Gizben mam auto z benzyna, miałem z benzyna mam tez diesla i wszystkie ale to wszystkie niezalezienie stworzą problemy jak zaniedbasz. Benzyna w innych miejscach diesle w innych miejscach.
Są diesle udane i takie ze wołają o pomstę do nieba, ale identycznie jest z benzyna.
Benzynowe są łatwiejsze i tańsze w naprawie to fakt niezaprzeczalny ale tylko jeśli chodzi o wtryski i turbo,
reszta tak samo niestety kosztuje.
gizbern napisał(a):skoro szukamy auta rodzinnego i w kombi to nie spodziewajmy się, że ktoś kupuje duże auto w dieslu by robić potem po 700km miesięcznie, więc realne przebiegi takich aut to 300k i więcej i tylko naiwniacy wierzą w to, że kupują auto z przebiegiem 170k.
Zgadza się zostało sprowadzone z kosmicznym przebiegiem, potem cofnięte i gitara lub zajechane zaniedbane a później odpucowane w Polsce. Ale są diesle z normalnym przebiegiem jak auto benzynowe.
gizbern napisał(a):ok dekadę temu duże kombi z silnikiem diesla kosztowało w salonie średnio 20k więcej od wersji benzynowych.
chcesz mi powiedzieć, że mając świadomość, że będziesz robił przebiegi po 700km miesięcznie przepłaciłbyś by kupić diesla?
Ja świadomie powiem ze tak się kupuje w Belgii, obecnie ponad 80% pojazdów posiada silnik diesla z tego ponad polowa z fap/dpf, spójrz na portale u nas. Rożnica przy zakupie nowego auta jest niewielka, mamy różnice na paliwie około 20 centów na litrze do tego diesel mniej pali.
Ludzie tutaj kupują diesle nawet jak 10000-150000rocznie robią. Przypominam ze mówimy o aucie używanym i cena zakupu miedzy benzyna a dieslem zostaje zniwelowana do poziomu zerowego.
Identycznie w Luksemburgu i bardzo podobnie we Francji jest.
Nie zamykaj ekonomi tylko do Polskich i Niemieckich realiów, są tez inne kraje w których jest na odwrót.
Znajomy z pracy ma Opla Combo przez 5 lat zrobił 60 tysięcy, dieslem oczywiście.
gizbern napisał(a):(no i koszt utrzymania silników diesla jest wyższy przy każdej wizycie w serwisie)
Co drugi przegląd dochodzi filtr paliwa, reszta różnicy nie ma, w przypadku Mazdy i Forda jeszcze podkładki pod wtryski co 80000-100000 wypada zmienić.
Wracając do tematu, Lokaas jeszcze możesz brać pod uwagę puszki typu Peugeot partner, Reno Kangoo, Opel Combo itp.
Reno Scenic tez jest praktyczny i cenowo bardzo przyjazny
