cinekzrajca napisał(a):A jak mam wierzyć tym indeksom hamowania na mokrym? Coś w tym jest czy nie zawsze? Dzięki wielkie jestem świerzy z Mazdą więc chce dbać o to cudo
Jeśli masz na myśli etykiety, to średnio się to ma do opon zimowych. Przy letnich jeszcze można na to spojrzeć, ale bardzo się podniecać też nie ma co.
Np. przy testach hamowania na mokrej nawierzchni producent robiący testy swojej opony może wybrać sobie temperaturę, przy której robi porównanie.
Przy zimowych oponach wybiera między 2° a 20°C, przy letnich między 5° i 35°C. Grubość warstwy wody między 0,5 a 1,5mm. Hamowanie od 80 do 20 km/h z ABS.
Jeśli jeden producent wybierze 15° a drugi 5°, to w praktyce ciężko porównać uzyskane wyniki.
Dane są ze strony Michelina, ale z tego co pamiętam, opony zimowe testuje się w tych samych warunkach co letnie, tylko wynik mnoży się przez jakiś współczynnik.
Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD