Jaki olej wybrać?
To czy lejązgodnie z manualem to jedno, ale leją Millersa, Valvoline i chyba Motula 5w40 i tylko Millers ubywa, lub za bardzo rozpuszcza osad w silniku i bardzo szybko robi się czarny. Wspominam to tylko w ramach ciekawostki – u mnie po 12k km przy wymianie Dexelia też jest czarna i mi to tam pasuje.
damage.inc napisał(a):CLAU napisał(a):Nie chce robić antyreklamy produktu, ale coraz częściej ludziom Millers się nie sprawdza. Na forum Mazdy MPS do 2.3 DISI to się okazało, że już w ogóle jest znienawidzony. Millers im ubywa, inne oleje nie ubywają.
A jaki olej zalewają, a o jakim mówi manual?
Czasem czytam mps forum i wydaje mi się że była mowa o 5w40, a jeśli dobrze pamiętam to manual zaleca 5w30.
Teraz tam na tapecie jest już 5W50...manual jest dla leszczy, Dexelia jak woda a mps to przecież auto stworzone do wyścigów

damage.inc napisał(a):oemauto.pl napisał(a):Tak, jak już napisano: to nie olej do Twojego auta i sposobu użytkowania.
Tu bym zalecił coś bardziej lekkobieżnego. Może nawet A5, choć wśród A3 też można by znaleźć.
Polecasz oleje które sprzedajesz? Nic nie mam do Millersa, ale trochę zalatuje mi to kryptoreklamą.
Nie on pierwszy i nie ostatni wykorzystuje forum do promocji swojej działalności gospodarczej. Dla przykładu dokładnie w ten sam sposób przy każdej możliwej okazji „poleca” różne produkty, które oczywiście sprzedaje, niejaki Grzyby – właśnie zamieszczając linki wprost do swojego e-sklepu. A skoro taki proceder nie jest zabroniony to jest dozwolony…dla każdego. Zatem nikt pretensji do nikogo mieć nie może, choć moim zdaniem w ogóle nie powinno to być dopuszczalne, ale nie ja tu rozdaję karty.
Co do Millersa to oleje jak oleje, nie ma się specjalnie czym zachwycać. Pierwszy z linkowanych wygląda jeszcze nieźle, ale ten drugi jak za taką kasę to VI ma mizerny. Poza tym jak zwykle, dużo w tym marketingu

Ja akurat nie mam nic przeciwko sprzedawcom udzielającym się w temacie i polecającym swoje produkty – koniec końców, jak ktoś jest nieogarnięty, nie potrafi analizować i chociaż przez 5 minut się nad czymś zastanowić, to zrobi/kupi/weźmie cokolwiek w tym temacie i ktokolwiek napiszę.
Dopóki ktoś nie spamuje co drugi post "kupujcie olej XXX bo jest najlepszy" to dla mnie jest ok i jeżeli na kogoś działają zachęty/reklamy i szeroko pojęty marketing to już jego problem. Ja bym tego nie cenzurował, w końcu to wolny kraj
Dopóki ktoś nie spamuje co drugi post "kupujcie olej XXX bo jest najlepszy" to dla mnie jest ok i jeżeli na kogoś działają zachęty/reklamy i szeroko pojęty marketing to już jego problem. Ja bym tego nie cenzurował, w końcu to wolny kraj
ZOOMik napisał(a):ten drugi jak za taką kasę to VI ma mizerny
Indeks lepkości tego mazidła jest zgodny z normą A5/B5. To jest olej energooszczędny w dodatku o niskim HTHS. Dlatego VI nie może być wysoki.
VI nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Jest to tylko wynik matematyczny lepkości w 40 i 100 stopniach.
witam mam takie pytanie czy myslicie ze ceramizer pomoze mi na spalanie oleju w mojej mazdze
silnik mam ogulnie sprawny zero wyciekow stukow ladnie pracuje
natomiast problem w tym ze jak zmienilem w polsce na valvolin to niesamowicie pochlanial olej
i cigle co jakis czas dolewalem castrol magnatec
niedawno zmienilempo po 7 tys na dexelie wlalem 5 l bylo ponad miare bo wchodzi 4,7 zrobilem 600 km i teraz mam na polowie ale jak auto postalo ponad 24 h to przy sprawdzeniu mialem znowu ponad miare czyli ten olej jest i teraz niewiem czy silnik do remontu czy uzyc tego Ceramizera bo poprostu jest zuzyty przez wiek i pomoze albo poprostu przy dexeli niebedzie juz tak zarlo
warto to wlewac lal to ktos wiem ze jest temat o tym ale moze wypowie sie ktos kto to zalal pare lat temu
silnik mam ogulnie sprawny zero wyciekow stukow ladnie pracuje
natomiast problem w tym ze jak zmienilem w polsce na valvolin to niesamowicie pochlanial olej
i cigle co jakis czas dolewalem castrol magnatec
niedawno zmienilempo po 7 tys na dexelie wlalem 5 l bylo ponad miare bo wchodzi 4,7 zrobilem 600 km i teraz mam na polowie ale jak auto postalo ponad 24 h to przy sprawdzeniu mialem znowu ponad miare czyli ten olej jest i teraz niewiem czy silnik do remontu czy uzyc tego Ceramizera bo poprostu jest zuzyty przez wiek i pomoze albo poprostu przy dexeli niebedzie juz tak zarlo
warto to wlewac lal to ktos wiem ze jest temat o tym ale moze wypowie sie ktos kto to zalal pare lat temu
rajtkezjusz napisał(a):SM – najnowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych.
chyba jakieś stare strony streszczasz bo już jest norma SN
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
maslo997 napisał(a):witam mam takie pytanie czy myslicie ze ceramizer pomoze mi na spalanie oleju w mojej mazdze
silnik mam ogulnie sprawny zero wyciekow stukow ladnie pracuje
natomiast problem w tym ze jak zmienilem w polsce na valvolin to niesamowicie pochlanial olej
i cigle co jakis czas dolewalem castrol magnatec
niedawno zmienilempo po 7 tys na dexelie wlalem 5 l bylo ponad miare bo wchodzi 4,7 zrobilem 600 km i teraz mam na polowie ale jak auto postalo ponad 24 h to przy sprawdzeniu mialem znowu ponad miare czyli ten olej jest i teraz niewiem czy silnik do remontu czy uzyc tego Ceramizera bo poprostu jest zuzyty przez wiek i pomoze albo poprostu przy dexeli niebedzie juz tak zarlo
warto to wlewac lal to ktos wiem ze jest temat o tym ale moze wypowie sie ktos kto to zalal pare lat temu
A możesz napisać to w czytelny sposób a nie 8 zdań jednym ciurkiem bez przecinków i kropek ?
Wlewasz jakieś oleje, nie wiadomo jakie. Valvoline'ó i Castroli jest przynajmniej kilka odmian.
Zamiast wlewać olej zgodnie z instrukcją, to wlewasz 5 litrów. Nie wiemy po jakim czasie sprawdzasz olej, że wychodzi połowa, a po nocy nagle magicznie masz full. Ewentualne zużycie silnika chcesz leczyć ceramizerem, kiedy wychodzi na to, że na oleju z ASO wszystko działa. Odnoszę wrażenie że jesteś dość mocno nieogarnięty – nie traktuj tego mocno osobiście, ale po chaotycznym opisie i działaniach taki nasuwa się wniosek.
Tralala, już po zakupie.
Zgodnie z sugestią zakupiłem Elf Evolution SXR 5W30, norma A5/B5. Oczywiście.
Skoro już się pochwaliłem i nic mądrego nie wniosłem do tematu, to może jednak naskrobię coś więcej
Zaskoczony byłem mocno różnorodnością olejów na półce sklepowej, ale Panowie od obsługi chyba jeszcze bardziej byli zaskoczeni tym jak bardzo przebierałem i marudziłem. Przede wszystkim zrobili wielkie oczy kiedy odmówiłem zakupu Castrola Magnateca
Ten Elf był JEDYNYM olejem, którego mógłbym (teoretycznie) użyć w moim samochodzie.
Wszystko inne było z normą C (głównie C3). Wiem, że ten Elf ma A5/B5 więc do Diesla będzie, ale wszystko inne byłoby dla mnie jak ten Millers, którym zalałem silnik ostatnim razem.
I gdyby ochrzan od Was i lektura tego wątku, pewno kupiłbym pierwszy lepszy, bo to przecie 5w30.
Do tego zamiennik filtra Hengst + płukanka Valvoline + podkładka miedziana = 160zł. Tanio.
Jak dobrze pójdzie to jutro okaże się co w tym silniku siedziało
Zgodnie z sugestią zakupiłem Elf Evolution SXR 5W30, norma A5/B5. Oczywiście.
Skoro już się pochwaliłem i nic mądrego nie wniosłem do tematu, to może jednak naskrobię coś więcej
Zaskoczony byłem mocno różnorodnością olejów na półce sklepowej, ale Panowie od obsługi chyba jeszcze bardziej byli zaskoczeni tym jak bardzo przebierałem i marudziłem. Przede wszystkim zrobili wielkie oczy kiedy odmówiłem zakupu Castrola Magnateca
Ten Elf był JEDYNYM olejem, którego mógłbym (teoretycznie) użyć w moim samochodzie.
Wszystko inne było z normą C (głównie C3). Wiem, że ten Elf ma A5/B5 więc do Diesla będzie, ale wszystko inne byłoby dla mnie jak ten Millers, którym zalałem silnik ostatnim razem.
I gdyby ochrzan od Was i lektura tego wątku, pewno kupiłbym pierwszy lepszy, bo to przecie 5w30.
Do tego zamiennik filtra Hengst + płukanka Valvoline + podkładka miedziana = 160zł. Tanio.
Jak dobrze pójdzie to jutro okaże się co w tym silniku siedziało
Tamburyn daj znać jak ta płukanka Valvo się sprawdziła, bo też chcę ją zastosować i zalać Valvo SynPower 5W40, a co raz się żyje.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
CLAU napisał(a):maslo997 napisał(a):witam mam takie pytanie czy myslicie ze ceramizer pomoze mi na spalanie oleju w mojej mazdze
silnik mam ogulnie sprawny zero wyciekow stukow ladnie pracuje
natomiast problem w tym ze jak zmienilem w polsce na valvolin to niesamowicie pochlanial olej
i cigle co jakis czas dolewalem castrol magnatec
niedawno zmienilempo po 7 tys na dexelie wlalem 5 l bylo ponad miare bo wchodzi 4,7 zrobilem 600 km i teraz mam na polowie ale jak auto postalo ponad 24 h to przy sprawdzeniu mialem znowu ponad miare czyli ten olej jest i teraz niewiem czy silnik do remontu czy uzyc tego Ceramizera bo poprostu jest zuzyty przez wiek i pomoze albo poprostu przy dexeli niebedzie juz tak zarlo
warto to wlewac lal to ktos wiem ze jest temat o tym ale moze wypowie sie ktos kto to zalal pare lat temu
A możesz napisać to w czytelny sposób a nie 8 zdań jednym ciurkiem bez przecinków i kropek ?
Wlewasz jakieś oleje, nie wiadomo jakie. Valvoline'ó i Castroli jest przynajmniej kilka odmian.
Zamiast wlewać olej zgodnie z instrukcją, to wlewasz 5 litrów. Nie wiemy po jakim czasie sprawdzasz olej, że wychodzi połowa, a po nocy nagle magicznie masz full. Ewentualne zużycie silnika chcesz leczyć ceramizerem, kiedy wychodzi na to, że na oleju z ASO wszystko działa. Odnoszę wrażenie że jesteś dość mocno nieogarnięty – nie traktuj tego mocno osobiście, ale po chaotycznym opisie i działaniach taki nasuwa się wniosek.
W sumie racja narazie dziala wszystko ale to dopiero 600 km i racja troche nieogarniety tez jestem
valvolin zalali mi w polsce przy wymianie oczywiscie 5W30 a dokladnie niewiem jaki.Magnatec A1 lalem rowniez 5W30 ogolnie przez te 7 tys zalalem go 2 litry zeby utrzymac stan w polowie bagnetu .
czy mozliwe jest ze problem duzego poboru oleju zniknie po orginalnym oleju?
a chcialem sie poprostu dowiedziec czy jest ktos kto lal te ceramizery pare lat wstecz i dalej autem jezdzi
a jesli chodzi o sprawdzanie to sam niewiem czemu wczesniej pokazalo mi polowe bo dzisiaj po 3 godzinach od jazdy czyli olej splynal mialem ponad miare naprawde niewiem o co chodzi i jak to mozliwe

maslo997 napisał(a):a chcialem sie poprostu dowiedziec czy jest ktos kto lal te ceramizery pare lat wstecz i dalej autem jezdzi
kiedyś wlałem w corsie i punto jtd,wrażenie miałem ,że jtd chodziło mnie dieslowato rano,a corsa bardziej miękko,ale zapewne to efekt placebo .Na ubytki oleju to nie pomoże,szukaj przyczyn .
Od siebie dodam,że mazda premacy proponuje olej 5W-30 lub 10W-40 więc zrobiłem złoty środek i zakupiłem 5W-40 ,to połączy mniej więcej te 2 olej w jednym,bo 5W-30 lekko ubywa przy ponad 200 tys,a na półsyntetyk (z nazwy tylko) nie chcę przejść.Są oleje 10W-40 syntetyczne zapewne ,ale chce zapewnić prymasowi lżejszy rozruch zimą i dobre smarowanie w gorące lato,więc wybór na 5W-40
-
rajtkezjusz
Witajcie zbliża sie u mnnie wymiana oleju i chcialbym zalac cos lepszego,valvoline synpower extreme xl 5w30 albo fuchs titan Gt1 pro-c3 5w30 xtl doradzcie koledzy ktory lepszy 
- Od: 30 maja 2013, 19:38
- Posty: 51
- Skąd: chelm
- Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.
witam
kupilem właśnie żonie mazdę 2 z 2007r., z bardzo małym, ale udokumentowanym w bazie mazdy przebiegiem 64tyś. km, bezwypadkowa sztuka, zreszta stan i auta i tuv'y wskazuja, ze ktoś szanował auto i ze faktycznie niezawiele nim jezdził (w niemcowni 1 wlasiciel tylko)
przymierzam sie do wymiany oleju i filtrów, ale tez wymienie na wszelki wypadek rozrząd kompletny, wracając do oleju dopiero po zakupie dotarło do mnie, że na kartce (ARAL) zawieszonej na silniku jest oznaczenie (chyba oleju) 15/40 i tu zonk, bo myslalem, że tam powinien byc syntetyk 5w30
silnik suchy i nie myty (sprawdzałem na przeglądzie, a trochę wczesniej pogazowalem), olej czysty (mimo, iz od wymiany mineło 17 miesiecy), autko zbiera sie wysmienicie jak na taki mały silnik, wracajac do domu zrobiłem trase 70km i wszystko jest ok (na A1 jechałem bez wysilku 150km/h) – silnik nadal suchy
czy moge zalać syntetyka 5w30, czy trzeba jakos silnik przeplukać
kupilem właśnie żonie mazdę 2 z 2007r., z bardzo małym, ale udokumentowanym w bazie mazdy przebiegiem 64tyś. km, bezwypadkowa sztuka, zreszta stan i auta i tuv'y wskazuja, ze ktoś szanował auto i ze faktycznie niezawiele nim jezdził (w niemcowni 1 wlasiciel tylko)
przymierzam sie do wymiany oleju i filtrów, ale tez wymienie na wszelki wypadek rozrząd kompletny, wracając do oleju dopiero po zakupie dotarło do mnie, że na kartce (ARAL) zawieszonej na silniku jest oznaczenie (chyba oleju) 15/40 i tu zonk, bo myslalem, że tam powinien byc syntetyk 5w30
silnik suchy i nie myty (sprawdzałem na przeglądzie, a trochę wczesniej pogazowalem), olej czysty (mimo, iz od wymiany mineło 17 miesiecy), autko zbiera sie wysmienicie jak na taki mały silnik, wracajac do domu zrobiłem trase 70km i wszystko jest ok (na A1 jechałem bez wysilku 150km/h) – silnik nadal suchy
czy moge zalać syntetyka 5w30, czy trzeba jakos silnik przeplukać
- Od: 12 mar 2014, 22:13
- Posty: 15
- Skąd: śląsk
- Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.
chce oddac autko do nieautoryzowanego serwisu forda – robie tam moje mondeo – i pewnie zdecyduje się na castrola 5w30 (taki leja)
czy po przejsciu na syntetyka, muszę jakoś przyśpieszyc kolejną wymiane oleju – przewidywany przebieg auta ok. 5000 km na rok
czy po przejsciu na syntetyka, muszę jakoś przyśpieszyc kolejną wymiane oleju – przewidywany przebieg auta ok. 5000 km na rok
- Od: 12 mar 2014, 22:13
- Posty: 15
- Skąd: śląsk
- Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.
oemauto.pl napisał(a):ZOOMik napisał(a):ten drugi jak za taką kasę to VI ma mizerny
Indeks lepkości tego mazidła jest zgodny z normą A5/B5. To jest olej energooszczędny w dodatku o niskim HTHS. Dlatego VI nie może być wysoki.
Może…weźmy pierwszy z brzegu, spełniający te same normy (5W30 A5/B5),
wymieniany wcześniej Elf (vel Dexelia) – VI 170 vs Millers 159
oemauto.pl napisał(a):VI nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Jest to tylko wynik matematyczny lepkości w 40 i 100 stopniach.
Owszem, oblicza się go na podstawie lepkości kinematycznych, tak jak napisałeś. Niekoniecznie wyznacznikiem (w każdym razie nie jedynym), ale pośrednio ma on związek z jakością. Im wyższa wartość VI tym mniejsza podatność (większa stabilność) oleju na zmianę lepkości w funkcji temperatury, co jest akurat pożądane.
jaciek napisał(a):Witajcie zbliża sie u mnnie wymiana oleju i chcialbym zalac cos lepszego,valvoline synpower extreme xl 5w30 albo fuchs titan Gt1 pro-c3 5w30 xtl doradzcie koledzy ktory lepszy
Do Twojego auta to ani jeden ani drugi.
mefkm napisał(a):stan i auta i tuv'y wskazuja, ze ktoś szanował auto
mefkm napisał(a):na kartce (ARAL) zawieszonej na silniku jest oznaczenie (chyba oleju) 15/40
No to chyba jednak tak nie do końca szanował

jaciek napisał(a):Witajcie zbliża sie u mnnie wymiana oleju i chcialbym zalac cos lepszego,valvoline synpower extreme xl 5w30 albo fuchs titan Gt1 pro-c3 5w30 xtl doradzcie koledzy ktory lepszy
Do Twojego auta to ani jeden ani drugi.
/quote] jak sie nie nadaja to Doradz jaki z fuchsa valvoline
- Od: 30 maja 2013, 19:38
- Posty: 51
- Skąd: chelm
- Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki