Klocki hamulcowe – dobór/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kelm » 13 kwi 2012, 14:11

Kelm napisał(a):dzięki wielkie !!!


edit: aaa jeszcze jedno miałeś te piski na zimnym czy tylko na gorącym. Bo ja tylko na nagrzanych klockach/tarczach mam pisk.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez art_us » 13 kwi 2012, 14:14

...na rozgrzanych, piski słyszalne w czasie ostatniej fazy hamowania.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez giberes » 6 maja 2013, 14:35

szatek napisał(a):Od mechanika się dowiedziałem, że na tylnym tłoczku jest taki dzynks, do którego trzeba dopasować klocek. Nie widziałem na własne oczy, więc bardziej nie podpowiem.

Spróbuj pokombinować, bo u mnie właśnie po złym zamontowaniu klocka tarło i grzało tarczę. Po porawce jest OK. Podobno wystarczyło spasować elementy.


Czy ktoś może to potwierdzić? Warsztat, w którym ostatnio robiłem zacisk, robił to u mnie już drugi raz. Za pierwszym razem wszystko OK, za drugim blokuje mi lekko koło, a tarcza się lekko grzeje. Ręczny chodzi dobrze, ale właśnie jakby troszkę za mało klocki się cofały. Mógł robić inny człowiek i źle złożyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez klajgus » 6 maja 2013, 20:34

o ile dobrze pamiętam , to faktycznie na klocku jest taki wypuscik, który pasuje do wycięcia na tłoczku ( dokładniej są dwa takie "wycięcia" na tłoczku ) wiec twoja teoria jest prawdopodobna <spoko>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez gracx02 » 28 lis 2013, 00:08

Szybkie pytanie czy do tarcz ATE warto założyć klocki HAWK PERFORMANCE HPS na półmetalicznej mieszance bądź EBCRed Stuff mieszanka z ceramiką polecono mi te klocki wraz z tarczami Zimmermanna a już byłem zdecydowany na ATE <nauka>

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 28 lis 2013, 00:45

Spokojnie wystarczą ci klocki od ATE nie kombinuj <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez siemek55 » 28 lis 2013, 09:25

dokładnie, w KJS'ach chcesz jeździć ?? Takie klocki IMO wymagają "nagrzania". Możesz się wtedy niemiło rozczarować na cywilnej drodze, gdy nagle będziesz musiał depnąć po "heblach".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez gracx02 » 28 lis 2013, 12:58

po wgłębieniu się nieco bardziej w temat zamówiłem to co było w planach od początku czyli ''zwykły'' komplet ATE tarcze + klocki Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez bieski » 28 lis 2013, 12:58

I dobrze zrobisz, dają radę!
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 21:13

Nie chcąc zakładać osobnego tematu zapytam o przyczynę pewnego problemu:
Czasami w lewym przednim kole hamulce się zacinają tzn. np. jadąc na luzie słyszę co jeden obrót koła wyraźne hamowanie samochodu i przy szybszej jeździe pojawiają się mocne drgania. Po przejechaniu w ten sposób jakieś odcinka drogi wychodzę z auta i czuję zapach rozgrzanego metalu – oczywiście lewe koło jest gorące. Dodam, że dzieje się to nie przy każdym wyjeździe, czasami przejadę 60km i jest OK. Jaką stawiacie przyczynę: klocki, tarcza, zacisk ? Dodam, że tarcza jest w bardzo ładnym stanie , równiutka zw srebrnym połyskiem.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez misiek89 » 29 lis 2013, 22:15

Jak masz bicie to tarcza do przetoczenia ale zacisk też masz do regeneracji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 22:29

Ale jak jest ten lepszy dzień i koło nie jest chwycone to przy normalnym hamowaniu nie ma bicia i tak jak wcześniej pisałem tarcze przednie są równe i gładziutkie.
Ostatnio edytowano 29 lis 2013, 23:39 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez misiek89 » 30 lis 2013, 01:12

Raz zacisk musisz sobie zregenerować bo się zacina z tego co piszesz nie ma tragedii jak czasami puszcza, ale jak łapie tarcze w jednym miejscu jak kręcisz kołem to już mówi że jest bicie.
Napraw zacisk i potem napisz czy nie bije ci przy hamowaniu szczególnie z wieszczych prędkości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez brakeparts » 7 lut 2014, 14:18

siemek55 napisał(a):dokładnie, w KJS'ach chcesz jeździć ?? Takie klocki IMO wymagają "nagrzania". Możesz się wtedy niemiło rozczarować na cywilnej drodze, gdy nagle będziesz musiał depnąć po "heblach".

Jeździłeś na takich klockach czy tylko teoretyzujesz? Mam takie klocki w Insignii założone i hamują jak szalone od zimnych tarcz. Dla potwierdzenia poniżej pewien test:

http://blog.caranddriver.com/performanc ... llowstuff/

Tutaj także widać, że na "zimno" Hawk HPS zatrzymuje MX-5 o 3m szybciej niż oryginalne klocki Mazdy, a przy drugim hamowaniu 160-0 jest to już różnica 6m na korzyść Hawk HPS
<czytaj>
brakeparts
 

Postprzez rymko » 7 lut 2014, 14:25

Potwierdzam , miałem takie w mojej M6 – zajefajne ;)
Gdzie je można kupić , bo sam szukałem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brakeparts » 7 lut 2014, 14:51

rymko napisał(a):Gdzie je można kupić , bo sam szukałem ?

A np tutaj – www.brakeparts.pl
brakeparts
 

Postprzez Grucha » 7 lut 2014, 14:59

Grucha
 

Postprzez siemek55 » 7 lut 2014, 17:01

brakeparts napisał(a):Mam takie klocki w Insignii założone i hamują jak szalone od zimnych tarcz.

na seryjnych czy nacinanych ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez brakeparts » 7 lut 2014, 18:00

siemek55 napisał(a):
brakeparts napisał(a):Mam takie klocki w Insignii założone i hamują jak szalone od zimnych tarcz.

na seryjnych czy nacinanych ??

Na standardowych Zimmermannach. W Insigniach są duże problemy ze standardowymi hamulcami dlatego poleciały tam klocki Hawka aby układ przestał się przegrzewać ( i przestał ;) ). A nie poleciały tam nacinane/wiercone bo jest to samochód do komfortowego podróżowania a wiadomo, że nacinane/wiercone tarcze są skuteczniejsze ale i głośniejsze :)

Dodam jeszcze, że klocki bardzo mało pylą na felgi oraz bardzo łagodnie obchodzą się z tarczami. Teraz jest na zestawie zrobione ok 50kkm i nie widać jakiegoś wielkiego zużycia (przebieg w 90% po autostradach)
brakeparts
 

Postprzez rymko » 8 lut 2014, 15:28

Dzięki za linka.
W mojej starej 626 2.5 miałem ciągle problem ze zwichrowanymi tarczami.
Odkąd założyłem tarcze nacinane mam spokój – nie odczułem jakoś dyskomfortu z powodu hałasu.
Nie ma co się bać nacinanych tarcz, bo zdecydowanie lepiej się schładzają , a i pewnie są robione z innych materiałów niż standardowe tarcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6