Drugi filtr paliwa – potrzebny czy nie?

Postprzez Adamso93 » 17 mar 2014, 02:02

Cześć. Mam pytanie do was. Ostatnio wyciągałem z auta akumulator i moją uwagę przykuł z tego co udało mi się wyczytać na forum w tym temacie: viewtopic.php?f=26&t=44666&start=20 drugi filtr paliwa/parownik. Nie wiem do czego to jest potrzebne, bo z tego co wiem to jest do wersji silnika gaźnikowej, a ja mam 1,5 88km – mazda 323f bj 2000r. Nie zwróciłbym na tą część uwagi ale zauważyłem że jeden przewód wychodzący z "tego" jest wypięty a drugi wygląda tak jak by go szczur przegryzł, albo inna kuna :) Jeżdżę już pewnie dłuższy czas z tym niepodpiętym ustrojstwem, możliwe że nawet od czasu kupna i żadnych niepokojących objawów nie ma, ale moje pytanie jest takie, czy nic z tym nie robić, czy jednak powinienem to zreperować. Jeżeli nic się nie dzieje to mogę to całkiem wymontować? Z góry dzięki za odp. :)

Edit:
http://images28.fotosik.pl/122/40ea1210a1794764.jpg
Ta część pod nr. 1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2011, 23:16
Posty: 31
Skąd: FSU ale blachy FSW :D
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.

Postprzez xedos1972 » 17 mar 2014, 07:10

to jest silnik ZL, chodzi ci o to co wskazuje strzałka ? to filtr węglowy do odzyskiwania oparów paliwa
Załączniki
Bez tytułu.png
Ostatnio edytowano 17 mar 2014, 18:13 przez xedos1972, łącznie edytowano 1 raz
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Adamso93 » 17 mar 2014, 14:40

Tak chodzi mi o ten element. U mnie jest on w luce za akumulatorem, ponieważ tam gdzie znajduje się oryginalnie jest umieszczony parownik – mam instalację LPG. Tak więc ten filtr węglowy został przeniesiony i teraz znajduje się tam gdzie na obrazku który umieściłem w pierwszym poście. Jako że ten filtr na pewno nie spełnia swojej roli, bo jest odłączony mam pytania takie jak w pierwszym poście: czy nic z tym nie robić, czy jednak powinienem to zreperować. Jeżeli nic się nie dzieje to mogę to całkiem wymontować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2011, 23:16
Posty: 31
Skąd: FSU ale blachy FSW :D
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.

Postprzez xedos1972 » 17 mar 2014, 18:34

jak masz odłączony to sam widzisz że ważnej roli dla pracy silnika nie spełnia ,jedyna rola to ekologia ,podpięty musi byś elektrozawór ( bo wywali błąd ) który zaznaczyłem żółtą strzałką on dopuszcza opary do spalenia i wpuszcza je do kolektora .cienki wężyk z filtra dochodzi do zaworu a z drugiego wyjścia zaworu wchodzi do kolektora ssącego przy przepustnicy .

Dopisano 17 mar 2014 17:34:

jak masz odłączony to sam widzisz że ważnej roli dla pracy silnika nie spełnia ,jedyna rola to ekologia ,podpięty musi byś elektrozawór ( bo wywali błąd ) który zaznaczyłem żółtą strzałką on dopuszcza opary do spalenia i wpuszcza je do kolektora .cienki wężyk z filtra dochodzi do zaworu a z drugiego wyjścia zaworu wchodzi do kolektora ssącego przy przepustnicy .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez gik » 24 mar 2014, 16:55

jednak tego błędu nie zobaczysz bo nasze bjotki nie posiadają kontrolki silnika :D
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323