Demontaż (dziurawej) chłodnicy klimy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez genewa » 29 mar 2006, 11:50

Witam,

czy aby wyjąć chłodnice klimy trzeba się "spuszczać" – tak mi mówił "fachowiec" z zakładu gdzie naprawiają klimy. Czy istnieje możliwość odchylenia chłodnicy silnika, żeby wyjąć tą drugą.
Przerabiał ktoś temat?

Pozdrawiam
marek

PS. Idzie powoli lato a klima jest dead.
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez adam626 » 31 mar 2006, 11:28

W GD da się tak odchylić chłodnicę silnika aby wyjąć skraplacz od klimy
W GE niestety nie wiem .
Ale samo zdjęcie chłodnicy to już formalność
do odchylenia i do zdjęcia trzeba to samo rozkrecić
więc może warto odkręcić spust i zdjąć.
U mnie się ledwo co mija wentylator chłodnicy z siłownikiem sprzęgła
Może coś leżec inaczej w samochodzie i już się nie da odchylić wtedy bym wyjmował.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 31 mar 2006, 20:45

adam626 napisał(a):W GD da się tak odchylić chłodnicę silnika aby wyjąć skraplacz od klimy

potwierdzam. Ale dziaj sprawdziłem że nie da się wyciągnąć jej wiatraka bez zdeejmowania obu chłodnic lub zdeżaka hehe.Wybrałem zdeżak ze względu na nabitą klime :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 1 kwi 2006, 16:19

ja wyjmowałem zdejmując tylko lampę z podporą,grilla i słupek wzmacniający z zamkiem maski.
Dolne śruby wystarczy poluzować przez otwory w zderzaku, agórne odkreca się od wzmocnienia czołowego i wszystko wychodzi, na styk ale wychodzi.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 1 kwi 2006, 17:28

hehe moałeś fart, bo mi się podpora nie odkręciła. Jak urwałem jedną śrubę to dałem spokój i zdiołem zderzak, dopiero wtedy zdiołem podpore.
A swoją drogą było warto, bo to co ukazaŁO SIĘ MOIM OCZOM NA PASIE PRZEDNIM WYMAGAŁO NATYCHMIASTOWEJ REANIMACJI hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez genewa » 1 kwi 2006, 20:07

Witam,

mam już wszystkie bebechy na wierzchu, ale nie mogę wyjąć chłodnicy gdyż "śruba" łącząca chłodnice ze sprężarką jest nie do ruszenia.
Jak się do niej dobrać żeby nie ukręcić rurek.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Waluś » 1 kwi 2006, 22:01

hmmm tam zdaje się jest śrubunek i to spory, więc powinien puścić. Musisz równosześnie dwoma kluczami odkręcać. Psiuknij czyś na to.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez genewa » 2 kwi 2006, 11:55

Po zalaniu na noc WD 40, dzisiaj rano udało mi się odkręcić "śrubeczkę".
Spuszczanie cieczy chłodzącej było nie potrzebne gdyż wyjęcie chłodnicy klimy możliwe było po lekkim odchyleniu chłodnicy silnika.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6