Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 2006 2.0 (otmoto i4072381318) 16 900 zł CZĘSTOCHOWA

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez krakus_krk » 20 mar 2014, 23:25

Witam serdecznie wszystkich Miłośników Mazdy.

Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość <zawstydzony>
Jako, że od samego początku mojej przygody z motoryzacją mam kontakt z samochodami japońskimi (pierwsza była HONDA CIVIC 91', a obecnie TOYOTA AVENSIS 00') to postanowiłem to kultywować i pielęgnować dalej. Wybór padł na MAZDE 6.
Od dłuższego czasu przeglądam oferty i czekam na coś godnego uwagi. Wg mojej oceny taka godna pochylenia się nad nią oferta się przytrafiła. Ponieważ posiadam rodzinę i potrzebuję dynamicznego auta z dużym bagażnikiem wybór padł na kombi z silnikiem 2.0 16V :)

W związku z powyższym mam do wszystkich serdeczną prośbę o wypowiedzi nt. przedstawionej oferty.

Link do ogłoszenia:
http://allegro.pl/mazda-6-2-0-benzyna-2 ... 81318.html

P.S. Kurcze próbuje zrobić zrzut z ekranu za pomocą polecanego thumb... coś tam, ale coś się nie wczytuje <co?>

Dopisano 21 mar 2014, 13:35:

Zadzwoniłem sobie dziś do Pana i mam kilka informacji nt Madzi.

Otóż dowiedziałem się, że auto przyjechało o własnych siłach. Spalanie na trasie ok. 8,4 l/100 km przy prędkościach do 140 km/h (wg wskazań kompa). Aktualny przebieg 176,300 km.
Co do korozji to drobne wykwity na tylnych nadkolach, ale od wewnętrznej strony rantów. Z rzeczy do zrobienia to płyn wyciekający z maglownicy i klocki hamulcowe (4 mm). Pan się zarzeka, że auto bez historii wypadkowej...

Co sądzicie nt. ceny? Cena sprzedaży już po opłatach. Jak wizualnie widzicie ten egzemplarz?
Proszę o opinie bo wybieram się w niedzielę na oględziny. Co prawda z Katowic nie mam daleko do Cz-wy, ale jednak to czas i paliwo...

I mam jeszcze pytanie – jaka powinna być grubość powłoki lakierniczej? Nigdzie w necie nie mogę się doszukać.

pozdrawiam i czekam na posty :)
Ostatnio edytowano 21 mar 2014, 20:14 przez Speed, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez krakus_krk » 23 mar 2014, 21:54

Byłem dziś oglądnąć Madzie :)
Wygląda to obiecująco. Byłem ze szwagrem, który dłubie się w autach i troszkę pojęcia "w temacie" ma. Sprawdziliśmy auto czujnikiem i grubość powłoki na każdym elemencie kształtowała się w granicach od ok. 90 do 105 mikronów. Czy to jest ok?!
Poza tym auto wizualnie spoko. Wiadomo, że jak na 10 latke ma swoje rysy i obcierki tu i owdzie.
Progi super! Nie widać ognisk korozji. Nadkola tył mają lekkie zazółcone noloty ale tylko wewnątrz rantów. Poza tym założone welurowe osłony tylnych nadkoli i widać, że jakiś czas temu był robiony baranek. Podłoga nosi ślady korozji ale nieznaczne.
Silnik pracuje równo, nic nie szumi, nie stuka. Na zimnym i ciepłym silniku z wydechu nie wydobywa się niebieski dym. tylko skrapla się para.
Komora silnika nie myta. Silnik nie zapocony i nie widać żadnych wycieków. Auto trzyma się toru jazdy, nie ściąga na boki. Na dwójce bez gazu fajnie się sam toczy – nie dusi go i nie wpada w wibracje.
Wnętrze ładnie utrzymane – kierownica bardzo nieznacznie wytarta. Boczki nie powycierane, plastiki nie porysowane, fotele i tapicerka super utrzymana.
Co mnie zaciekawiło... Może to normalne w Mazdach?! Czy szyby od strony ppasażera mają oznaczenia tak śmiesznie na odwrót! Żeby normalnie przeczytać (od lewej do prawej) trzeba otworzyć drzwi.
Tyle po obserwacjach wizualnych i wrażeń z jazdy.

Co sądzicie po przeczytaniu mojego sprawozdania???
Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę?

Auto mam zaklepane i za kilka dni się wybieram ostatecznie po odbiór :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez matthies » 23 mar 2014, 22:09

Z twojej relacji auto prezentuje się nie najgorzej. Jeżeli rzeczywiście tak jest, ja bym teraz zdecydował się oddać auto do sprawdzenia profesjonalistom, za jakieś 200-300 PLN, tak żeby rozwiali twoje wątpliwości, bowiem na pewno sprawdzą więcej, chociażby podepną pod komputer.
Myślę że warto zainwestować taką sumę ale mieć święty spokój, tym bardziej jeżeli wg ciebie nie ma tragedii. Poszukaj tylko dobrego warsztatu/ASO i do dzieła.
Powodzenia <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez maverickatowice » 24 mar 2014, 18:43

Wartości które podajesz to wartości fabryczne, jeśli wszystko jest tak jak piszesz to chyba nie ma sie co zastanawiać. Zrobić jedynie pełną konserwacje podwozia plus zabezpieczenia nadkoli i cieszyc sie jazdą ;)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2012, 16:27
Posty: 58 (0/2)
Auto: Lancer 1.6 aut

Postprzez krakus_krk » 24 mar 2014, 23:32

Chyba jeszcze przed zakupem zawitam do ASO w Częstochowie na komputer. Czytałem opinie i nie jest to super polecany serwis, ale chyba z samym odczytem danych z komptera nie powinni mieć problemu ;P
Zresztą dzwoniłem tam dziś i Pan z którym rozmawiałem zaskoczył mnie in plus. Miło, rzeczowo...
i co ciekawe sprawdził przez tel auto po VIN-ie.
Co do VIN-u to podał mi, że auto kupione w Niemczech w 2004 r. i było na serwisie gwarancyjnym dot. jak to Pan określił "sierpów" (po raz pierwszy spotkałem się z takim określeniem). Ponieważ mają tam jakieś kody to doszedł do wniosku, że naprawa dot tylnych nadkoli.
Jedyne co go zaciekawiło to to, że wpis był po rosyjsku <co?> Ktoś z Was może to logicznie wyjaśnić??
Serwis ten był przeprowadzony w 2007 roku przy przebiegu 47 tyś km.

Więcej wpisów brak:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez matthies » 25 mar 2014, 00:06

jeżeli to aso nie jest specjalnie polecane, to poszukaj POLECANY nie koniecznie autoryzowany serwis. Ważne żeby tez mieli dostep do bazy, komputer oraz umieli sprawdzać auta mechanicznie i blacharsko.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez krakus_krk » 25 mar 2014, 12:53

matthies napisał(a):jeżeli to aso nie jest specjalnie polecane, to poszukaj POLECANY nie koniecznie autoryzowany serwis. Ważne żeby tez mieli dostep do bazy, komputer oraz umieli sprawdzać auta mechanicznie i blacharsko.


Widzisz, nie znam Częstochowy bo jestem z Katowic. Niby znalazłem taką stację która ma fajne opinie w necie, a mianowicie Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów przy WORD-zie. Tam by zrobili ścieżkę diagnostyczną, ale zapewne nie mają dostępu do bazy i na kompie też nie sprawdzą.

Wolę poświęcić sprawdzenie na ścieżce serwisowej na poczet kompa i Bazy.

Problematyczne jest też to, że gdybym chciał sprawdzić auto całościowo w ASO Częstochowa to musze się umowić na termin, a zapewne terminu nie będzie na już....

A auto mogę odebrać tylko jutro ze względu na pracę.

Dopisano 25 mar 2014, 14:08:

Umówiłem się do serwisu ARGPerformance na ul. Św. Brata Alberta. Może komuś jest znany ten serwis?
Poszperałem trochę w internecie i opinie ma pochlebne.
Przegląd przedzakupowy + diagnostyka komputerowa 150 PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez matthies » 25 mar 2014, 16:18

spróbuj jeszcze poszukać w tym dziale
viewforum.php?f=101

ewentualnie w dziale regionalnym dla częstochowy
viewforum.php?f=65
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Roman8 » 25 mar 2014, 17:39

VIN w bazie danych Mazdy sprawdzi Ci Marianek (kontakt w Ogloszeniach).
A przeglad auta pod katem mechaniki zrobisz sobie w Stacji Diagnostycznej, o ktorej mowiles.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez krakus_krk » 26 mar 2014, 23:08

I oto dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem Madzi "6" .... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez matthies » 26 mar 2014, 23:11

czekamy zatem na opinię z przeglądu i wątek w Naszych Mazdach <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez krakus_krk » 28 mar 2014, 00:33

Pierwsze wrażenie SUPER!! Napewno napisze co nieco i wrzucę foty :) Jak tylko znajdę wolną chwilę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez scooterteam » 28 mar 2014, 11:14

I ile ogólnie Mazda Cię wyszła po rejestracji itd?

Niezła cena jak za ten rocznik.. oby służyła ..:) i jeśli jest tak jak mówisz jeśli chodzi o strone blacharską to jest dobrze.. ale dziwne że miała naprawiane tylne błotniki(nadkola) a lakier 90-105.. po drugim lakierowaniu elementu nigdy tyle nie wyjdzie raczej.. ale kto wie są specjaliści w rosji haha :D
:)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2013, 23:41
Posty: 48
Skąd: Małopolska Bochnia-Brzesko-Tarnów
Auto: Mazda 323F Ba 1.8 114 Km 95 rok.

Postprzez krakus_krk » 28 mar 2014, 22:06

scooterteam napisał(a):I ile ogólnie Mazda Cię wyszła po rejestracji itd?

Niezła cena jak za ten rocznik.. oby służyła ..:) i jeśli jest tak jak mówisz jeśli chodzi o strone blacharską to jest dobrze.. ale dziwne że miała naprawiane tylne błotniki(nadkola) a lakier 90-105.. po drugim lakierowaniu elementu nigdy tyle nie wyjdzie raczej.. ale kto wie są specjaliści w rosji haha :D


Ogólnie wyszła mnie 17,5 tyś. Już mam zarejestrowaną – czekam teraz tylko na twardy dowód.
Widzisz od strony blacharskiej nie ma się do czego przyczepić. Wszystkie elementy są spasowane, śruby oryginalne, zgrzewy. Wszystkie elementy mają ten sam odcień. Nie ma zacieków ani "baranka".
Co do błotników – są zabarankowane od wewnątrz i wyścielone nadkolami takimi welurkowo – plastikowymi. Może błotniki uniknęły malowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez scooterteam » 29 mar 2014, 07:38

To świetnie że tak jest :)
Tylko się cieszyć i dbać o auto :P ciekawe ile ten gościu na biednej mazduni zarobił :P
A jak tam zawieszenie i inne ? wyszło coś na przeglądzie?
:)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2013, 23:41
Posty: 48
Skąd: Małopolska Bochnia-Brzesko-Tarnów
Auto: Mazda 323F Ba 1.8 114 Km 95 rok.

Postprzez krakus_krk » 29 mar 2014, 09:09

scooterteam napisał(a):To świetnie że tak jest :)
Tylko się cieszyć i dbać o auto :P ciekawe ile ten gościu na biednej mazduni zarobił :P
A jak tam zawieszenie i inne ? wyszło coś na przeglądzie?


Zawieszenie w porządku. Amortyzatory dobre. Na przeglądzie nic nie wyszlo niepokojącego. Ładowanie dobre, błedów w kompie nie ma. Wycieków brak. Poduszki są :) Nawet ręczny dobrze trzyma. Słyszałem obiegowe uwagi, że lubi się "zapiekać". Napewno klocki są do wymiany i drobne stuki w przekłądni kierowniczej. Podejrzewam maglownice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2014, 22:52
Posty: 390 (1/12)
Skąd: Katowice/Wełnowiec
Auto: MAZDA 6 Sport kombi GY 2.0 16V Pb 04 r

Postprzez matthies » 29 mar 2014, 09:54

nie ciągnijmy offtopu, ale co do stuków, poszukaj sobie o smarowaniu wielowpustu w dziale GG/GY
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto