A więc samochód posiadam od niedawna nabyłem go w grudniu 2013r. w swoim mieście , czysty przypadek szukałem samochodu na zimę i dostałem cynk od kolegi że nie daleko jego stoi fajna Mazda .
Więc nie długo myśląc postanowiłem jechać obejrzeć , sprzedający pan ( 70lat )opowiedział cała historie auta oczywiście samochód garażowany nigdy nie uderzony zadbany w jednych rękach od 16 lat sprowadzony do Polski w 1996 z Usa przez jego syna . Po kupnie oczywiście trzeba było opić żeby maszyna się sprawowała a następnie po paru dniach trzeba było przepatrzeć samochód co jest do zrobienia . Parę rzeczy już w niej jest zrobione ale jeszcze sporo trzeba zrobić. Stopniowo, stopniowo i będzie ok
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ogólnie mam wizje na ten samochód i pomalutku będę go robił , w planach jest doprowadzić do takiego stanu żeby szkoda było nim jeździć
Jeśli tylko będę miał czas będę wszystko na bieżąco opisywał na forum + jakieś foty , pozdrawiam
Dane techniczne:
Model: 323 Protege
Rok produkcji: 1991
Przebieg : po kupnie niecałe 130 tyś mil
Silnik: BP 1.8 DOHC 16v (dalej posiada kata
Moc: 128 kunie (chyba)
Skrzynia: 5 biegowa manualna
Typ nadwozia: sedan
Wyposażenie:
Wspomaganie
Klima
Tempomat
El. pasy
El. szyby x4
El. lusterka
Centralny zamek
Regulowana wysokość kierownicy
Welurowa tapicerka + Tylna kanapa dzielona podłokietnikiem
– Przydał by się jeszcze szyber dach i podłokietnik
Po kupnie zrobiłem :
-rozrząd + wymiana pasków z koła pasowego
-wszystkie filtry
-olej Valvoline 10w40
-świece przewody
-przewód hamulcowy bo nie puszczał płynu + zestaw naprawczy zacisku
– płyn chłodniczy
-uszczelka pod pokrywę zaworów
Teraz napiszę może jakie są plany na samochód w najbliższym czasie :
-wymiana gum na wahaczach stabach itp.
-przy okazji robienia gum odświeżenie wahaczy piaskowanie malowanie
-rozpórki przód tył góra dół
-gwintowane zawieszenie
-konserwacja podwozia
-wymiana tarcz i klocków + nowy płyn
-felgi już mam
-opony 185/45/15
-usunąć rudą między innymi z błotnika
– polerka całej budy (ewentualnie malowanie )
-wymienić lampy na amerykańskie i zrobić postoje w kierunkach + żółte nasadki na żarówki
-wymienić przegub i łożysko na pół osi
– kupić radio, wzmacniacz , i ramkę z 2 dinów na 1
-wyrzucić antenę od Cb radia
-wyprać cały środek
-wymyć silnik
-nabić klimę
-wymiana oleju w skrzyni biegów
-wymienić płyn od wspomagania
-małe tablice usdm
-kiedyś kiedyś wydech + dolot
– i pewnie o czymś i tak zapomniałem ale to wszystko będzie wychodziło na bieżąco w trakcie
Zdjęcia z 15.02.2014













Jakieś jedno zdj silnika

Środek



+ Blacha Do poprawy


Poprzedni właściciel wjechał na krawężnik i zrobił dziurę w błotniku trzeba będzie to zrobić w niedługim czasie
Zaraz Po kupnie na czarnych blachach :

Przymiarka felg kolegi 15x7 et25

