Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 mar 2014, 11:26

Nie zauwazyłeś kolego, że już od jakiegoś czasu obowiązuje podział działów technicznych?
<czytaj> Podział Forum

Temat przenoszę.

Poza tym mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku więc i pisząc też używamy polskich znaczków.
Masz 24h na poprawę tematu a później ---> Kosz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ksvk » 14 mar 2014, 22:16

Sorki, polskie znaczki dodane :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 20:23
Posty: 22
Skąd: Wymysłów (wiocha za Piekarami Śląskimi)
Auto: Mazda 323f 1,8 114km 1997r Bezyna+lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 15 mar 2014, 08:53

No widzisz – nie bolało ;)

Tak niewiele widać na tym filmiku ale wydaje mi się, że jednak musisz się nastawić na wymianę tarczy sprzęgła.
Na mój gust widać jak w pewnym momencie sprzęgło zaczęło się ślizgać, gdzie obroty silnika poszły bardziej w górę a prędkość auta znacznie wolniej się zwiększała.
Ale może ktoś jeszcze niech się wypowie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ksvk » 15 mar 2014, 12:22

No własnie nie do końca :P Bo jeśli masz na myśli ten moment w pod koniec jedynki, to wtedy dopiero obroty podnoszą się tak jak powinny, a wcześniej jest problem, bo się coś tak jakby zakleszczyło, obroty się podnosiły bardzo wolno i byly za wysokie w porównaniu do prędkości, zupelnie tak jak bym cały czas jechał na pół sprzęgle (a puscilem juz dawno dawno).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 20:23
Posty: 22
Skąd: Wymysłów (wiocha za Piekarami Śląskimi)
Auto: Mazda 323f 1,8 114km 1997r Bezyna+lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 15 mar 2014, 12:32

W mojej "efce" też sprzęgło mam do roboty bo jak chcę szybko ruszyć to po gwałtowniejszym puszczeniu czuć uślizg jak obroty idą w górę a po chwili spadają i auto zaczyna przyspieszać.
Ten właśnie wzrost obrotów u ciebie na tym filmiku najbardziej mnie zastanawia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marcin32396 » 15 mar 2014, 16:57

Witam wszystkich. Jestemm tutaj pierwszy raz wiec moge cos pomylić :) Otóż mam problem z mazdą 323F BA, gdy np wrzucam 4 przy prędkości 60km/h i dodaje gwałtownie gazu, rosną obroty, a prędkośc zostaje tak jak była, jaka może być tego przyczyna , dodam że kupiłem ją 4 miesiące temu, i poprzedni własciciel twierdzi iż wymienił kompletne sprzęgło, Proszę o pomoc, o jest to troszke denerwujące, szczególnie przy wyprzedzaniu <oczko>
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 16:39
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 96r.
1.6 benzyna

Postprzez Wojtek » 15 mar 2014, 18:29

jest to objaw ślizgającego się sprzęgła...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marcin32396 » 15 mar 2014, 19:00

A można coś z tym zrobić, podregulować czy coś, bo jeżeli było "niby " wymieniane...
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 16:39
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 96r.
1.6 benzyna

Postprzez JapanBA » 15 mar 2014, 19:11

Marcin32396 napisał(a):A można coś z tym zrobić, podregulować czy coś, bo jeżeli było "niby " wymieniane...

Nie, sprzęgło do wyje... sie nadaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marcin32396 » 15 mar 2014, 19:22

Dzięki, trzeba coś myśleć o wymianie ;)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 16:39
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 96r.
1.6 benzyna

Postprzez Garbage1989 » 20 mar 2014, 21:07

jak się tak killuje sprzędło to daj spokój Madzia z silnikiem BP to nie demon osiągów z momentem V8 i paleta obrotów z formuły 1, poza tym BA są już leciwe więc sprzęgło może ślizgać przy takim traktowaniu. Jak chcesz całkiem wyeliminować zjawisko to musisz załozyć sprzęgło wyczynowe przewidziane do wyższych obciążeń ale nie wydaje mi się żeby to było rozwiązanie w tym przypadku, jak to wielki problem to trzeba zmienić kompletne sprzęgło na nowe jak to nie pomoże to samochód na bardziej sportowy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez ksvk » 20 mar 2014, 21:20

Nie wiem czy do końca mnie zrozuimałeś :p Na osiągi nie narzekam :> ale pytanie czy mam sie tym martwić? Czy moge tak jeździć dopoki nie bedę miał objawów w stylu rosnące obroty bez przyspieszenia? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 20:23
Posty: 22
Skąd: Wymysłów (wiocha za Piekarami Śląskimi)
Auto: Mazda 323f 1,8 114km 1997r Bezyna+lpg

Postprzez Garbage1989 » 21 mar 2014, 17:22

do momentu kiedy w przedziale obrotów użytkowych czyli do ok 3,5k nie wystepują takie objawy to nawet bym się tym nie sugerował, inną rzeczą jest jeśli zdradza jakieś mechaniczne objawy zużycia typu jakieś pulsowanie pedału sprzęgła, dziwne odgłosy po wciśnięciu sprzęgła czy problemy ze zmianą przełozenia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Adek311092 » 1 cze 2014, 11:33

Przeczytałem cały temat i mam objawy całkiem inne niż pozostali mieli, a mianowicie sprzęgło bierze wysoko ale nie ślizga a po wkręceniu samochodu powiedzmy do 6tyś zaczyna coś śmierdzieć, czy to może się sprzęgło palić? Skoro tak to czemu nie ślizga?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez rafał88 » 1 cze 2014, 11:38

No to sie konczy tarcza , przy okazji jara docisk. Szykuj sie na zmiane sprzegla:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Adek311092 » 1 cze 2014, 16:32

arafal21 napisał(a):No to sie konczy tarcza , przy okazji jara docisk. Szykuj sie na zmiane sprzegla:)


Ile mniejwięcej muszę szykować kasy i co kupic?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Przemek323c » 1 cze 2014, 17:22

arafal21 napisał(a):No to sie konczy tarcza , przy okazji jara docisk. Szykuj sie na zmiane sprzegla:)
I zamach tez.
Slizgac sie moze tak ze nie poczujesz a jednak tarcie miedzy elementami wystapi. Wystarczy 50 obrotow roznicy i uslizg.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 2 cze 2014, 08:36

Na allegro Aisin po 350 zl komplet + robota, chyba ze sam wyjmiesz skrzynie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Muniano » 24 wrz 2014, 22:20

Witam. Mechanik wymienił mi sprzęgło na nowe i dalej coś jest nie tak. Sprzęgło bierze wysoko. A powyżej 5 tyś.obrotów słychać metaliczne tarcie przy wciskaniu pedału sprzęgła. Tak samo było przed wymianą. Sprzęgło kupiłem Aisin w carspeed i wymieniał mi to sprawdzony gość. Którego nie ma teraz w kraju przez kilka dni.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 21:37
Posty: 10
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5-DE 98r. + Stag 4

Postprzez rafał88 » 25 wrz 2014, 20:26

A wysprzeglik dobrze dziala? W jakim stanie łapa? kupiles tarcze czy caly komplet?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323