2.5 V6 brak iskry, nie działa pompa paliwa

Postprzez rzeszot » 5 lut 2014, 09:57

za godzine zaczynam ,tylko.....

czy pletwa to jest "palec" u mnie na warsztatach samochodowych mowilo sie palec <lol> <lol>

i co to znaczy "wtryski kluczuja" ,bo google nie wie a ja to juz wogule nic nie wiem <lol> <lol>

Dopisano 5 lut 2014, 10:48:

zdemontowalem czujnik polozenia przepustnicy i jak widac po widnemu lepiej bo dziala i napiecie tez dochodzi <glupek2>

zdemontowalem calkowicie aparat zap wyjmujac go calkowicie, krecilem pletwa we zwszystkie strony i pompy nie bylo slychac, a jak podloczylem na krotko to zadzialala

sprawdzilem wtryski omami i wszystko dziala jak nalezy

co do napiec na kostkach to nie bardzo wiem jakie powiny byc ,jak podlacze plus do aku to na wszystkich pinach pokazuje mi 12.74v
a jak polacze pierwszy pin z drugim,trzecim itd to pokazuje rozne napiecia a ja nie wiem jakie powinny byc <co?> <co?> <co?>

Dopisano 5 lut 2014, 12:41:

przy wyjetym aparacie i odlaczonych wtryskach podpielem probowke z dioda(taka z zabka na jednym koncu) a pozniej miernik ,podlaczalem do pinow na wszystkie mozliwe sposoby krecac tym smigielkiem na koncu aparatu i nic........
zaplon oczywiscie byl wlaczony

Dopisano 5 lut 2014, 12:42:

teraz powtorze to wszystko zamieniajac ecu (mam dwa inne) :D :D

Dopisano 5 lut 2014, 17:04:

byla iskra jak boga kocham po zmianie ecu byla iskra !!!!!!!

mowie tak skoro jest iskra to zobacze wtryski krecac smigielkiem napiecie na wtryskach sie zmienialo!!!!

no to jeszcze tylko pompa paliwa, wiec polaczylem na krotko dwa piny w gniezdzie diagnostycznym i nic <co?> <co?> <co?> <co?>

pompa nie zadzialala jak na porzednim ecu a iskra caly czas byla ,mysle ze skoro jest nowy ecu to moze poda kody ,poloczylem dwa piny wedlug ogolnej instrukcji wlaczylem zaplon a tu dziwne pstrykanie z jednego przekaznika "cooling fan relay no 1" coraz to wolniejsze a przestalo pstrykac ....i iskra zniknela <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>

ale przekaznik caly nie przepalil sie tylko iskry juz nie ma ku...a jego mac!!!!!

Dopisano 5 lut 2014, 21:19:

cos sie przepalilo ??? tylko co ecu ,bezpiecznik ,przekaznik moze cos nie laczy na kostkach

byla iskra ,strzelalo jak ta lala

ktos modyfikowal mojego ecu <oczy> <oczy> zaraz wstawie fotke

Dopisano 5 lut 2014, 21:34:

chyba mamy problem <co?> <co?>

Dopisano 5 lut 2014, 21:40:

ten chip de+ byl wlutowany to nie jest orginal :| :| :|

Dopisano 5 lut 2014, 22:17:

na starym orginalnym ecu gdy zlacze w gniezdzie diagnostycznym f/p i gnd to pompa dziala a na dwoch nowych niestety nie

co z ta iskra gdzie ja wywialo i co mam zrobic zeby znow byla
pawelec, noxe,s bati, siwy i reszta HELP pliSSSS !!!!!!!
Załączniki
IMG_2667 (640x478).jpg
IMG_2665 (800x598).jpg
IMG_2666 (800x598).jpg
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez noxes » 6 lut 2014, 09:31

a które piny połączyłes w celu sprawdzenia błędów? A które w celu zadziałania pompki?
Przekaźnik cooling fan jest od wentylatora, nie był on czymś zablokowany?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rzeszot » 6 lut 2014, 09:46

"ten i gnd" do kodow i" f/p i gnd "do uruchomienia pompki

chyba nie byl zablokowany bo wczesniej wszystko dzialalo

Dopisano 6 lut 2014, 11:20:

co moze oznaczac pstrykajacy przekaznik ??
gdy teraz powtarzam ta cala sytuacje to juz nic nie pstryka pomimo tego ze zamienilem przekazniki

czy to oznacza ze sie gdzies cos przepalilo ,z tego co wiem to ecu ma swoj bezpiecznik i nie tak latwo go spalic

Dopisano 6 lut 2014, 15:17:

przy wymianie ecu musisz odkrecic 3 przewody masowe, na nowych ecu czasami masa jest a czasami nie,
na starym jest zawsze

Dopisano 6 lut 2014, 15:21:

czarna kostka nr 2 obok kostek wtryskow ,ktos wie gdzie ja sie podlacza? bo znalesc nie moge

a kostka nr 1 przewod przerwany <głaszcze> <głaszcze>

i przewod od sondy lamda tez ku..a przerwany <glupek2> <glupek2> :( :( :( :(
Załączniki
IMG_2671 (800x598) (800x598).jpg
nr przewod przerwany ,ktos wie do czego to
IMG_2674 (800x598).jpg
cztery przewody obok aku ,ktos wie gdzie one sa zazwyczaj podlaczane
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez batigol66 » 6 lut 2014, 18:19

Pierwszy obrazek 1 kostka to czujnik stuku 2 regulator cisnienia paliwa(Kostka wchodzi w solenoid taki jak od Vrisów,jeden wezyk idzie z kroćca na dolocie do solenoidu a 2 wezyk z kroćca regulatora cisnienia na listwie wtryskow na solenoid)gdzie masz wtryski i czemu odpięty przepływomierz?Sonda narazie sie nie przejmuj bo ona nie działa na zimnym silniku musi osiagnac temp.pracy.na 2 obrazku to chyba od gazu przewody bo ja chyba nie mam takich.Co do wtrysów to w 2 kostkach masz po jednym grubszym przewodzie jest to masa i 3 cienszych na 3 wtryski.Wlaczasz zapłon jak zwierasz te fp z gnd?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez noxes » 6 lut 2014, 19:47

I weź podłącz przepływkę.
Co do 1,2,3,4 to jakies dzikie przewody. ORI nie widziałem takich w instalacji.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rzeszot » 6 lut 2014, 20:08

jak wazna ta przeplywka to moge zalozyc druga bo tez mam ,juz mam chyba wszystkie czesci zapasowe to tego auta
pol dnia krecilem dzis aparatem bez przeplywki :| :| :| mialo to sens?? w poszukiwaniu iskry??

fp z gnd na zaplonie to robie.

przeplywka odpieta bo robilem miejsce do sprawdzania kostek pod nim.
te dwie pomaranczowe to od wtryskow i to wiedzialem.
po przejzeniu prawie wszystkich kostek zalozylem ten ecu co wczoraj mialem na nim iskre ,niestety iskry nie bylo ale jak wylaczylem,powtarzam WYLACZYLEM zaplon to mi sie wlaczyl napis "cruise" na desce rozdzielczej pozniej zwarlem te f/d i gnd i zalaczyla sie pompka trylko zamiast pompowac paliwo to wciagala tak jak na odwroconych biegunach <co?> :( :( :(

a i chyba najwarzniejsze albo najdziwniejsze w nowych ecu nie mam MA

Dopisano 6 lut 2014, 19:09:

masy
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez noxes » 6 lut 2014, 20:34

rzeszot napisał(a):te f/d i gnd

chyba f/p i gnd
rzeszot napisał(a):a i chyba najwarzniejsze albo najdziwniejsze w nowych ecu nie mam MA

Dopisano 6 lut 2014, 19:09:

masy

Musi być tam masa.

rzeszot napisał(a):jak wazna ta przeplywka to moge zalozyc druga bo tez mam

bez przepływki uruchomienie silnika jest bardzo cięzkie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez batigol66 » 6 lut 2014, 20:48

Przepływomierz nie ma nic wspólnego z iskrą. Sama nazwa wskazuje do czego jest.U
ruchamianie bez niego auta nie ma sensu jest to chyba najwazniejszy czujnik.Kontrolka cruise to jest od tempomatu.Dam ci jedna rade.Nie rozbieraj pół auta bo to bez sensu ,twoja robota pojdzie na marne a nic to nie da nic.Co ci dało ze wyjąłes te wtryski?Szukaj tego czego nie ma czyli iskry a nie baw sie wtryskami.Sprawdzaj napiecia na aparacie itp czujnik wału rezystancja.Napiecie na aparacie.Błędy sprawdz czy są jakieś.Znajdz ta iskre a auto zapali tylko nie szukaj teraz niczego innego bo do wrzesnia ci tak zejdzie szukac.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez rzeszot » 7 lut 2014, 00:39

dziekuje za zainteresowanie <piwo> <piwo> <piwo>

powiedzcie w takim razie co moze byc powodem braku iskry

1 aparat ? jest sprawny na 100%
2 ecu ? mam trzy ktorys by dzialal
3 przekaznik
4 bezpiecznik
5 co sie moglo przepalic gdy zlaczylem piny TEN i GND wlaczylem zaplon i zaczal pstrykac " relay coolin fan" a pozniej jak juz przestal to i iskra zniknela (to jest chyba najwazniejszy punkt gry na ta chwile)
6 czujnik halla? dziala na 100%
7 napiecie na kostkach od aparatu raz jest raz nie ma ,zalezy na jakim ecu sprawdzam

dopiszcie co tam jeszcze moze byc przyczyna
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez pawelc » 7 lut 2014, 08:23

Gmatwacie koledze w głowie ,on ma znaleźć iskrę a dopiero później odpalać ,do tego nie potrzebuje ani przepływomierza ani zapiętych większości wtyczek do czujników ,czujnik na wale nie ma też nic do rzeczy ,iskrą steruje ten w aparacie !!!!
Z tego wynika co napisałeś że masz problem z zasilaniem ,schemat sterowania silnikiem masz ? ,jeśli tak to sprawdź po kolei wszystkie masy na sterowniku ,wszystkie zasilania te na stałe i te po zapłonie ,na aparacie musisz mieć plus po zapłonie i dwie masy .Nie wiem jak Ci pomóc bo z tego co piszesz nie znasz nawet podstaw elektryki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez rzeszot » 7 lut 2014, 11:05

pisz do mnie jak do chlopa z lopata :D :D

aparat jest sprawny na 100% sprawdzam go juz po raz dziesiaty ,gdyby mogl ktos napisac lopatologia jak sprawdzic napiecia na wtykach, tylko tak naprawde np czerwony przewod miernika do pierwszego pina w kostce 6-cio pinowej po lewo ,czarny do minusa aku i czy na zaplonie czy bez ??

dla was to odpiecie jednej kostki i 2minutowe urzycie miernika a dla mnie to juz 5 miesiecy walki z wiatrakami

mam manuala mx6 , ale brak mysli technicznej i wszystko po angielsku na dodatek <co?> <co?> :( :( :( :(

Dopisano 7 lut 2014, 10:12:

jezeli ten pin jest zasileniem z baterii to podlaczajac go do minusa lub masy powinno byc w nim napiecie 12V ? dobrze rozumiem?
Załączniki
IMG_2680.JPG
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez batigol66 » 7 lut 2014, 15:57

Dokładnie tak jak mowisz tylko kieruj sie moim schematem co ci wysłałem bo tu nie ma ckp1 bo od 95 chyba roku juz nie było tego czujnika w aparacie.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez rzeszot » 7 lut 2014, 17:04

moja mazda jest 93

i nie mam napiecia w tym pinie B ze schematu :( :( :( na zaplonie i bez i na dwoch ecu sprawdzalem brak jakiegokolwiek napiecia
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez batigol66 » 7 lut 2014, 17:06

A jak patrzysz na ten pin b?Pin B to jest pin 2 od ciebie nie od kabiny tylko od ciebie.Ostatni pin w 6 pinowej kostce ma być minus.Jesli ich nie ma to mozesz spróbowac puscic z aku bezposrednio z jakims bezpiecznikiem najlepiej i palić auto.Jedna rada jeszcze. Nie zmieniaj ecu bo to ci nic nie da.Ecu rzadko pada, jeszcze nie słyszałem o takim przypadku zeby w tym aucie ecu padło.Sprawdz jeszcze przekaznik główny(ign main relay) pod maska.Czy on sie wogóle załącza.Włącz zapłon idz i go wyjmij czy pstryknie czy nie jak pstryknie to załacza jak nie pstryknie to nie załącza i tu jest problem.poprostu wyjmij go i wkładaj pare razy i słuchaj czy pstryka tylko na włączonym zapłonie.On musi działac.Bo skoro mowisz ze nie masz tego plusa po zapłonie na aparacie to przekaznik stoi poprostu sie nie załącza.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez rzeszot » 7 lut 2014, 18:31

miales racej Batigol66 to byl inny drugi pin <jupi> <jupi>

jest napiecie 12v na kostkach i ign main relay tez dziala wkladam i wyciagam na zaplonie to pstryka pod palcami
co teraz mistrzu :D :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez batigol66 » 7 lut 2014, 20:09

Na ostatnim pinie jest masa i na 5?odłacz kleme minus na akumulatorze na pare minut.Podłacz i sprawdz błędy.jak nie ma to sprawdz tą iskre.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez noxes » 8 lut 2014, 00:05

batigol66, wcale błędy nie muszą wyjść.
Jeśli sa błędy silnika to wyjdzie dopiero po uruchomieniu silnika.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rzeszot » 8 lut 2014, 07:10

kodow nie pokazuje moje auto i iskry brak :( :( :( :( :( :(

Dopisano 8 lut 2014, 06:11:

okolo poludnia sprawdze jeszcze ta mase na kostkach do aparatu
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Postprzez batigol66 » 8 lut 2014, 12:21

noxes napisał(a):batigol66, wcale błędy nie muszą wyjść.
Jeśli sa błędy silnika to wyjdzie dopiero po uruchomieniu silnika.
Wiem ale jak bedzie przerwa w obwodzie ktoregos czujnika to pokaże.Sprawdz jeszcze uzwojenie cewki zapłonowej.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez rzeszot » 8 lut 2014, 14:15

jak dotykam + do aku i minus do wtyczki aparatu to na 6 pinach pokazuje mi napiecie 12V ,nie wiem jakie wnioski z tego wyciagnac

i jak sprawdzic ta cewke ?? tylko lopatologia prosze panowie :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:18
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Rouen ,Francja
Auto: Mazda mx-6 2.5 V6,93r
Audi a6 2.5 tdi 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6