Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez smile » 27 paź 2013, 22:56

Kalibracja wtryskiwaczy to jedno, a aktualizacja oprogramowania to drugie... To dwie różne procedury :)
W 99% przypadków ASO nie sprawdza możliwości aktualizacji oprogramowania...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez danielguliwerek » 3 lis 2013, 17:53

mam pytanie probowalem 2 razy robic kalibracje bledow brak kalibracja rozpoczyna sie powinna trwac 320s a trwa 20 sekund i wywala mi ja ...... pisze sprawdz akumulator itp a ja dopiero dzis pomyslalem o tym ze..... <glupek2>

ma byc wszystko wyłĄCzone radio klima swiatla itp prawda??

a ja mam podlaczenie wzmacniacz i glosnik 600w RMs w bagazniku ktory sie wlacza po przekreceniu stacyjki, oczywiscie radio mam wylaczone ale glosnik i wzmacniacz dziala nadal....czy jest to wina tego bledu ??braku kalibracji?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Janusz626 » 3 lis 2013, 18:03

Daniel... piasalem Tobie na PW ze podczas kalibracji ma być wszystko odlaczone/wyłączone, nie może być poboru prądu z akumulatora oprócz glownego PCM i pochodnych potrzebnych do pracy silnika... czyli wylaczyc wszystko to na co mamy wplyw.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez m@riusz39 » 10 lis 2013, 01:12

Dzisiaj robiłem kalibrację po tych moich ostatnich przygodach, i było troszkę inaczej niż około rok temu:
– kalibracja zaczęła się po drugim "zmasowaniu" – przykładałem masę do karoserii przy drzwiach i robiłem takie około jedno sekundowe "przyciśnięcia – smyrnięcia",
– silnik pracował inaczej niż ostatnio – obroty wzrastały nawet pod 1200 i spadały poniżej 800 nawet się bałem że silnik sam zgaśnie,
ale później było jak u was cztery razy się powtórzyło i później 5 razy DPf, a jutro znowu jadę 40 parę kilosów to zobaczę jak silnik chodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez piwakkpl » 12 lis 2013, 22:55

Witam
Posiadam interfejs ELM327 i chciałbym sprawdzić jakość działania (ciśnienie i tp) wtryskiwaczy czy jest taka mozliwość
Dodam jeszcze że używam scan master i torqe
pozdrawiam
piwakk
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez maziadm » 6 gru 2013, 11:52

Jestem 2 dni po kalibracji w ASO, silnik RF5C.
Na ogrooomny +, silnik nie do poznania.
W sumie dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że jest dość istotne działanie. Np trzęsło mi strasznie budą przy gaszeniu teraz nie, jestem w b. duuużym szoku.
Dodam że od jakiegoś czasu jeżdżę na oleju 2T i to oceniam również na duuuży +.

Czy z kalibracji można wyciągnąć informację o korektach np. przed i po? np 1szy -2,1 po korekcie +0,2 coś takiego?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Janusz626 » 12 sty 2014, 02:21

Powtórzę tekst jeszcze w tym temacie dla ogólnej informacji.

Byłem w serwisie na kalibracji wtryskow.
Dowiedzialem sie że:
1. Kalibracja wtryskiwaczy kabelkiem jest kalibracją awaryjną tylko, kabelkiem proces tylko zainicjuje korekty wtryskow pomijając stan czy konkretne prawidłowe położenie lub ustawienie EGRu i przepustnicy, będzie tylko brał pod uwagę DPF i jakieś temp silnika i spalin.
W serwisie IDS podczas kalibracji wtryskiwaczy alalizuje/ustawia/kalibruje EGR i przepustnice, ponadto DPF i temperatury, czyli caly proces. Kabelk pomija ustawienie/kalibracją EGRu i przepustnicy.
Wiec kabelki tak owszem czemu nie ale tylko wtedy gdy mamy EGR czy przepustnice ustawioną/skalibrowaną, nawet po czyszczeniu i demontażu !!!!

2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.

3. DPF, stan jego zapełnienia sadzami po wypalaniu podczas drogi powinien spaść do zera, czyli mowa o 100% zdolności regeneracji. Wartość PM_GEN.
Dopuszcza się wartość do max 5 po wypalaniu, jednak jeśli będzie juz 6 po wypalaniu czeka nas serwis i wymiana oliwy i wypalanie serwisowe.
Może się zdarzyć nawet ze zdolność regeneracyjna będzie niemożliwa, mówimy wtedy o wymianie bądź usunięciu filtra DPF.

4. Wypalanie w drodze może być najczesciej co 150km jeśli jest wszystko ok, jeśli cos nie będzie ok np wtryski paliwo lub dlawienie duszenie silnika niskie obroty na wysokim biegu wypalanie będzie częstsze niż co 150km ale do czasu jak jego zdolność regeneracji nie będzie schodzić ponizej wymaganego PM_GEN 5, będzie więcej niż 5 to kontrolka i check i serwis.
Mozliwe jest wypalanie również co 500km, jak również raz na zbiornik paliwa, zależy to od kondycji czy sprawnosci silnika, paliwa, i kierowcy. Nie ma mowy o określenie ze DPF wypalac się musi co 150-250km. Te kilometry to sa interwały ogólnego procesu regeneracyjnego DPFu czy tez wypalań sadzy.

Powyzsze co napisalem opiera się na porownaniu informacji od mechanika z serwisu, wiedzy jaką posiadm jak również informacjami z programu FORscan, jak również o własne zaobserwowane procesy podczas drogi np mialem wypalania dwa razy jak również raz na zbiornik paliwa, co nie było wg innych możliwe. Mechanik serwisowy to tylko mechanik, nie mowie ze gadal bzdury ale sens jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 12 sty 2014, 17:30

Dzięki Janusz za garść cennych informacji, które wiele wyjaśniają. Widać że są jeszcze w ASO ludzie znający się na robocie i pewnie mają szkolenia w tym kierunku.
Ciekawe czy IDS skalibruje mi wszystko jak mam zaślepiony EGR ;)
Trzeba jeszcze do tego dodać, że jak silnik sam próbuje zrobić sobie kalibrację wtryskiwaczy bez podłączonego IDS, to jednak jest to potrzebne i to samo robimy zworką.

Tak poza tematem, to czy ktoś zna ostatnią wersję firmware do ECU w RF7J i jak sprawdzić jaką mamy aktualną bez IDS?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 12 sty 2014, 17:41

Pioteq25 napisał(a):...Trzeba jeszcze do tego dodać, że jak silnik sam próbuje zrobić sobie kalibrację wtryskiwaczy bez podłączonego IDS, to jednak jest to potrzebne i to samo robimy zworką...

:)...tak, z ta różnica ze nie zrobi kalibracji przepustnicy i ustawienia EGRu, zrobi tylko korektę samych wtryskiwaczy pod obecne parametry przepustnicy i EGR...

Konkretnie całą procedurę przeprowadzi tylko IDS....:lol:

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 12 sty 2014, 22:14

Pioteq25 napisał(a):Tak poza tematem, to czy ktoś zna ostatnią wersję firmware do ECU w RF7J i jak sprawdzić jaką mamy aktualną bez IDS?

Są dwie... fabryczna i zmodyfikowana :P
Bez IDS-a się nie dowiesz co masz..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 13 sty 2014, 17:36

W takim razie ile kosztuje u Ciebie wypożyczenie iDS'a :D
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 13 sty 2014, 20:24

takie rzeczy na PW proszę...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez czescik » 9 lut 2014, 18:09

Czy ktoś może wie gdzie można dobrze wykalibrowac wtryski do Mazdy 6 2003 r w GDANSKU?
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 16:08
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136 KM 2003r.

Postprzez smile » 9 lut 2014, 18:38

O jakiej kalibracji mówisz? Jak chcesz coś zrobić dobrze, trzeba zacząć od np. FORTE ADFC
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Leoo » 15 lut 2014, 01:11

Janusz626 napisał(a):2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.

To są wartości podawane przez IDS-a czy FORScan-a?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 15 lut 2014, 10:00

Tak mi powiedział mechanik z serwisu Mazdy, IDS czy forscan te wartości korekt ma takie same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez nicwaznego » 25 lut 2014, 19:37

Janusz626 napisał(a):Tak mi powiedział mechanik z serwisu Mazdy, IDS czy forscan te wartości korekt ma takie same.


a gdzie dokladnie w ids mozna to podejzec????

dziwna sprawa z tym ids liczba dostepnych pidow zenujaca, ten sam samochod w ids kilka pidow, w forscan setki??? jakto takto.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 14:43
Posty: 11 (0/1)

Postprzez Janusz626 » 25 lut 2014, 20:01

IDSa nie posiadam więc nie mam pojęcia, w Forscanie to pozycje (analogicznie tak samo nazwane w IDS) to wszystkie pod PIDami FI_LRN...
np. jak na moim przykładowym foto, ja używam tylko tych pierwszych odpowiadających za cztery wtryski przy 35MPa... i wartość korekty w ms:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez nicwaznego » 25 lut 2014, 20:21

wielkie dzieki, wlasnie o to mi chodzilo, dostalem ids niemalze w spadku, i troche jestem zdziwiony, dosepna iloscia pidow czy tez funkcji, marnie to wyglada, fakt programowanie nowych modulow, kluczykow, pare testow, ale jesli chodzi o dostepne pidy do analizy elementow prawie nic, przynajmniej domyslnie,,,, chyba ze jest cos o czy niewiem. versja ids 88.05 pliki calibracyjne c81. vcm 2 bosch.

acha zauwazylem ze na zdjeciu pidy sa, o ile sa w tym samym formacie co w ids, mozna wiec??? manualnie wyslac zadanie sprawdzenia takiego pida??? hmmmm
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 14:43
Posty: 11 (0/1)

Postprzez Janusz626 » 25 lut 2014, 20:41

Szykują się porządki w temacie... tzn że nie na temat :D ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6