Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
Obecnie producenci paliw zmniejszają zawartość siarki w paliwie by ograniczyć emisję szkodliwych związków niestety takie paliwa mają gorsze parametry co do smarowności, dodatek oleju może wspomóc smarowanie zarówno pompy jak i wtryskiwaczy. Jednak moim zdaniem jeśli auto ma ponad 200K przebiegu a my od wczoraj dolewamy mu oleju do paliwa to mu nic nie pomoże i pompa może tak samo paść. Takie moje zdanie.
Moje ma 315k km, dolewam od początku tego roku, pompa regenerowana w 2012 roku w tucholskiem zagłębiu serwisów diesli.Neonixos666 napisał(a):Jednak moim zdaniem jeśli auto ma ponad 200K przebiegu a my od wczoraj dolewamy mu oleju do paliwa to mu nic nie pomoże i pompa może tak samo paść.
Michale, a kto się odważy do nowego auta dolewać czegoś do paliwa?! Mało kto...
Mi natomiast spalanie z tankowania do pełna wskoczyło z 6,3 litra na prawie 8 na 100km... Ale to efekt mocnego odpychania się momentem obrotowym po trójmieście
Przeszperałem to co wyszukal wujek google. Wiele osob dolewa do ON oleju do 2T, z pozytywnymi skutkami. W poniedziałek też kupie i doleje litr. Mam zrobione 200km na baku na obecna chwile. Spalil teraz 49 litrow na 700 km jezdzac po miescie. Zobaczymy czy spalanie sie zmieni.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Komputer pokladowy chodzi mi po glowie. Tylko trzeba by znac wydajnosc wtrykiwaczy dokladne cisnienie na nim. A czas wtrysku bierzemy z spv.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):Komputer pokladowy chodzi mi po glowie. Tylko trzeba by znac wydajnosc wtrykiwaczy dokladne cisnienie na nim. A czas wtrysku bierzemy z spv.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
a jak policzysz ciśnienie pierwszego otwarcia i drugiego na wtryskiwaczu? nic nie mierzy ciśnienia.
No wlasnie o to chodzi. Jakby to znac to sprawa juz jest prosta.
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Witam,
nie wiem gdzie mogę na tym forum się zwrócić bo wątków jest od groma. Zakupiłem nie dawno Mazdę 323F 2.0 Diesel z 2001 roku. W jaki sposób mogę sprawdzić jaka to jest wersja silnika tzn. DiTD czy TDI
? Jedyne informacje jakie posiadam to takie że jego pojemność wynosi 1998ccm posiada 74kW/101KM. Na silniku jest napisane 16V Direct Injection. W dokumentach w wersji pojazdu napisane mam Mazda 323F BJ SPORTY. Bardzo prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam
nie wiem gdzie mogę na tym forum się zwrócić bo wątków jest od groma. Zakupiłem nie dawno Mazdę 323F 2.0 Diesel z 2001 roku. W jaki sposób mogę sprawdzić jaka to jest wersja silnika tzn. DiTD czy TDI
Pozdrawiam
Masz silnik o oznaczeniu RF4A, jest to silnik DiTD. A nie jakies vw czy audi tdi.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Każdy koncern motoryzacyjny oznacza turbodoładowany silnik diesla swoim oznaczeniem, przykładowo Ford – TDCI, TDDI, Opel – DTI, CDTI, Toyota – D4D i tak dalej. Ogólnie to masz silnik turbo diesel, jego oznaczenie przez Mazdę to DiTD.
TDI to z kolei oznaczenie zarezerwowane przez grupę Volskwagena i Audi, aczkolwiek z racji popularności tych marek i silników w Polsce część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI
TDI to z kolei oznaczenie zarezerwowane przez grupę Volskwagena i Audi, aczkolwiek z racji popularności tych marek i silników w Polsce część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI
Michał napisał(a):część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI
niekoniecznie słabo obeznanych....posiadanie samochodu napędzanego jednostką TDI to swego rodzaju prestiż i ogólnie zrozumiane poważanie w społeczeństwie.
wyrwanie lachona na wiejskiej dyskotece znacznie łatwiej przychodzi posiadaczowi tedei aniżeli stojącemu obok dżentelmenowi z mercedesem SL 600.w końcu opary etyliny to nie to samo co kłąb czarnego smogu za stiuningowanym paskiem czy fauwejem.
już samo wymówienie DITD nie jest łatwą rzeczą,a wplecenie tego zwrotu w trakcie luźnej konwersacji ze znajomymi może zostać odebrane jako próba obrażenia słuchaczy.
ale użycie zwrotu:
mój pojazd jest napędzany wysokoprężną jednostką doładowaną o wtrysku bezpośrednim
spowoduje szmer podziwu i niedowierzania wśród gremium,a nasz samochód obiektem kultu i pielgrzymek z najdalszych zakątków globu

Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego 
Dopisano 20 lut 2014, o 09:58:
Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego
Dopisano 20 lut 2014, o 09:58:
Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego
ewemarkam napisał(a):Spalil teraz 49 litrow na 700 km jezdzac po miescie.
smile napisał(a): Tadziol się zaraził mixolem
Zdaj relację
smile napisał(a):Ja dolewam ok. 250 ml oleju 2T na bak ( 50 litrów )
i słowo ciałem się stało
też dolałem ćwiartkę na bak..... i co
fakt niezaprzeczalny:na rozgrzanym silniku nie wiadomo,że to klekot.wyciszyła sie dość znacznie.jak na silnik o wtrysku bezpośrednim i dość słabo rozwiniętym sposobie zapłonu mieszanki A/F to,twierdzę duży sukces.
zużycie nafty –> 47 litrów żółtego płynu pozwoliło pokonać 765 km po mieście ! jak na wagę 626 i moje deptanie po sandale gazu to chyba dobry wynik ?
fakt,że mam kolektor ssący zrobiony jak fabryczny i głowica tak samo wyczyszczona na błysk.EGR-u nie widziała od momentu czyszczenia...
dzisiaj zapodałem kolejną działkę Castrola zwei takt motorem oil.....
następna relacja za ok 700 kilosów.
szerokości

Cieszę się, że Tadziol zauważył różnicę na rozgrzanym silniku. Na zimnym nawet nowe Skay-aktivie D z Mazdy 6 GJ klekoczą jak stare traktory. Na ciepłym silniku kultura pracy DITD napędzanego mieszanką ON i 2T semi-syntetic ulega poprawie
A już myślałem, że to tylko moje subiektywne odczucie 
Co do przejechanych kilometrów, przy ostrym deptaniu w mieście a poza miastem prędkości zazwyczaj 150 km/h przebyłem odległość 622 km na 49 litrach paliwa ( 7,8 litra na 100 km
)
Ale z kolei jeżdżąc momentem, nie mocą ( doładowanie nie większe niż 0,6 bara, zmiana biegów przy 2000 obr/min, Vmax do 120-130 km/h ) przejechałem 600 km zużywając 37 litrów ON ( 6,2 litra ).
Jak bym miał więcej dyscypliny w sobie
to spalanie spokojnie może jeszcze spaść.... Ale żucam palenie i ciężko z tym 
Co do przejechanych kilometrów, przy ostrym deptaniu w mieście a poza miastem prędkości zazwyczaj 150 km/h przebyłem odległość 622 km na 49 litrach paliwa ( 7,8 litra na 100 km
Ale z kolei jeżdżąc momentem, nie mocą ( doładowanie nie większe niż 0,6 bara, zmiana biegów przy 2000 obr/min, Vmax do 120-130 km/h ) przejechałem 600 km zużywając 37 litrów ON ( 6,2 litra ).
Jak bym miał więcej dyscypliny w sobie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości