed nałożeniem wyglinkowałem, położyłem podkład pod wosk Dodo Juice. Efekt Jaki uzyskałem był zachwycający. Samochód mniej się brudzi, po umyciu lakier błyszczy się jak nowy jest gładziutki śliski
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
Endurance to jeden z lepszych dresingów, bardzo długo siedzi na dobrze wymytej oponie i ładnie kropelkuje.
A najważniejsze to nie myj auta gąbką!!!!! To zbrodnia i śmierć dla lakieru....
A najważniejsze to nie myj auta gąbką!!!!! To zbrodnia i śmierć dla lakieru....
- Od: 5 kwi 2008, 16:05
- Posty: 285 (30/1)
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.
Bejsu napisał(a):położyłem podkład pod wosk Dodo Juice
To są takie bajery? Fajna nazwa.
Bejsu napisał(a):przed nałożeniem wyglinkowałem, położyłem podkład pod wosk
Zrobiłeś jak Bozia przykazała

Ksylo napisał(a):A najważniejsze to nie myj auta gąbką!!!!! To zbrodnia i śmierć dla lakieru....
Myje gąbką tylko tam gdzie nie ma osadu z brudu, już się nauczyłem że w Mazdzie lakier rysuje się od samego patrzenia
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
polecam rękawice z mikrofibry, a najlepiej rękawice z naturalnej wełny...
tutaj bardzo duży wybór:
http://autonablask.pl/kategoria-produkt ... -rekawice/
pozdrawiam
tutaj bardzo duży wybór:
http://autonablask.pl/kategoria-produkt ... -rekawice/
pozdrawiam
- Od: 5 kwi 2008, 16:05
- Posty: 285 (30/1)
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości