Mazda3 BK Y6 '04 – Szara Myszka
No właśnie powinny być na 6.5 cala szeroką oryginalną felge i tu sie pojawia pytanie jak to jest z felgą 7.5 cala...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Na tą 7,5 calową felgę możesz bez problemu wrzucić opony zarówno 225/45 jak i 205/50. Kwestia ceny i wyglądu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że chcesz polecieć w dół -40mm.
Poniżej zobacz zdjęcia na mojej Madzi (-35) z felgą 16/6,5" ET40 i oponą 205/55 – jest prawie na zero z błotnikami. Dodam, że nic nie obciera.
viewtopic.php?f=332&t=142399
Twoja felga 7,5" ET40, jak łatwo policzyć będzie w stosunku do mojej wystawać na zewnątrz o 1/2" czyli niecałe 13 mm.
Możesz sam obliczyć, jak daleko będzie wystawać nowa felga w stosunku do tej, którą masz teraz korzystając z takiej zależności:
(szerokość nowej felgi x 12,7 – ET nowej felgi) – (szerokość starej felgi x 12,7 – ET starej felgi)
Poniżej zobacz zdjęcia na mojej Madzi (-35) z felgą 16/6,5" ET40 i oponą 205/55 – jest prawie na zero z błotnikami. Dodam, że nic nie obciera.
viewtopic.php?f=332&t=142399
Twoja felga 7,5" ET40, jak łatwo policzyć będzie w stosunku do mojej wystawać na zewnątrz o 1/2" czyli niecałe 13 mm.
Możesz sam obliczyć, jak daleko będzie wystawać nowa felga w stosunku do tej, którą masz teraz korzystając z takiej zależności:
(szerokość nowej felgi x 12,7 – ET nowej felgi) – (szerokość starej felgi x 12,7 – ET starej felgi)
A ja mam proste rozwiązanie sytuacji nenene
:
BIERZ 225/45/17!
Poprzednia specyfikacja moich felg to było PLW (ProLine) model U o rozmiarze 8" i et 40!
Miałem opony 225/45/17 XL (rant felgi schowany w oponie).
Obniżenie -30 na Eibachu.
Bez rolowania błotników nic nie obcierało. Z przodu na równo z błotnikiem nic nie wystaje.
Jeździło mi się super, pewnie na zakrętach (walec to walec) a przy obniżonym skoku amortyzatora i lekkim utwardzeniu naprawdę nie ma mocnych.
Bezpieczniej jest też wziąć 225 ponieważ nie krzywią się felgi (lepszy rozkład masy) mimo, że profil jest niższy. A co do samego profilu to po prostu felga lepiej wygląda, jest bardziej widoczna i nie chowa się za kupą gumy. Co do wygody nie ma prawie różnicy pomiędzy 50 a 45.
JA BYŁEM ZADOWOLONY
Także dodaj sportowego pazura Madzi i kup Pan 225/45 !
BIERZ 225/45/17!
Poprzednia specyfikacja moich felg to było PLW (ProLine) model U o rozmiarze 8" i et 40!
Miałem opony 225/45/17 XL (rant felgi schowany w oponie).
Obniżenie -30 na Eibachu.
Bez rolowania błotników nic nie obcierało. Z przodu na równo z błotnikiem nic nie wystaje.
Jeździło mi się super, pewnie na zakrętach (walec to walec) a przy obniżonym skoku amortyzatora i lekkim utwardzeniu naprawdę nie ma mocnych.
Bezpieczniej jest też wziąć 225 ponieważ nie krzywią się felgi (lepszy rozkład masy) mimo, że profil jest niższy. A co do samego profilu to po prostu felga lepiej wygląda, jest bardziej widoczna i nie chowa się za kupą gumy. Co do wygody nie ma prawie różnicy pomiędzy 50 a 45.
JA BYŁEM ZADOWOLONY

Także dodaj sportowego pazura Madzi i kup Pan 225/45 !
Kapci jeszcze nie ma. Zdecydowałem na razie, ze na pewno wpadną używane jakieś ładne, a nie żadne chińskie/tajwańskie nowe. Jeszcze do końca nie wiem jaki rozmiar ale mam nadzieje kupić jeszcze w styczniu po dobrej cenie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
No to pochwal się jak będą
. Ja mogę jedynie dodać, że mam bardzo miłe wspomnienia po użytkowaniu kiedyś opon 225/45/17" Continental Contact Sport 3. Dość szybko się wycierały, ale poza tym i wysoką ceną nie zauważyłem wad
. Powodzenia w poszukiwaniu odpowiedniej gumki
.

Mazda zostaje
Jakoś nie moge się z nią rozstać... W przyszłym tygodniu wpada cały letni setup prawdopodobnie i reszta modyfikacji już niedługo. Najpierw wizualnie ogarne, potem zabieram sie za mechanike 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Dzisiaj wpadły moje nowe springi. Jest niżej, sztywniej. Fajnie, choć mogłoby być jeszcze niżej. Wrzuce nowe felgi i porobie zdjęcia 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Ułamało mi się to mocowanie plastikowej pokrywy silnika.. Gdzie takie coś kupie
?
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
SPY foto z autodetalingu


Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Nie taka znów "szara" ta Twoja Myszka.
Ładnie to wszystko wygląda. Fela mega dobrze pasuje do całości. Brawo. :cool:
wydziargane na petorowym SGS3
wydziargane na petorowym SGS3
Mazda odebrana
Aż żal że w deszcz musiałem wyciągać ją z garażu. Dla mnie wygląda mega fajnie, zastanawiam sie jedynie nad wstawieniem gwintu. Szyby bedę przciemnione jeszcze w tym tygodniu. Na pierwszym zdjęciu piękne kropelkowanie 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Wygląda zacnie, felgi super
Zaciski do pomalowania, tylne lampy do wymiany na polift ...
Zaciski do pomalowania, tylne lampy do wymiany na polift ...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Vogtland -40 (wg. mnie nie siadła aż tyle ale wiem że springi muszą sie ułożyć)
Drag Dr40 17" 7.5j ET 42
Opony Barum Bravuris 3 HM
W sobote dojdą czarne szyby
Zaciski będa zrobione za dwa tygodnie. Wszystko po kolei
Cały czas jednak zastanawiam się nad gwintem żeby ją jeszcze niżej posadzic. Co wy na to
Drag Dr40 17" 7.5j ET 42
Opony Barum Bravuris 3 HM
W sobote dojdą czarne szyby
Zaciski będa zrobione za dwa tygodnie. Wszystko po kolei
Cały czas jednak zastanawiam się nad gwintem żeby ją jeszcze niżej posadzic. Co wy na to

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Szkoda, że nie dałeś większych felg z niższym profilem opony.
Ale gwint tutaj chyba załatwiłby sprawę, na razie jest tak za dużo miejsca między nadkolem a kołem
Ale gwint tutaj chyba załatwiłby sprawę, na razie jest tak za dużo miejsca między nadkolem a kołem
- Od: 21 mar 2013, 18:59
- Posty: 387
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06
Rozpoczął się sezon, Madzia została troche porobiona, był czas i pogoda to wybraliśmy się na krótką sesyjke. Efekty ocencie sami 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: dav3gd, koolczas, PitrekT i 2 gości