Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH
Mam pytanie co do uszczelki termostatu. Nie dostałem jej w zestawie tylko żółto-pomarańczową podkładkę taką jakby ze sztywnego papieru. I założyć ją jeśli pasuje czy lepiej dać silikon? I gdzie go nakładać? Między silnik a termostat czy między termostat i obudowe termostatu?
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
Ogólnie, wystarczy przesmarować silikonem obudowę termostatu i skręcić, ponieważ obudowa termostatu ma mniejszą średnice niż termostat. Ja profilaktycznie przesmarowałem kołnierz w głowicy gdzie przychodzi termostat. Tak u mnie jeździł termostat przez 4 lata i był szczelny – w marcu znowu rozpadł mi się termostat(TAMA), założyłem nowy w ten sam sposób i jest dobrze.
IMO skoda kasy na oryginalną uszczelkę termostatu, lepiej wydać te 30 na tubkę dobrego sylikonu:P
IMO skoda kasy na oryginalną uszczelkę termostatu, lepiej wydać te 30 na tubkę dobrego sylikonu:P
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Najtaniej kupic arkusz i samemu wyciac. Wychodzi wtedy ze 3-4zl. Mam uraz do silikonu i staram sie go nie stosowac.
-
Przemek323c
A po co cos wycinac i dawac silikon ja sie pytam?! Przeciez jest uszczelka gumowa do termostatu, ktora trzyma na tyle dobrze ze wiecej nic nie trzeba. jak masz juz ta obudowe jakos uszczelniac to deliaktnie silikonek a nie napierdzielic tak, ze wyplywa na zewantrz i do srodka tez sie dostaje.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Widzialem juz termostaty z uszczelka na obrysie ale sa takie i bez. Po 2 czyms trzeba uszczelnik obudowe a nie zawsze daja uszczelke.
-
Przemek323c
Ja tam nie dalem i trzyma jak zle, na poczatku mialem sceptyczne podejscie do tej "gumki", ale po miesiacu jazdy stwierdzilem ze jest bdb rozwiazanie:) Wiadomo tak profilaktycznie mozna zapodac jakis silikon ale naprawde cieniutko.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Mam ostatnio taki problem, pierwsza rzecz jaką ostatnio zauważyłem, że na ssaniu po zapaleniu auto nie dość, że dochodzi aż do 2500 obrotów to trzyma się ich strasznie długo, tzn. nawet po 5-6 min jazdy jak stanę na światłach to auto wchodzi na takie same obroty.
Wcześniej było normalnie czyli tylko w sumie po zapaleniu auto przez chwile tak wysoko trzymało i spadały teraz trwa to bardzo długo.
Druga sprawa auto nie dogrzewa się, wcześniej to było bardzo szybko 8-9 minutek i już leciało ciepłe powietrze, dziś do pracy jechałem 25min w korku to nie dość, że nie mogłem odparować szyby to jeszcze nawiew na maxa na czerwono i ani kapkę powietrze nie leciało ciepłe.
Co to może być? Zakładam, że jedno z drugim jest powiązane, yyyy termostat?
Wcześniej było normalnie czyli tylko w sumie po zapaleniu auto przez chwile tak wysoko trzymało i spadały teraz trwa to bardzo długo.
Druga sprawa auto nie dogrzewa się, wcześniej to było bardzo szybko 8-9 minutek i już leciało ciepłe powietrze, dziś do pracy jechałem 25min w korku to nie dość, że nie mogłem odparować szyby to jeszcze nawiew na maxa na czerwono i ani kapkę powietrze nie leciało ciepłe.
Co to może być? Zakładam, że jedno z drugim jest powiązane, yyyy termostat?
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
Łączę z istniejącym tematem.
Proszę na przyszłość korzystać z "szukajki" przed napisaniem nowego tematu.
Proszę na przyszłość korzystać z "szukajki" przed napisaniem nowego tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
Trochę temat odświeżę, ale nie chce nowego zakładać.
Czy przy wymianie termostatu konieczne jest spuszczanie płynu?
Pytam bo wymieniałem cały płyn po zmianie wentylatora i przy odpowietrzaniu wiatrak się załączył, ale później nawet po dłuższej trasie nie zauważyłem aby pracował choć chłodnica ciepła. Wybijało mi też płyn przez zbiorniczek. Sprawdzać termostat czy od razu uszczelke pod głowicą?
Trochę temat odświeżę, ale nie chce nowego zakładać.
Czy przy wymianie termostatu konieczne jest spuszczanie płynu?
Pytam bo wymieniałem cały płyn po zmianie wentylatora i przy odpowietrzaniu wiatrak się załączył, ale później nawet po dłuższej trasie nie zauważyłem aby pracował choć chłodnica ciepła. Wybijało mi też płyn przez zbiorniczek. Sprawdzać termostat czy od razu uszczelke pod głowicą?
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
- Od: 3 kwi 2013, 10:56
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA '97 1,8
Płyn się gotował lub ciśnienie go wybijało.
Miałem zalane płynu pod full i zobaczyłyem na postoju, że coś mi leci pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że ze zbiorniczka leci. Dość długo już tak jeźdzę a płyn wciąż nie spadł poniżej minimum. jest ze 2-3 cm nad kreską.
Kwestia tego, że nie widzę aby się załączał wentylator mimo ciepłej chłodnicy (rurek też).
Dopisano 25 sty 2014, 21:09:
Płyn się gotował lub ciśnienie go wybijało.
Miałem zalane płynu pod full i zobaczyłyem na postoju, że coś mi leci pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że ze zbiorniczka leci. Dość długo już tak jeźdzę a płyn wciąż nie spadł poniżej minimum. jest ze 2-3 cm nad kreską.
Kwestia tego, że nie widzę aby się załączał wentylator mimo ciepłej chłodnicy (rurek też).
Miałem zalane płynu pod full i zobaczyłyem na postoju, że coś mi leci pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że ze zbiorniczka leci. Dość długo już tak jeźdzę a płyn wciąż nie spadł poniżej minimum. jest ze 2-3 cm nad kreską.
Kwestia tego, że nie widzę aby się załączał wentylator mimo ciepłej chłodnicy (rurek też).
Dopisano 25 sty 2014, 21:09:
Płyn się gotował lub ciśnienie go wybijało.
Miałem zalane płynu pod full i zobaczyłyem na postoju, że coś mi leci pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że ze zbiorniczka leci. Dość długo już tak jeźdzę a płyn wciąż nie spadł poniżej minimum. jest ze 2-3 cm nad kreską.
Kwestia tego, że nie widzę aby się załączał wentylator mimo ciepłej chłodnicy (rurek też).
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
- Od: 3 kwi 2013, 10:56
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA '97 1,8
W taka pogode ciezko o zalaczenie wentylatora, ja dzisiaj siedzialem w aucie i nie gasilem wcale silnika, ogrzewanie w kabine no chodzilo(pizdzi fest wkoncu) ale wentylatro sie nie zalczyl:)
A napewno masz dobrze odpowietrzony uklad? dziwne zeby Ci tak wybijalo plyn, albo termostat trefny.
A napewno masz dobrze odpowietrzony uklad? dziwne zeby Ci tak wybijalo plyn, albo termostat trefny.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Problem występuje już jakiś czas. Mam praktycznie same dojazdy do pracy 13km prostą bez korków więc jest git, ale jakiś czas temu, przed mrozami, wybrałem się w trasę i po 60km się najprawdopodobniej zagrzał. Zatrzymałem się na kilka minut i nie chciał odpalić. Na wyższych obrotach dojechałem ok 150m na parking, ale po godzinie już było wszystko ok i następne 25km zrobił bez mrugnięcia. Obstawiałem, że się zagrzał. To już było po wymianie płynu.
Jakiś sposób na sprawdzenie?
Właśnie chcę go sprawdzić dlatego pytałem o możliwość wymontowania go bez spuszczania płynu.
arafal21 napisał(a):A napewno masz dobrze odpowietrzony uklad?
Jakiś sposób na sprawdzenie?
arafal21 napisał(a):...albo termostat trefny.
Właśnie chcę go sprawdzić dlatego pytałem o możliwość wymontowania go bez spuszczania płynu.
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
- Od: 3 kwi 2013, 10:56
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA '97 1,8
PLyn po ostygnieciu silnika powinenes miec pod korek w chlodnicy, jak tak nie jest no to musi sie silnik dalej odpowietrzac i tak do skutku:)
Moze byc ze termostat do
roznie to bywa, wyjmij wrzuc to filizanki zalej goraca woda i bedziesz widzial.
Moze byc ze termostat do

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):...musi sie silnik dalej odpowietrzac i tak do skutku:)
500km to mało?
Czyli nie spuszczając płynu można wyjąc termostat bez wycieku? Niby mam jeszcze 5 litrów w zapasie, ale po co marnowac.
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
- Od: 3 kwi 2013, 10:56
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA '97 1,8
witam
od pewnego czasu temperatura płynu rośnie powyżej normy ale gdy zwolnię powiedzmy do 60 temperatura normuje się i podczas dalszej jazdy temperatura utrzymuje w normie
co może być objawom takich wahań temperatury
auto posiada gaz
mazda 323 f ba 1.5
od pewnego czasu temperatura płynu rośnie powyżej normy ale gdy zwolnię powiedzmy do 60 temperatura normuje się i podczas dalszej jazdy temperatura utrzymuje w normie
co może być objawom takich wahań temperatury
auto posiada gaz
mazda 323 f ba 1.5
- Od: 24 lip 2013, 21:08
- Posty: 56
- Skąd: wielkopolska Wągrowiec
- Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości