Szyby elektryczne w Maździe 323 BA – usterki, montaż, usprawnienie – wątek wspólny
Tak też zrobię i zobaczę czy działa. Dam znaj jaki efekt. Niestety dzisiaj pada to jutro się za to zabiorę.
Dzięki za odpowiedź.
Dopisano 26 cze 2013, 12:56:
Jeszcze jedno pytanie. Chciałbym zobaczyć czy w ogóle szyby jeszcze działają czy się silniczki nie popaliły.
Na przykładzie kostki zrobić mostek pomiędzy + a 1 lub 3 (otwiera lub zamyka)?
Dzięki za odpowiedź.
Dopisano 26 cze 2013, 12:56:
Jeszcze jedno pytanie. Chciałbym zobaczyć czy w ogóle szyby jeszcze działają czy się silniczki nie popaliły.
Na przykładzie kostki zrobić mostek pomiędzy + a 1 lub 3 (otwiera lub zamyka)?
- Od: 20 lip 2011, 10:00
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F 1,5 16v 97r
Nie wystarczy tylko plus, musisz też dać minus. Czyli tak jak w starej kostce pin 1 i 3 idzie do jednej szyby, to dajesz na 1 plus, a na 3 minus (lub odwrotnie, wtedy w drugą stronę będzie szyba szła)
Ostatnio edytowano 26 cze 2013, 17:24 przez adamax4, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Łączę temat z istniejącym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A więc wszystko się zgadza. Ale nie do końca w moim przypadku.
stara kostka (a)
4a+, 5a-, 1ai3a prawa szyba przód, 2ai6a lewa szyba przód
nowa kostka (b)
8b+, 9b-, 5bi6b lewa szyba przód, 10bi11b prawa szyba przód,
co do 1bi2b oraz 3bi4b to niestety nie mogłem sprawdzić. podpiąłem szybę pod 1bi2b oraz 3bi4b zero reakcji widocznie rządzi się innymi prawami nie wiem. (wydawało mi się ze w ten sam sposób sprawdzę przednie przyciski jak i tylne ale niestety tylne nie reagowały).
co do sprawdzenia samych szyb podłączając na krótko (na przykładzie kostki a) + z 1a i – z3a i odwrotnie prawidłowo działała szyba prawa, natomiast podłączając szybę lewa + z 2a i – z6a spaliło mi całą izolacje zworki przy czym zdążyłem tylko podpiąć + z 2a i od razu się zworka spaliła.
I tu zaczyna się problem co jest tego przyczyną? W starym przełączniku właśnie upaliła mi się ścieżka ( w przycisku właśnie od tej szyby kierowcy)
po połączeniu ścieżki znowu się spaliła . Stwierdziłem że jest wadliwy przełącznik gdzieś zwarcie robi to zamówiłem nowy. A tu jednak przyczyna siedzi w instalacji.
Co może być przyczyną gdzie siedzi problem? silniczek? gdzieś dalej w instalacji?
Dopisano 27 cze 2013, 14:20:
Sprawa rozwiązana!
Problem tkwił od strony silnika szyby. Przewód od silniczka był przetarty poprzez przykręcenie mocowania silnika załapał się i kabelek, na domiar złego kabelek był w rureczce w której była woda co dodatkowo zwierało do masy.
Wszystko poprawione i śmiga jak powinno.
Taka bzdeta a pozbawiła mnie niepotrzebnie 100zł za nowy panel sterowania szyb i kupę czasu ale cóż człowiek się uczy przez całe życie.
Dzięki za pomoc.
http://tufotki.pl/ZKT7U
Jeszcze jedno propo nowej wtyczki (b) do czego służy pin 7b?
stara kostka (a)
4a+, 5a-, 1ai3a prawa szyba przód, 2ai6a lewa szyba przód
nowa kostka (b)
8b+, 9b-, 5bi6b lewa szyba przód, 10bi11b prawa szyba przód,
co do 1bi2b oraz 3bi4b to niestety nie mogłem sprawdzić. podpiąłem szybę pod 1bi2b oraz 3bi4b zero reakcji widocznie rządzi się innymi prawami nie wiem. (wydawało mi się ze w ten sam sposób sprawdzę przednie przyciski jak i tylne ale niestety tylne nie reagowały).
co do sprawdzenia samych szyb podłączając na krótko (na przykładzie kostki a) + z 1a i – z3a i odwrotnie prawidłowo działała szyba prawa, natomiast podłączając szybę lewa + z 2a i – z6a spaliło mi całą izolacje zworki przy czym zdążyłem tylko podpiąć + z 2a i od razu się zworka spaliła.
I tu zaczyna się problem co jest tego przyczyną? W starym przełączniku właśnie upaliła mi się ścieżka ( w przycisku właśnie od tej szyby kierowcy)
po połączeniu ścieżki znowu się spaliła . Stwierdziłem że jest wadliwy przełącznik gdzieś zwarcie robi to zamówiłem nowy. A tu jednak przyczyna siedzi w instalacji.
Co może być przyczyną gdzie siedzi problem? silniczek? gdzieś dalej w instalacji?
Dopisano 27 cze 2013, 14:20:
Sprawa rozwiązana!
Problem tkwił od strony silnika szyby. Przewód od silniczka był przetarty poprzez przykręcenie mocowania silnika załapał się i kabelek, na domiar złego kabelek był w rureczce w której była woda co dodatkowo zwierało do masy.
Wszystko poprawione i śmiga jak powinno.
Taka bzdeta a pozbawiła mnie niepotrzebnie 100zł za nowy panel sterowania szyb i kupę czasu ale cóż człowiek się uczy przez całe życie.
Dzięki za pomoc.
http://tufotki.pl/ZKT7U
Jeszcze jedno propo nowej wtyczki (b) do czego służy pin 7b?
- Od: 20 lip 2011, 10:00
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F 1,5 16v 97r
W końcu znalazłem czas i dobrałem się do lewych drzwi, żeby sprawdzić ten panel od szyb.
Jednak przełącznik jest uszkodzony (pęknięte mocowanie i niestety nie da się tego w żaden sposób naprawić)
Zostaje poszukiwanie panelu na dwa przełączniki do mazdy....... a to jest trudne, bo strasznie ciężko dostać taki panel. Jakby ktoś miał na zbyciu to proszę o kontakt.
Jednak przełącznik jest uszkodzony (pęknięte mocowanie i niestety nie da się tego w żaden sposób naprawić)
Zostaje poszukiwanie panelu na dwa przełączniki do mazdy....... a to jest trudne, bo strasznie ciężko dostać taki panel. Jakby ktoś miał na zbyciu to proszę o kontakt.
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
mozesz napisac PW do Tomassino wiem ze miał jeden przełacznik i chyba nie przyda mu sie 

-
Dawid
- Od: 13 sty 2009, 00:13
- Posty: 2033 (9/10)
- Skąd: EPA ....
- Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r
Podpinam sie pod temat.
Poszukuję podwójnego przełącznika do szyb po stronie kierowcy.
W starym był urwany taki plastikowy dzióbek, który przesuwał kostkę.
Nigdzie nie mogę tego znaleźć, może ktoś z Was ma do odsprzedania?

Poszukuję podwójnego przełącznika do szyb po stronie kierowcy.
W starym był urwany taki plastikowy dzióbek, który przesuwał kostkę.
Nigdzie nie mogę tego znaleźć, może ktoś z Was ma do odsprzedania?

- Od: 11 paź 2013, 12:13
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5, 1998
benzyna + LPG
To teraz ja mam zagwozdke: Mam 2xelektrczne szyby (łącznie z blokadą szyby pasażera). Problem jest następujący: zazwyczaj z panelu kierowcy bezproblemowo otwieram szybę pasażera ale raz na jakiś czas nie mogę. Dopiero jak (chociaż na sekunde) wcisne otwieranie przyciskiem pasażera (z drzwi pasażera) to wszystko "się naprawia" i dalej moge już sterować szybą pasażera z drzwi kierowcy. Ktoś wie gdzie szukać problemu? 


eveliyah napisał(a):Podpinam sie pod temat.
Poszukuję podwójnego przełącznika do szyb po stronie kierowcy.
W starym był urwany taki plastikowy dzióbek, który przesuwał kostkę.
Nigdzie nie mogę tego znaleźć, może ktoś z Was ma do odsprzedania?
Dokładnie tej samej części szukam...i potwierdzam...bardzo ciężko znależć...wszędzie są cztery przyciski, a dwóch niestety nigdzie nie ma.....przynajmniej jak na razie
Jakbyś miał źródło to daj znać.
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Posiadam przełącznik do Mazdy na 2 szyby 
Link do aukcji niżej .
http://allegro.pl/mazda-323f-ba-94-98-p ... 18217.html
Nr GG 5953611
Nr Tel. 793 247 522
Link do aukcji niżej .

Nr GG 5953611
:)
- Od: 5 cze 2013, 23:41
- Posty: 48
- Skąd: Małopolska Bochnia-Brzesko-Tarnów
- Auto: Mazda 323F Ba 1.8 114 Km 95 rok.
Witam, jestem tu nowy. Latem zakupiłem sobie Mazdę 323f Ba nie wiem coś mnie w nich zafascynowało
jednak nie o tym mowa.
Problem dotyczy elektrycznych szyb. Mam w samochodzie sterowanie wszystkimi szybami. Problem występuje gdy chcę wysuwać i zsuwać tylnią prawa szybę panelem u kierowcy. Wszystkie inne działają prawodłowo jednak ta jedyna nie.
Zacząłem się bawić, szukać jakiegoś rozwiązania jednak nic. Jedyne co udało mi się ustalić to to że gdy wszytko jest podłączone ,, oryginalnie ,, to szyba jedynie zsuwa się w dół przez przez przełącznik w [jakich?] drzwiach ale się nie wysuwa, gdy podłącze niebieski kabelek z białymi kreskami( znajduje się on w drzwiach kierowcy ) do karoserii ( nakrętki przy drzwiach ) szyba się zsuwa panelem u kierowcy ale już nie wysunie ,a przy przełączniku [jakim?] szyby działa w obie strony.
Przepraszam jeżeli nie do końca jest zrozumiałe to c napisałem lecz ciężko to wytłumaczyć pisząc :/
Pomocy
! z góry wielkie dzięki 
Dopisano 26 gru 2013, 15:11:
Mały błąd w miejscu [jakich] powinno być tylniej ( tylnej szyby )

Problem dotyczy elektrycznych szyb. Mam w samochodzie sterowanie wszystkimi szybami. Problem występuje gdy chcę wysuwać i zsuwać tylnią prawa szybę panelem u kierowcy. Wszystkie inne działają prawodłowo jednak ta jedyna nie.




Przepraszam jeżeli nie do końca jest zrozumiałe to c napisałem lecz ciężko to wytłumaczyć pisząc :/
Pomocy

Dopisano 26 gru 2013, 15:11:
Mały błąd w miejscu [jakich] powinno być tylniej ( tylnej szyby )
- Od: 26 gru 2013, 15:45
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 GH 2.5
Jakiś czas temu pisałam w sprawie przełącznika.
Otóż przełącznik znalazła. Od razu napiszę dla tych, którzy będą poszukiwać podwójnego – warto na tablicy. pl poszukać ludzi, którzy sprzedają mazdy na części i dzwonić i pytać czy maja do sprzedania przełącznik podwójny. ja swój kupiłam za 80 zł
W każdym razie problem mam taki, że szyba opuszcza się tylko do połowy. Szukałam na forum na ten temat, ale nie mogę nic znaleźć.
Nie wiem też za bardzo jak się dobrać do tego mechanizmu, czy w ogóle jest taka potrzeba?
Proszę o pomoc
Otóż przełącznik znalazła. Od razu napiszę dla tych, którzy będą poszukiwać podwójnego – warto na tablicy. pl poszukać ludzi, którzy sprzedają mazdy na części i dzwonić i pytać czy maja do sprzedania przełącznik podwójny. ja swój kupiłam za 80 zł
W każdym razie problem mam taki, że szyba opuszcza się tylko do połowy. Szukałam na forum na ten temat, ale nie mogę nic znaleźć.
Nie wiem też za bardzo jak się dobrać do tego mechanizmu, czy w ogóle jest taka potrzeba?
Proszę o pomoc
- Od: 11 paź 2013, 12:13
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5, 1998
benzyna + LPG
Udało mi się znaleźć i zamontować nowy przełącznik w mojej maździe (poprzedni pękł) ale niestety lewa szyba się nie opuszcza. Przy przełączaniu przełącznikiem jest cisza, nie słychać pracy silniczka, nic.
Prawa szyba działa bez problemu.
Dodam, że lewa szyba nie była opuszczana od ok roku ale nie powinno to mieć znaczenia.
Jakieś pomysły co może być przyczyną i jak ewentualnie się dostać do usterki?
Przy okazji rozebrałem ten stary przełącznik, bo chcę podmienić tą część z elektroniką żeby sprawdzić czy na starym przełączniku również nie działa opuszczanie lewej szyby ale po wykręceniu i wyciągnięciu wypadła sprężynka i kuleczka. I teraz za nic nie wiem jak ją zamontować z powrotem. Nie chcę rozmontowywać tego "nowego" jak nie będę wiedział co zrobić z tą sprężynką i kuleczką (chociaż one są od tego przełącznika blokującego otwieranie prawej szyby przez pasażera)
poniżej fotki, może ktoś podpowie



Prawa szyba działa bez problemu.
Dodam, że lewa szyba nie była opuszczana od ok roku ale nie powinno to mieć znaczenia.
Jakieś pomysły co może być przyczyną i jak ewentualnie się dostać do usterki?
Przy okazji rozebrałem ten stary przełącznik, bo chcę podmienić tą część z elektroniką żeby sprawdzić czy na starym przełączniku również nie działa opuszczanie lewej szyby ale po wykręceniu i wyciągnięciu wypadła sprężynka i kuleczka. I teraz za nic nie wiem jak ją zamontować z powrotem. Nie chcę rozmontowywać tego "nowego" jak nie będę wiedział co zrobić z tą sprężynką i kuleczką (chociaż one są od tego przełącznika blokującego otwieranie prawej szyby przez pasażera)
poniżej fotki, może ktoś podpowie



Ostatnio edytowano 29 mar 2014, 23:11 przez pumeks, łącznie edytowano 2 razy
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
pumeks – zrób mały experyment.
Najlepiej wieczorowa pora włącz zapłon, uchyl drzwi aby sie zaświeciła lampka wewnątrz i włącz opuszczanie/podnoszenie prawej szyby.
Zapewne zauważysz przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza.
Następnie włącz opuszczanie lewej szyby obserwując lampkę oświetlenia.
Sprawdź czy lampka przygaśnie.
Ostatnio naprawialem taki przełącznik na dwoje szyb wiec wiem jak jest zrobiony i jak działa.
Szyba lewa po części jest sterowana też przez układ elektroniczny realizujący funkcje auto-opuszczania.
Prawa szyba jest sterowana tylko przełącznikiem.
Najlepiej wieczorowa pora włącz zapłon, uchyl drzwi aby sie zaświeciła lampka wewnątrz i włącz opuszczanie/podnoszenie prawej szyby.
Zapewne zauważysz przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza.
Następnie włącz opuszczanie lewej szyby obserwując lampkę oświetlenia.
Sprawdź czy lampka przygaśnie.
Ostatnio naprawialem taki przełącznik na dwoje szyb wiec wiem jak jest zrobiony i jak działa.
Szyba lewa po części jest sterowana też przez układ elektroniczny realizujący funkcje auto-opuszczania.
Prawa szyba jest sterowana tylko przełącznikiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):pumeks – zrób mały experyment.
Najlepiej wieczorowa pora włącz zapłon, uchyl drzwi aby sie zaświeciła lampka wewnątrz i włącz opuszczanie/podnoszenie prawej szyby.
Zapewne zauważysz przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza.
Następnie włącz opuszczanie lewej szyby obserwując lampkę oświetlenia.
Sprawdź czy lampka przygaśnie.
Ostatnio naprawialem taki przełącznik na dwoje szyb wiec wiem jak jest zrobiony i jak działa.
Szyba lewa po części jest sterowana też przez układ elektroniczny realizujący funkcje auto-opuszczania.
Prawa szyba jest sterowana tylko przełącznikiem.
Sprawdziłem i lampki nie przygasają ani przy otwieraniu prawej szyby (która się opuszcza i podnosi bez problemu), ani przy lewej szybie, która ani drgnie przy przyciskaniu. Lampki normalnie świecą tak samo przez cały czas (może mam za dobry akumulator
Przy okazji dodałem foty i jeden pomysł do swojego posta.
Jutro podłączę ten stary przełącznik (już rozebrany tak jak na zdjęciu) i sprawdzę czy lewa szyba się opuści (poprzesuwam te wystające bolce w przełącznikach)
a może lewa i prawa szyba mają osobne bezpieczniki i ten od lewej się popsuł?
Chyba, że masz inne pomysły?
Ostatnio edytowano 30 mar 2014, 00:22 przez pumeks, łącznie edytowano 1 raz
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Swiatlo zapewne delikatnie przygasalo ale może nie zauważyłeś tego 
Sprężynka z kulką wchodzi w ten fragment koloru białego co poruszany jest przełącznikiem blokady prawej szyby.
Pociagnij to bardziej i wyjdzie.
Weź na początek napryskaj do środka tych przesuwanych przełączników jakiś preparat do czyszczenia styków (ostatecznie WD40) poprzesuwaj kilkukrotnie w całym zakresie i sprawdź czy jest poprawa.
A zasilanie szyby lewej idzie poprzez ten czarny przekaźnik – w pracy mam zrysowany schemat tego przełącznika.
Sprężynka z kulką wchodzi w ten fragment koloru białego co poruszany jest przełącznikiem blokady prawej szyby.
Pociagnij to bardziej i wyjdzie.
Weź na początek napryskaj do środka tych przesuwanych przełączników jakiś preparat do czyszczenia styków (ostatecznie WD40) poprzesuwaj kilkukrotnie w całym zakresie i sprawdź czy jest poprawa.
A zasilanie szyby lewej idzie poprzez ten czarny przekaźnik – w pracy mam zrysowany schemat tego przełącznika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Swiatlo zapewne delikatnie przygasalo ale może nie zauważyłeś tego
Sprężynka z kulką wchodzi w ten fragment koloru białego co poruszany jest przełącznikiem blokady prawej szyby.
Pociagnij to bardziej i wyjdzie.
Weź na początek napryskaj do środka tych przesuwanych przełączników jakiś preparat do czyszczenia styków (ostatecznie WD40) poprzesuwaj kilkukrotnie w całym zakresie i sprawdź czy jest poprawa.
A zasilanie szyby lewej idzie poprzez ten czarny przekaźnik – w pracy mam zrysowany schemat tego przełącznika.
Sprężynka założona bez problemu.
Jutro założę starą całą kostkę z elektroniką na te nowe plastikowe wajchy i zobaczymy. (przecież stara kostka działała, tylko ta plastikowa część mocująca przełącznik od lewej szyby była pęknięta i nie przesuwała przełącznika na płytce)
==edit 30.04.2014=
Niestety, jest tak samo więc to silniczek lub coś innego ehhh
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Witam. Odkopie temat... wymieniłem elektryczny podnośnik przedniej lewej szyby. Problem w tym, że szyba po domknięciu się opuszcza się do około połowy. Dzieje się tak tylko w trybie " AUTO" . Na " raty" mogę domknąć szybę normalnie. Choć raz na kilka domykań też potrafi się opuścić. Sterownik wcześniej działał poprawnie.... hmmm może jakaś podpowiedź...
Z góry dziękuję za pomoc
Z góry dziękuję za pomoc
-
Yossarian15
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości