Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
no to znowu maly problem
dzis zrobilem trase okolo 300 km i w czasie trasy ze dwa razy spadla moc i kopcilo z rury jak kiedys ale tym razem bez wyskakiwania bledu. i jak juz przyjechalem do domu i mialem jechac do sklepu to juz mi nieodpalil
bledy sprawdzone i niema zadnego. sasiad cos mi mowi ze to moga byc swiece. mam madzie juz 3 lata i ani razu niewymienialem. do tego zauwazylem ze tcv caly w ropie i sa tam twade kable ale po przelaczeniu kluczyka cyka. dzis wyciagnalem wtyczke pozadnie powycieralem. paliwo pzez filtr normalnie przechodzi bo sciagalem weze i pompowalem reczna pompka. silnik kreci ale niemoze zakrecic. ktos cos pomoze 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Mogę CI udowodnić iż nawet przy -10 z odłączonymi świecami auto odpali to nie wolnossący diesel z komorą wstępną.
Ja obstawiam SPV.
Ja obstawiam SPV.
zauwazylem tez ze po przekreceniu kluczyka tcv cyka ale po 10 sekundach zawsze byl jeszcze taki cyk a teraz tego niema. to moze jakis przekaznik
a jest mozliwosc ze te kable od tcv sa zgnite od ropy i to pzez to
czy on niema nic wspolnego z odpalaniem
ale dzis normalnie dzialalo auto i jezdzilo i teraz nagle by ten spv padl tak odrazu
moze rozebrac SPV jak to NEO zrobiles i go poskladac do kupy i probowac
czy to juz raczej sie nienada do niczego
a jakby to nie spv to macie jeszcze jakies pomysly
tadziol mowi ze jak plak daje rade to cos z paliwem a jak na plaka niepojdzie to ze cos z silnikiem. kurde ale dramat. zawsze cos mi sie musi dziac
ale dzis normalnie dzialalo auto i jezdzilo i teraz nagle by ten spv padl tak odrazu
tadziol mowi ze jak plak daje rade to cos z paliwem a jak na plaka niepojdzie to ze cos z silnikiem. kurde ale dramat. zawsze cos mi sie musi dziac
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Mam problem. Zregenerowałem w zimę alternator, bo poszło spięcie i się spaliło coś w środku. Wszystko ładnie pięknie aż w zeszłym tygodniu padł mi aku. Myślałem wymienię i będzie po sprawie, okazało się, że nowe aku pojeździło 2 dni i padło. Nie mam ładowania, żadna kontrolka się ani razu nie zaświeciła. Jak w zimę padło ładowanie to się świeciły kontrolki chociaż. Najgorsze, że stało się nagle na trasie, radio zaczęło gasnąć, światła przygasły. Zatrzymałem się na chwilę to zaczęła mi mrugać kontrolka od poduszki powietrznej ( 3 mrugnięcia i chwila przerwy ). Przyjechałem do domu, zgasiłem. Następny raz już nie chciał odpalić, ,przy próbie odpalenia coś cykało ( chyba to rozrusznik ) i wszystko gasło, nawet licznik. Ma ktoś jakiś pomysł co to jest ? Czy znowu walnął alternator ? Aha i oczywiście wszystkie części jakie były wymienione w alternatorze to były oryginały( mostek, regulator napięcia, łożyska )
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Sprawdz napiecie miernikiem to sie dowiesz czy masz dobre ladowanie. Mi tez kiedys regenerowali altka bo mrugal i nie ladowal. Pojezdzil 2 tyg i padl akku. Okazalo sie ze jakis drucik w srodku sie urwal i nie bylo ladowania a lampka od ladowania sie tez nie zaswiecala
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):Sprawdz napiecie miernikiem to sie dowiesz czy masz dobre ladowanie. Mi tez kiedys regenerowali altka bo mrugal i nie ladowal. Pojezdzil 2 tyg i padl akku. Okazalo sie ze jakis drucik w srodku sie urwal i nie bylo ladowania a lampka od ladowania sie tez nie zaswiecala
Właśnie u mnie to było przyczyną awarii co u Ciebie. Na szczęście już mam to naprawione. Pozdro !
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Mi tez jak stracilo się ladowanie to kontrolka nie zaswiecila się. Na szczęście poluzwal się tylko przewód prądowy alternatora.
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Cześć,
Czy do RF4F (323F BJ 2002) istnieje zamiennik oryginalnego filtra powietrza, taki jak występuje do M6? Przykład:
http://allegro.pl/filtr-powietrza-oe-ma ... 73617.html
Chodzi o taki z włókniny z większą ilością przegródek. (Tak a propo – czy warto w M6 wsadzać oryginalny, czy ten z powyższego linku też równie dobrze filtrował i przepuszczał powietrze?)
Druga sprawa:
Koledze w w/w autku zaczęło brakować mocy na zimnym silniku. Zamierzam mu wyczyścić EGR i przepływomierz (p.s. jest on tak łatwy do demontażu, jak w M6? gdzie się znajduje?). Do tego być może wymienimy filtr powietrza, może też paliwa (kumpel wymieniał w maju, możliwe, że f. paliwa jest winowajcą; jakie oznaczenie ma filtr Knecht do 323F BJ DiTD?)
Pozdrex!
Czy do RF4F (323F BJ 2002) istnieje zamiennik oryginalnego filtra powietrza, taki jak występuje do M6? Przykład:

Chodzi o taki z włókniny z większą ilością przegródek. (Tak a propo – czy warto w M6 wsadzać oryginalny, czy ten z powyższego linku też równie dobrze filtrował i przepuszczał powietrze?)
Druga sprawa:
Koledze w w/w autku zaczęło brakować mocy na zimnym silniku. Zamierzam mu wyczyścić EGR i przepływomierz (p.s. jest on tak łatwy do demontażu, jak w M6? gdzie się znajduje?). Do tego być może wymienimy filtr powietrza, może też paliwa (kumpel wymieniał w maju, możliwe, że f. paliwa jest winowajcą; jakie oznaczenie ma filtr Knecht do 323F BJ DiTD?)
Pozdrex!
Nie do końca. Do benzyny i diesla filtry mają identyczne wymiary, jednak jeśli chodzi o zamienniki, to często (np. Bosch) są sprzedawane jako do diesla/benzyny, w momencie gdy, taki filtr pasuje tylko do benzyny, a do diesla wymagana jest większa ilość przegródek. Znam to z autopsji, gdyż kupiłem filtr Bosch z włókniny, po czym okazało się, że ma mniej przegród filtrujących niż oryginalny, pojeździłem 1000km i od razu czułem różnicę, oczywiście negatywną i prędko powróciłem do oryginała. W benzynie mniejsza ilość przegród nie sprawia problemów, odwrotna sytuacja jest w dieslu.
W powyższym linku filtr ma identyczną ilość przegród jak oryginalny, zatem powinien pasować. Stąd też moje pytanie.
Aczkolwiek to nie było obiektem dyskusji, głównie chciałem się dowiedzieć o poprawność moich działań w przypadku dolegliwości, jakie dotyczą BJ-ki mojego kolegi.
W powyższym linku filtr ma identyczną ilość przegród jak oryginalny, zatem powinien pasować. Stąd też moje pytanie.
Aczkolwiek to nie było obiektem dyskusji, głównie chciałem się dowiedzieć o poprawność moich działań w przypadku dolegliwości, jakie dotyczą BJ-ki mojego kolegi.
Pytanie do tych, co dolewają oleju do silników dwusuwowych do diesla 
Wiem, że musi to być półsyntetyczny, że Orlen, Schell robią takie oleje i się sprawdzają. Są na forum osoby, które wlewają 200-300 ml na bak i to nie tylko do DITD ale także MZR-CD.
Odkąd wlałem pierwszy raz olej 2T do baku poprawiła się kultura pracy i zmniejszyło się spalanie. Dla niedowiarków, niech zapytają w profesjonalnych serwisach układów wtryskowych do diesla o sens tego stosowania..
Ja wlałem i jestem zadowolony. Teraz chcę przejść na ten olej
CASTROL ACT>EVO SCOOTER 2T
Mogę w rozsądnej cenie nabyć ten olej i pewnie tak zrobię.
Pytanie, czy ktoś stosował olej od skutera jako paliwo do diesla?
Wiem, że musi to być półsyntetyczny, że Orlen, Schell robią takie oleje i się sprawdzają. Są na forum osoby, które wlewają 200-300 ml na bak i to nie tylko do DITD ale także MZR-CD.
Odkąd wlałem pierwszy raz olej 2T do baku poprawiła się kultura pracy i zmniejszyło się spalanie. Dla niedowiarków, niech zapytają w profesjonalnych serwisach układów wtryskowych do diesla o sens tego stosowania..
Ja wlałem i jestem zadowolony. Teraz chcę przejść na ten olej
CASTROL ACT>EVO SCOOTER 2T
Mogę w rozsądnej cenie nabyć ten olej i pewnie tak zrobię.
Pytanie, czy ktoś stosował olej od skutera jako paliwo do diesla?
smile napisał(a):Pytanie, czy ktoś stosował olej od skutera jako paliwo do diesla?
Ja tam się nie spotkałem,ale....:zamiast paska – łańcuch rozrządu,najlepiej dwurzędowy,zamiast filtra – wstawka z rurki,katalizator w krzoki abo na złom,parę zeta z tego będzie i o ile pompie nie ukręci wałka abo cała nie wybuchnie to powinna przecisnąć ten olej od zbiornika poprzez wtryski



a tera poważnie....Pyjter,bój się boga....Castrola do mazdy lejesz

powiem tak:ja nie stosowałem,cały czas dolewam witaminkę z STP i śmigam.
czy Castrol będzie dobry,nie wiem...wystarczy spróbować.200-300 ml na 50 l ON nie zaszkodzi,nawet nagaru nie zrobi....
P.S. a co do za klamoty do MB ?
http://www.racingforum.pl/index.php?s=3 ... opic=81147
Ja tam mam zamiar spróbować
tadziol, jak będziesz wyrzucał katalizator w krzoki daj znać, chętnie przygarnę
na allegro chodzą minimum po 500zł, zależy od czego. Odzyskują z tego metale szlachetne.
Ja tam mam zamiar spróbować
tadziol napisał(a):a tera poważnie....Pyjter,bój się boga....Castrola do mazdy lejesz toż się zbiesi...
Już bym zmienił na coś młodszego więc nawet jak się zbesi to będzie powód do zmian



A jak wypluje nagar, elastyczność wzrośnie a spalanie jeszcze spadnie i się silnik do koca nie rozszczelni to będę zawiedziony... pozytywnie
Oleju 2T z Orlenu zostało mi jeszcze na maks jedno tankowanie, później esencja zła w postaci Castrola
DITD na z olejem Castrola dedykowanego do wyczynowych skuterów w baku


Będzie zabawa, będzie się działo.... znowu ropy będzie mało! <peace>

A graty od MB?! Miejsce pracy
Ja tam nic oprócz stp raz na jakiś czas nie dolewam, nawet teraz co były ostre mrozy nic nie dolewałem na parafinę. Może i nasze palio nie należy do najlepszych na świecie ale myślę że wystarczy do smarowania pompy a co ma się zepsuć i tak się zepsuje. Efekt cichszej pracy jest wywołany tym iż zapłon mieszanki jest minimalnie opóźniony oraz jest mniej gwałtowny tak mi się wydaje.
Czyli wiemy juz jakie sa plusy lania oleju T2. A jakie sa minusy?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości