Mazda3 Y6: spadek – brak mocy
Hmm, kolega kupił auto od pośrednika? Może jeszcze z umową na "Niemca"?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
jakub_kt napisał(a):opis kompletnie się nie zgadza
a ten?
VIN code: JMZBK143251183755
Model: MAZDA3 2003- AEBA10
Engine: DIESEL
Displacement: 1600
Transmission: MANUAL TRANSMISSION
Door: 5-DOOR
Exterior Color: 22V
Interior Color: BP5
MSC: BP8HEAT
Area: NL
i dalej:
Production Date: 25.06.2004
Exterior Color: 22V
Interior Color: BP5
wyposazenie:
brak sun roof, z A/C i brak DSC (kontroli trakcji)
moze sie powtorze:
Wojtek napisał(a):prosze zdecyduj sie czego szukasz... skad wiesz, ze auto nie jedzie?
Przeciez to jest diesel 1.6. wiec nie oczekuj mocy jak z MPS'a
Moze warto w pierwszej kolejnosci sprawdzic przyspieszanie auta?
biorac za podstawe dane producenta oczywiscie...
...
moze malzonka zamulila troche auto?
dopoki nie sprawdzisz, to ta dyskusja jest pusta dyskusja...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
@Wojtek, Twój opis już bliższy prawdy ...poza tym rocznikiem.
odpowiadając na pytanie – nie wiem czy zamuliła. Jeśli to możliwe w miesiąc jazdy po mieście to może i tak.
@widmo82 – kupiłem z prywatnych rąk w Polsce – ale wiem ze autko w 2010 było sprowadzone z Holandii
Martwicie mnie tymi sugestiami
Chciałem się wypytać co może być powodem zamulenia auta a dowiaduję się ciekawych rzeczy.
Co to oznacza że auto wyprodukowane 25.06.2004 a po raz pierwszy zarejestrowane ( w Holandii ) 26.10.2005
Ponad rok stał na placu ? A może Holandii inaczej się rejestruje?
odpowiadając na pytanie – nie wiem czy zamuliła. Jeśli to możliwe w miesiąc jazdy po mieście to może i tak.
@widmo82 – kupiłem z prywatnych rąk w Polsce – ale wiem ze autko w 2010 było sprowadzone z Holandii
Martwicie mnie tymi sugestiami
Chciałem się wypytać co może być powodem zamulenia auta a dowiaduję się ciekawych rzeczy.
Co to oznacza że auto wyprodukowane 25.06.2004 a po raz pierwszy zarejestrowane ( w Holandii ) 26.10.2005
Ponad rok stał na placu ? A może Holandii inaczej się rejestruje?
- Od: 1 gru 2013, 21:31
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2005
Stala w ASO... np. Na wystawie
Zrob test od 0 do 100 km/ h
Jak zmiescisz sie w 12.3 s to jest oki
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Zrob test od 0 do 100 km/ h
Jak zmiescisz sie w 12.3 s to jest oki
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jesteś z Wrocławia, a tam cała masa ludzi jest z forum więc umów się z kimś niech ci pomoże na żywo to ogarnąć...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Wtrące się co do tego że kolega nie wieży z data produkcji moja też jest z Holandii data rejestracji 06r a auto z 04r. i też tak myślę że zanim auto dojechało do salonu to trochę czasu upłynęło potem postało jako wystawowe bo model w skórze zanim to kupił poprzednik. Pojeździł 3 lata i trafiło do mnie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Heh, ale z Japonii to chyba tylko jedzie znaczek na kierownicę i grilla
Dzięki Panowie za obszerne wyjaśnienia. Podsumowując raczej nie mam DPF a autko muszę zabrać żonie i pobawić się w F1
Dam znać jak się coś dowiem.
Dzięki Panowie za obszerne wyjaśnienia. Podsumowując raczej nie mam DPF a autko muszę zabrać żonie i pobawić się w F1
Dam znać jak się coś dowiem.
- Od: 1 gru 2013, 21:31
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2005
jakub_kt napisał(a):ale z Japonii to chyba tylko jedzie znaczek na kierownicę i grilla![]()
No nic pogratulować wiedzy na temat auta którym jeździsz. Wszystkie europejskie modele Mazdy produkowane są Japonii.
Zażartowałem bo widzę że w aucie więcej forda jak mazdy.
Auto za kilka tyś zł ma mi służyć do jazdy a nie studiowania historii produkcji.
Dobrze że trafiłem na expertów – jesteście kopalnią wiedzy i za to bardzo dziękuję. Ale te uszczypliwości ... odpuścilibyście (wiem ... to silniejsze)
Auto za kilka tyś zł ma mi służyć do jazdy a nie studiowania historii produkcji.
Dobrze że trafiłem na expertów – jesteście kopalnią wiedzy i za to bardzo dziękuję. Ale te uszczypliwości ... odpuścilibyście (wiem ... to silniejsze)
- Od: 1 gru 2013, 21:31
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2005
15 sec do setki to jednak troche za dużo. Chyba że masz wersje 90 km to sie zgadza
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Bartoliniusz napisał(a):Chyba że masz wersje 90 km to sie zgadza
jezeli w EPC: Hi- Power to oznacza 90KM w silniku 1.6
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Do jakub_kt
Też mam czasem objawy zamulenia ale mam na to proste wytłumaczenie może u ciebie też tak jest otóż moja połowica jedzie autem 50km w jedną 50km w drugą stronę i na liczniku 90km/h cały czas 2pasmówka (fakt spalanie poniżej 5l/100 po kilku dniach takiej jazdy mazda robi się zmulona ale babie można tłumaczyć a ona i tak zrobi to samo. Więc potem muszę kilka razy dać w palnik żeby przepucować wydech i wszystko wraca do normy.
Też mam czasem objawy zamulenia ale mam na to proste wytłumaczenie może u ciebie też tak jest otóż moja połowica jedzie autem 50km w jedną 50km w drugą stronę i na liczniku 90km/h cały czas 2pasmówka (fakt spalanie poniżej 5l/100 po kilku dniach takiej jazdy mazda robi się zmulona ale babie można tłumaczyć a ona i tak zrobi to samo. Więc potem muszę kilka razy dać w palnik żeby przepucować wydech i wszystko wraca do normy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam, ostatnio moja Mazda 3 Y6 1.6 109KM 2006 rok nie ma mocy. Kilka dni temu rwała jak szalona, dziś nie poleci więcej niż 110km/h. Odpala bez problemu, jedzie elegancko 300 metrów, a później słabnie. Żadna kontrolka się nie zapala. Silnik się nie przegrzewa, pracuje równo tak jak zawsze. Słychać świst turbinki. Z rury nie kopci. Byłem u mechanika i zdiagnozowali jakiś problem z filtrem cząstek stałych. Wrzucę zdjęcie danych z kompa. Mechanik kazał mi jechać w miejsce gdzie się tym zajmują, ale najpierw wolę zapytać Was. Da się jakoś naprawić to, żeby auto znów miało moc ? Jeżdżę po mieście na krótkich dystansach, więc zapewne to przez to ten problem się pojawił(?). Może ruszyć w dłuższą trasę na wysokich obrotach, żeby przepalić ten filtr ? Prośba do Was, zdiagnozujecie mi po błędach o co chodzi ? Bo oprócz filtra cząstek stałych pokazało również inne błędy. O co chodzi z modułem komfortu, że wyłączony itp ?


Dopisano 11 lut 2015, 20:41:
Dodam jeszcze, że auto bardzo kiepsko się rozpędzało. Mechanik poczyścił jakieś czujniki itp i już jest znaczna różnica w przyspieszeniu, ale w dalszym to nie jest to co było, a na każdym biegu auto kręci do max 3,1tys obrotów. Filtr paliwa wymieniany był (ponoć – mam fakturę zakupu filtra od poprzedniego właściciela) 10.2013 roku, więc chyba filtr odpada. A co sądzicie na temat świec ? Czytałem, że niektórzy użytkownicy mieli taki sam problem jak ja i okazało się, że to wina przepalonych świec. Byłem dziś w trasie 40km, obroty od 2 do 3 tysi, prędkość 70-110 (więcej nie pojedzie:/) i to nic nie dało. Pomoże ktoś ?


Dopisano 11 lut 2015, 20:41:
Dodam jeszcze, że auto bardzo kiepsko się rozpędzało. Mechanik poczyścił jakieś czujniki itp i już jest znaczna różnica w przyspieszeniu, ale w dalszym to nie jest to co było, a na każdym biegu auto kręci do max 3,1tys obrotów. Filtr paliwa wymieniany był (ponoć – mam fakturę zakupu filtra od poprzedniego właściciela) 10.2013 roku, więc chyba filtr odpada. A co sądzicie na temat świec ? Czytałem, że niektórzy użytkownicy mieli taki sam problem jak ja i okazało się, że to wina przepalonych świec. Byłem dziś w trasie 40km, obroty od 2 do 3 tysi, prędkość 70-110 (więcej nie pojedzie:/) i to nic nie dało. Pomoże ktoś ?
jak masz FAP , to mimo , iż silnik by kopcił , to filtr to zbiera i dym wcale nie musi się wydostawać .
Masz błędy od DPF , i EGR .
Najlepiej jedź do specjalisty w zakresie DPF i EGR .
Ten sterownik jest banalny jeśli chodzi o modyfikację w zakresie usunięcia problemów z DPF i EGR i tanio można się tego problemu pozbyć raz na zawsze.
Miałem w 90 % podobny przypadek do Twojego .
Masz błędy od DPF , i EGR .
Najlepiej jedź do specjalisty w zakresie DPF i EGR .
Ten sterownik jest banalny jeśli chodzi o modyfikację w zakresie usunięcia problemów z DPF i EGR i tanio można się tego problemu pozbyć raz na zawsze.
Miałem w 90 % podobny przypadek do Twojego .
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
smile napisał(a):Sprawa jest prosta, wręcz banalna z brakiem mocy.
Jeśli chcesz wiedzieć co masz zrobić, napisz do mnie na PW. Ale ostrzegam – będzie Cię to kosztowało wysłanie flaszki do Gdańska!!
Tak jak kiedyś deklarowałem przez telefon:
Jak będziesz chciał zmienic miejsce zamieszkania to proponuje Kraków.
Robotę już tu masz zapewnioną
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości