Mazda6 GH – Pomoc w decyzji: zakupić 2.0 czy 2.5 benzyna?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Picek89 » 29 sie 2013, 12:01

Na poczatek chcialbym sie przywitac i mam nadzieje ze niedlugo dolacze do kierowcow Mazdy :D
Jestem na etapie poszukiwac samochodu, mieszkam w UK, jezdze glownie po nieduzym miescie (bez korkow itp), czasem wypad gdzies za miasto. Dlatego tez zrezygnowalem z zakupu silnika diesel'a (filtr czastek stalych) i rozgladam sie za benzyna. Czy obydwa silniki sa malo awaryjne? Na co zwrocic uwage przy zakupie? Wiem ze 2.5 wiecej pali, ale pytanie jaka jest roznica. Do tej pory jezdzilem Mercedesem E270 (2.7 diesel) i spalanie w miescie bylo w granicach 11-14l a w trasie schodzilo do 7,5-9l/100km. Dodam ze w UK benzyna jest troche tansza :P problem polega na tym ze wersje z 2.5l silnikiem sa duzo lepiej wyposazone (skory, xenony, czujniki parkowania itp.) a 2.0 to "golasy" ;) prosze Was o rade co wybrac, za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje ;)
Ostatnio edytowano 1 cze 2014, 14:52 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2013, 11:52
Posty: 9
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GH L5-VD '09

Postprzez Mango » 29 sie 2013, 21:45

Tutaj viewtopic.php?f=124&t=111580 jest wątek an temat spalania.

Jesli dobrze się poszuka to i 2.0 znajdzie się dobrze doposażone. Ja znalazłam 2.0 w skórach i keyless entry przypadkiem, co mnie zdziwiło nieźle. Ale fakt, to wyjątki, zwłaszcza keyless entry.

PS. Znalazłam w ogłoszeniach na otomoto, sprzedała się zanim zdążyłam dobrze zdjecia pooglądać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2013, 19:28
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Toyota Carina 2.0

Postprzez Picek89 » 30 sie 2013, 09:55

Tyle ze w UK ciezej znalesc 2.0 benzyne w dobrym wyposazeniu. Diesel'a nie ma problemu, ale benzyna to tylko 2.5...

Dopisano 30 sie 2013, 22:34:

No i autko dzisiaj kupione :D 2009 rok sedan czarny, czarne skory, 2.5 benzyna, xenony, czujniki parkowania przod i tyl, naglosnienie Bose, nawet ma tez wspomniane keyless entry :P miejmy nadzieje ze sie bedzie dobrze sprawowac <jupi> silnik pracuje cichutko co mnie bardzo zdziwilo :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2013, 11:52
Posty: 9
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GH L5-VD '09

Postprzez Mango » 1 wrz 2013, 00:24

Gratuluję zakupu, czekam na pochwalenie się nabytkiem w Naszych Mazdach :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2013, 19:28
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Toyota Carina 2.0

Postprzez Picek89 » 2 wrz 2013, 11:28

Jak tylko zrobie jakies zdjecia to napewno sie pochwale :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2013, 11:52
Posty: 9
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GH L5-VD '09

Postprzez luket » 28 sty 2014, 21:27

Też się zastanawiam nad 2.0 lub 2.5.
Czy 2.5 jest silnikiem bardziej awaryjnym od 2.0 czy raczej na równi i różnica jest tylko w spalaniu?
Początkujący
 
Od: 11 sty 2014, 16:01
Posty: 6
Auto: MX-5 NBFL 1.9 2005

Postprzez misiek89 » 28 sty 2014, 21:46

Są na równi a przyjemniej jeździ się 2,5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Dominator » 28 sty 2014, 22:42

I z tego co się orientuje, 2.5 jest na tradycyjnym wtrysku, zas 2.0 w poliftowej wersji juz na bezposrednim.. Jesli się mylę niech ktos mnie poprawi :D
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Bounty » 29 sty 2014, 12:23

Jak kupowałem auto miało być max 2.0 ale wyszło na to, że mam 2,5 i nie żałuję więc też polecam dużo przyjemniejsza jazda no i frajda z jazdy też większa ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez luket » 29 sty 2014, 20:50

Dominator napisał(a):2.5 jest na tradycyjnym wtrysku, zas 2.0 w poliftowej wersji juz na bezposrednim


Jeśli tak jest jak piszesz to co jest korzystniejsze czyli bardziej bezproblemowe?
Początkujący
 
Od: 11 sty 2014, 16:01
Posty: 6
Auto: MX-5 NBFL 1.9 2005

Postprzez Dominator » 29 sty 2014, 20:56

Duzo łatwiejsza mozliwosc montazu LPG przy tradycyjnym wtrysku, jak równiez powszechniejsza budowa silnika.. Nie wiem jak trwałość obu rodzajów jednostek napędowych a dokładnie tej z bezposrednim wtryskiem, ale u konkurencji silniki z bezposrednim wtryskiem sa bardziej problematyczne. (nagary na gniazdach zaworowych itp) Tak czy owak stawiał bym na 2.5. 2.0 jest za słaba, jednak tansza w zakupie..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Bounty » 29 sty 2014, 20:59

To lepiej wydać trochę więcej i mieć coś lepszego a potem nie żałować
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez luket » 30 sty 2014, 22:28

Bounty napisał(a):To lepiej wydać trochę więcej i mieć coś lepszego a potem nie żałować

Dokładnie tak miałem z MX-5. Najpierw była 1.6. Na początku wystarczała ale przy okazji przejechałem się mocniejszą wersją kumpla i rozpocząłem poszukiwania aż do owocnego zakupu :) Zobaczymy co się uda kupić.
Początkujący
 
Od: 11 sty 2014, 16:01
Posty: 6
Auto: MX-5 NBFL 1.9 2005

Postprzez Bounty » 31 sty 2014, 00:42

Przeważnie jest tak, że im więcej tym lepiej :) ale nie ma reguły od tego ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Moderator

Moderatorzy Moto