Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
bioly6 napisał(a):Pierwsze moze podejrzenie to stacyjka z ktora nie raz mialem problemy (czasami) ze nie moglem przegrecic wgl kluczyka dopiero gdy skrecilem delikatnie kierownica dopiero moglem przegrecic kluczyk i blokada kierownica zostala odblokowana czy to normalne ?
normalną rzeczą jest że jak zaskoczy blokada kierownicy to trzeba nieco przekręcić żeby odblokować
bioly6 napisał(a):Drugie to moze rozrusznik do regeneracji? czasami nie chce ruszyc tylko tyka... czasami tez sie samo wylacza radio, tak jakby gdy bym chcial go odpalic to automatycznie odcina prad... moze szczotki sa dosc wytarte i czasami zalapie ? ale czy to by mogla rozladowac aku? Nie wiem co moze byc grane i gdzie moze byc zwarcie w elektryce... Macie moze jakies pomysly na co zwrocic uwage i zbadac teren?
proponuje uda się do specjalisty bo to jak opisujesz usterki raczej nie wrózy dobrze jakbyś sam chciał w tym dłubać, bez urazy szkoda robić sobie większych wydatków. Jak rozrósznik tyka to może świadczyć o wielu rzeczach ale w związku z tym że masz problemy z wyładowywaniem aku to pewnie niskie napięcie na Aku po nocy, radio też moze się wyłączac ze względu na niskie napięcie w układzie szczególnie przy obciązeniu chociaż to akurat normalne bo przy odpaleniu część obwodów jest odcinana żeby nie zmniejszać wydajności aku do celów rozruchu. Żeby sprawdzić co rozładowuje ci aku trzeba sprawdzić każdy obwód na rozłaczonym zapłonie i dowiesz się przez który obwód ucieka ci cenny prąd
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Hmm z rozursznikiem, moze byc ze szczotki tylko poszly a niej to jakos bardzo skomplikowane do rozebranie i zmiany szczotek.
Brak pradu, moze przez radio, masa gdzies moga zmiknac pod maska
. trzeba wszystko sprawdzic, a moze wlasnie wina samego rozrusznika.
P.s. Mam na sprzedaz 1000% sprawny rozrusznik ma mala kase
Brak pradu, moze przez radio, masa gdzies moga zmiknac pod maska
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
P.s. Mam na sprzedaz 1000% sprawny rozrusznik ma mala kase

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Udalem sie do elektromechanika i powiedzial mi ze nie pobiera nic pradu na lewo z aku sprawdzal jakie napiecie jest itp. powiedzial mi ze to wina samego nowego aku ktory byc moze jest wadliwe.Pojechalem zglosic reklamacje tam gdzie kupowalem go i powiedzial mi gosciu ze jest dobry tez sprawdzil sobie takim urzadzeniem pod obciazeniem i stwierdzil ze jest dobry jesli bym chcial go wyslac na reklamacje i gdyby sie okazalo ze jest sprawny placil bym koszty zwiazane z testowaniem go...50 zl i czekal 2 tyg ,wiec narazie odmowilem.
Spadek napiecie pojawia sie rowniez gdy na odpalonym silniku wlacze swiatla i wyl, spadaja obroty nawet do 200 i po chwili zwiekszaja sie tak jak powinny.
Ooglnie zauwazylem ze elek. szyby chodza bardzo wolno i centralny zamek raz lapie raz nie.
Chyba bede musial zmienic elektromechanika...
No ale jak myslicie to chyba by nie byla wina szczotek ze spada napiecie po uruchomieniu silnika....
Spadek napiecie pojawia sie rowniez gdy na odpalonym silniku wlacze swiatla i wyl, spadaja obroty nawet do 200 i po chwili zwiekszaja sie tak jak powinny.
Ooglnie zauwazylem ze elek. szyby chodza bardzo wolno i centralny zamek raz lapie raz nie.
Chyba bede musial zmienic elektromechanika...
No ale jak myslicie to chyba by nie byla wina szczotek ze spada napiecie po uruchomieniu silnika....
- Od: 24 kwi 2013, 12:15
- Posty: 21
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5
To ze obroty spadaja to wina zle ust. przepustnicy. Szyby jak szyby nie maja sie opuszac za szybko i tez sie wysuwac za szybko. Gdzies napewno jest jakas [tiiit].
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
''zle ust. przepustnicy'' ? hm no ale czemu tak tylko mam gdy swiatla zapale i zgasze !? ogolnie wszystko dobrze jest z obrotami... a co do elk szyb to ja wiem jak one mi sie wczesniej opuszczaly a jak jest teraz ewidentnie widac ze zamulone sa... i jeszcze ten centralny zamek raz chodzi raz nie.... Nie mam juz pojecia... co to moze byc 
- Od: 24 kwi 2013, 12:15
- Posty: 21
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5
nawarstwiły się pewne zaniedbania, jeśli od załaczenia świateł tak drastycznie spadają obroty to pewnie masz jakąśupływność która robi większy niż nominalny pobór albo same połaczenia masz zaśniedziałe i działają jak dodatkowe rezystory w obwodzie ulatniając cenny prąd z Twojego aku w ciepło. Jeszcze może być opcja że regulator napięcia w alternatorze ma jakieś jazdy przy większym obciążeniu
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
yhym i gdzie szukac przyczyne tego? a regulator mechanik mi powiedzial ze nie jest zly przy obciazeniu na tych wlasnie swiatel tracil niecaly 1V . I sam powiedzial ze nie jest zle... nie wiem chyba musi byc jakies przebicie czy cos bo nawet na maxa naladowanym aku szwankuja te szyby i centralka... musze chyba dac do innego elektryka zeby sprawdzil dokladnie co jest grane
- Od: 24 kwi 2013, 12:15
- Posty: 21
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5
Aha to juz traci, u mnie nie ma ani 000001 V spadku napiecia przy wszystkim mozliwych obciazniach.
Zle ustawiona, norlanie podczas wlaczania jakiegos urzednia podgrzewaniu szyby czy swiatla, obroty powinny delikatnie sie podniesc a nie spadac. jak jutro bd mial czas nagram Ci o co mi chodzi. chyba ze wystarczy podkrecic srube regulacji obrotow.
Zle ustawiona, norlanie podczas wlaczania jakiegos urzednia podgrzewaniu szyby czy swiatla, obroty powinny delikatnie sie podniesc a nie spadac. jak jutro bd mial czas nagram Ci o co mi chodzi. chyba ze wystarczy podkrecic srube regulacji obrotow.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
aha no to niby ten fachowiec ''mechanik mi powiedzial ze jest dobrze , ze z regulatorem napiecia jeszcze nic wielkiego sie nie dzieje i zgonil na wine aku. No ale spoko jak bys mogl podeslac video to by bylo super... ale ogolnie mam dobre obroty... tylko gdy jest pod napiecie to spadaja lekko ale to przez jakis tam czas tylko...
- Od: 24 kwi 2013, 12:15
- Posty: 21
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5
aktywne testery ogniw raczej nie bujają i skoro test przebiegł pomyślnie i wartości miał dobre to nie szukałbym aku a spadek 1 [V] to już dośc widoczny spadek czyli ten regulator swoje najlepsze czasy ma za sobą. i trzeba podrególować przepustnice żeby poprawić reakcję na obciążenie, u siebie tez musze coś pogrzebać bo pod obciążeniem np światłami obroty spadają poniżej nominalnych i zaczyna tak nieprzyjemnie drgać a jest to dość uciążliwe w mieście bo co chwile postój na światłach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam
Potrzebuje pomocy ,
walcze juz z mazdą z 3 dni. I niewiem co jej dolega
Jechalem jakis czas temu w trase i nagle przy predkosci okolo 100km/h zaczal sie dusic i zgasł poprostu.
-brak iskry
-nie załacza sie pompa paliwa
– po przekreceniu stacyjki nie slychac zeby sie zalaczalo nic ,
zawsze po przekreceniu w tryb zaplonu bylo slychac ,takie cykanie ,jak by cos sie załączalo...
wymienilem juz wszystkie bezpieczniki pod maską od strony kierowcy
wymienilem takze przekaznik B577 prawdopodobnie odpowiedzialny od zalaczania pompki paliwa
Proszę o pomoc ... Każda informacja jest dla mnie cenna
Potrzebuje pomocy ,
walcze juz z mazdą z 3 dni. I niewiem co jej dolega
Jechalem jakis czas temu w trase i nagle przy predkosci okolo 100km/h zaczal sie dusic i zgasł poprostu.
-brak iskry
-nie załacza sie pompa paliwa
– po przekreceniu stacyjki nie slychac zeby sie zalaczalo nic ,
zawsze po przekreceniu w tryb zaplonu bylo slychac ,takie cykanie ,jak by cos sie załączalo...
wymienilem juz wszystkie bezpieczniki pod maską od strony kierowcy
wymienilem takze przekaznik B577 prawdopodobnie odpowiedzialny od zalaczania pompki paliwa
Proszę o pomoc ... Każda informacja jest dla mnie cenna
- Od: 26 mar 2014, 21:06
- Posty: 14
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94
Jutro bede Czytal , to napisze
Czy moze wina nie istnieje po stronie aparatu zapłonowego?
Chociaz gdyby iskry samej nie bylo to bardziej prawdopodobne , a tu tez pompe paliwa odcielo , na krótko pompka dziala
Czy moze wina nie istnieje po stronie aparatu zapłonowego?
Chociaz gdyby iskry samej nie bylo to bardziej prawdopodobne , a tu tez pompe paliwa odcielo , na krótko pompka dziala
- Od: 26 mar 2014, 21:06
- Posty: 14
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94
sebastian_kam – uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Temat łączę z istniejącym – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
PS. jak aparat zapłonowy padnie (czujnik położenia wału) to nie będziesz miał iskry ani nawet załączenia pompy paliwa.
Temat łączę z istniejącym – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
PS. jak aparat zapłonowy padnie (czujnik położenia wału) to nie będziesz miał iskry ani nawet załączenia pompy paliwa.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A więc tak , aparat podmieniony na taki sam z działającego auto i nic nie ruszylo
potem powrot aparatu do wczesniejszego auta i tamten dziala bez problemu
Moim zdaniem wina musi byc gdzies w jakims przekazniku , wszystkie bezpieczniki juz w aucie przeglądałem
POMOcy
potem powrot aparatu do wczesniejszego auta i tamten dziala bez problemu
Moim zdaniem wina musi byc gdzies w jakims przekazniku , wszystkie bezpieczniki juz w aucie przeglądałem
POMOcy
- Od: 26 mar 2014, 21:06
- Posty: 14
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94
Wybłyskaj błędy sterownika silnika jak to podpowiedział JapanBA
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jaka dioda musi byc?
, to podskocze do sklepu i kupie
, to podskocze do sklepu i kupie
- Od: 26 mar 2014, 21:06
- Posty: 14
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94
Dioda najlepiej jak będzie w kolorze auta.
Wysil się proszę nieco!
Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Wysil się proszę nieco!

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość