
Mazda MX-3 PRECIDIA EC 'KL-DE' '94 GRATY NA SPRZEDAŻ
Ehh silnik ledwo co zamówiony
Pewnie będzie jakoś w poniedziałek
A z k8 muszę jeszcze trochę powalczyć żeby to chodziło jak trzeba, bo zanim uzbieram na wszystkie graty potrzebne do włożenia silnika to trochę zejdzie
Mam nadzieję że do wiosny wszystko zrobię tak jakbym chciał 
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Kl ze drogi bardzo niestety ;(
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
witek napisał(a): Wolę sobie na razie włożyć kl'a i do tego wymienić sprzęgło uszczelki rozrząd itp
I ja uważam, że to bardzo dobry pomysł. Kupisz silnik taniej a za zaoszczędzoną na zakupie kwotę, odświeżysz jednostkę. Teraz tylko czekam spokojnie na wyniki prac

Odcina napisał(a):Ja będę polował na KLZE tyle ile będzie trzeba
Tutaj aż się nie powstrzymam, żeby nie pociągnąć chwilę tego wątku
Przeglądając forum MS od kliku lat, często śledziłem wątki ze swapami silników serii K zarówno ZE jak i DE. Jeśli chodzi o DE to po renowacji (bez żadnych dodatkowych zabiegów ulepszających/zwiększających moc) silniki te trzymały seryjną moc bądź też były bardzo blisko. Natomiast o ZE, które przeszły także remont, tego nie można powiedzieć. Te 200 kucy jest ciężkie do wydobycia. Był chyba jeden wątek gdzie się to udało ale tylko o nim słyszałem (chciałem coś poczytać ale nie mogłem znaleźć). Kolega z forum Mariusz miał taką czerwoną 323f BA Z5 do której wsadził ZE. Wynik jaki osiągnął przed sprzedażą to coś koło niecałych 190KM chyba jak dobrze pamiętam. Z tymże coś chyba też tam modził z wydechem czy dolotem. Nurtuje mnie kwestia w czym tkwi tutaj problem z trzymaniem tej mocy. ECU? Podobno problem żeby dostać oryginalny sterownik od ZE i ludzie montują od DE. A przecież w ECU KLZE są pewnie (raczej na bank:P) inne mapy paliwowe i to wszystko uwzględnia chyba jeszcze paliwo 98 oktanowe, które używa się w Japonii. Co o tym sądzicie? Macie dużo większą wiedzę w tym temacie niż ja
P.s. Jeśli coś pokręciłem/pominąłem to z góry przepraszam. Za tego offtopa to Mod mnie chyba...

- Od: 10 lut 2014, 00:13
- Posty: 72
Tutaj masz rację ciężko osiągnąć w ZE pełne 200KM praktycznie to nie realne można się zbliżyć do tej granicy a już nie mówiąc ją przekroczyć bez żadnych większych dodatków z tego co dobrze czytałem jarek.ZE ma coś blisko 200KM chyba 199 z hakiem to już jest wynik
ale ile rzeczy było przerabiane układ dolot korektory itp. Myślicie że załóżmy mazda mx6 KLZE w serii nie mówię że po jakichkolwiek przeróbkach ma te 200KM
Mi się wydaje że sporo jej brakuje...

Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
- Od: 28 sty 2013, 17:27
- Posty: 916
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA
Odcina 199 to już jest rewelacyjny wynik
Dobre pytanie. Sprawdzić raczej ciężko bo chyba nie ma tu nikogo z Jspec'em rhd rodem wyrwanym z kraju kwitnącej wiśni
Ale mimo wszystko czy taki nowy wóz trzymał te 200KM?(mowa o seryjnym w pełni oryginalnym aucie) Na logikę powinien, skoro producent deklarował to w katalogu ale jak to jest w praktyce to nie wiem.
Co do auta kolegi Witka, to już jego K8 cudnie brzmi na filmikach i zbiera się ładnie. Jakby się pozbyć jeszcze tej pauzy we wkręcaniu się na obroty to było by cud malina
Myślicie że załóżmy mazda mx6 KLZE w serii nie mówię że po jakichkolwiek przeróbkach ma te 200KM
Dobre pytanie. Sprawdzić raczej ciężko bo chyba nie ma tu nikogo z Jspec'em rhd rodem wyrwanym z kraju kwitnącej wiśni
Co do auta kolegi Witka, to już jego K8 cudnie brzmi na filmikach i zbiera się ładnie. Jakby się pozbyć jeszcze tej pauzy we wkręcaniu się na obroty to było by cud malina

- Od: 10 lut 2014, 00:13
- Posty: 72
Każde V6 brzmi fajnie z dobrym dolotem i wydechem
Co do Waszych wywodów, hm, klze to teraz bardzo rzadki motor. Ciężko go dostać. Za to KL-DE bardzo staniały, po paru modach takich jak wydech, dolot, lekkie koło zamachowe to jedzie przyjemnie
Nie mówię tu o portingu głowic, czy ostrych wałkach bo to już dość kosztowny mod.
Zobaczymy jak po dotarciu będzie jechać wybebeszona 323F klde misiaka, który ma właśnie zrobiony porting. Coś czuje, że będzie robić zamieszanie z KLZE
Wkładajcie 2.5 póki można, bo to i tak pali podobnie co K8 przy normalnej jeździe.
Co do Waszych wywodów, hm, klze to teraz bardzo rzadki motor. Ciężko go dostać. Za to KL-DE bardzo staniały, po paru modach takich jak wydech, dolot, lekkie koło zamachowe to jedzie przyjemnie
Nie mówię tu o portingu głowic, czy ostrych wałkach bo to już dość kosztowny mod.
Zobaczymy jak po dotarciu będzie jechać wybebeszona 323F klde misiaka, który ma właśnie zrobiony porting. Coś czuje, że będzie robić zamieszanie z KLZE
Wkładajcie 2.5 póki można, bo to i tak pali podobnie co K8 przy normalnej jeździe.
Młody.
Dawidoski ma racje bo tak samo jak kiedyś nie było tak ciężko dostać KL ZE a teraz graniczy to z cudem i jaką kasą i niedługo może się tak stać z KL DE trzeba pchać 2.5 póki czas 

Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
- Od: 28 sty 2013, 17:27
- Posty: 916
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA
Teraz to 2.5 będzie można częściej spotkać w MX-3 niż w innych autach
Silnik po pierwszej fazie mycia, był cały upaprany w oleju, zresztą nadal jeszcze jest, ale jestem zadowolony
wszystko dostałem i teraz tylko rozbierać, wymienić rozrząd, uszczelniacze oraz uszczelki. Od razu założę pomalowane pokrywy od k8 i maźnie się kolektor na czarno
Trzeba teraz dalej odkładać na sprzęgło i przewody WN oraz inne potrzebne graty
Świece od k8 podejdą do kl'a? Bo w sumie mam prawie nowe i szkoda by było je tam zostawić
a zawsze 50zł mniej do wydania
W między czasie bawię się z lampami. Później wstawię fotki jak wyszły


Silnik po pierwszej fazie mycia, był cały upaprany w oleju, zresztą nadal jeszcze jest, ale jestem zadowolony
Trzeba teraz dalej odkładać na sprzęgło i przewody WN oraz inne potrzebne graty
W między czasie bawię się z lampami. Później wstawię fotki jak wyszły


-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Skąd zamawiałeś silnik? Tylko nie mów, że ze Zbąszynia w wlkp, bo Cię uduszę,
Jak już masz silnik na wierzchu to zrób sobie lekki zamach. Mierzyłeś kompresję ? Ciśnienie oleju? Bo wiesz, wkładać silnik z niesprawdzoną chociażby kompresją to tak nie bardzo.
Jak już masz silnik na wierzchu to zrób sobie lekki zamach. Mierzyłeś kompresję ? Ciśnienie oleju? Bo wiesz, wkładać silnik z niesprawdzoną chociażby kompresją to tak nie bardzo.
Młody.
Nie raczej nie stąd, kompresji nie sprawdzałem, może uda się to zrobić jak zepnę silnik ze skrzynią od k8, zamach też wpadnie od k8 razem z nowym sprzęgłem exedy
Jak kompresja będzie słaba to MX-3 idzie na żyletki
Silnik ogólnie źle teraz nie wygląda, tylko ciekło dosłownie skąd tylko mogło
Zaraz biorę się za czyszczenie aparatu zapłonowego 
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
witek napisał(a):tylko ciekło dosłownie skąd tylko mogło
Oby nie z głowic.
Załóż dużą wiertarkę na koło i jazda. Tak sobie sprawdzisz kompresje bez skrzyni.
2.5 w mx3 rosną jak grzyby po deszczu, teraz to się zastanawiam czy jest sens, żeby też wrzucać bo tyle tego będzie jeździć
Młody.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości