Problem z regulacją fotela kierowcy
Strona 1 z 1
Witam wszystkich użytkowników forum! Chciałbym poradzić się w kwestii drobnej awarii fotela kierowcy. Polega ona na tym, że po obniżeniu lub podniesieniu fotela dźwignia regulacji pozostaje w takim samym położeniu i nie "odskakuje", trzeba zdjąć plastikową obudowę i ruszyć taką małą blaszkę i wtedy "odskakuje". Zrobiłem fotkę tego mechanizmu, ale nie wiem jak dodać do postu. Może ktoś mógłby pomóc lub przesłać zdjęcie sprawnego mechanizmu, może w moim czegoś po prostu brakuje. W razie czego służę swoim zdjęciem na meila. Pozdrawiam i czekam na info !
Napisz jaki samochód, bo nikt nie jest wróżką albo uzupełnij profil o takowy model.
a zdjęcie umieść na jakimś serwerze, np. ImageShack.us lub Fotosik.pl, a link do tego zdjęcia umieść w znacznikach [img] lub użyj przycisku nad polem, gdzie wpisujesz treść posta.
a zdjęcie umieść na jakimś serwerze, np. ImageShack.us lub Fotosik.pl, a link do tego zdjęcia umieść w znacznikach [img] lub użyj przycisku nad polem, gdzie wpisujesz treść posta.
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Ok już się poprawiam. Mazda 3 BK rocznik 2005. Wrzucam też fotkę. Jest na niej dźwignia regulacji z zaznaczonym strzałką elementem który trzeba nacisnąć, żeby "odskoczyła". Dzięki za każde info na temat usterki.
Zbliżenie na mechanizm.


Zbliżenie na mechanizm.

Zdejmij obudowę, wtedy zrób zdjęcie.
- Od: 5 lis 2010, 11:47
- Posty: 5
Witam! Zrobiłem jak radziliście, zdjąłem obudowę fotela i zrobiłem zdjęcie mechanizmu. Na zdjęciu zaznaczyłem czerwoną strzałką blaszkę, którą trzeba nacisnąć, żeby odskoczyła ta część zaznaczona strzałką zieloną. Może to zdjęcie pomoże w znalezieniu usterki, a może ktoś byłby tak uprzejmy i zrobił fotkę mechanizmu fotela w swoim samochodzie i wtedy porównam, może u mnie czegoś po prostu brakuje. Dziękuję i pozdrawiam.


Witam! Udało mi się zrobić fotkę sprawnego mechanizmu i wiem już, że w moim brakuje białej, plastikowej części ze sprężynką (widoczne na zdjęciu) Teraz mam pytanie czy macie jakiś pomysł skąd to ustrojstwo wziąć ? A może ktoś zna oznaczenie katalogowe, to może w salonie Mazdy spróbuję ?
Pozdrawiam !

Pozdrawiam !

Podepnę się pod temat, ponieważ u mnie w oparciu kierowcy jest dźwigienka do ustawiania oparcia w odcinku lędźwiowym (czy jak to się zwie).
Nie wiem jak powinna ona działać bo generalnie jest tak, że podnoszę ją do góry a ona zaraz opada. Coś czuć w oparciu że się przestawia, ale chyba to nie działa prawidłowo.
Czy ktoś może mnie oświecić?
Nie wiem jak powinna ona działać bo generalnie jest tak, że podnoszę ją do góry a ona zaraz opada. Coś czuć w oparciu że się przestawia, ale chyba to nie działa prawidłowo.
Czy ktoś może mnie oświecić?
Dźwigienka działa prawidłowo, ma opadać. Ustawienie regulacji podparcia odcinka lędźwiowego ma cztery położenia. Zakładając, że regulację zaczynamy od połozenia 0 ( płaski fotel ), każde pociągnięcie dźwigienki powoduje wypchnięcie wewnątrz fotela mechanizmu, który lekko wypycha oparcie fotela do przodu. 1 pociągnięcie mało, 2 średnio a 3 maksymalne wypchnięcie. 4 pociągnięcie powoduje powrót fotela do pozycji 0. Łatwiej jest zaobserwować zmiany gdy nie jesteśmy ubrani w zimową kurtkę.
Witam !
Kończąc temat, napiszę tylko krótko jak broblem rozwiązałem (niestety bez pomocy forumowiczów).
Część której mi brakowało nazywa się "krzywka-zamek" i posiada oznaczenie katalogowe 82-082. Cena elementu w ASO Mazdy to 9 złotych. W załączeniu schemat fotela kierowcy w M3BK, może się komuś przyda. Pozdrawiam.

Kończąc temat, napiszę tylko krótko jak broblem rozwiązałem (niestety bez pomocy forumowiczów).
Część której mi brakowało nazywa się "krzywka-zamek" i posiada oznaczenie katalogowe 82-082. Cena elementu w ASO Mazdy to 9 złotych. W załączeniu schemat fotela kierowcy w M3BK, może się komuś przyda. Pozdrawiam.

Witam mam ten sam problem z fotelem! Wiem juz co jest nie tak i co trzeba naprawic! Ale nie mam zielonego pojecia jak do tego sie dostac! Jak sciagnac ten plastik aby dostac sie do srodka!!! Wiem ze to pewno banalne ale z mechanika tak nie zabardzo u mnie!!!
Bardzo prosze o szczegolowa instrukcje!!!
Z gory bardzo dziekuje za pomoc!
Bardzo prosze o szczegolowa instrukcje!!!
Z gory bardzo dziekuje za pomoc!
- Od: 5 lut 2014, 23:01
- Posty: 11
- Auto: Mazda 5
2.0 TS2 benzyna
2007 rok

1. Zdejmujesz osłonę (jest na wcisk),
2. Zdejmujesz metalową opaskę zabezpieczającą,
3-4. Zdejmujesz oba elementy (schodzą luźno z metalowego trzpienia),
5. Odkręcasz śrubę,
6. Zdejmujesz pokrętło,
7. Zdejmujesz osłonę (jest na wcisk) i masz dostęp do mechanizmu.
Pamiętaj nic na siłę, bo łatwo połamać plastikowe zaczepy poszczególnych elementów.
Pzdr.
super dziekuje za pomoc! jutro sie za to zabiore! (o ile znajde ten zacisk co trzyma ten plastik) pozdrawiam.
Dopisano 9 lut 2014, 22:15:
super dziekuje za pomoc! jutro sie za to zabiore! (o ile znajde ten zacisk co trzyma ten plastik) pozdrawiam.
Dopisano 9 lut 2014, 22:15:
super dziekuje za pomoc! jutro sie za to zabiore! (o ile znajde ten zacisk co trzyma ten plastik) pozdrawiam.
- Od: 5 lut 2014, 23:01
- Posty: 11
- Auto: Mazda 5
2.0 TS2 benzyna
2007 rok
Witam,
mam dokładnie ten sam problem z fotelem kierowcy.. możesz odświeżyć foto? nie umiem znaleźć katalogu w którym byłby kod 82-082 odpowiadający części i w ogóle zasadzie działania mechanizmu fotela.
mam dokładnie ten sam problem z fotelem kierowcy.. możesz odświeżyć foto? nie umiem znaleźć katalogu w którym byłby kod 82-082 odpowiadający części i w ogóle zasadzie działania mechanizmu fotela.
-
Rinkachiki
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości