Felgi w Mazdach – rozstaw śrub, offset (ET), średnica otworu centrującego
Koledzy ma ktoś może wzory oryginalnych felg 16' i 17' do mazdy 3 i 6?? Ewentualnie do innych posiadających rozstaw 5x114,3. Z góry dzięki 
Sprzedam radio, panel climatronic http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=165205
lowrider napisał(a):Rial to niemiecka produkcja, raczej dobre felgi.
Hmm. To ze niemiecka firma to nie znaczy ze dobre. Ja twierdze ze felgi tej firmy to lajno i nigdy bym ich nie kupil nawet okazyjnie.
Wysłane z mojego GT-I9505
Witam,
czy do mazda 6 2.0 2004 sport wagon będzie pasowała felga 17x8 et 35 225/45
tak żeby nigdzie nie obcierało.
Pisałem po różnych firmach i twierdzą że wszystko jest ok. W konfiguratorach tak samo,
proszę o szybką odpowiedź. felgi mają być kupione na dniach
czy do mazda 6 2.0 2004 sport wagon będzie pasowała felga 17x8 et 35 225/45
tak żeby nigdzie nie obcierało.
Pisałem po różnych firmach i twierdzą że wszystko jest ok. W konfiguratorach tak samo,
proszę o szybką odpowiedź. felgi mają być kupione na dniach
-
albert27
Ja tylko takie swoje doświadczenie ze zmianą rozmiaru kół zapodam:
Znalazłem na Allegro 225x40x18 i nie mogłem nigdzie znaleźć potwierdzenia/zaprzeczenia, że "wejdą". Więc – zmierzyłem centymetrem czy mi się zmieszczą pod kielichem amortyzatora. Wyszło że tak, więc kupiłem.
I jest OK
Nigdzie nie obciera, pełny zakres ruchu. Metodę ową polecam do MX-6
Aha, odległość od kielicha to jakieś 1 – 1,5 cm
Znalazłem na Allegro 225x40x18 i nie mogłem nigdzie znaleźć potwierdzenia/zaprzeczenia, że "wejdą". Więc – zmierzyłem centymetrem czy mi się zmieszczą pod kielichem amortyzatora. Wyszło że tak, więc kupiłem.
I jest OK
Nigdzie nie obciera, pełny zakres ruchu. Metodę ową polecam do MX-6
Aha, odległość od kielicha to jakieś 1 – 1,5 cm
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Jak kupowałem to wiedziałem jakie ET, teraz nie wiem skąd tę informację wziąć.
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Hej. Czy do mazdy 323F 2.0 sportive 2001r wejda takie kola?
8x17''
ET 40
reszta ok
Chce zalozyc opony 205/40 na 4 felgi, ewentualnie najlepiej 205 przod i 215 z tylu.
Co myslicie?
Edit: problem rozwiazany
8x17''
ET 40
reszta ok
Chce zalozyc opony 205/40 na 4 felgi, ewentualnie najlepiej 205 przod i 215 z tylu.
Co myslicie?
Edit: problem rozwiazany
Witam
Przeszperałem forum i nie mogę znaleźć odp na temat felg jakie się mieszczą, bez przerabiania niczego, do kombi GH. Chodzi mi o najmniejsze Et jakie można założyć przy 17" felgach i szerokości 7" i 7,5".
Felga ori 17" et 60 szerokość 7" czy np;felga 17" et45 7" lub felga 17" et48 7.5" nie będą wystawać za obrys samochodu. Ma ktoś założone takie felgi (prośba o foto jak to wygląda), a może ma ktoś założone felgi z jeszcze mniejszym osadzeniem?
Pozdrawiam
Przeszperałem forum i nie mogę znaleźć odp na temat felg jakie się mieszczą, bez przerabiania niczego, do kombi GH. Chodzi mi o najmniejsze Et jakie można założyć przy 17" felgach i szerokości 7" i 7,5".
Felga ori 17" et 60 szerokość 7" czy np;felga 17" et45 7" lub felga 17" et48 7.5" nie będą wystawać za obrys samochodu. Ma ktoś założone takie felgi (prośba o foto jak to wygląda), a może ma ktoś założone felgi z jeszcze mniejszym osadzeniem?
Pozdrawiam
- Od: 22 kwi 2009, 08:09
- Posty: 10
- Skąd: Wieliczka
- Auto: Mazda 6 kombi benzyna 2011
na pewno nie będą wystawać kolego, przecież to tylko max 1,5cm różnicy, nie wierzę, żeby producent zrobił ori felgi na równo z nadkolami, zawsze jest tak, że są trochę schowane.

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Słuchajcie koledzy, mam pytanie:
w mocowaniu felgi ważniejsze jest osadzenie na śrubach (szpilach?) czy na tym środkowym "pręcie" (otwór centrujący?). Tzn. na czym bardziej się trzyma koło.
w mocowaniu felgi ważniejsze jest osadzenie na śrubach (szpilach?) czy na tym środkowym "pręcie" (otwór centrujący?). Tzn. na czym bardziej się trzyma koło.
Otwór centrujący, jak sama nazwa wskazuje, służy jedynie do centrowania (wyznaczenia współosiowości) koła względem piasty w czasie montażu. Elementami odpowiedzialnymi za pewne i niezmienne ustalenie koła względem piasty w czasie jazdy są śuby lub nakrętki szpilek. Jest to typowe połączenie cierne, w którym śruby lub szpilki są rozciągane, a nie ścinane. ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wydziargane na petrowym SGS3
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wydziargane na petrowym SGS3
Ok dzięki.
Pytam bo mnie tak zastanawia pewien fakt. Zmieniłem koła na zimowe, bo w letnich poszła mi jedna opona, to juz nie chcialem kupowac teraz przed koncem sezonu. Ale do felg stalowych musialem zgubic srube jedna i zamiast 5 kolo jest przykrecone na 4. Czy bedzie to klopot? Oczywiscie tymaczsowo, chce kupic jak najszybciej jak sie da. Na innych forach pisza ,. ze mozna jezdzic tak, ale ewentualnie sprawdzac dokrecenie pozostalych 4 kol.
Pytam bo mnie tak zastanawia pewien fakt. Zmieniłem koła na zimowe, bo w letnich poszła mi jedna opona, to juz nie chcialem kupowac teraz przed koncem sezonu. Ale do felg stalowych musialem zgubic srube jedna i zamiast 5 kolo jest przykrecone na 4. Czy bedzie to klopot? Oczywiscie tymaczsowo, chce kupic jak najszybciej jak sie da. Na innych forach pisza ,. ze mozna jezdzic tak, ale ewentualnie sprawdzac dokrecenie pozostalych 4 kol.
Gdyby można było jeździć na czterech, producent nie projektowałby pięciu śrub, tylko na cztery i to rozłożonych w równych od siebie odstępach. Zakup nakrętki, czy śruby nie stanowi większego problemu, a przekonywać się kosztem swojego bezpieczeństwa czy niekompletne mocowanie koła wytrzyma czy nie jest delikatnie mówiąc nierozsądne 
wydziargane na petrowym SGS3
wydziargane na petrowym SGS3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki