Witam serdecznie,
Bardzo prosiłbym o pomoc – opinie o co chodzi. Mianowicie mam problem z pedałem hamulca tzn. w czasie jazdy jest miękki ale trzeba dość głęboko go wcisnąć (tak do połowy) aby zaczął skutecznie hamować. Mechanik stwierdził, że może to być powodem poważnego zużycia części. Więc nie dawno wymieniłem z tyłu tarcze hamulcowe, klocki i bębny. Niestety to nie pomogło. Jednak okazało się również, że piasty również nadają się do wymiany (jest luz na kołach – lekko latają na boki, a do tego strasznie szumią). Więc zdecydowałem, że piasty również dam do zrobienia, jednak pytanie brzmi czy wymiana piast pomoże coś z tym pedałem hamulca czy jest to wina czegoś innego? Podejrzenia padły również na serwo, ale przy teście na zgaszonym silniku po napompowaniu (2-3 wciśnięcia) po wciśnięciu i trzymaniu hamulca i odpaleniu silnika – pedał normalnie delikatnie opada. Więc serwo powinno być sprawne.
Bardzo prosiłbym o sugestie i pomoc.
Mazda 323F 2001 – Problem z pedałem hamulca – POMOCY!
Strona 1 z 1
Wymieniłeś z tyłu tarcze i bębny? To jakie masz tam hamulce? Nie napisałeś, czy te problemy stały się z dnia na dzień. Coś było przy nim robione. Hamulce odpowietrzone? Z tłoczków nie wycieka płyn?
Przede wszystkim:
– zapowietrzony układ,
– uszkodzone przewody elastyczne (puchną przy wciskaniu pedału),
– przepuszczająca pompa hamulcowa.
Jeśli masz z tyłu bębny (ztcw z silnikiem HP nie występowały), to:
– samoregulatory,
– zużyte okładziny i/lub bębny.
– zapowietrzony układ,
– uszkodzone przewody elastyczne (puchną przy wciskaniu pedału),
– przepuszczająca pompa hamulcowa.
Jeśli masz z tyłu bębny (ztcw z silnikiem HP nie występowały), to:
– samoregulatory,
– zużyte okładziny i/lub bębny.
the right man in the wrong place...
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że mam ten samochód od niedawna i od samego początku ten pedał taki jest. Jak już wyżej wspominałem to tarcze, klocki i bębny są nowe, bo dopiero co wymieniane. Jednak dzisiaj zauważyłem, że przy minimalnym nacisku na pedał hamulec jednak reaguje ale dopiero gdy wdepnę go gdzieś do połowy to hamuje skutecznie. Nie ma żadnego wycieku. Układ hamulcowy był odpowietrzany i był również wymieniony płyn hamulcowy.
A jak wyglądają przewody elastyczne? Pewnie też kwalifikują się do wymiany.
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
może wydaje Ci się że jest dziwne bo przyzwyczaiłeś się do innego samochodu.
Może jedź na stacje diagnostyczna niech sprawdz gość hamulce. Będziesz wiedział wszystko. Zaplacisz 20 PLN może albo nic.
Dopisano 4 mar 2014, 00:48:
Może jedź na stacje diagnostyczna niech sprawdz gość hamulce. Będziesz wiedział wszystko. Zaplacisz 20 PLN może albo nic.
Dopisano 4 mar 2014, 00:48:
Może jedź na stacje diagnostyczna niech sprawdz gość hamulce. Będziesz wiedział wszystko. Zaplacisz 20 PLN może albo nic.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Na stacji diagnostycznej wykazano sprawne hamulce (skuteczność pow. 80%). Nie żeby przeszkadzał mi ten pedał, bo zaczynam się przyzwyczajać ale zastanawia mnie co jest przyczyną czegoś takiego. A da się to jakoś podciągnąć?
Dopisano 5 mar 2014, 08:14:
Problem rozwiązany
Byłem u mechanika po czym ten stwierdził, że wszystko jest OK a przy nowych częściach wszystko musi się ułożyć i faktycznie po kilku dniach pedał zaczął chodzić jak należy
dzięki za pomoc i rady 
Dopisano 5 mar 2014, 08:14:
Problem rozwiązany
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości