
Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Specjalnie dziś na to zwróciłem uwagę. Na postoju jest jak na filmie. Ruszając kierownicą tak samo, tj. szybkie ruchy prawo/lewo jest cisza. Rzuca tylko autem strasznie 

syczka133 napisał(a):Na postoju zawsze takie stuki beda wyczuwalne i słyszalne
Dlatego też dopóki w czasie jazdy jest OK, to nie zawracam sobie tym gitary
Trochę mnie to zdziwiło począgtkowo, ale się z tym przespałem i mam to w nosie
Ostatnio edytowano 22 gru 2013, 17:37 przez em_dzej, łącznie edytowano 1 raz

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Ja natomiast nie mam i prosiłbym, żeby mi ktoś powiedział, że tak ma być, żeby to była prawda 
Dzisiaj wziąłem się za przesmarowanie wielowypustu i tu zdziwienie
Wysunąłem kierownicę i aż zachrobotało – okazało się, że jest taka susza, totalny brak smaru.
Miałem taki niemiecki smar z Mos2 dołączony do przegubu GKN i z niego skorzystałem.
Po przesmarowaniu na postoju jest cisza, zobaczymy co podczas jazdy na trasie, jednak prawdziwy sprawdzian będzie jak założę alusy na wiosnę. Wtedy się okaże czy to przypadkiem nie jest luz na listwie.
Póki co zachęcam wszystkich do smarowania we własnym zakresie, jechać z tym do mechanika to strata czasu i kasy.
I pamiętajmy, kto smaruje, ten jedzie!

Wysunąłem kierownicę i aż zachrobotało – okazało się, że jest taka susza, totalny brak smaru.
Miałem taki niemiecki smar z Mos2 dołączony do przegubu GKN i z niego skorzystałem.
Po przesmarowaniu na postoju jest cisza, zobaczymy co podczas jazdy na trasie, jednak prawdziwy sprawdzian będzie jak założę alusy na wiosnę. Wtedy się okaże czy to przypadkiem nie jest luz na listwie.
Póki co zachęcam wszystkich do smarowania we własnym zakresie, jechać z tym do mechanika to strata czasu i kasy.
I pamiętajmy, kto smaruje, ten jedzie!

wielkijack napisał(a):I pamiętajmy, kto smaruje, ten jedzie!
I nie słucha stkuania
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam
Taka sytuacja występuje stukanie bądź drżenie drążka przy hamowaniu np z górki jak jade albo na autostradzie delikatnie dociskam to czuć na kierownicy stukanie no i teraz co to jest ? Bylem na diagnostyce na trzepakach itd nic pojechałem do mechanika zdioł koła posprawdzał wszystko i nic nie ma stuków, no i tak śmigam ale mnie to denerwuje, macie jakiś pomysł
?? 
Taka sytuacja występuje stukanie bądź drżenie drążka przy hamowaniu np z górki jak jade albo na autostradzie delikatnie dociskam to czuć na kierownicy stukanie no i teraz co to jest ? Bylem na diagnostyce na trzepakach itd nic pojechałem do mechanika zdioł koła posprawdzał wszystko i nic nie ma stuków, no i tak śmigam ale mnie to denerwuje, macie jakiś pomysł

- Od: 12 paź 2012, 23:00
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6, 2.3, 2002
Witam.I ja wczoraj zabrałem się za przesmarowanie wielopustu.Efekty sa inponujące.Nawet nie zdawałem sobie ze sprawy,że 5 minut zabawy i później tyle zadowolenia .
To nie jest temat dotyczący smarowania wielowypustu (przesmarowany).
Przy wyłączonym silniku na postoju, ruszanie kierownicą powoduje słyszalne stuki dochodzące w przednim zawieszeniu. Chodzi o krótkie, szybkie ruchy kierownicą w lewo i w prawo. Trudno jednoznacznie określić, z której to strony, ale wydaje mi się, że bardziej z lewej. Martwiące jest to, że ten stuk dochodzi bardziej ze środka, z dzisiejszych oględzin pod garażem wychodzi na to, że dochodzi on ze środka osłony, z której wychodzi drążek kierowniczy a osłona to niestety już część maglownicy.
Pytanie czy ktoś miał podobnie, i okazało się że magiel czy może jakieś sworznie na drążku kierowniczym lub może na wahaczu ? Jeżeli magiel to czy da rade naprawić te stuki jakoś w miarę bez problemu czy całość trzeba wymienić ?
Przy wyłączonym silniku na postoju, ruszanie kierownicą powoduje słyszalne stuki dochodzące w przednim zawieszeniu. Chodzi o krótkie, szybkie ruchy kierownicą w lewo i w prawo. Trudno jednoznacznie określić, z której to strony, ale wydaje mi się, że bardziej z lewej. Martwiące jest to, że ten stuk dochodzi bardziej ze środka, z dzisiejszych oględzin pod garażem wychodzi na to, że dochodzi on ze środka osłony, z której wychodzi drążek kierowniczy a osłona to niestety już część maglownicy.
Pytanie czy ktoś miał podobnie, i okazało się że magiel czy może jakieś sworznie na drążku kierowniczym lub może na wahaczu ? Jeżeli magiel to czy da rade naprawić te stuki jakoś w miarę bez problemu czy całość trzeba wymienić ?
Ostatnio edytowano 14 mar 2014, 20:25 przez CLAU, łącznie edytowano 1 raz
Strona FAQ naszego modelu zawiera dwa tematy:
1. Stuki w układzie kierowniczym lub na pedale hamulca (rozwiązanie: przesmarowanie połączenia teleskopowego)
2. Dziwne stuki w ukł. kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Ten o link o wielowpuście nie działa, a ten o teleskopie przekierowuje tutaj (smarowanie wielowpustu) czyli to są dwie nazwy, a chodzi o to samo? O te dwa "patyki" ?
Już to u siebie wykonałem tylko zastanawiam się czy nie przesmarować tam czegoś jeszcze

1. Stuki w układzie kierowniczym lub na pedale hamulca (rozwiązanie: przesmarowanie połączenia teleskopowego)
2. Dziwne stuki w ukł. kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Ten o link o wielowpuście nie działa, a ten o teleskopie przekierowuje tutaj (smarowanie wielowpustu) czyli to są dwie nazwy, a chodzi o to samo? O te dwa "patyki" ?

maselek napisał(a):
Już to u siebie wykonałem tylko zastanawiam się czy nie przesmarować tam czegoś jeszcze

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Od pewnego czasu mam stuki przy skręcaniu kierownicą w czasie jazdy .Byłem na diagnostyce i stwierdzono sworznie górne lewy i prawy zużyte oraz wymieniłem oba stabilizatory -prawy i lewy . Straciłem już 250 zł i dalej są stuki. Mój mechanik stwierdził że muszę jeszcze wymienić stabilizatory gumowe i będzie dobrze . Ale ja zaczynam mieć obawy, czy znowu nie wyrzucę pieniędzy w błoto. Czy ktoś może mi doradzić co dalej robić.
- Od: 6 lip 2011, 09:18
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 diesel combi 2004r
Smarowałem go profilaktycznie, ale on mi nie stukał. Sprawdzałem w 4 innych samochodach różnych marek i każdy stuka na postoju przy mocnym szarpaniu lewo/prawo. Gdzieś czytałem, że tak ma być bo przekładnia ma swój jakiś naturalny luz czy coś takiego.
Witam! Też mam problem se stukami podczas kręcenia kierownicą, szczególnie na postoju, czy parkowaniu. Załączam filmik problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=x5xHZgklvn4
Co to może być??
https://www.youtube.com/watch?v=x5xHZgklvn4
Co to może być??
Ostatnio edytowano 19 cze 2014, 23:38 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie linku
Powód: poprawienie linku
-
Tabi86
Hej, u mnie również pojawiło się dziwne stukanie w układzie kierowniczym – wg. zaleceń z tego posta przesmarowałem połączenie teleskopowe ale stukanie jest nadal. Czy możecie polecić kogoś w Poznaniu (serwis / mechanika) kto przyjrzał by się temu dokładniej?
Dodam, że stukanie jest bardziej słyszalne gdy kręcę kierownicą z prawej na lewo, i jest dość mocno słyszalne też na zewnątrz auta.
Dodam, że stukanie jest bardziej słyszalne gdy kręcę kierownicą z prawej na lewo, i jest dość mocno słyszalne też na zewnątrz auta.
- Od: 16 lut 2014, 10:18
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6, 2007, 2.0 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6