Grzanie diesla zimą na postoju.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez kawus7 » 29 sty 2014, 18:48

Moje pytanie to; czy włączenie auta i czekanie aż się nagrzeje silnik nie spowoduje dostania mandatu przez policję gdyby w tym momencie jechała. Pytam dlatego że w instrukcji pisze że po włączeniu silnika należy poczekać aż osiągnie temp. roboczą, no i chodzi o turbinę aby jej nie popsuć.
Ostatnio edytowano 30 sty 2014, 19:24 przez Speed, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2011, 09:18
Posty: 32
Auto: Mazda 6 diesel combi 2004r

Postprzez matthies » 29 sty 2014, 18:58

zlituj się z takimi pytaniami... odpalasz i jedziesz, ale nie pałujesz na wysokie obroty aż nie osiągnie 90°C
Takie rozwiązanie jest najzdrowsze dla silnika, a pałami się nie przejmuj.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kawus7 » 29 sty 2014, 19:05

dzieki
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2011, 09:18
Posty: 32
Auto: Mazda 6 diesel combi 2004r

Postprzez Speed » 30 sty 2014, 08:09

Ja zawsze diesla uruchamiań żeby chwile pochodził , zal mi uszu na jego prace na zupełnie zimnym silniku.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez wujek116 » 30 sty 2014, 18:53

Wystarczy aby pochodził minute żeby olej dobrze się rozszedł ale czekanie aż się całkowicie nagrzeje to jest ogromna przesada .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez brodaM6 » 31 sty 2014, 10:58

Ja zawsze czekam aż wskazówka zejdzie do 1100 rpm :P .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Marianek » 1 lut 2014, 00:32

Nie radze czekać przesadnie i codziennie z filtrem DPF, wsiadamy i jedziemy bez piłowania aż osiągnie temperaturę robocza.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez grabu122 » 4 lut 2014, 14:03

Marianek napisał(a):Nie radze czekać przesadnie i codziennie z filtrem DPF, wsiadamy i jedziemy bez piłowania aż osiągnie temperaturę robocza.

Czyli w przypadku Diesla, dużego mrozu i parkowania przez noc pod chmurką to jakieś 20kilometrów równej jazdy :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bieski » 4 lut 2014, 14:04

No duzo mniej ;) Jeśli piszemy o Mazdzie 6 :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Marianek » 4 lut 2014, 14:09

dużo mniej :) Mojemu wystarcza 3-5 km i jest ciepły, co prawda ma webasto dogrzewające silnik. Ale w innym przypadku będzie niewiele dłużej, myślę ze max 10 i jest ciepło.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Krzemol » 4 lut 2014, 15:07

bieski napisał(a):No duzo mniej ;) Jeśli piszemy o Mazdzie 6 :P

i 5 też <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Li Mu Bai » 4 lut 2014, 15:23

i 3 z 2.0 też mam buczące webasto :d dzięki temu temperatura optymalna rzeczywiście pojawia się poniżej 5km przejechanych, ale lubi to to paliwo, oj lubi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez grabu122 » 4 lut 2014, 15:28

Marianek napisał(a):dużo mniej :) Mojemu wystarcza 3-5 km i jest ciepły, co prawda ma webasto dogrzewające silnik. Ale w innym przypadku będzie niewiele dłużej, myślę ze max 10 i jest ciepło.


Doświadczenia "firmowe:" CDI z dogrzewaczem, TDI z dogrzewaczem , HDI, JTD i dCi bez
Jeśli ktoś twierdzi, że jego silnik Diesla w ciągu 3km (po odpaleniu i ruszeniu po mroźnej nocy pod chmurką) osiąga "temperaturę roboczą" jest delikatnie mówiąc niezorientowany :P <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bieski » 4 lut 2014, 15:36

grabu122 napisał(a):delikatnie mówiąc niezorientowany

Jeśli ktoś nie jeździł dieslem Mazdy nie ma co się uwazac za zorientowanego.

Niestety układ chłodzący wg. Mazdy jest mistrzostwem świata.
Śmigam teraz d4d ma dogrzewacz i nagrzewa się 2 razy dłużej niż Mazda :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Bart0n » 4 lut 2014, 17:34

U mnie TDI w mieście zagrzeje się na 90 po jakiś 3km w okolicy 0 stopni, natomiast na trasie to już z 10km :D i to z dogrzewaczem na trzy świece. Ale po zapaleniu w takich temperaturach lepiej poczekać tą minutę, niech olej rozejdzie się po całym silniku a szklanki ucichną. Najgorsze co może być, zapalić zimny silnik i od razu rura, a często widzę takie akcje na parkingu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Marianek » 4 lut 2014, 17:52

Kolego, moja Mazda (link z podpisu) stoi co noc na parkingu w firmie, do domu mam jakieś 3.5 km (gdyby nie len to na rowerze bym jeździł) i dojeżdżając do domu mam temperaturę robocza, oczywiście jak załączy się webasto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Bart0n » 4 lut 2014, 18:26

To też inna sprawa, silnik po tych powiedzmy 8h w nocy nie "zastoi" się tak jak np. w moim przypadku, gdzie czasem auto stoi 4 dni nie ruszane. Bez problemu mogę rozróżnić czy auto było jeżdżone dzień wcześniej czy stało kilka dni. Zależy od przypadku ;) po prostu gdy po odpaleniu twardo pracuje to czekam tą chwilę akurat go odśnieżę i jadę. TDI też mają to do siebie ,że przy zimnym rozruchu pracują jak traktor przez pierwsze kilka minut. Za to w lato praktycznie ruszam od razu. Pewnie u Ciebie nie ma takiej różnicy w pracy na zimnym silniku, webasto, auto prawie nowe no i inna konstrukcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto