CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2013, 20:13

cena dziwnie niska, albo wiele się zmieniło w ciągu 2 lat <co?> Jak ja chciałem robić, to za BOXa musiałem ponad 1 tys dać, a chipowanie, to ok. 1,2-1,5 tys zł.

Skąd tak niska cena tutaj??
Mogą być problemy z gwarancją... nie masz potwierdzenia w postaci hamowni...brak idealnego dostrojenia na hamowni...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 27 lis 2013, 20:30

ofert na rynku jest mnogo bardzo wiele, roznej masci!
czy sa one bezpieczne dla motorka i dla kasy uzytkownika, warto przed zakupem dopytac.

osobiscie widzalem tloki i wtryski stopione, jakby byly z wosku po staniu na sloncu ,
i to ponac po "profesjonalnym " tuningu, za grubo ponad 1000euro!
wg. mnie profesjonalna to byla aranzacja, opowiesci no i cena.
potem gosc wydal sporo na remont kpl. silnika

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebal » 27 lis 2013, 20:43

Moim zdaniem każdy chiptunning powinien być robiony po sprawdzeniu samochodu pod względem mechanicznym jak i po sprawdzeniu parametrów wyjściowych silnika na hamowni. Sam tunning powinien być każdorazowo sprawdzony na hamowni pod kątem prawidłowego dobrania map pod konkretny samochód. Osobiście nie decydowałbym się na zmianę oprogramowania w swoim samochodzie drogą "korespondencyjną". "Troche" to niebezpieczne.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Neonixos666 » 28 lis 2013, 18:24

nawet na allegro są oferty modyfikacji samej mapy, wysyłasz do nich seryjną mapę a oni przysyłają Ci gotowca za 150zł wgrywasz to do pamięci eprom i śmigasz, do 1.9 TDI to dziecinnie proste. Inna sprawa jest taka że auta mają już swoje przebiegi i różnie to bywa z ich trwałością, przy takich modach sprawny motor to podstawa. Opcja tuning w czasie rzeczywistym jest lepsza bo do gotowej zmodyfikowanej mapy można nanieść poprawki niestety jest to sporo droższe i czasochłonne ale coś za coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Enduro » 28 lis 2013, 20:30

Neonixos666 napisał(a):...sprawny motor to podstawa. ...

tak, abs. tak!
bo w przeciwnym wypadku to:
tak jakby kulawego konia do "wielkiej pardubickiej" przymuszac/przygotowywac <glupek2>

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2013, 19:25

Ostatnio sporo czytam w internecie o tuningu elektronicznym oraz modyfikacjach map, zdecydowanie 1.9 TDI króluje jeśli chodzi o prostotę wykonania takiej operacji. Wystarczy kupić urządzenie za około 60zł następnie zgrać z epromu swoją mapę, wysłać mailem do ludzi którzy zajmują się przerabianiem map (150zł) i wgrać zmodyfikowaną mapę do kompa. Oczywiście jeśli mamy wersję komputera w samochodzie z pamięcią flash. Jeśli natomiast lubimy rosyjską ruletkę możemy darmowym programem sami zmodyfikować mapę :D. Straszne jest to że jest takie łatwe – biedne silniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez adriang » 27 sty 2014, 14:23

Witam, również jestem po wgraniu nowych map do mojej Madzi :D
Zabieg robiłem w Krakowie w V-Techu. Całość trwała nie całe 2 godziny wliczając hamownię przed i po wgraniu nowych map. Bardzo profesjonalna obsługa i szczerze polecam :)
"Nowym" <rotfl> autkiem zrobiłem już ponad 1000 km i śmiga aż miło :)

Do rzeczy.
Pacjent : Mazda 6 , 2006r. 2.0 143 KM, 260 tys. km.

Z serii wyszło : 145 KM i 352 Nm,
Po programie : 166 KM i 407 Nm.
Jak widać mimo przebiegu autko (silnik) w bardzo dobrej kondycji – inaczej nie zdecydowałbym się na taki zabieg. Największym plusem jest to, że moment seryjny (te 352 Nm) silnik osiąga już 200 obr/min wcześniej (przy 2200). Koszt 920 zł w związku z promocją świąteczną 20% do końca stycznia.

I tu najważniejsze, spalanie. Z dystrybutora wyszło 7.01 L/100 km w cyklu mieszanym 60% trasa (A4 do 130 km/h) 40% miasto. Pomiar z dnia 25.01 a więc w trakcie silnych mrozów, autko pozostawiane na dworze. Wcześniej uzyskiwałem na takich samych odcinkach z całego baku 7,4 L/100 km.

Chciałem oddać autko do Dynosoftu w Katowicach po przeczytaniu "paru" opinii na temat V-Techu ale w Dynosofcie gość powiedział, że nie robił nigdy Mazd (tych silników) i nie będzie eksperymentował na klientach – więc duży plus za szczerość <spoko> ;)

Mogę zapodać wykres jakby ktoś chciał zerknąć :)
Using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez zadra » 28 sty 2014, 15:09

Hubix napisał(a):Witam

Pojadę chyba tutaj:

http://www.echiptuning.pl/sklep/chiptun ... bowe/mazda

300zł za chip – wybieram średni wariant.

Co sądzicie ?


kurcze, nie mają mojego modelu... hahaha
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bartoliniusz » 2 lut 2014, 16:45

Mam ważne dla mnie pytanie. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Jaką wytrzymałość ma silnik 1.6 turbo diesel Y6 ?? Chodzi mi jakie moce może znieść żeby sie nie posypał ?? <co?>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Hubix » 4 lut 2014, 00:45

To jest 1,6 HDI z PSA.

HDI to ogólnie trwałe i mało zawodne silniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Bartoliniusz » 4 lut 2014, 18:38

To wiem. Ale pytanie nadal jest otwarte <co?>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2014, 20:07

myślę że te 120 powinien wytrzymać bez niespodzianek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hero » 7 lut 2014, 11:04

Hubix wstawiłeś to cudo za 300?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez Tytan » 13 lut 2014, 12:08

Neonixos666 napisał(a):myślę że te 120 powinien wytrzymać bez niespodzianek.


Coś nie wiele mu Kolega daje tej wytrzymałości zwłaszcza, że hamowana seria daje zwykle wyniki w okolicach 115 KM
Ja myśle, że nie powinno być problemów do ok 135 KM ale wszystko zależy od kierowcy – jak pałuje non stop to i serie szybko wykończy. Tuning jest dla ludzi myślących albo dla takich co mają za dużo pieniędzy.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez Bartg » 13 lut 2014, 12:33

Z tego co podpowiada wujek google 130 to opcja bezpieczna, ale 135 też się zdarza.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bartoliniusz » 13 lut 2014, 21:27

Moderator popełnił błąd przenosząc mój nowy wątek tutaj. Nie chodzi mi jedynie o chip. Zmieniając wałki w turbinie i dając chip możemy wygenerować moc teoretyczną w okolicy 150 km. Bez męczenia silnika chipem. Pytanie brzmi więc jakie moce wytrzymają inne podzespoły takie jak blok czy tłoki. <czytaj>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Gib » 13 lut 2014, 21:56

jakie wałki w turbinie?
Pytanie jest raczej, ile nadmucha seryjne turbo, czy przy max wydajności turbiny IC wyrobi schłodzić powietrze do poziomu takiego żeby coś to dawało, jaka jest wydajność seryjnego układu wtryskowego, dołem bym się nie martwił, chyba że jest to jakiś specyficzny silnik diesla z plasteliny.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bartoliniusz » 14 lut 2014, 14:24

Mam znajomego który robi turbiny i ogarnia temat. Zwiększa kompresje itd. Zadałeś pytania na które ja bym chciał bardzo znać odpowiedź :P
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Gib » 14 lut 2014, 15:35

Ile Nm wytrzyma sprzęgło i czy da się tanio coś mocniejszego włożyć, ile wytrzymają półosie i skrzynia :) Może nie bez powodu nikt nie robi tego silnika na chore moce.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 14 lut 2014, 17:49

Pierwsze co się robi przy tuningu diesla to wymiana seryjnego IC i podlanie paliwem (korekta mapy, diesel jest zawsze przeładowany i nawet bez ruszania turbiny można uzyskać przyrost. Co do wydajności układu wtryskowego to o to bym się nie martwił bo tam jest zapas. Idąc dalej to robisz luźniejszy wydech, orurowanie bez zwężeń i niepotrzebnych zakrętów. No chyba że chcemy sporo więcej to wymiana sprężarki będzie pierwszym krokiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje