Witam,
Postanowiłem założyć ten temat abyśmy wspólnie podyskutowali na forum na temat bardzo szybkiego zużycia się łączników stabilizatorów tylnych w mojej Mazdzie. Mam Mazde 3 z silnikiem 2.0 od nowości więc przebieg jest dokładnie mi znany. W lecie jeździ na alusach 17”, a w zimie zakładam jej 15” stalówki.
Od pewnego czasu strasznie wkurzał mnie dźwięk skrzypienia z bagażnika. Kombinowałem z klapą, wyciągałem koło zapasowe  tak, że w pewnym momencie w moim bagażniku nie było praktycznie nic i nadal skrzypiało. Podczas badań technicznych wyszło że lewy tylny łącznik stabilizatora jest w opłakanym stanie.  
I tu pytanie:  Jak o możliwe że po przejechaniu 35 000 km oryginalne łączniki padły? 
Tłumaczę sobie to na dwa sposoby.
1.	Codziennie robię około 2-3km po drogach gruntowych gdzie dziura goni dziurę i zawieszenie naprawdę dostaje mocno w kość.
2.	Takiej informacji nie ma w żadnej instrukcji obsługi natomiast znalazłem to zupełnie przypadkiem gdy zamawiałem łączniki stabilizatorów. W katalogu części jak byk jest napisane że belka stabilizatora dla felg 15” (Poz 23 ze zdjęcia) ma inne oznaczenie, a dla felg 16” i 17”  (Poz 23 ze zdjęcia) ma zupełnie inne. Wychodzi na to, że jak fabrycznie miałem 17” to nie powinienem montować felg 15” i może tu  upatrywać tak szybkiego zużycia łączników (Poz 24 ze zdjęcia)?
A co wy o tym siądzicie? Jak często wy wymieniacie łączniki stabilizatorów?
			
			
				Łącznik Stabilizatora Tył – szybkie zużycie czy rozmiar felg ma znaczenie?
		
				Strona 1 z 1
			
	
	
- Od: 8 maja 2010, 00:52
 - Posty: 92
 - Skąd: Lubuskie
 - Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
 
Wymieniłem 1 x  dla spokoju po 95. tys. km , lato i zima na 17 " teraz 136 tys.km i spokój
			
			
		A ja mam inne zdanie. Felgi 15" były w słabszych wersjach natomiast 17" w silnikach 2,0 i widoczniej przewidzieli też mocniejsze zawieszenie tak jak większe tarcze itd. więc od tego będzie się brała ta różnica.
			
			Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
		Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
u mnie nowe łączniki stabilizatora Febi Bilstein padły po 5000 km, teraz założone moog narazie spokój, niestety takie czasy, że o technologii produkcji coraz częściej decydują księgowi niż inżynierowie
			
			
		
- Od: 3 maja 2012, 12:08
 - Posty: 46
 - Skąd: Kraków
 - Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
 
Michał Leśniak napisał(a):u mnie nowe łączniki stabilizatora Febi Bilstein padły po 5000 km, teraz założone moog narazie spokój, niestety takie czasy, że o technologii produkcji coraz częściej decydują księgowi niż inżynierowie
Febi to lipa. Na Moogu pojeździsz .

- Od: 9 lis 2013, 08:51
 - Posty: 58
 - Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r
 
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości