Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD
Tak.Wylaczam silnik pasek z rolka na alternatorze staje i po tym przez ok. 2 s. coś jeszcze się obraca i o coś trze. szczotki o wirnik? Nie wiem.
Ostatnio edytowano 16 paź 2013, 18:51 przez Koniu25, łącznie edytowano 1 raz
Takie jest zadanie sprzegla alternatora, jeśli wydobywają się niepokojące dźwięki oprócz szumu nalezaloby zweryfikować i zdemontować alternator. Możliwe ze lozysko, ślizg, sprzegielko.
Ostatnio edytowano 17 paź 2013, 08:29 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Koniu25 napisał(a):Tak.Wylaczam silnik pasek z rolka na alternatorze staje i po tym przez ok. 2 s. coś jeszcze się obraca i o coś trze. .
obejrzaj okolice kompresora klimy, bo na pewno nie jest to sprzeglo alternatora.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to prawda, ale tarcza kompresora zalezna od zalacznie klimy moze sie jeszcze krecic po zgaszeniu silnika , bo jak dla mnie to tylko ona moze tak trzeszczec.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nimrod-PW napisał(a):Właśnie jestem po wymianie łożysk w rolce napinającej i prowadzącej ale u mnie i tu i tu były łożyska o symbolu 6203 RS2 C3 NSK, kierując się relacją zakupiłem dwa łożyska 6303 i jedno 6203 firmy SNR RS2 C3 i niestety musiałem latać i odmieniać. W dodatku w każdej rolce było tylko jedno także nie wiem gdzie te trzecie miało by iść. Po wymianie cisza terkotanie-trzeszczenie ustało, stare miały lekki luz na boki.
Czy ktos wie dlaczego ten przypadek w MPV byl inny ?
Tzn. dlaczego Nimrod mial inny uklad lozysk ?
CZyzby ktos juz wymienial lozyska w jego aucie wczesniej i zamieszał
Dobijam do 150kkm w mojej MPV i lozysko rolki prowadzacej zaczyna dawac znac o sobie.
Nie chce sie zdziwic jak po odkreceniu rolek, ze jednak mam inne lozyska.
Tez mam MPV 2.0 CiTD, kupilem zestaw jak w opisie. Bede wymienial jak zrobi sie troche cieplej wiec zobaczymy...
Raczej nie spodziewam sie niespodzianek, bo wlasciwie czym sie rozni silnik 6 od MPV? Raczej wczystko to samo bedzie.
Pedro
kingiru napisał(a):.. wlasciwie czym sie rozni silnik 6 od MPV? Raczej wczystko to samo bedzie.
jest kilka detali w osprzecie ale malo istotnych
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
np pasek wieloklinowy dluzszy o 4mm
W "6" jest 8PK1226 a w MPV 1230. Niby ten sam silnik a pasek o 4mm dluzszy. Ciekawostka... Swoja droga kupujac pasek w sklepie kazdy sie dziwi do jakiego to auta? Bo szerokosc ma sporą. 8PK 5,6 ewentualnie 7, ale 8 to juz podobno duzo 
Pedro
sprytny domorosly majsterkowicz, takie nowe lozysko w opakowaniu pakuje do zamrazarki na klika dni a przed montazem rolke pogrzewa no i wtedy montaz jest bardzo uproszczony a i montowane lozysko przyjmie idealna pozycje, lepsza nie pod wplywem mlotka czy chocby prasy.
polecam i pozdrawiam.
E
polecam i pozdrawiam.

E
Ostatnio edytowano 1 lut 2014, 12:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Potwierdzam w mojej MPV 2.0 CiTD siedza lozyska 6203. Jedno w rolce, i takie samo rolce napinacza. Zreszta rolka napinacza jest taka sama jak prowadzaca.
Odnosnie wymiany nie bylo problemu (pomijajac ze mialem zle lozyska 6303 :/), wybilem mlotkiem i rurka i wprasowalem imadlem
Dopisano 1 lut 2014, 16:18:
Ale mimo ze wymienilem oba lozyska to dzwiek (pojawiajacy sie przez chwile na poczatku przyspieszania) pozostal, a szczerze mowiac po zalozeniu nowego paska jest jeszcze gorzej...
Bede szukal dalej, zostalo jeszcze sprzegielko alternatora, kolo pasowe, kompr. klimy.
Dadam, ze napinacz tez delikatnie skacze jak u kolegi na filmie we wczesniejszym temacie.
Odnosnie wymiany nie bylo problemu (pomijajac ze mialem zle lozyska 6303 :/), wybilem mlotkiem i rurka i wprasowalem imadlem
Dopisano 1 lut 2014, 16:18:
Ale mimo ze wymienilem oba lozyska to dzwiek (pojawiajacy sie przez chwile na poczatku przyspieszania) pozostal, a szczerze mowiac po zalozeniu nowego paska jest jeszcze gorzej...
Dadam, ze napinacz tez delikatnie skacze jak u kolegi na filmie we wczesniejszym temacie.
Pedro
kingiru napisał(a):....zostalo jeszcze sprzegielko alternatora, ...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Potwierdzam jak skacze napinacz to wina sprzęgiełka alternatora . ja już nawet te sprzęgiełko mam w domu tylko teraz zimno i nie chce mi się alternatora wyciągać
a garażu nie mam
co do sprzęgła to polecam INA cena 280 zł . . ja mam też delikatny luz w kole od pompy klimy i kupiłem też specialne łożysko będę montował 
Witam odkąd wymieniłem rozrząd zaczęły dochodzić takie odgłosy , jakby coś ocierało , i nw czy to rolki czy coś innego , jak to wyeliminować?? Nieraz ten hałas (w zależności gdzie samochód stoi ) jest nawet głośniejszy niż praca silnika
Czy w ogóle słychać coś dziwnego czy to ja jestem przewrażliwiony ?!
Proszę o pomoc, Pozdrawiam

Proszę o pomoc, Pozdrawiam
- Od: 20 mar 2013, 15:47
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006r
To brzmi jak pasek rozrządu trący o obudowę. Trzeba wrócić do mechanika z reklamacją i to jak najszybciej.
Dźwięk może też być spowodowany wadliwą rolką alternatora. Trzeba zrzucić pasek osprzętu i się okaże.
Dźwięk może też być spowodowany wadliwą rolką alternatora. Trzeba zrzucić pasek osprzętu i się okaże.
Witam
Nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki dlatego muszę zapytać
Przy kompletnej wymianie rozrządu w swojej Mazdzie wymienione zostały również rolka prowadząca i rolka napinacza. Rozumiem że rolki o których mowa w tym wątku czyli rolka prowadząca i rolka napinacza paska wielorowkowego są to inne rolki niż wymieniane przy rozrządzie?? Ostatnio pojawiło się takie gruchotanie w momencie gdy załącza sie sprężarka klimatyzacji. Trwa to jakies 5 sekund i jest cisza, żadnego piszczenia ani innych dzwięków nie słyszę. Pomyślałem o wymianie łożysk w rolkach, czy jest to dobre posunięcie 
Dzieki z góry za odpowiedzi.
Mazda 6gh 2009r, 2.0 MZR-CD
Nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki dlatego muszę zapytać
Dzieki z góry za odpowiedzi.
Mazda 6gh 2009r, 2.0 MZR-CD
- Od: 20 maja 2013, 10:06
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 6, 2.0 CITD, 2009
marek1033 napisał(a):....rolka prowadząca i rolka napinacza paska wielorowkowego są to inne rolki niż wymieniane przy rozrządzie?? .............
Pomyślałem o wymianie łożysk w rolkach, czy jest to dobre posunięcie
...
tak.
tak. warto jesli tego wymagają lub jesli przebieg auta jest spory.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6