Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
ale potem może coś klekotać w 16V, ale tojote miałem też 16V i od początku lali mi w serwisie mierał i przy 250 tkm ją sprzedałem i cały czas jeździ, wiec nie wiem o co chodzi.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
A dużo mniej brała oleju mineralnego?
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
Witam wszystkich forumowiczów
Również jestem świeżo upieczonym, szczęśliwym posiadaczem GF-ki 1,9i z 2000r i chciałbym podzielić się pierwszymi wrażeniami
Udało mi się trafić zadbany egzemplarz z przebiegiem 94 tyś. km.
Przejechałem nim dopiero ok. 3000 km i na razie pozytwnie zaskoczyło mnie zużycie paliwa – na autostradzie 5,8l/100km (w tym dwie godziny w korku i dwie godziny grzania auta podczas drzemki) – myśle, że w optymalnych warunkach można zejść do 5,5.
Także ostatni weekendowy wypad w Bieszczady zakończył się średnim spalaniem 6,5l/100 – z czego 300 km przejechanych na 2 i 3 z prędkością do 60 km/h – biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta uważam to za świetny rezultat.....
Nie wiem ile spali przy jeździe typowo miejskiej, ale mam nadzieję,że również przyzwoicie....
Trochę faktycznie rozczarowuje poziom hałasu podczas jazdy....sądziłem, że w aucie tej klasy bedzie jednak ciszej....
Pozdrawiam
PS.Na razie nie stwierdziłem ubytków oleju (zalana jest syntetykiem) – zobaczymy co będzie dalej....
Również jestem świeżo upieczonym, szczęśliwym posiadaczem GF-ki 1,9i z 2000r i chciałbym podzielić się pierwszymi wrażeniami
Udało mi się trafić zadbany egzemplarz z przebiegiem 94 tyś. km.
Przejechałem nim dopiero ok. 3000 km i na razie pozytwnie zaskoczyło mnie zużycie paliwa – na autostradzie 5,8l/100km (w tym dwie godziny w korku i dwie godziny grzania auta podczas drzemki) – myśle, że w optymalnych warunkach można zejść do 5,5.
Także ostatni weekendowy wypad w Bieszczady zakończył się średnim spalaniem 6,5l/100 – z czego 300 km przejechanych na 2 i 3 z prędkością do 60 km/h – biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta uważam to za świetny rezultat.....
Nie wiem ile spali przy jeździe typowo miejskiej, ale mam nadzieję,że również przyzwoicie....
Trochę faktycznie rozczarowuje poziom hałasu podczas jazdy....sądziłem, że w aucie tej klasy bedzie jednak ciszej....
Pozdrawiam
PS.Na razie nie stwierdziłem ubytków oleju (zalana jest syntetykiem) – zobaczymy co będzie dalej....
- Od: 25 lut 2006, 17:02
- Posty: 7
- Skąd: Miechów / Małopolska
- Auto: 626 GF 1,9i 2000
arekzgorek napisał(a):ale potem może coś klekotać w 16V, ale tojote miałem też 16V i od początku lali mi w serwisie mierał i przy 250 tkm ją sprzedałem i cały czas jeździ, wiec nie wiem o co chodzi.
Z tego co wiem to klekoczą hydrauliczne popychacze a nie zawory (pod warunkiem że są dobrze ustawione luzy),a w GF podobno ich nie ma (hydraulicznych popychaczy).
Generalnie auto mi się podoba brakuje mi tylko podświetlanego schowka i oświetlenia w drzwiach, no i ma mniej pozycji do regulacji fotela kierowcy ( w GC jest więcej ;–))
- Od: 28 gru 2004, 23:25
- Posty: 27
- Skąd: Białystok
- Auto: 626 GC 2.0 i + 626 GW 1,8 i
peter napisał(a): Generalnie auto mi się podoba brakuje mi tylko podświetlanego schowka i oświetlenia w drzwiach, no i ma mniej pozycji do regulacji fotela kierowcy ( w GC jest więcej ;–))
Akurat podświetlany schowek jest. Przynajmniej w mojej GF-ce.
W mojej tyzXavier napisał(a):Akurat podświetlany schowek jest. Przynajmniej w mojej GF-ce.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W mojej też nie ma tego dodatku (niezwykle przydatnego).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam!
Jestem siwiezym posiadaczem GF-ki no i jak narazie jestem lekko rozczarowny ze wzgledu na jej glosnosc
Jest glosna szczegolnie na zlej nawierzchnii a do tego ma twarde zawieszenie ktore po wjechaniu na dziurawy asfalt powoduje nieprzyjemna prace deski rodzielczej. Deska srednio spasowana. Zawieszenie glosno pracuje. Silnik w czasie jazdy rowniez glosny.
Schowek u mnie tez nie ma lampki i na dodatek wszystko co sie w nim znajduje lata podczas jazdy.
Skret ma rowniez slaby.
No i drewno ktore udaje ze jest drewnem porazka
Ale ma takze i plusy
Spalanie jak na taka pojemnosc 2.0 – 115KM + automat – w miescie 11 a poza ok 8.5 wiec jest ok.
Wielki plus za to duzo miejsca w srodku jak i w bagazniku. A co do bagaznika to zawiasy klapy sa nie do pobica – nie wiem kto to zaprojektowal.
Podsumowujac GF-ka jest super autem na dobre drogi
Pozdrawiam!
Jestem siwiezym posiadaczem GF-ki no i jak narazie jestem lekko rozczarowny ze wzgledu na jej glosnosc
Jest glosna szczegolnie na zlej nawierzchnii a do tego ma twarde zawieszenie ktore po wjechaniu na dziurawy asfalt powoduje nieprzyjemna prace deski rodzielczej. Deska srednio spasowana. Zawieszenie glosno pracuje. Silnik w czasie jazdy rowniez glosny.
Schowek u mnie tez nie ma lampki i na dodatek wszystko co sie w nim znajduje lata podczas jazdy.
Skret ma rowniez slaby.
No i drewno ktore udaje ze jest drewnem porazka

Ale ma takze i plusy
Spalanie jak na taka pojemnosc 2.0 – 115KM + automat – w miescie 11 a poza ok 8.5 wiec jest ok.
Wielki plus za to duzo miejsca w srodku jak i w bagazniku. A co do bagaznika to zawiasy klapy sa nie do pobica – nie wiem kto to zaprojektowal.
Podsumowujac GF-ka jest super autem na dobre drogi
Pozdrawiam!
Xavier napisał(a):A te "minusy" to masz w porównaniu z jakim autem? Ja przesiadłem się z Vectry i jakoś ich nie dostrzegam.
W porownaniu do Mercedesa W201 popularnie zwanej 190-tka mimo ze auto jest duzo starsze "minusow" tych nie ma
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
bartezgo napisał(a):Xavier napisał(a):A te "minusy" to masz w porównaniu z jakim autem? Ja przesiadłem się z Vectry i jakoś ich nie dostrzegam.
W porownaniu do Mercedesa W201 popularnie zwanej 190-tka mimo ze auto jest duzo starsze "minusow" tych nie maNo i w porownaniu do VW Passata B5 czyli konkurenta Mazdy 626.
1. A ta 190-ka ma wymiary 626 GF, by porównać np. promień skrętu ?
2. Ma "specjalistyczny" schowek w którym „na dodatek wszystko co się w nim znajduje nie lata podczas jazdy”? Magnetyczny czy na gumki od weków?
3. „ma twarde zawieszenie ktore po wjechaniu na dziurawy asfalt powoduje nieprzyjemna prace deski rodzielczej. Deska srednio spasowana.” – może Twój samochód miał „czołowe” i go tak naprawili? Bo u mnie nic nie trzeszczy. Deska, poza swoją normalną pracą – zegarów – nie pracuje. Co do twardości zawieszenia – kwestia gustu. Ja wiem, że jednym z najbardziej „miękkich” jest np. 25-letni Merc „beczka” czy Nubira ale czy o to chodzi?
4. „No i drewno ktore udaje ze jest drewnem porazka” – w których z autach w tym wieku (1998-06) i tej klasy masz "ori" drewno? Wydaje mi się, że są jedynie w wyższej klasie, no chyba że jakiś domorosły majsterkowicz sam sobie wystrugał. A może miałeś oblepione przez poprzedniego właściciela okleiną i Ci teraz złazi (były różne wersje, podobnie jak z oświetleniem schowka)? Stąd ta złość? Bo u mnie OK. – jest fabryczne i fajnie wygląda.
Słowem...sądzę, że się trochę czepiasz. Jak Ci to bardzo przeszkadza zawsze wszak możesz wrócić do niemca...Po co się męczyć za własną kasę?
Xavier napisał(a):1. A ta 190-ka ma wymiary 626 GF, by porównać np. promień skrętu ?
Ma mniejsze wymiary i tu masz racje
Xavier napisał(a):2. Ma "specjalistyczny" schowek w którym „na dodatek wszystko co się w nim znajduje nie lata podczas jazdy”? Magnetyczny czy na gumki od weków?
Nie ma "specjalistycznego" ale ma schowek obity najzwyklejsza wykladzina dzieki ktorej nawet jak cos lata to nie slychac tego.
Xavier napisał(a):3. „ma twarde zawieszenie ktore po wjechaniu na dziurawy asfalt powoduje nieprzyjemna prace deski rodzielczej. Deska srednio spasowana.” – może Twój samochód miał „czołowe” i go tak naprawili? Bo u mnie nic nie trzeszczy. Deska, poza swoją normalną pracą – zegarów – nie pracuje. Co do twardości zawieszenia – kwestia gustu. Ja wiem, że jednym z najbardziej „miękkich” jest np. 25-letni Merc „beczka” czy Nubira ale czy o to chodzi?![]()
Moja Mazda na 100% nie miala zadnego dzwona ale po przejechaniu kilkuset kilometrow po naszych drogach deska zaczela troche trzeszczec (ale jest to do opanowania
Xavier napisał(a):4. „No i drewno ktore udaje ze jest drewnem porazka” – w których z autach w tym wieku (1998-06) i tej klasy masz "ori" drewno? Wydaje mi się, że są jedynie w wyższej klasie, no chyba że jakiś domorosły majsterkowicz sam sobie wystrugał. A może miałeś oblepione przez poprzedniego właściciela okleiną i Ci teraz złazi (były różne wersje, podobnie jak z oświetleniem schowka)? Stąd ta złość? Bo u mnie OK. – jest fabryczne i fajnie wygląda.
Nie no u mnie nikt nic nie obklejal – wersja Exclusive.
Xavier napisał(a):Słowem...sądzę, że się trochę czepiasz. Jak Ci to bardzo przeszkadza zawsze wszak możesz wrócić do niemca...Po co się męczyć za własną kasę?
Nie czepiam sie ani nie mecze, poprostu napisalem moja opinie na temat tego auta. A z tego ze zauwazone przeze mnie minusy sa takie blache powinnismy sie cieszyc
Podsumowujac ma wiecej plusow niz minusow, szczegolnie podoba mi sie to ze jest ich tak malo na naszych dorgach ( u sasiadow za odry jest ich zdecydowanie wiecej ) i duzo ludzi zeby dowiedziec sie co to za auto musza sie na chwile zatrzymac przy nim
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam
Nie wspomniałeś tu o najważniejszej rzeczy. Mazda zdaje się być niewidzialna dla złodziej, podczas gdy PASSAT B5 wyprzedza nawet Fiata w ilości skradzionych egzemplarzy.
-
art200
Czytałem sporo na temat nadmiernego brania oleju w GF-ce 2.0.
Czy w silniku 1.8 tez wystepuje zuzycie oleju ponad norme? jestem zainteresowany taka Mazda z przebiegiem 150tyskm dlatego pytam jak sie zachowuje po takim przebiegu
I czy ten silnik moze miec 115KM?? 1.8 z tego co wiem w wiekszosci maja po 90KM.. dlatego troche sie zdziwilem jak zobaczyłem 115KM... tyle to ma 2.0.
Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc
Czy w silniku 1.8 tez wystepuje zuzycie oleju ponad norme? jestem zainteresowany taka Mazda z przebiegiem 150tyskm dlatego pytam jak sie zachowuje po takim przebiegu
I czy ten silnik moze miec 115KM?? 1.8 z tego co wiem w wiekszosci maja po 90KM.. dlatego troche sie zdziwilem jak zobaczyłem 115KM... tyle to ma 2.0.
Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc
Jeden pies 1,8 czy 2,0 ( raz robiłem pierscionki w 1,8 ogolnie mało jest w kraju tych motorow )Riki napisał(a):Czy w silniku 1.8 tez wystepuje zuzycie oleju ponad norme
Napisac wszystko mozna ....Riki napisał(a):I czy ten silnik moze miec 115KM??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Po prostu silniki z serii FS jako projekt – w którym zbyt wiele maczał Ford – jest skopany i po czasie zapiekają się pierścienie... konsumpcja oleju niestety dymi wydechem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6