Wymiana oleju
to teraz powiem tak jezeli masz poziom do x to jest 5.5 do 6 litrow ropy w twoim silniku a ile lejesz oleju 4 do 5 litrow czyli wieksza polowa ropa a w sumie masz ponad 10litrow syfu oleju z ropa, smarowanie ma super, a co do przegladow ja jestem w uk i tutaj ma norme 00.04 dopuszczalnej normy auta w polsce 00,11 i gdzie wy widzicie problem, nie wiem, ja wale 3tys km tygodniowo i bylem blisko zajechania silnika, przez ten dpf egr smok panewki krzywki i wtryski wymienialem, a teraz pali 6 litrow ropki ale musze ciagnac go na biegach ostro, przemyslcie to jeszcze raz 
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
Tu kolego nie moge sie zgodzić jestem swiezo po wymianie i robiłem to sam , miałem poziom do x a z silnika zeszło nie wiecej jak 6,5 no max 7 l sam to zlewałem . Do tego silnika zalewamy 4,7 l oleju wg. instrukcji.
Co do DPF to sie zgodze znalazłem nawet firme która to robi w naszych mazdach daja gwarancje i auto przechodzi bez problemu przeglad koszt to 300 funia . Jak kiedys odezwie sie u mnie DPF to sam rozważe
taką ewentualnosc , mam jednak nadzieje ze eksploatując nalezycie auto nie bede musiał tego robić.
Pozdrawiam....
Co do DPF to sie zgodze znalazłem nawet firme która to robi w naszych mazdach daja gwarancje i auto przechodzi bez problemu przeglad koszt to 300 funia . Jak kiedys odezwie sie u mnie DPF to sam rozważe
taką ewentualnosc , mam jednak nadzieje ze eksploatując nalezycie auto nie bede musiał tego robić.
Pozdrawiam....
witam ja sie pozbylen DPF po tym jak kupilem auto i po miesiacu zapalil mi sie Dpf i kontrolka silnika zrobilrm to w warsztacie ktory specjalizuje sie w tym i mam 12 miesiecy gwarancj {kosztowalo to £450 a wymiana na naowy od£1500 do 2500 zalezy od warsztatu} i zaras po tym robilrm przeglad i wszystko jest ok bez problemow mam tylko pytanie czy jak teras wymieniac bede olej to musze likwidowac blab czek oil ja mam urzadzenie obdII i blad dpf mi skasowalo wytlumaczcie mi czemu po wymianie oleju wyskakuje taka wiadomosc o ktorej zreszta czytalem w podreczniku abslugi ktora kontrolka sie wtedy zapala i czy mozna ja w jakis aposub usunac samemu mam mazde 6 z 2008 z silnikiem 2.0 w podstawowej wersji i chcialbym wymienic w niej olej samemu Osodiscie doradzam jesli nie wydazy wam sie cos takiego jak mnie to nie usuwajcie tego filtru czasteczek
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
panowie witam mam pytanie odnosnie poziomu oleju mazda 6 2009 2.2 diesel(185)!otoz wymienialem olej ponad 7 tys km temu i dzis sprawdzalem na zimnym poziom pokazuje w polowie miedzy full a X,a na cieplym silniku troche ponad polowe w strone X!dzwonilem do mazdy i koles mowil ze po tak krotkim przebiegu czasami tak jest ze poziom idzie w gore i trzeba wymienic??ale tez mowil ze jak by bylo juz za duzo to dpf zacznie mrugac i wtedy wymiana!!troche nie pasuje mi ta wymiana teraz...to dopiero 7 tys km!!panowie czy moge tak smigac jeszcze a moze jest sposob na zmniejszenie ilosci oleju??dzieki za pomoc!!pozdrawiam
- Od: 24 sie 2008, 21:52
- Posty: 54
- Skąd: pontefract/ uk
- Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009
Jak jest nieco ponad połowę to na razie jest ok, zacznij się martwić jak będzie wyraźnie ponad połowę i blisko X
Od tego momentu sprawdzaj często olej i jak tylko się podniesie do takich wartości jak pisałem od razu wymiana
Od tego momentu sprawdzaj często olej i jak tylko się podniesie do takich wartości jak pisałem od razu wymiana

Roddy zrób przelot Madzi na jakiej trasie, powyżej 60km/h z obrotami nie niższymi niż 2000.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam, przeczytałem kilka postów na tym forum odnośnie oleju ( moja Mazda to 2.0 citd 103kw 2009 ) Wynika że Millers to optymalny wybór, choć na fakturze z serwisu z niemiec 10.2012 jest Shell Helix ultra ag 5w-30 w ilości 4,7l
Pozostać przy tym Shell, czy jednak wymienić na Millers ?
Pozostać przy tym Shell, czy jednak wymienić na Millers ?
- Od: 8 cze 2013, 21:17
- Posty: 8
- Skąd: Nowogrodziec
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 2009
A na jakiej podstawie wnioskujesz że Millers jest odpowiedni ? Przeczytaj na forum czym grozi używanie nie-odsiarczonego oleju w aucie z DPF. Shell również nie jest dla DPF.
Poszukaj i poczytaj o czymś takim jak DEXELIA DPF. Jest to produkt rekomendowany przez Mazdę i chyba większość użytkowników aut z DPF używa tego oleju
Poszukaj i poczytaj o czymś takim jak DEXELIA DPF. Jest to produkt rekomendowany przez Mazdę i chyba większość użytkowników aut z DPF używa tego oleju
- Od: 31 sty 2013, 14:26
- Posty: 28
- Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08
ok przeczytałem już chyba wszystkie wątki na temat wymiany oleju ale za cholere nic nie znalazłem
jak to "wytłumaczyć komputerowi" że zalany jest świeży olej, czy musze to robić w servisie? 


- Od: 29 kwi 2012, 02:10
- Posty: 9
- Skąd: wielka brytania
- Auto: mazda 6 estate 2009; 2.2 diesel 163 konikow
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=116274
Poczytaj ten temat lub udaj do serwisu/warsztatu wyposażonego w komputer z IDS-em
Poczytaj ten temat lub udaj do serwisu/warsztatu wyposażonego w komputer z IDS-em
- Od: 31 sty 2013, 14:26
- Posty: 28
- Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08
ok, czyli Dexelia DPF 5W30 5litrów, a jak często wymieniać ?
znowu podeprę się wydrukami i fakturami z serwisu z niemiec z których wynika że wymiany co 20tyś a na forum wyczytałem że co 10tyś gdzie olej full syntetyk, to chyba jakaś przesada
znowu podeprę się wydrukami i fakturami z serwisu z niemiec z których wynika że wymiany co 20tyś a na forum wyczytałem że co 10tyś gdzie olej full syntetyk, to chyba jakaś przesada
- Od: 8 cze 2013, 21:17
- Posty: 8
- Skąd: Nowogrodziec
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 2009
15min-20min powinno wystarczyć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam,
czy ktos z was uzywa ENGINE FLUSH jak wymienia olej w dislach z DPF'em??
Wlewa sie to do cieplego silnika, odpala sie silnik na 10-20min na wolnych obrotach i potem zlewa olej, ponoc przeplukuje silnik, tylko zastanawiam sie czy nie ma to skutkow ubocznych?
Pzdr. Bartek
czy ktos z was uzywa ENGINE FLUSH jak wymienia olej w dislach z DPF'em??
Wlewa sie to do cieplego silnika, odpala sie silnik na 10-20min na wolnych obrotach i potem zlewa olej, ponoc przeplukuje silnik, tylko zastanawiam sie czy nie ma to skutkow ubocznych?
Pzdr. Bartek
Jeżeli to środek firmy Forte to polecam przeczytać ostatni post na stronie 15 tego tematu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=59985&start=280
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
boyazont napisał(a):Witam,
czy ktos z was uzywa ENGINE FLUSH jak wymienia olej w dislach z DPF'em??
Wlewa sie to do cieplego silnika, odpala sie silnik na 10-20min na wolnych obrotach i potem zlewa olej, ponoc przeplukuje silnik, tylko zastanawiam sie czy nie ma to skutkow ubocznych?
Pzdr. Bartek
Ja płukałem i nic złego się nie porobiło. Co którąś wymianę to myślę, że nie zaszkodzi, bo przy każdej to trochę szkoda kaski

- Od: 11 lut 2013, 22:50
- Posty: 45
- Skąd: Biłgoraj / Mikołów
- Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6