Wymiana kierownicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Czolgista » 8 kwi 2006, 00:11

Witam.
Dziś kupiłem swój pierwszy samochód. Jest to Mazda 323 1.3 (94r.).
Zamontowana jest w niej duża kierownica od opla. Mam też oryginalną, małą kierownicę od tej mazdy i chem zamienić kierownicę opla na tą małą. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie i ile śrób trzeba odkręcić żeby zamienić te kierownice – jak wygląda zamiana takiej kierownicy? (jeśli jest to banalnie proste to sory za pytanie ale nie mam zadnego doświadczenia z samochodami więc wolę się rozpytać zanim coś rozwalę ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Sigma » 8 kwi 2006, 07:43

W BF-ce zdejmuje sie oslone od klaksonu i pod spodem jest jedna centalnie umieszczona sruba. Odkrecasz i zdejmujesz ;)

Nie wiem czy pozniej wprowadzono jakies zmiany, ale zawsze mozesz tak sprobowac.
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez Łukasz » 8 kwi 2006, 11:25

A to nie jest BG?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Czolgista » 8 kwi 2006, 14:11

śruba na środku rzeczywiście jest. Odkręciłem ją i prubowałem zdjąć kierownicę ale strasznie mocno siedzi. Teraz nie wiem czy gdzieś coś ją jeszcze trzyma czy po prostu trzeba na hama ją wyszarpnąć...

A moja mazda, z tego co wiem to po prostu 323 (w dowodzie nic więcej nie pisze a i w necie szukając po zdjęciach przy tych wyglądających jak moja mazda pisze tylko 323 – bez zadnych dodatkowych oznaczeń)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Sigma » 8 kwi 2006, 21:35

Twoja to z cala pewnoscia BG. Ja wiecej nie pomoge, w moim (starszym) modelu po odkreceniu sruby kierownica schodzi leciutko.

Mozliwe ze Mazda zmienila troche mocowanie... Moze ktorys z kolegow BG jezdzacych sie wypowie ;)
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez Łukasz » 8 kwi 2006, 22:11

Sigma napisał(a):Moze ktorys z kolegow BG jezdzacych sie wypowie



Chętnie bym pomógł,ale nigdy fajery nie zdejmowałem :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Czolgista » 8 kwi 2006, 22:23

No niestety nie udaje mi się zdjąć tej kierownicy :/ w poniedziałek chyba wybiore się do jakiegoś warsztatu chociaż się rozpytać czym to ruszyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Bartek » 10 kwi 2006, 00:54

Hej!

Miałem podobny problem ze ściągnięciem kierownicy – trzeba po prostu sie porządnie przyłożyć, poszarpać... i w końcu zejdzie.

Pozdro!
Bartek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 21:13
Posty: 91
Skąd: stamtąd ;-)
Auto: tymczasowo Civic

Postprzez Marcino » 10 kwi 2006, 16:23

Kierownica ma mocno siedzieć więc musisz użyć siły aby zeszła.
Tylko nie zapomnij wyjąć podkładki spod śruby(nakrętki) coby ci oka nie podbiła :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323