Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Witam kolegów!
Zrobiłem sobie dzisiaj diagnostykę błędów i wyszły mi kody 11,13 oraz 14. Nie mam informacji odnośnie mojej mazdy, próbowalem się oprzeć na tabeli dla mazdy 323F (Z5) ale tam nie ma błędu 13.
Macie może taką informację dla tego modelu: 323P 1.3 (B3) 73KM?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Dopisano 17 sty 2014, 17:19:
Podaję link do "wideło" z relacją odczytu

Zrobiłem sobie dzisiaj diagnostykę błędów i wyszły mi kody 11,13 oraz 14. Nie mam informacji odnośnie mojej mazdy, próbowalem się oprzeć na tabeli dla mazdy 323F (Z5) ale tam nie ma błędu 13.
Macie może taką informację dla tego modelu: 323P 1.3 (B3) 73KM?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Dopisano 17 sty 2014, 17:19:
Podaję link do "wideło" z relacją odczytu
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 08:59 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linków
Powód: Poprawa linków
- Od: 30 paź 2013, 02:10
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997
A co to za odczyt kodów błędów za pomocą buzzerka w mierniku??
Ten zakres miernika zupełnie do czego innego służy.
Zamontuj LED'a i nagraj jeszcze raz filmik ale nieco dłużej aby cała sekwencja była powtórzona.
Uzupełnij proszę też profil o lokalizację i ... rocznik auta.
A temat łączę z istniejącym.
Ten zakres miernika zupełnie do czego innego służy.
Zamontuj LED'a i nagraj jeszcze raz filmik ale nieco dłużej aby cała sekwencja była powtórzona.
Uzupełnij proszę też profil o lokalizację i ... rocznik auta.
A temat łączę z istniejącym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek! Moim zdaniem nie ma różnicy (jeżeli chodzi o czystą informację a propos ilości i długości sygnałów), czy będę to robił diodą, czy miernikiem – jeżeli podepnę diodę i na jej obu końcach załączę BUZZER to będą sygnalizowały jednocześnie tą samą informację. Różnica jest jedna – jedno pokazuje
, drugie "krzyczy"
Co do dłuższego nagrania, to rzeczywiście, to co pokazałem, to tylko jedna pętla. Zrobię dłuższy filmik i wrzucę. W miarę możliwości postaram się zrobić test porównawczy: DIODA vs BUZZER – chociaż uważam, że to czysta formalność.
ps. profil uzupełniony

Co do dłuższego nagrania, to rzeczywiście, to co pokazałem, to tylko jedna pętla. Zrobię dłuższy filmik i wrzucę. W miarę możliwości postaram się zrobić test porównawczy: DIODA vs BUZZER – chociaż uważam, że to czysta formalność.
ps. profil uzupełniony
- Od: 30 paź 2013, 02:10
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997
Cześć kf zdechł a ecu wypluwa mi hmm no właśnie.. 8 krótkich 1 długi 1 długi 6 krótkich... Ot cała sekwencja i o ilę pierwszy to rozumiem 08- przepływka bo sam go celowo wywołałem to co znaczy reszta bo zgłupiałem :/ A zaczęło się wczoraj gdy nagle zaczęła się dławić przy choćby nieco mocniejszym niż minimale wciśnięciu gazu. Jednak odpalała i pracowała na wolnych bez problemów. Dziś już wcale nie odpala
Ktoś pomoże?
- Od: 5 sty 2014, 03:40
- Posty: 12
- Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
- Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'
Witam. Bardzo proszę o pomoc z odczytaniem błędów, oraz o podpowiedź co je powoduje. Objawy to całkowity spadek mocy podczas rozgrzewania silnika. Mazda 323f BA 98r
Tutaj filmik z błędami:
Tutaj filmik z błędami:
Ostatnio edytowano 12 lut 2014, 08:55 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmu
Powód: Poprawa linku do filmu
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Nie jest to przypadkiem kod P0117 czyli "Czujnik temperatury czynnika chłodzącego"?
Masz autko z nowszą wersją sterownika więc lampka miga kodami 4-cyfrowymi jak poniżej:

Masz autko z nowszą wersją sterownika więc lampka miga kodami 4-cyfrowymi jak poniżej:
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podłączyłem dzisiaj pod elma i pokazało 1170, czyli że sonda lambda ? Czy może ona powodować takie zachowanie silnika kiedy się rozgrzewa ? Po resecie błędów już kolejny raz to nie wyskoczyło, może dlatego że silnik był ciepły. Sprawdzę jeszcze czy na zimnym się pojawi błąd. A może ja sprowokowałem komputer do wyrzucenia błędu sondy przez regulacje wolnych obrotów ?
Czy mogę w ramach tesu odłączyć sondę całkowicie, aby zobaczyć czy też będzie tracić moc podczas rozgrzewania?
Poniżej odczyty z ForScan.
Czy mogę w ramach tesu odłączyć sondę całkowicie, aby zobaczyć czy też będzie tracić moc podczas rozgrzewania?
Poniżej odczyty z ForScan.
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
mateu555 napisał(a):pokazało 1170, czyli że sonda lambda ?
trzeba czytac cała wiadomość jaką generuje program bo tam na pewno jest czego dotyczy awaria i możliwe przyczyny tego błędu.
mateu555 napisał(a):Po resecie błędów już kolejny raz to nie wyskoczyło, może dlatego że silnik był ciepły
skoro kolejny raz wywaliło ten sam błąd drogą dedukcji można wysnuć wniosek ze coś z tym obwodem jest nie tak. Na zimnym silniku bład nie wyskoczy od razu gdyż na poczatku ECU ignoruje wskazania z sondy gdyż ona wskazuje właściwie dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury złacza
mateu555 napisał(a):Czy mogę w ramach tesu odłączyć sondę całkowicie, aby zobaczyć czy też będzie tracić moc podczas rozgrzewania?
po odłaczeniu Sondy jednego z głównych elementów układu regulacji ECU wejdzie w tryb awaryjny i zastąpi odczyty średnią wartością wpisaną przez producenta do mapy
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Przy jakiej temp silnika sonda zaczyna falowac i czy robi to prawidlowo w kazdym zakresie obrotow ?
-
Przemek323c
witam
a moze ktos mi powie ktora sonda ma kod 15 a ktora 23 w mx3 v6 ? bo mi pokazuje 15 ale nie wiem od ktorej glowicy leci ta sonda
a moze ktos mi powie ktora sonda ma kod 15 a ktora 23 w mx3 v6 ? bo mi pokazuje 15 ale nie wiem od ktorej glowicy leci ta sonda
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
wg Autodaty dla MX3 z v6 K8
15: V6 Heated Oxygen Sensor (HO2S), bank 2 – no activity
23: Petrol: Heated Oxygen Sensor (HO2S), bank 1 – no activity
niestety nie ma opisu która jest od której głowicy trzeba by sprawdzić przez odpięcie i poczekać na błąd która się zgłosi
15: V6 Heated Oxygen Sensor (HO2S), bank 2 – no activity
23: Petrol: Heated Oxygen Sensor (HO2S), bank 1 – no activity
niestety nie ma opisu która jest od której głowicy trzeba by sprawdzić przez odpięcie i poczekać na błąd która się zgłosi
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
W takich silnikach "bank 1" to ten co jest bliżej ściany grodziowej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):"bank 1"
znaczy ze kod bledu zaczyna sie od 1 ?
od grodzi to prawa glowica
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
Face2Face4Race napisał(a):od grodzi to prawa glowica
Tak – prawa i tam też są cylindry nieparzyste.
Kod błedu mamy "15" więc dotyczy on sondy od strony przodu autka.
Można wpiąć się miernikiem i zobaczyć co ona pokazuje.
Popatrz też na ten link i listę kodów błędów.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Kod błedu mamy "15" więc dotyczy on sondy od strony przodu autka.
i tu troche zglupialem, bo jednak wychodzi na lewa glowice
ale
Marek 161BD081 napisał(a):Popatrz też na ten link i listę kodów błędów.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
i tutaj fajnie jasno jest opisane ktora to ktora
Dzieki!
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości