Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pokar » 9 gru 2013, 22:38

a moja od tygodnia nie pali nic, bo wisi na podnośniku u mechanika i dynda kółkami.
Dama nie będzie wyjeżdżać na mróz :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez fedors01 » 17 gru 2013, 18:03

A ja jestem ze swojej bardzo zadowolony. Pojawiają się drobne problemy, ale to pewnie z powodu gazu. Poza tym auto wzorowe i bardzo trwałe.
Mój rekord spalania – kiedyś na autostradzie na Cruise Control 65 mil na benzynie i na trasie około 400 mil wyszło mi po tankowaniu spalanie 6,7l/100km – co na silnik 2.3. to niezły wyczyn. Dodam, że samochód był zapakowany po uszy.
W jeździe codziennej do pracy (Warszawa – połowę czasu w korkach) około 120 km dziennie spala mi średnio 11l/100km – benzyny i 14l/100km gazu. Jak ktoś chce oszczędnie jeździć, a jeździ mało w trasie to nie opłaca się męczyć na niskich obrotach bo oszczędności są max 5%.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez Piter5700 » 19 gru 2013, 20:19

Witam, może kogoś zainteresuje promocja na akcesoria Mazdy ;)
Obrazek
W załączniku pełna oferta :)
Załączniki
Lista produktów_ASO.xls
(113 KiB) Pobrane 140 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez luki987 » 17 sty 2014, 16:46

Cześć wam.

Nie wiedziałem do końca gdzie to napisać ale myślę, że dobrze wybrałem.
Mianowicie, żeby nie przeciągać.
Przymierzam się do zakupu mazdy 3 rocznik 2004-2006 benzyna 1.6 za ok 20k może ciut więcej.
I problem w tym, że znajomi ciągle mi tylko gadają coś w stylu "aaaaa mazda to drogie części" albo "a weź te auta bardzo szybko rdzewieją i to wada fabryczna jest"
Oczywiście tacy z nich fachowcy co kot napłakał bo nawet mazdy nie widzieli dlatego pytam się was o opinie.

Pozdrawiam Łukasz.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 20:20
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BK, 1.6l, 105 KM, Z6, 2006r

Postprzez Marcis » 17 sty 2014, 20:44

czy części są droższe to nie wiem. Kiedyś może tak, ale jeśli chodzi o grupę VAG gdzie jest dużo aluminiowego zawieszenia to tu masz taniej. No i mi się wydaję że auta mniej się psują niż te. Ja mam 2.0 i nie kupiłbym mniejszego silnika bo jest tak naprawdę bezobsługowy i mocny. Kolega kupił golfa IV z 2000r i było w nim pełno faktur na wymieniane części i były one wymienione. Ale dużo zaraz zaczęło się sypać łożyska przód, sworznie, końcówki (zawieszenie metalowe) turbina i szyba od kierowcy nie działa.

Wujek kupił Golfa V 2006 od pierwszego właściciela wymieniał coś w zawieszeniu, przegub chyba i coś w silniku czasami jest nie tak bo traci moc, i pojawia się korozja na masce i błotniki.
Ja kupiłem ze szwajcarii wymieniłem poduszki amora przód, sworznie i tuleje wachacza i łożysko pół osi koszt może 300zł mam przebieg prawie 190000 i to były pierwszy raz wymieniane części. Narazie nic nie trzeba i nic się nie zapowiada tylko jeździć i cieszyć z jazdy:)

Co do blach ówczesnych aut to..... Każde chyba auto ma z tym problem przez normy lakierów. ja narazie korozji nie mam, ale niestety jest dużo mazd 3 co ma ten problem jak i inne auta mercedes czy vw. wystarczy wpisać w google korozja passat 2006 czy touran i można czytać.
Zależy jakie auto się kupi i jak się dba. Wszystko zależy od tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Paolo » 17 sty 2014, 20:55

luki weź sobie sprawdź wątki w dziale Nasze Mazdy prześledź kilka wątków zobaczysz jak to wygląda z częściami co pada itp.
A ceny części porównaj sobie na np. allegro wpisz sobie wahacz, podkładki pod wtryski, filtry, drążki, końcówki drążków itp kilka godzinny rekonesans i będziesz miał porównanie.

Reszta to tak jak napisał Marcis
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez widmo82 » 17 sty 2014, 23:48

Warto też uwzględnić komfort bezawaryjności. Planujesz wyjazd czy do pracy, czy na weekend i większa szansa, że dojedziesz do celu mazdą niż czymś innym w podobnej cenie :) Spróbuj to wycenić :) Może przesadzam, ale 99% usterek można praktycznie z zegarkiem w reku przewidzieć:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez luki987 » 19 sty 2014, 12:50

Dzięki za odpowiedzi,
Taki rekonesans zamierzam przeprowadzić.
Tylko jednego nie rozumiem, mianowicie słowo klucz to "grupa VAG" wiem co to oznacza ale nie wiem jak sprawdzić czy dany model mazdy do niej należy. I jakie są tego korzyści jak wtedy się konserwuje podwozie jestem w tym zielony bo to będzie moje pierwsze auto jakie kupię.

Wiem, że może trochę nie ten temat wybrałem jak coś to przeniosę go do szybkich pytań.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 20:20
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BK, 1.6l, 105 KM, Z6, 2006r

Postprzez lukaszm » 19 sty 2014, 13:05

luki987 napisał(a): I jakie są tego korzyści jak wtedy się konserwuje podwozie jestem w tym zielony bo to będzie moje pierwsze auto jakie kupię.

Wiem, że może trochę nie ten temat wybrałem jak coś to przeniosę go do szybkich pytań.


Poczytaj wątek: viewtopic.php?f=470&t=61825&start=180&hilit=konserwacja tam przewijał się wątek konserwacji. Tam będziesz mógł kontynuować dyskusję dt. tego problemu. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Paolo » 19 sty 2014, 13:29

luki987 napisał(a):Dzięki za odpowiedzi,
Taki rekonesans zamierzam przeprowadzić.
Tylko jednego nie rozumiem, mianowicie słowo klucz to "grupa VAG" wiem co to oznacza ale nie wiem jak sprawdzić czy dany model mazdy do niej należy. I jakie są tego korzyści jak wtedy się konserwuje podwozie jestem w tym zielony bo to będzie moje pierwsze auto jakie kupię.

Wiem, że może trochę nie ten temat wybrałem jak coś to przeniosę go do szybkich pytań.

Pozdrawiam.

Samochody z grupy VAG to VW, Skody, Audi, Seaty..
Odnośnie konserwacji jest to powłoka np pochodnej masy bitumicznej, która izoluje blachy, podwozie od czynników zew. które powodują, że nasze M łapią tzw rudą.
Na forum masz odpowiednie wątki oraz możesz podglądnąć w działach "nasze mazdy" część osób zlecało, część sama robiła.
W ogóle powinieneś udać się na jakiś spot regionalny (w działach regionalnych masz czaterie itp.) na którym pojawia się użytkownik z interesującym Cię modelem i porozmawiasz sobie na żywo, pomacasz, zobaczysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez Marcis » 19 sty 2014, 14:13

O właśnie. Jeśli nie śpieszysz się z zakupem to udaj się na zlot, ocenisz czy 1.6 wystarczy na Twoje potrzeby, wyposażenie jakie by Ci najbardziej pasowało i model. Co do silnika warto nie kierować się pojemnością bo 1.6 to mało pali. Nie zawsze tak jest. Jeśli jeździsz po mieście to owszem ale gdy często poza miastem to mniejszy silnik bardziej ciśniesz i on więcej spali paliwa. Chyba że jeździsz po 80km/h to i tak 1.6 wygra. Kupuje się samochód do potrzeb. Ja miałem wcześniej Mazdę 323f 1.5 16V auto było lekkie i moim zdaniem dobrze sobie radziło, a spalanie przy mojej jeździe 6 czy 7, a czasem 8 litrów, w tej mam 2.0 150 KM i spalanie jest takie same mimo że klima chodzi. Jak jeździsz spokojnie do 2.7tyś obr/min to tak będzie. A jak będziesz jeździć czasem ponad 200km/h to będzie pewnie i ponad 15 albo i lepiej. Masz czas to szukaj auta do Twoich potrzeb, pochodź po komisach pooglądaj, bo co innego gdy widzisz auto na zdjęciu, a co innego gdy stoi przed Tobą. Jeśli byś chciał Mazdę i z silnikiem 2.0 to szczerze Ci polecam GTA lub KINTARO :) Warto też zwrócić uwagę na to że w Polsce są Mazdy tańsze niż w Niemczech, a przecież stamtąd ściągamy. Nie wiem jak to możliwe. Wychodzi że co druga bita.... Porównaj allegro.pl z mobile.de Napisz skąd jesteś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez luki987 » 19 sty 2014, 15:25

A więc jestem z Kędzierzyna- Koźla województwo Opolskie
Oglądałem temat ze zlotami tylko widzę, że jeszcze nic nie jest jeszcze konkretnie ustalone.
Podałem mazdę 3 1.6 dlatego bo z tego co wyczytałem to diesel jest odpowiedni ale na trasie a ja raczej mam potrzeby do jazdy typowo miejskiej i bez szaleństw :)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 20:20
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BK, 1.6l, 105 KM, Z6, 2006r

Postprzez Marcis » 19 sty 2014, 17:02

No to może ktoś się wypowie co ma diesla w mieście:) Taka jeszcze informacja dla Ciebie... Gdybyś chciał kupić z komisu to spisz nr VIN z auta i zadzwoń do któregoś ASO i zapytaj o historię auta. Jeśli było rejestrowane to będziesz mógł sprawdzić czy licznik nie kręcony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

PostTen post został usunięty przez Paweł 20 sty 2014, 03:13.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez lukaszm 28 sty 2014, 00:07.
Powód: Nie ten dział.

Postprzez steve1 » 28 sty 2014, 12:22

cześć,
przymierzam się do kupna Mazdy 3 pierwszej generacji. Przedział cenowy 15-18 tys., rocznik min 2004 (potrzebuję ubezpieczenie AC i auto musi mieć max 10 lat), silnik benzynowy.Zamierzam zagazować auto po kupnie albo kupić już z gazem. I tu jest moje pytanie:
1.6 czy 2.0? Hatchback czy sedan?
Jeżdżę głównie sam, ale zdarza się, że jadę w 3-4 osoby z bagażami. Aktualnie więcej jeżdżę poza miastem, ale to się zmieni za niedługo ze względu na przeprowadzkę. Do tej pory jeździłem Stilo 1.9JTD 115KM i zastanawiam się, czy ten silnik 1.6 nie będzie miał za mało mocy. Demonem prędkości nie jestem, po trasie np. teraz Warszawa-Piotrków jeżdżę 120-130km/h, ale na jakiś lokalnych drogach lubię wyprzedzić,a nie jechać z tyłu no i jak jest potrzeba, to sprawnie przyspieszyć i pojechać szybciej. I do tego Stilo z tym silnikiem się nadawało.
Chyba, że może kupić Mazdę 6 w hatchbacku? I jaki silnik wtedy?
Generalnie polecacie Mazdę? Chciałbym wrócić do japończyka po tym Fiacie, bo to makabra jesli chodzi o elektronikę i eksploatację poza silnikiem, który jest rewelacyjny. Wcześniej jeździłęm Almerą i dobrze wspominam.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2014, 11:48
Posty: 8
Auto: zainteresowany kupnem 3 lub 6

Postprzez macvas » 28 sty 2014, 13:26

Przed jakąkolwiek decyzją kupna M3 polecam Ci zapoznać się z poradnikiem oraz podobnymi wątkami osób szukających M3.

Jeździłeś dieslem i planujesz przesiadkę na benzynę+gaz. Temat rzeka. Jak przypuszczam jednym z (jeśli nie głównym) powodów tej decyzji jest budżet? Przynaję, że 15-18k to kwota za którą można wyhaczyć zadbaną benzynę z rocznika 2004/05, a diesel w tej cenie będzie podejrzany – czyt. wymagał remontu.
Generalnie jako posiadacz diesla odwodziłbym Cię od M3 w benzynie na rzecz M3 w dieslu, ale uszanuję Twój wybór i skupię się na samych pytaniach.

Do tej pory jeździłem Stilo 1.9JTD 115KM i zastanawiam się, czy ten silnik 1.6 nie będzie miał za mało mocy.

W pewnych okolicznościach cyt. zdarza się, że jadę w 3-4 osoby z bagażami tak będzie, w innych mocy będzie pod dostatkiem.. ale nie oczekuj rewelacji – to przecież tylko poczciwe 1.6

Zamierzam zagazować auto po kupnie albo kupić już z gazem. I tu jest moje pytanie:
1.6 czy 2.0?

Mazdowskie 1.6 w benzynie różnie znoszą zagazowanie -nie mówię, że jest źle, ale zwyczajnie nie skreślałbym żadnego wariantu i przemyślał za i przeciw. Możesz poszukać na rynku auta z już założoną instalacją, ale tutaj łatwo się naciąć na wyeksploatowanego bubla. Zwłaszcza gdy mowa o blisko 10-letnich modelach.
Wybierając gaz ja poszedłbym jednak w dwulitrówkę – wpasowuje się idealnie w to co opisałeś apropo oczekiwań.

HB czy SED – ciężko coś jednoznacznie polecić. Jeździłeś Stillo, więc HB jest Ci znane. Rozstrzgając ten dylemat to weź pod uwagę jaką butlę planujesz wrzucić do bagażnika.. M3 generalnie nie ma zbyt pojemnego kufra. HB jest mniejszy ale bardziej ustawny, SED cierpi na kiepsko przemyślany otwór załadunkowy.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez lukaszm » 28 sty 2014, 13:49

steve1 przyjrzyj działy zobacz które silnikowe zorientujesz się. Jako że w mojej rodzinie są 2 mazdy 3 (moja jest w benzynie) i 6 (która jest dieslu) polecam Ci benzynę nie będę ukrywał że mechanik u którego naprawiane są mazdy stwierdził że gdyby Mazda6 była w benzynie mój wujek pojawiałby się tylko raz w roku na wymianie Oleju tak jak ja.
Jeśli auto będzie często jeździło krótkie odcinki w mieście odpuść sobie zakup diesla. Tak jest w przypadku auta mojego Wuja, dla niego to jest ostatnia mazda jaką posiada. Patrząc na opinie o japońskich autach najmniej problemów sprawiają jednak benzyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez steve1 » 28 sty 2014, 14:47

Za niedługo wrócę na Śląsk i będę jeździł zupełnie inaczej, niż teraz. Trasy 20km do pracy, albo w umówione miejsce po 8km. Męczyłem to moje Stilo takimi jazdami krótkimi. No i eksploatacja-benzyna generuje mniej kosztów jesli chodzi o obsługę silnika. Miałem już auto w gazie, ta poprzednia Almera i było ok.
Butlę wrzuciłbym teroidalną i mam nadzieję, że ta o pojemności 40l się zmieści. w Almerze miałem 30l i to było za mało, wizyty co 330km na stacji to za dużo. w bagażniku woziłbym pewnie dojazdówkę, albo jeździłbym bez, ale z pełnym assistancem. W BMW1 nie ma zapasu i jakoś ludzie funkcjonują.

lukaszm-a masz jaką pojemność w tej benzynie? i co mógłbyś powiedzieć o spalaniu?
Początkujący
 
Od: 28 sty 2014, 11:48
Posty: 8
Auto: zainteresowany kupnem 3 lub 6

Postprzez tamburyn » 29 sty 2014, 09:15

Jeśli faktycznie będziesz pokonywał takie dystanse o jakich wspominasz, to zakup diesla jest kompletnie nieuzasadniony. Słusznie planujesz zakup benzyny.
Jestem posiadaczem M3 2.0 w benzynie właśnie i stwierdzam, że samochód jest fantastyczny.
I mam w tej chwili na myśli zaledwie właściwości jezdne. Ponadto autko ślicznie wygląda, a środek jest wykończony bardzo, bardzo dobrze. Wizualnie żadnych zastrzeżeń (nooo, może lotka by się przydała ;) ).

Sam silnik 2.0 jest idealnym rozwiązaniem dla tego samochodu. Jedziesz sobie spokojnie, a jak zachodzi potrzeba to organizujesz się w okolicach 4tys obrotów i ELO <serduszka> .
Spalanie w tej chwili, przy mrozach, komputer wskazuje 8,5l (zapewne lekko zaniżone, ale jak na benzynę o tej pojemności to i tak super wynik).
Latem 7,3l/100km, a w trasie przy średniej 90km/h (Gdynia-Kraków) pokazał 6,9.
Silnik jest dynamiczny i oszczędny.
Nie wiem jak 1.6, ale gdybym nie kupił 2.0 to byłbym zawiedziony.

Niemniej 15-18 tys. to trochę mało na 2.0...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323