zbyt wysokie ladowanie akumulatora a poprawne dzialanie sterownika silnika

Postprzez puding » 7 lut 2014, 12:37

Witam,mam takie pytanie.Moze mial ktos problem z ladowanim akumulatora w madzi?dzisiaj tak sobie sprawdzilem z ciekawosci i ma 15.8 troche duzo.W zwiazku z tym chcialem sie zapytac czy ma to jakis wplyw na poprawne dzialanie sterownika komputera. a moze jak jest za duzy prad to odczyty z czujnikow sa falszowane? z gory dziekuje i przepraszam za brak polskich znakow papa
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 8 lut 2014, 10:45

Ja bym się trochę martwił takim ładowaniem, trochę ponad 14 to by było ok ale prawie 16 to może już szkodzić dla akumulatora i nie tylko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 8 lut 2014, 11:18

no akumulatorowi na razie nic się nie dzieje chociaż trochę mały 57ah tylko. ale daje radę. Zastanawiam się tylko czy przy tak dużym ładowaniu ten sterownik nie wariuje <co?>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 8 lut 2014, 11:34

57 Ah przy alternatorze 80A i ładowaniu 15.8V to akumulator się gotuje w czasie jazdy. Dziwne żeby nie dawał rady gdy go rozsadza energia.
Obrazek
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 8 lut 2014, 11:43

no pewnie tak. masz rację tylko czy nie ma to wpływu no poprawnie działanie osprzętu elektrycznego silnika? raz widziałem taki przypadek u kumpla. Naprawiał samochód bo grzał mu się bardzo. stwierdził to oczywiscie na podstawie wskazań temperatury na desce i po kolei wymieniał to czujnik to termostat a może chłodnica zatkana i skonczył na alternatorze który za dużo ładował. zrobił alternator auto przestało się grzać. ciekawe?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 8 lut 2014, 11:47

Yard napisał(a):57 Ah przy alternatorze 80A i ładowaniu 15.8V to akumulator się gotuje w czasie jazdy

co ty wypisujesz za teorie ?? <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Yard » 8 lut 2014, 12:54

Przeładowanie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 8 lut 2014, 15:00

i co mam począć teraz? pewnie trzeba regulator wymienić <co?>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 8 lut 2014, 15:10

Przede wszystkim i liczyć że nie będzie dużych mrozów. :) Ja mam 65 Ah i zimą nie ma problemów.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 8 lut 2014, 16:18

zimą nie miałem nigdy zadnych problemów.myslę że po wymianie regulatora tak pozostanie <spoko> najbardziej ciekawi mnie to czy cos sie zmieni w pracy silnika <co?> czy zbyt duże napiecie może jakoś negatywnie wpływać na sterownik?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 8 lut 2014, 20:58

puding napisał(a):sprawdzilem z ciekawosci i ma 15.8 troche duzo

puding napisał(a):i co mam począć teraz?

Yard napisał(a):Przede wszystkim i liczyć że nie będzie dużych mrozów

profesjonalna porada :>

puding napisał(a):pewnie trzeba regulator wymienić
puding napisał(a):zimą nie miałem nigdy zadnych problemów.myslę że po wymianie regulatora tak pozostanie

i dobrze myślisz.to nie wina regulatora.poza tym budowa alternatora w DITD odbiega nieco od standartów.
chyba,że wolisz wydawać kasę,tak jak kolega :
viewtopic.php?f=127&t=159370&p=2686332#p2686332
sterownik silnika ma dosyć odporny stabilizator napięcia,zabija go dopiero dłuższe działanie napięcia powyżej 18-20 V.
częsta sytuacja kiedy to odpala się samochód na pożyczonym akku i odłącza klemy przy pracującym silniku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 8 lut 2014, 22:19

no taki szybki to niestety nie jestem. a może stety już znalazłem regulator zamiennik za 75 zeta i na pewno bedzie git <spoko> szkoda tylko że to nie wina regulatora (moje inne problemy) bo miał bym sprawe rozwiazaną a tak to dalej jestem w kropce <płacze>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 9 lut 2014, 10:21

puding napisał(a):znalazłem regulator zamiennik za 75 zeta i na pewno bedzie git

oby było jak piszesz.podróbki lubią czasami powodować pulsację napięcia na wolnych obrotach.widać to wyraźnie np.na podświetleniu zegarów.
regulator firmy Cargo ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 9 lut 2014, 12:06

nie wiem jakiej firmy prze AD kumpel mi załatwił.ma być dobry <co?> a dobrze że piszesz o tej pulsacji bo własnie takie coś to u mnie teraz występuje.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy