Witam,
wczoraj chciałem troszkę poszaleć moim Cx-em i podczas szybkiego przyspieszania i zmianiy biegów nagle biegi przestały wchodzić. Jak zwolnię poniżej 40 km/h albo się zatrzymam to daje się zmienić biegi ale jak tylko przyspieszę to jest albo niemożliwe albo bardzo ciężko wchodzą .Dodam że strasznie śmierdziało przypieczonym sprzęgłem .Auto ma przebieg 93 tys. .
Czy ktoś może wie o co chodzi ?
Pozdr
Problem ze zmianą biegów – Sprzęgło i łożysko
Strona 1 z 1
Olej do skrzyni biegów jest w skrzyni biegów.
Tu jest film jak sprawdzić olej w skrzyni. Jeśli to automat to sprawa prosta, jeśli to manual – musisz udać się do jakiegoś warsztatu (prawdopodobnie sprawdza się poziom oleju odkręcając jakąś śrubę w skrzyni)
http://www.carcarekiosk.com/video/2008_ ... luid_level
Tu jest film jak sprawdzić olej w skrzyni. Jeśli to automat to sprawa prosta, jeśli to manual – musisz udać się do jakiegoś warsztatu (prawdopodobnie sprawdza się poziom oleju odkręcając jakąś śrubę w skrzyni)
http://www.carcarekiosk.com/video/2008_ ... luid_level
Dzięki no to sam raczej tego nie sprawdzę .
Po dokładniejszej analizie mojego problemu widzę że skrzynia odmawia posłuszeństwa wraz z włączaniem turbiny. Czyli jak tylko wskoczą odpowiednie obroty i odpala turbinę ( czyli powyżej 40 km/h) pojawia się problem z wpięciem odpowiedniego biegu .Tak jakby istniała jakaś dodatkowa zależność (dźwigienka ,czujnik nie wiem co ) co blokuje/odblokowuje biegi w momencie włączania turbiny .Może ta obserwacja nasunie komuś jakiś dodatkowy pomysł .
Wiem że nie obędzie się bez mechanika i już jestem z nim umówiony jednak po jego pierwszych tylko wstępnych oględzinach był nieco zdziwiony takim problemem.
Po dokładniejszej analizie mojego problemu widzę że skrzynia odmawia posłuszeństwa wraz z włączaniem turbiny. Czyli jak tylko wskoczą odpowiednie obroty i odpala turbinę ( czyli powyżej 40 km/h) pojawia się problem z wpięciem odpowiedniego biegu .Tak jakby istniała jakaś dodatkowa zależność (dźwigienka ,czujnik nie wiem co ) co blokuje/odblokowuje biegi w momencie włączania turbiny .Może ta obserwacja nasunie komuś jakiś dodatkowy pomysł .
Wiem że nie obędzie się bez mechanika i już jestem z nim umówiony jednak po jego pierwszych tylko wstępnych oględzinach był nieco zdziwiony takim problemem.
- Od: 12 lut 2014, 09:58
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2013 2.0 165 km
Mazda CX-7
Kilka lat temu w Nissanie Primera WP11 (skrzynia manualna) po tym jak wyciekło mi dużo oleju ze skrzyni biegów na skutek błędu mechaników objaw miałem taki:
-jadąc po płaskim wszystko OK
-jadąc lekko pod górę lub w dół bieg sam wyskakiwał i nie można było zapiać żadnego biegu
Dlatego mając takie doświadczenie zasugerowałem Ci sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni.
Piszesz że to dzieje się po przekroczeniu prędkość ok 40km/h. W naszych autach prędkość 30km/h jest prędkością graniczną dla systemu TCS (kontroli trakcji) – może tu coś działa nie tak, jakiś czujnik nawalił ?
-jadąc po płaskim wszystko OK
-jadąc lekko pod górę lub w dół bieg sam wyskakiwał i nie można było zapiać żadnego biegu
Dlatego mając takie doświadczenie zasugerowałem Ci sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni.
Piszesz że to dzieje się po przekroczeniu prędkość ok 40km/h. W naszych autach prędkość 30km/h jest prędkością graniczną dla systemu TCS (kontroli trakcji) – może tu coś działa nie tak, jakiś czujnik nawalił ?
No i już wiadomo ,
całkowicie rozpadło się sprzęgło i łożysko .Po jego wymianie na nowe wraz z łożyskiem i dociskiem jest ok .
Mechanik stwierdził że albo poprzedni właściciel nieumiejętnie jeździł (np. na półsprzęgle ) albo mazda nie była za dużo jeżdżona i jak chciałem ją troszkę pokatować to sprzęgło nie dało rady .
Tak czy siak sprawa rozwiązana .Pozdrawiam i dziękuję
całkowicie rozpadło się sprzęgło i łożysko .Po jego wymianie na nowe wraz z łożyskiem i dociskiem jest ok .
Mechanik stwierdził że albo poprzedni właściciel nieumiejętnie jeździł (np. na półsprzęgle ) albo mazda nie była za dużo jeżdżona i jak chciałem ją troszkę pokatować to sprzęgło nie dało rady .
Tak czy siak sprawa rozwiązana .Pozdrawiam i dziękuję
- Od: 12 lut 2014, 09:58
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2013 2.0 165 km
Mazda CX-7
Sprzęgło + łożysko 900 zł (Luk)
Robota 300 zł
Docisk był ok ale wymagał przeszlifowania a dwumasa jest w dobrym stanie.
Przy okazji okazało się że pompa klimy jest całkowicie skorodowana więc pewnie i to mnie będzie czekać , ale gdzieś czytałem że ten typ tak ma i ta pompka lubi nawalać .
Robota 300 zł
Docisk był ok ale wymagał przeszlifowania a dwumasa jest w dobrym stanie.
Przy okazji okazało się że pompa klimy jest całkowicie skorodowana więc pewnie i to mnie będzie czekać , ale gdzieś czytałem że ten typ tak ma i ta pompka lubi nawalać .
- Od: 12 lut 2014, 09:58
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2013 2.0 165 km
Mazda CX-7
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60