Łącznik Stabilizatora Tył – szybkie zużycie czy rozmiar felg ma znaczenie?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lukaszgracz » 13 lut 2014, 11:33

Witam,

Postanowiłem założyć ten temat abyśmy wspólnie podyskutowali na forum na temat bardzo szybkiego zużycia się łączników stabilizatorów tylnych w mojej Mazdzie. Mam Mazde 3 z silnikiem 2.0 od nowości więc przebieg jest dokładnie mi znany. W lecie jeździ na alusach 17”, a w zimie zakładam jej 15” stalówki.
Od pewnego czasu strasznie wkurzał mnie dźwięk skrzypienia z bagażnika. Kombinowałem z klapą, wyciągałem koło zapasowe tak, że w pewnym momencie w moim bagażniku nie było praktycznie nic i nadal skrzypiało. Podczas badań technicznych wyszło że lewy tylny łącznik stabilizatora jest w opłakanym stanie.

I tu pytanie: Jak o możliwe że po przejechaniu 35 000 km oryginalne łączniki padły?

Tłumaczę sobie to na dwa sposoby.

1. Codziennie robię około 2-3km po drogach gruntowych gdzie dziura goni dziurę i zawieszenie naprawdę dostaje mocno w kość.

2. Takiej informacji nie ma w żadnej instrukcji obsługi natomiast znalazłem to zupełnie przypadkiem gdy zamawiałem łączniki stabilizatorów. W katalogu części jak byk jest napisane że belka stabilizatora dla felg 15” (Poz 23 ze zdjęcia) ma inne oznaczenie, a dla felg 16” i 17” (Poz 23 ze zdjęcia) ma zupełnie inne. Wychodzi na to, że jak fabrycznie miałem 17” to nie powinienem montować felg 15” i może tu upatrywać tak szybkiego zużycia łączników (Poz 24 ze zdjęcia)?

A co wy o tym siądzicie? Jak często wy wymieniacie łączniki stabilizatorów?
Załączniki
łącznik stabiziatora.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez marcin255 » 13 lut 2014, 13:03

Wymieniłem 1 x dla spokoju po 95. tys. km , lato i zima na 17 " teraz 136 tys.km i spokój
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kropek101 » 13 lut 2014, 14:44

A ja mam inne zdanie. Felgi 15" były w słabszych wersjach natomiast 17" w silnikach 2,0 i widoczniej przewidzieli też mocniejsze zawieszenie tak jak większe tarcze itd. więc od tego będzie się brała ta różnica.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Michał Leśniak » 14 lut 2014, 10:25

u mnie nowe łączniki stabilizatora Febi Bilstein padły po 5000 km, teraz założone moog narazie spokój, niestety takie czasy, że o technologii produkcji coraz częściej decydują księgowi niż inżynierowie
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez mazda3marko » 14 lut 2014, 16:28

Michał Leśniak napisał(a):u mnie nowe łączniki stabilizatora Febi Bilstein padły po 5000 km, teraz założone moog narazie spokój, niestety takie czasy, że o technologii produkcji coraz częściej decydują księgowi niż inżynierowie


Febi to lipa. Na Moogu pojeździsz .
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323