Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez razor500 » 30 sty 2014, 23:16

Tak jak w temacie. Można jakoś wyłączyć kontrolę trakcji w maździe 3? Chciałbym pobawić się nią trochę na śniegu ale strasznie ciężko nią zrobić nadsterowność, a jeśli już się uda to słychać jak kontrola ją hamuje :/ Niektóre mazdy mają przycisk DSC OFF ale u mnie go nie ma :(
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez kropek101 » 30 sty 2014, 23:55

Wyłącznik powinien być po lewej stronie obok regulacji wysokości świateł jak nie masz wyłącznika to jak masz mieć kontrolę trakcji chyba że to jakiś wyjątek to wyjmij bezpiecznik i już możesz szaleć.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez lukaszm » 31 sty 2014, 00:01

podczas ruszania na śliskim mruga ci pomarańczowa kontrolka auta w poślizgu?

Dopisano 30 sty 2014, o 23:10:

W Mazda prócz systemu ABS i Assys jest jeszcze TCS i wspomniane DSC które można wyłączyć przyciskiem obok regulacji świateł po lewej stronie. Tak jak napisałeś nie posiadasz tego przyciski więc Twoja Mazda nie posiada systemu DSC (Dynamic Stability Contro) => ESP (System wspomagający kierowcę w utrzymaniu toru jazdy).
Drugi system to TCS http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji jego dezaktywacja następuje w momencie wyłączenie DSC w pojeździe w nie wyposażony, nigdy nie zagłębiałem wiedzy jak go wyłączyć, podejrzewam że jeśli jest przewidziany bezpiecznik to może uda go się wyłączyć, z tym że podejrzewam że wyłączy się również ABS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez razor500 » 31 sty 2014, 00:13

no dobra, może macie trochę racji, bo ostro ruszam to ani nie mam kontrolki ani koła się nie blokują, a ślizgają. Nie wiem czy by była aż taka różnica ale dla porównania jeździłem innym autem które na pewno nie ma kontroli i tył sam ucieka przy nawet lekkim skręceniu kierownicą bez ręcznego. Mazdą na prawdę muszę się postarać, żeby tył uciekł, bez ręcznego nie ma w ogóle szans, a z ręcznym trzeba się trochę postarać i jeśli już się uda to słychać podobny dźwięk do tego gdy włącza się ABS podczas ostrego hamowania.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez lukaszm » 31 sty 2014, 00:21

słuchaj najprościej działanie systemu TCS można zobrazować zerkając na obroty silnika i na śliskim/lub wyjeżdżając z zaspy jeśli wciskasz pedał do oporu a obroty falują i rosną powoli tzn że TCS działa i słychać jego silniczek. W MB i Mazdzie działa to tak samo pamiętam że w MB jak wyłączyłeś ASR i wcisnąłeś pedał do oporu obroty rosły od razu do 6tys, w M3 też tak jest ale ja muszę nacisnąć przycisk DSC i wtedy rozłącza mi systemy TCS/DSC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez razor500 » 31 sty 2014, 00:47

Trochę za dużo obcych mi skrótów napisałeś, bo średnio zrozumiałem ale u mnie jest tak, że jak na śliskim dam dużo gazu, to obroty szybko rosną do 6k.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez lukaszm » 31 sty 2014, 00:53

to nie masz żadnego z tych systemów TCS/DSC.

Mazda jest ciężka i dlatego trudno się nią pobawić, silnik 1.6 szału nie robi, a zaciągnięcie ręcznego z reguły kończy się u mnie po chwili zatrzymaniem pojazdu, pewnie nie umiem się nim posługiwać, a z drugiej strony mam uraz po tym jak skrzywiłem felgę odbijając się od krawężnika.
Jeśli chodzi o skróty ASR = TCS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez widmo82 » 31 sty 2014, 01:20

Auto:Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Marne szanse by miał co wyłączać
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukaszm » 31 sty 2014, 08:51

To że Mazda jest z 2004 to nic nie znaczy. Wszystko zależy od wersji wyposażenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez macvas » 31 sty 2014, 10:48

Z tym "kręceniem zimowych bączków" to tak jak wspominali przedmówcy weź pod uwagę więcej czynników niż samą elektronikę (silnik, opony) chociaż fakt, że ta potrafi w wielu autach skutecznie popsuć "zabawę na śniegu".

To moja pierwsza zima z Madzią i na tle objeżdżonych poprzedników (jeszcze mocniej naszpikowanych elektroniką) odniosłem wrażenie że jest takim specyficznym, stabilnym autem – za co osobiście cenię je na trasie.
U Ciebie niby tego momentu nawet jak na benzynę 1.6 nie powinno brakować, aby się zakręcić i środek ciężkości też jest raczej przesunięty, na tyle aby tyłek uciekał – ale jednak potrzeba trochę wprawy.

Ja w mojej M3 też nie mam tego DSC – odłączanego przyciskiem – i na początku mi zbytnio z nią nie wychodziło na śniegu, a przecież nie ma to jak te szybkie zimowe nawrotki na drodze wewnętrznej. <diabełek>
Pojechałem na zamknięty, oblodzony teren i doszedłem do wniosku że do obrócenia M3 potrzeba zwyczajnie cięższej stopy. No ale w dieslu przy dodatkowych Nm jest to trochę łatwiejsze do osiągnięcia.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 31 sty 2014, 12:34

W porównaniu z innymi autami którymi jeździłem to mazda bardzo dobrze radzi sobie w zimie nawet przy braku wszystkich systemów elektronicznych nie miałem nigdy problemu z utrzymaniem jej na drodze.
Dla mnie to plus ale tak jak inni piszą jak się chce pobawić na śniegu to trzeba mieć już trochę wprawy, jak już puści się autko bokiem to można ładnie polatać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 1 lut 2014, 01:34

lukaszm napisał(a):To że Mazda jest z 2004 to nic nie znaczy. Wszystko zależy od wersji wyposażenia.


Chodziło mi o to, że prawdopodobieństwo wystąpienia wersji z DSC w jego roczniku jest duuuuzo mniejsze niż w np. 2007 :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez razor500 » 1 lut 2014, 03:25

Dzięki za odpowiedzi. Przekonaliście mnie :P Moja Madzia nie ma żadnych systemów elektronicznych typu kontrola trakcji, a problem z jazdą bokiem jest przez to, że to auto ma genialne zawieszenie :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323