Zmiana progu (czułości) włączania świateł w trybie AUTO
1, 2
Jak włączę silnik rano, jeszcze jak jest ciemno na dworze, to zegary są mniej intensywnie podświetlone (OK) ale jak dojeżdzam do pracy i jest juz widno na dworze (światło słoneczne), to moim zdaniem system powinien się sam przełączyć na intensywne podświetlenie zegarów, a tak nie robi albo ja coś robię źle. Światła mam ustawione w położeniu Auto. Może ktoś to wyjaśnić?
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
W BL masz dwa "dzyndzle" przy zegarach, z prawej do zerowania przebiegu i przełączania z A na B, a z lewej strony jest do regulacji intensywności podświetlenia zegarów. Tym pokręć, powciskaj, znajdziesz swoje ustawienie.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Nie kumacie
Ja wiem gdzie znajduje się regulacja podświetlenia, którą można dodatkowo kliknąć i jak ta regulacja działa ze względu na ustawienie włacznika świateł mijania (OFF, Auto, ON). Mnie nie pasuje automatyczne dostosowywanie się natężenia poswietlenia zegarów do warunków oświetlenia na zewnątrz. Nie zmienia się to dynamicznie, zgodnie z tym co opisałem parę postów wyżej.

Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Jeśli już, to „nie kumasz”, bo w przeciwieństwie do Tomka zrozumiałem już za pierwszym razem
Brak automatycznej zmiany poziomu jasności podświetlenia wskaźników z ustawionego-słabszego (jazda nocna) do max (jazda dzienna), wskazywałoby na jakieś problemy z modułem/czujnikiem oświetlenia zewnętrznego.
Brak automatycznej zmiany poziomu jasności podświetlenia wskaźników z ustawionego-słabszego (jazda nocna) do max (jazda dzienna), wskazywałoby na jakieś problemy z modułem/czujnikiem oświetlenia zewnętrznego.

ZOOMik, a Tobie to się zmienia dynamicznie? Wjeżdżasz do tunelu, podświetlenie zegarów zmienia się na jazdę nocną, wyjeżdżasz zmienia się na jazdę dzienną, etc. Odczytam ewentualne kody zwykłym interfejsem ELM 327, czy trzeba coś przerabiać?
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Znalazłem wczoraj wątek dot. automatycznego podświetlenia w Mazdzie 6 i działa to różnie w zależności od egzemplarza auta. U jednych zdąży się właczyć i wyłączyć w tunelu o dł. 100m, u innych potrzeba dłuższego odcinka o zmienionym natężeniu oświetlenia, żeby system się połapał. Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę jak to będzię u mnie wyglądać, idzie wiosna, będzie więcej światła do testów.
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
No to sobie popisałem
U mnie też automatycznie zmienia intensywność podświetlenia w trybie Auto. Jeśli w ogóle Ci nie ściemnia/rozjaśnia to może czujnik zmierzchu masz walnięty
A czujnik deszczu działa poprawnie, one chyba są jakoś powiązane.
U mnie też automatycznie zmienia intensywność podświetlenia w trybie Auto. Jeśli w ogóle Ci nie ściemnia/rozjaśnia to może czujnik zmierzchu masz walnięty
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Tomek79 napisał(a):A czujnik deszczu działa poprawnie, one chyba są jakoś powiązane.
Myślałem o tym, czujnik deszczu działa OK. Podświetlenie zmienia się automatycznie ale w takiej sytuacji, np. jak uruchomię rano silnik (zmrok) zegary są mniej podświetlone, jak uruchomię ponownie w południe (widno) zegary są bardziej podświetlone ale nie zauważyłem, żeby to podświetlenie zmieniło się samo w czasie jazdy, w zależności od natężenie oświetlenia. Zrobiło się tak tylko raz, jak wjechałem do tunelu, przygasiło zegary ale po wyjeździe już ich nie przywróciło. Akurat jeżdżę w takich godzinach że ciągle jest albo noc albo szarówka, może mój czujnik potrzebuje więcej światła. Na razie nic nie demontuje, pojeżdżę jeszcze troche i zobaczę co się będzię działo.
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Gdybyś od razu, w pierwszym poście, tak to szczegółowo opisał oszczędzilibyśmy sobie zbędnego klepania w klawiaturę
Jestem pewien, że wszystko działa u Ciebie jak należy, tylko o tym jeszcze nie wiesz
Opisane zachowanie podświetlenia przed/w/po tym tunelu, zapewne spowodowane było nie usterką a pewną histerezą układu...przed wjazdem do tunelu miałeś rozjaśnione wskaźniki, bo zaczynając podróż, wcześniej, poziom oświetlenia zewnętrznego był na tyle duży, że układ na to pozwolił. Po wjeździe do tunelu poziom natężenia oświetlenia zewnętrznego zmniejszył się na tyle, że układ przyciemnił wskaźniki. Gdy tunel opuściłeś „ilość światła” okazała się z kolei już zbyt mała (mniejsza niż na początku podróży) aby wskaźniki ponownie rozjaśnić. Tak "łopatologicznie" mniej więcej o to chodzi.
Jeśli chciałbyś do testów „sztucznie” symulować dzień/noc to możesz to zrobić, np. przysłaniając czujnik lub wykorzystując ciemny garaż
Jeśli chciałbyś do testów „sztucznie” symulować dzień/noc to możesz to zrobić, np. przysłaniając czujnik lub wykorzystując ciemny garaż

Pytanie dotyczące czujnika zmierzchu. Podobno w "6" istnieje możliwość ustawienia czułości w zakresie low i high. Czy to prawda? Jeżeli tak, czy istnieje taka możliwość również w "3" z 2009 roku? Coś mi świeżo zamontowane światła do jazdy dziennej dzisiaj nie chcą się włączyć... 
ZOOMik napisał(a):Istnieje ("low"/"standard").
To mi odpowiedziałeś...
Tomek.Gdynia napisał(a):To mi odpowiedziałeś...Jakieś informacje jak to ustawić?
Gdybyś sam był w stanie to zrobić, to bym Ci napisał jak
Zmiany ustawień dokonuje się za pomocą IDS

Tomek.Gdynia napisał(a):I jak mam rozumieć pojęcie "low"? Znaczy to że dłużej będziemy za dnia jeździć na dziennych?
Nie sprawdzałem, ale ja to rozumiem tak, że „Low” oznacza niższy próg natężenia światła zewnętrznego od domyślnie ustawionego (Standard)– innymi słowy, światła zapalą się wcześniej (gdy będzie bardziej jasno)...jeździłbyś więc krócej na dziennych.
P.S.
Konrad, zmień proszę tytuł tego tematu, bo mnie w oczy kole, na np. Zmiana progu (czułości) włączania świateł w trybie AUTO

Zatem właściwie zostaje tylko serwis… Jeżeli dobrze trafiłeś z opisem słowa "low" znaczy to tyle że muszę mieć teraz takie ustawienie. Nie wiem jaka pogoda musiałaby być aby włączyły się automatycznie światła do jazdy dziennej. 
Jeśli nikt Ci tego nie zmieniał to powinieneś mieć fabryczne ustawienia (standard), ale podjedź do ASO i się wszystkiego dowiesz. Jesteś pewien, że to kwestia "czułości" trybu AUTO? Po podświetleniu wskaźników poznasz – czy się zmienia czy nie. A może coś jest nie tak z DRL(?)

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości