Prośba o pomoc – system paliwowy M3 2006 BK Y6

Postprzez pokar » 30 sty 2014, 00:05

Forumowicze!
Mam takie rozdanie, że powoli mi przechodzi miłość do M3.
Po kolei:
zakup aua w lipcu, od razu zbyt duże spalania jak na mój gust – powyżej 6,6 l/100 km. Przy mojej jeździe na focusie MK2 z 2010r. 1,6 TDCi spalanie miałem na poziomie 5,5 l/100 km.
1. rozrząd we sierpniu – 1300 zł. z wymianą filtrów, robocizną, diagnostyką itp.
2. wycięcie FAPa w listopadzie i doszczelnienie przecieku o którym pisałem tu:
viewtopic.php?f=469&t=147951&p=2748041#postingbox
w sumie kolejne 1500 zł.
3. po dwóch tygodniach M3 zaczęła gasnąć lub z trudnością zapalać i poszła na warsztat. Zdarzało się to po postoju, w biegu, po wyjeździe po całej nocy z garażu – zero powtarzalności. Mechanik walczył z nią ponad tydzień i na koniec obstawił (nie miał żadnej pewności) na element pompy CR o numerze 0 982 400 607 – koszty z robocizną i diagnostyką – 900 zł.
4. na niewiele się to zdało, auto nadal miało fanaberie, trudno paliło itp. Na diagnostyce wyszły błędy przybrudzonego EGRa i lejące wtryski. Zacząłem zbierać kasę, a nadchodziły święta....
5. no i dwa dni przed Wigilią rozsypała się turbina, ponadto okazało się, że konieczna jest wymiana uszczelnień pod wtryskami i podkładek (niektórych elementów nie było !!! – jakiś kosmos) – z regeneracją, wymianą oleju, czyszczeniem smoka, miski, całego systemu olejowego, filtrem i robocizną – kolejne 1600 zł, odbiór auta po Nowym Roku i biedniutkie święta...
6. pojechałem na ferie i po trzech dniach na mrozie M3 odmówiła posłuszeństwa 460 km od domu....
Po nagrzaniu opalarką udało się odpalić maszynę i przejechać 15 km. Potem 20 km na holu. Potem znów zapaliła i wyglądała, jakby dostawała za mało paliwa. Rozpędzając silnik max do 2000 obr/min doturlaliśmy się pod Sosnowiec, gdzie na A4 znów musieliśmy zjechać do pit-stopu. Na lawetę i do mechanika.
Od poniedziałku mechanik walczy po kolei:
1. wymiana filtra paliwa, bo był założony parafiną (uwaga na BP w Bielsku Białej przy Lwowskiej – leją nadal letnie paliwo gnojki)
2. podejrzenie zatkanego przewodu paliwowego przy doszczelnianiu z punktu 2. – wszystko drożne.
3. sprawdzenie pomp – sprawne, czyste.
4. cofanie paliwa – nie wiadomo skąd i dlaczego?
5. próba przelewowa potwierdziła padnięte 2. i 4. wtryski – jutro się za nie zabiera mechanik.
Aktualna wycena – filtr, wtryski robocizna, testy – 900 zł i w górę...
Na tą chwilę już włożone 5,5 kPLN, auto spędza kolejny tydzień w warsztacie, zaraz trzeba włożyć kolejny tysiąc.
Czy ktoś z Was ma jakiekolwiek pomysły??? Ręce opadają.
RATUNKU!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez macvas » 30 sty 2014, 09:27

Przykra sprawa. Trafił Ci się naprawdę felerny egzemplarz – ja np. kupiłem swoją M3 w sierpniu i nic się nie dzieje – zima jej nie straszna. To pokazuje, że z autami nie ma reguły, choć w jakimś tam stopniu liczy się ich sprawdzona przeszłość.

Szukasz pomocy, ale podejrzewam, że każdy kto podsunie Ci jakiś pomysł będzie Cię wpędzał w kolejne koszty – nie dając przy tym pewności, że kłopoty znikną. Gdyby na mnie to trafiło bez zastanowienia bym się jej pozbył.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 30 sty 2014, 11:32

Niestety źle trafiłeś ja swoją kupiłem miała 3lata teraz mam ją już prawie 5 i poza wymianami eksploatacyjnymi, amory i nieszczęsne turbo nic nie robie przy aucie choć szykuje się na sprzęgło ale to już z mojej winy. jak już tyle władowałeś to mnie by było szkoda się jej pozbyć nikt ci za to nie odda kasy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez pokar » 30 sty 2014, 22:32

Epopei ciąg dalszy (zaczyna się robić jak w brazylijskim serialu):
Trzech mechaników rzuciło swoją robotę i biedzą się nad moją narowistą M3. Powoli kończą im się pomysły. Pozostałe auta w warsztacie oddały hołd M3 i czekają na swoją kolej. Wezwany lokalny szaman (super-spec od diesli i japońców i w ogóle) okadził auto afrykańskimi ziołami, tańczył taniec deszczu, spadł śnieg i nadal ....uj. Szman zadarł kitę i obrażony poszedł do domu przez zaspy...

Do regeneracji poszły wtryski 2. i 4., bo pojawiły się błędy (o tym wiedziałem, że szykuje się regeneracja)
oto numery błędów z diagnostyki sprzed wyjazdu na ferie:
P0202 – wtryskiwacz cylinder 2 – przerwanie/zakłócenie
P0204 – wtryskiwacz cylinder 4 – przerwanie/zakłócenie
P0203 – wtryskiwacz cylinder 3 – przerwanie/zakłócenie
P1554 – wtryskiwacz cylinder 4 – zakłócenie działania
P1553 – wtryskiwacz cylinder 3 – zakłócenie działania
P1201 – wtryskiwacz cylinder 1 – przerwa/zwarcie1412
P1202 – wtryskiwacz cylinder 2 – przerwa/zwarcie
P0404 – recyrkulacja spalin – zakłócenie działania
P1412 – Sterowanie obejściem chłodnicy układu recyrkulacji spalin – komponent ciężko się porusza/ zablok.

Po skasowaniu jeszcze raz pojawił się EGR, potem cisza. Było go słychać o wyłączeniu silnika, ale zamykał się po chwili bez problemu
EGR został oczyszczony, dwa wtryski powinny jutro wrócić na miejsce.
Obecnie auto chodziło bardzo przyzwoicie, o ile w ogóle chciało chodzić, bo zapalało niezwykle trudno. A czasem bez problemu.
Wcześniej nic nie pokazywało problemu wtrysków – zero dymienia, ciąg jak w F16, może trochę za wysokie spalanie.
Teraz wygląda tak, jakby przez pewien czas trzymała ciśnienie, potem jakby spływało paliwo do baku i nie chciała zapalić. Nie można znaleźć powodu, dlaczego?
Jestem otwarty na wszelkie sugestie. Nie ma głupich pomysłów.
Mistrzowie Forum – POMOCY!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez miki » 31 sty 2014, 00:41

Sugerował bym sprawdzenie paska rozrządu i zgodności z znakami nastawnymi, może pasek jest o ząbek walnięty, ale z drugiej strony na kompie chyba powinno to wywalić.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2013, 23:24
Posty: 12
Skąd: Czarnków/wlkp.
Auto: mazda 3 1.6d 2006 BK

Postprzez pokar » 1 lut 2014, 13:04

Udało się!
Właśnie wróciłem autem do domu ze Śląska.
Okazało się, że jakieś przyłącza w okolicy wtryskiwaczy były klejone tak, że na oko nie było tego widać. Pokazało się, gdy wymontowali wtrysk do regeneracji. Jakiś szmyrarz pokleił tak, że układ nie trzymał ciśnienia w spoczynku i zapowietrzał się.
Chwalić Boga, Maździna trafiła na mechanika starej daty, który się zawziął, żeby rozwikłać zagwózdkę.
Większość znanych mi wcześniej mechów wymieniałaby elementy układu aż do skutku – czytaj mojego bankructwa.
Tu udało się kupić używkę i naprawa skończyła się na ~700 zł z regeneracją wtrysku, wymianą filtra paliwa (zaparafinowany przez paliwo z BP z Bielska Białej), diagnostyką i robocizną poniedziałek – piątek.
Jestem zadowolony, ciekawe jak długo? Oby na zawsze.
Jeśli chciałby ktoś namiar na mechanika-pasjonatę z Będzina (woj. śląskie), proszę pisać na priv.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Wojtek » 1 lut 2014, 13:08

cieszymy sie z Toba ;)

ps. dodaj tego mechanika w odpowiednim dziale... warsztaty
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez widmo82 » 1 lut 2014, 19:55

Może niepotrzebnie kastrowales FAPa
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez wacha8 » 1 lut 2014, 20:40

Noo sorry stary ale kastracja tego pseudoekologicznego wynalazku w dobrym warsztacie jeszcze nikomu nie zaszkodziła <klotnia> wręcz przeciwnie :P
Ostatnio edytowano 1 lut 2014, 21:15 przez wacha8, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 157 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez aingeru » 1 lut 2014, 20:57

A tak z ciekawości ile dałeś za Mazdę? Pytanie, czy po prostu miałeś pecha, czy kupiłeś już wadliwy egzemplarz.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez pokar » 2 lut 2014, 23:46

dałem tyle, co inni, nie mniej, nie więcej ;P
M3 dostała w pupę przy niefachowej wycince FAP'a, przy której uszkodzono mi sterownik silnika.
Po włożeniu takiej kasy pozostaje jeździć przez długie lata do chwili, aż łopatą pozbieram resztki z parkingu do kontenera na odpady. Aż ulegnie biodegradacji <faja>
Ostatnio edytowano 29 gru 2014, 15:17 przez pokar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez kropek101 » 3 lut 2014, 12:02

to uważaj bo korniki lubią mazdy wiem po mojej także obyś szybko nie potrzebował kontenera na bioodpady
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez macvas » 3 lut 2014, 13:04

No jeszcze jakieś tam "ochłapy" tej władowanej kasy masz szansę wyciągnąć na "ecodrivingu" ;) ale to byś musiał faktycznie jeździć dużo i w takim czasie, aby zdążyć nim Ruda zje Ci Madzię.

Niemniej jednak dobrze, że znalazłeś konkret mechanika i problem wydaje się rozwiązany. Trzymam kciuki za dalszą pomyślną i długą eksploatację.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez SiN4don » 8 lut 2014, 21:43

Nie chcę krakać, ale przyjrzałbym się też EGR. Mogą (oby nie) pojawić się problemy.

pokar napisał(a):Po skasowaniu jeszcze raz pojawił się EGR, potem cisza. Było go słychać o wyłączeniu silnika, ale zamykał się po chwili bez problemu


Mój stary EGR pykał sobie wesoło i zamykał się po ok 15sek (jak jeszcze dobrze chodził). Jak przestał to zamykał się prawie od razu po zgaszeniu auta – przez sadzę wyrobił się mechanicznie i trzeba było go wymienić.

Tylko uczulam. Oby Tobie czyszczony EGR pochodził dłużej niż mi :)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez pokar » 30 paź 2014, 20:38

No i problem powrócił.
Od kilku tygodni był problem z zimnym rozruchem, kilka razy zdarzyło się M3 zgasnąć w trakcie jazdy zupełnie niespodziewanie (równa jazda na A8, nagle echo, zjazd do bandy i odpalenie od 1. kopa).
Dzisiaj na diagnostyce wyszło:
cylinder 2: P1552 – zakłócenie działania
cylinder 3: P1203 – przerwa / zwarcie
cylinder 4: P1554 – zakłócenie działania
cylinder 1: P1551 – zakłócenie działania

Czy to możliwe, że jeden uszkodzony wtryskiwacz zakłóca pozostałe (sugestia mechanika)?
Czy znacie we Wrocławiu dobry warsztat od wtryskiwaczy? Ile kosztuje we Wro porządna regeneracja?
Z góry dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez tadziol » 30 paź 2014, 21:28

te kody mówią o problemie po stronie elektrycznej-wiązki/konektory
1,4,2 cylinder zwarcie przewodów do masy
3 cylinder zwarcie do zasilania.
pokar napisał(a):Okazało się, że jakieś przyłącza w okolicy wtryskiwaczy były klejone tak, że na oko nie było tego widać.

to już przerobiłeś....
a było poprzedzone tym:
pokar napisał(a):P0202 – wtryskiwacz cylinder 2 – przerwanie/zakłócenie
P0204 – wtryskiwacz cylinder 4 – przerwanie/zakłócenie
P0203 – wtryskiwacz cylinder 3 – przerwanie/zakłócenie
P1554 – wtryskiwacz cylinder 4 – zakłócenie działania
P1553 – wtryskiwacz cylinder 3 – zakłócenie działania
P1201 – wtryskiwacz cylinder 1 – przerwa/zwarcie1412
P1202 – wtryskiwacz cylinder 2 – przerwa/zwarcie


węszę strasznie zmęczoną instalację <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez uszol90 » 31 paź 2014, 10:13

Okazało się, że jakieś przyłącza w okolicy wtryskiwaczy były klejone tak, że na oko nie było tego widać. Pokazało się, gdy wymontowali wtrysk do regeneracji. Jakiś szmyrarz pokleił tak, że układ nie trzymał ciśnienia w spoczynku i zapowietrzał się.


podejrzewam że poklejone był przewody paliwowe, przelewy etc...
sprawdź kolego wiązkę ELEKTRYCZNĄ wtryskiwaczy aż do samego ECU... wygląda że tam leży problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez pokar » 31 paź 2014, 15:00

dzięki piękne za sugestie.
Teraz szukam kogoś, kto ma pojęcie o układzie paliwowym we Wrocławiu i okolicach, chyba, że czeka mnie wycieczka do Tadziola?
Możecie polecić jakiegoś Wrocławiaka kumatego we wtryskach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez janek001 » 31 paź 2014, 23:33

no przeciesz , polecany nieraz przezemnie i inych Pan Klaudiusz z www.diagnostic-car.pl
<czytaj>
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez pokar » 7 lis 2014, 14:05

Mechanik orzekł walnięty sterownik silnika.
Za używany wraz z montażem i wgraniem softu życzy sobie 1000 zł.
Powiem, że diagnoza jest po trzydniowej walce, sprawdzeniu wielu możliwych przyczyn itd.
Dopiero podpięcie innego sterownika wyeliminowało problem.
Pytanie, czy 1000 PLN to dużo czy mało za taką naprawę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323