Jak sprawdzić wentylator chłodnicy?
Dziękuję bardzo
Dopisano 5 kwi 2014, 10:47:
Zmierzyłem ten czujnik :
Przy temperaturze około 20 topni ma koło 1,9 kohm
wraz ze wzrostem temperatury spada rezystancja
przy około 100 stopni ma koło 0,2 kohm
To chyba jest dobry, Bezpieczniki też dobre co teraz.
Dopisano 5 kwi 2014, 10:47:
Zmierzyłem ten czujnik :
Przy temperaturze około 20 topni ma koło 1,9 kohm
wraz ze wzrostem temperatury spada rezystancja
przy około 100 stopni ma koło 0,2 kohm
To chyba jest dobry, Bezpieczniki też dobre co teraz.
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
pawcio1017 napisał(a):......W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak.............
Nie wiem skąd to wziąłeś ale tak na pewno nie jest. Ma wpływ na to stan właściwości fizycznych i chemicznych cieczy. W mojej BA wiatrak uruchamia się już wtedy kiedy wskazówka podniesie się niewiele ponad "godzinę dziewiątą".
Więc co mam sprawdzić. Pomóżcie.
Dopisano 5 kwi 2014, 14:05:
Ja mam czujnik na trzy piny.
Dopisano 5 kwi 2014, 14:05:
JapanBA napisał(a):Za aparatem zapłonowym jak wychodzi wąż od chłodnicy jest z szarą kostką na dwa piny.
Wentylatory załączają sie pojedynczo.
Co do sprawdzenia wygląda to tak:
Sprawdzamy miernikiem rezystancję przy danej temperaturze
Ja mam czujnik na trzy piny.
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
sprawdziłem i wydaje się byc sprawny
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
A jak to zrobic
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
Witam. Podłączę się do tematu .
Przeglądałem różne posty i niemogłem znaleść podobnej sytuacji jak w mojej madzi- otóż też nie włącza się wentylator chłodnicy sprawdziłem sam wiatrak na krótko załącza się , sprawdziłem bezpiecznik jest dobry napięcie do bezpiecznika też dochodzi , do przekażnika KA32 też dochodzi napięcie , został wymieniony czujnik wentylatora chłodnicy na nowy i pomimo tego nadal wentylator się nie załącza . Proszę o jakąś porade bo zachodzę w głowę i niemam już pomysłów a niechcę kombinować i podłączać wentylatora na krótko . Jeszcze odnośnie termostatu też jest sprawny oba węże do chłodnicy górny i dolny gorący , podczas normalnej jazdy temperatura jest w normie połowa wskaznika dopiero podczas postoju mazda zaczyna się gotować ale to efekt niewłączającego wentylatora . Jeszcze raz proszę o pomoc w diagnozie , a tak przy okazji wie ktoś może jak sprawdzić przekażnik KA32 w skrzynce bezpieczników bo być może to jego wina???
Przeglądałem różne posty i niemogłem znaleść podobnej sytuacji jak w mojej madzi- otóż też nie włącza się wentylator chłodnicy sprawdziłem sam wiatrak na krótko załącza się , sprawdziłem bezpiecznik jest dobry napięcie do bezpiecznika też dochodzi , do przekażnika KA32 też dochodzi napięcie , został wymieniony czujnik wentylatora chłodnicy na nowy i pomimo tego nadal wentylator się nie załącza . Proszę o jakąś porade bo zachodzę w głowę i niemam już pomysłów a niechcę kombinować i podłączać wentylatora na krótko . Jeszcze odnośnie termostatu też jest sprawny oba węże do chłodnicy górny i dolny gorący , podczas normalnej jazdy temperatura jest w normie połowa wskaznika dopiero podczas postoju mazda zaczyna się gotować ale to efekt niewłączającego wentylatora . Jeszcze raz proszę o pomoc w diagnozie , a tak przy okazji wie ktoś może jak sprawdzić przekażnik KA32 w skrzynce bezpieczników bo być może to jego wina???
- Od: 18 cze 2014, 03:39
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f silnik 1,5 ( Z5) rok 1996
A kiedy się gotuje to wskazówka w jakiej jest pozycji?
Wskazówka nawet jak dojdzie do H to przy zamkniętym układzie wydaje mi się, że nie powinno się jeszcze zagotować.
Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i korek powinien się otwierać dopiero przy ciśnieniu coś około 0.9 lub 1.1 bara. Przy takim ciśnieniu woda zagotuje się w temperaturze coś około 120'C
Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i korek powinien się otwierać dopiero przy ciśnieniu coś około 0.9 lub 1.1 bara. Przy takim ciśnieniu woda zagotuje się w temperaturze coś około 120'C
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A czujnik temperatury cieczy? Sprawny?
Moze to być tez problem korka w chłodnicy, ze za wcześnie się otwiera a przy niższym ciśnieniu temperatura wrzenia tez przecież jest niższa 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Może i tak mechanikiem nie jestem tylko wczesniej wentylator się załączał jak wskazówka na zegarach dochodziła do połowy więc domniemywam że wentylator załączał się już przy niższej temperaturze a teraz nawet nie drgie nawet jak wskazówka dochodzi pod literkę "H'" co do korka to podczas gdy wskazówka była bliska "H" to w zbiorniku wyrownawczym zaczynały pojawiać się bąbelki a przez korek było słychać syczenie jak by przepuszczał powietrze. a jak sprawdzić ten nieszczęsny przekaznik KA32 może w nim tkwi problem jako wskazówkę mogę dodać że po zdjęciu z niego obudowy i ręcznym mechanicznym styku wentylator też się nie załączył , i tak samo przy próbie zrobienia zworki na czujniku temperatury i mechanicznym przełączeniu przekaznika też lipa :–( , brak mi już pomysłów.....
- Od: 18 cze 2014, 03:39
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f silnik 1,5 ( Z5) rok 1996
Skoro ręczne zwarcie styków przekaźnika nie powoduje załączenia wentylatora to moze problem jest gdzieś zupełnie indziej?
Czy wentylator pracuje jak włączysz klimę?
EDIT: sprawdź bezpieczniki w skrzynce pod maską
Czy wentylator pracuje jak włączysz klimę?
EDIT: sprawdź bezpieczniki w skrzynce pod maską
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Bezpieczniki pod maską sprawdziłem są OK to przy okazji przekaznika jest w tym samym miejscu mam tylko jeden wentylator w madzi bo jest bez klimy . Mówisz że jak ręcznie styknie się przekaznik to wentylator powinien się załączyć u mnie tak się właśnie nie dzieje już o tym pisałem ale napięcie do przekaznika dochodzi ja jedną nożkę . mam pytanie trochę z innej beczki a czy jak termowłącznik podaje sygnał żeby włączyć wentylator to podaje go na przekaznik czy gdzieś do komputera i dopiero on daje sygnal na przekaznik ? dodam że przekaznik mam z dwoma bolcami w mojej mazdzie a dowiedziałem się że są tez z jednym bolcem . Spróbował bym zrobić zrobić na probę obejscie na nowych kablach ale niewiem jak podpiąc się z kablem od przekażnika do wentylatora .
- Od: 18 cze 2014, 03:39
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f silnik 1,5 ( Z5) rok 1996
Nie zabardzo rozumiem o co chodzi z tym namierzaniem cewki pisałem że napięcie do cewki dochodzi jak i do bezpiecznika . Wczoraj odkryłem że cewka też jest sprawna i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cewka załącza się tylko że dalej napięcie nie idzie na wentylator . Dzisiaj zobaczę zrobić nowy odcinek kabla bezpośrednio od cewki do wentylatora i zobaczę czy to pomoże dam znać , metoda prób i błędów bo kompletnie nie mam pojęcia jak mam się podpiąć pod tą cewkę czy tylko jednym kablem i masę wziąć z kabiny czy może jest też masa na przekazniku było by prościej.
I znowu jestem w czarnej d.... – dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz kable od wentylatora czy aby może coś na kablach się nie dzieje i tak jeden kabelek podchodzi do jednego przekaznika a drugi do drugiego przekaznika kabel czarny którego na początku nie mogłem zlokalizować jest od czarnego przekaznika który załącza się podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce a drugi żółty kabelek idzie do niebieskiego przekaznika który załącza się jak silnik się zagrzeje , pomocy bo nie wiem co dalej robić na moje oko przekażniki są sprawne skoro się załączają
? fakt jedno co zauwarzyłem to że czarny kabel który idzie do czarnego przekaznika sam przekaznik nie daje napięcia na ten kabelek nawet po tym jak drugi przekaznik się załączy z którego wychodzi żółty kabelek a próba zapodania napięcia na czarny kabelek konczy się zwarciem . reasumując kable do wentylatora są OK niewiem tylko czy aby ten czrny przekaznik jest dobry chociaż się załącza , może jakiś elektryk coś doradzi
??????
I znowu jestem w czarnej d.... – dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz kable od wentylatora czy aby może coś na kablach się nie dzieje i tak jeden kabelek podchodzi do jednego przekaznika a drugi do drugiego przekaznika kabel czarny którego na początku nie mogłem zlokalizować jest od czarnego przekaznika który załącza się podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce a drugi żółty kabelek idzie do niebieskiego przekaznika który załącza się jak silnik się zagrzeje , pomocy bo nie wiem co dalej robić na moje oko przekażniki są sprawne skoro się załączają
- Od: 18 cze 2014, 03:39
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f silnik 1,5 ( Z5) rok 1996
tombik napisał(a):Nie zabardzo rozumiem o co chodzi z tym namierzaniem cewki pisałem że napięcie do cewki dochodzi
Napiecie bedzie bo przekaznik jest w 99% przypadkow sterowany masa. Skoto wentylator chodzi na krotko to albo przekaznika nie zalacza ecu, albo jest uszkodzony albo zalacza sie ale problem jest dalej w obwodzie wentylatora. Pisales ze zwierales przekaznik mechanicznie, wiec lec po wiazce sprawdzajac pipczykiem ciaglosc obwodu.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość