Odcinkowy pomiar prędkości – lista 2014

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nemi » 18 lut 2014, 13:43

Bartg napisał(a):Nic tak nie wkurza na trasie jak beznadziejnie postawione ograniczenie, żeby można było fotoradar postawić.

kinki napisał(a):jeszcze te kontrole za zakrętami, w krzakach, na końcu prostej przy ograniczeniu do 50km/h

Żeby nie było: z tym zgadzam się w 100%. To jest niestety największa bolączka, absurdy typu "Biały Bór" – niby niewielka gmina, a chyba znają ją wszyscy :|.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Bartg » 18 lut 2014, 13:47

Dostałem pamiątke z wycieczki wakacyjnej z Boru, od tyłu, ze śmietnika w krzakach ustawionego przy przejściu dla pieszych :D 54@40 bodajże ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez kinki » 18 lut 2014, 13:51

najgorsze jest to że pracując w firmie transportowej wypełniam fotoradary i odsyłam do poszczególnych gmin czy ITD. Od jakiegoś roku przychodzi ich coraz mniej a jeśli przychodzą to o przekroczenia typu 61 na 50 itp. kiedyś takie małe olewali i nie przysyłali. widać że mają coraz mniej przypadków 90 na 50 itp więc żeby się wzbogacić przysyłają nawet takie badziewia.
teraz pomysł z odcinkowymi pomiarami, wkrótce doczekamy się pomiarów z błękitnego 24 itp
a wszystko w jednym celu ... by żyło nam się lepiej
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6084 (470/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Szalotka » 18 lut 2014, 13:53

Dobre dla osób palących a niepalących w aucie <spoko>
Mijamy bramkę, zatrzymujemy się, palimy peta, wsiadamy i gaz w podłogę. Jadąc szybciej i tak bramkę miniemy pozniej niż jadąc wolniej ale przekraczając dozwoloną prędkość na tym odcinku :D
Zaleta jest też taka że osoba paląca nie będzie się wtedy zatrzymywać na stacjach benzynowych i ponosić przy okazji potrzeby zapalenia dodatkowych kosztów w postaci np. hot doga czy kawy co także wydłuży czas podróży :D
Więc ogólnie sprawa do obejścia w prosty sposób <lol>
Szalotka
 

Postprzez Bartg » 18 lut 2014, 14:00

To już kiedyś wymyślił Clarkson w Top Gearze jak w UK pierwsze takie wprowadzili, wjeżdżasz za bramkę, zjeżdżasz na obiad, kibelek, fajeczka i 200 km/h, wychodzi idealna średnia prędkość :D
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Barthek » 18 lut 2014, 14:54

Oczywiście, że chodzi o łatanie dziury budżetowej.
Gdyby zależało tylko na naszym bezpieczeństwie wprowadzono by system brytyjski:
http://prodrive.me/index.php/niezbednik/65-punty-karne
Do zdobycia 12 punktów zapamiętywanych na 3 lata.
A robienie zdjęć w krzakach w plecy wyjeżdżając z danej miejscowości to sku@#$%^! i tyle.
Nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem na drogach.
Założę się, że odcinkowy pomiar powstanie nie w miejscach potencjalnie niebezpiecznych,
ale w tych gdzie łatwo można zarobić.
Najlepsze a może najgorsze jest to, że możemy się żalić a i tak zrobią co chcą... <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Bartg » 18 lut 2014, 15:02

No ale w UK tak samo od lat łatają dziure budżetową i to na większa skalę niż u nas, tam odcinkowy pomiar prędkości, czy fotoradary na autostradach włączane w przypadku wprowadzenia obniżonego limitu prędkości, bo rozkopali jeden pas to od lat są.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez matthies » 18 lut 2014, 17:59

nemi napisał(a):
kinki napisał(a):a zauważyłeś jakąś różnicę między drogami w PL a DE ??

Oczywiście. Jest mniej dziur, łaty są lepiej wykonane, drogi są mniej przeładowane znakami.

Zapomniałeś o najważniejszym – kultura na drodze jest znacznie wyższa niż u nas, choć nie ukrywam że z roku na rok jednak widać poprawę. Ale to chyba tylko dlatego, że te najgorsze debile już się pozabijali...
Sam też ostatnio staram się jeździć przepisowo, ale to głównie dlatego iż udało mi się zaobserwować stałe spalanie poniżej 7l/100km gdy jadę na 5 w okolicy 2,5k rpm :) czyli około 90km/h. Główną przyczyną jest ekonomia, ale bądźmy rozsądni – stawianie ograniczeń tam gdzie jest bezpiecznie i właśnie można równie bezpiecznie pojechać jest idiotyzmem, czyli tym co nasz rząd prezentuje od lat.

Jako przykład podam z tej listy odcinek Gietrzwał – Olsztyn.
Z całym szacunkiem, ale to jest właśnie jedyne miejsce gdzie na trasie z Ostródy do Olsztyna można cokolwiek wyprzedzić i nadrobić, ponieważ niemal każdy pociąg z samochodów, na tym odcinku, za lokomotywę ma L-kę bujającą się 70km/h i wszyscy się ciągną bo nie ma gdzie wyprzedzić, aż właśnie od gietrzwałdu. No ale przecież najlepiej postawić tam ograniczenia i fotoradary nie :) Pomijam dwa krótkie odcinki tuż za ostródą, bo kolejki samochodowe są jednak dalej.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez boczek » 27 lut 2014, 20:02

nigdy się nie spotkałem z pomiarem odcinkowym. Tylko słyszałem. To jest jakoś inaczej oznaczone? Jak wygląda taki znak?

Gdybym miał do wyboru 2 drogi – jedną z takim pomiarem, drugą bez – to wybrałbym oczywiście drugą. Nawet jeśli byłaby nieco dłuższa. Taki pomiar to specyficzny dyskomfort psychiczny. Moim zdaniem to do niczego nie prowadzi na dłuższą metę. Niepotrzebny stres.
"Kiedy jade, czuje ulge. Nie czuje zadnych ograniczen..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto