Mazda 6 2,3 uturbienie wolnossaka – rozważania

Postprzez yaaro » 10 sie 2010, 22:51

Zastanawiałem się, czy kolektor ssący i wydechowy z MPSa pasują do wolnossącego L3 – 2,3. Czy z technicznego punktu widzenia możliwe jest skompletowanie sobie w ten sposób turbokitu plug-and-play ?
Nie podejmuję tematu opłacalności, czy sensu takiego rozwiązania. Po prostu ciekawi mnie, czy kolektory z MPS pasują do silnika L3. Chociaż z drugiej strony mało prawdopodobne aby te silniki miały te same głowice, a więc te same porty w głowicach. Może jednak się mylę ??
Wiem, że za wielką wodą są gotowe zestawy turbo tylko jak z ich trwałością ?? Kosztują niewiele...

P.S.
nie znalazłem podobnego tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez Arkadius 73 » 11 sie 2010, 07:52

http://www.6crew.com/forum/showthread.p ... ight=turbo
Mam nadzieję że troszkę pomogłem.
Arkadius 73
 

Postprzez yaaro » 11 sie 2010, 23:39

troszkę tak <oczko> Jak znajdę więcej czasu to przyjrzę się tamtemu tematowi. Ja też coś wygrzebałem:
http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/227437-turbo-2-3-6i.html szczególnie str 5

"Quote:
will parts such as intake manifold and exhaust manifold from a speed 6 fit a NA 6

the manifold, turbo and downpipe will fit.
the intake manifold may fit, but things may be in the way since the speed 6 TB sits quite a bit lower than the 6i"

...zatem wygląda na to, że kolektor wydechowy z turbawką i resztą wydachu pasuje, a kolektor ssący być może.. .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez brodaM6 » 21 sty 2014, 17:51

Minęło prawie 4 lata :D , jakieś postępy w temacie ktoś cos robił z tym silnikiem .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez yaaro » 21 sty 2014, 18:17

Nie spodziewałbym się optymistycznych wieści. Ta szóstka straciła już sporo na atrakcyjności i jeszcze więcej na cenie, więc uturbianie tego nie opłaca się. Sądzę, że sensowny setup wyniósłby kilkanaście tys. zł, a więc blisko ceny rynkowej. Ja przestałem już dawno fantazjować na ten temat i kupiłem wolnossącą Acurę o mocy 6 MPS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez brodaM6 » 22 sty 2014, 00:10

3,2V6/270hp robi robotę ,szczególnie A-spec 2006 .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez yaaro » 22 sty 2014, 10:35

270hp to była moc wg. starych norm (SAE netto), czyli bez osprzętu obciążającego silnik. Od 2006r podają już 258hp, a to = 261PS. A-spec w stosunku do mojego ma dodatkowo twardszy zawias i dodatkowy bodykit. Tak czy siak niezła bryka :D ale 6 MPS pod względem osiągów zrobił na mnie większe wrażenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez brodaM6 » 22 sty 2014, 13:13

A jednak Mps <serduszka> jeszcze zamiata
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 3 lut 2014, 20:49

Turbo to nie jest ale ....... http://www.youtube.com/watch?v=mY1IEWWK6XI
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 3 lut 2014, 21:02

ale nic nie wiadomo o efektach ... i brzmienie tez średnio porywa.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 3 lut 2014, 21:20

na szybko :
Tak czy inaczej, kolektor dolotowy Cosworth, z zgodzie, będzie domagał się ponadto moc w przedziale mocy. To zmniejsza moment obrotowy nisko i maksymalny moment obrotowy ogólnie, ale sprawia, że ​​średni moment obrotowy wyższy i bardziej płaski przebieg krzywej momentu obrotowego. Istnieje wiele fokusowych facetów z hamowni, które pokazują to. Kolektor dolotowy Cosworth jest bardzo ważną częścią modów mocy ostrość .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje