Auto zakupione na początku sierpnia 2013 roku, od gościa który nie jeździł nim od pół roku.
Mazda była zaniedbana i niechciana, zawsze szukam takich okazji gdyż cena zakupu takiego auta jest niewielka ale także niewiele trzeba aby doprowadzić go do stany idealnego
Oto zdjęcie tuż po zakupie (wracając byłem na myjni wiec wmiare wygląda)
MAZDA XEDOS 6 2.0 V6 1997r.
Wyposażenie (standardowa wersja) więc nic wyjątkowego nie ma ale jako wyjątek to ma
Sportowe sprężyny obniżające i to chyba dlatego prowadzi się jak gokart
Na tak niską cenę mazdy składały się:
– ogólny syf na zewnątrz i wewnątrz
– poobijane zderzaki przedni i tylny
– poprzedni właściciel chciał się go pozbyć
Dla mnie najważniejszy był stan techniczny głównie SILNIK, SKRZYNIA BIEGÓW i ZAWIESZENIE gdyż czytając forum zanim go kupiłem wiem ze remont silnika jest nieopłacalny a części zawieszenie są drogie.
Tuż po zakupie wziąłem się za rozbiórkę i dostosowywanie auto pod siebie

Dokładny opis działań przy Xedosie po zakupie
– oba zderzaki przedni i tylny zdjąłem i polakierowałem ( sam lakierowałem i wydaje mi się ze nawet dobrze wyszło)
– kompletne zabezpieczenie podwozia powłoka antykorozyjną ( Hammerite )
– zdemontowałem fotele i kanapy a także wykładzinę aby wszystko dokładnie wyprać i wyczyścić a to dlatego ze auto stało pół roku i zapach był dosyć nieciekawy
– przy okazji demontażu wnętrza uzupełniłem wygłuszenie podłogi (maty filcowe)
– auto stało dłuższy czas więc zacząłem od sprawdzenia układu hamulcowego, zdemontowałem każdy zacisk, tarcze i wszystko przeczyściłem oraz nasmarowałem a na koniec wymieniłem płyn hamulcowy
( ATE DOT4 )
– wymiania łożysk przednich L/P "SKF"
– następnym zadaniem było zajęcie się silnikiem, zrobiłem mu płukanke (Liqui Moly engine flush), nowy filtr powietrza, oleju, paliwa( MANN ), nowy olej (Liqui Moly 10w40 MoS2) nowe świece (NGK), akumulator (WARTA)
– ostatnie zadania były już podporządkowane moim upodobaniom pomalowałem felgi na czarny mat, polerowanie i woskowanie nadowozia i wiele innych rzeczy
Plany :
– wymieniać wszystkie części na bieżąco oraz wmiare możliwości na częściach wysokiej jakości
– cieszyć się niezawodnością xedzika
– upiększyć komorę silnika pomalować dekle zaworów
– swap zacisków od mazdy 6 + tarcze nacinane Mikoda
Fotki po tej robocie, nadmienię ze zajemi mi to wszystko 5dni
Czekam na opienie te pozytywne i krytyczne pozdro dla wszystkich