Wskaźnik temperatury.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Papi » 29 sty 2012, 22:33

Witam to ja bym troche wrocil do tematu:) troche sie rozni od tego co tu czytalem ale jedanak tez tego dotyczy. Wiec no po pierwsze teraz mamy znaczna temerature na minusie ale mysle ze i tak powinien sie samochod wmiare szybko zagrzac.
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 11:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Postprzez radar88 » 29 sty 2012, 23:27

Papi napisał(a):Witam to ja bym troche wrocil do tematu:) troche sie rozni od tego co tu czytalem ale jedanak tez tego dotyczy. Wiec no po pierwsze teraz mamy znaczna temerature na minusie ale mysle ze i tak powinien sie samochod wmiare szybko zagrzac.
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM


Więc tak:
– Wymienić czujnik temperatury, znajduje się koło króćca (albo masz 2 albo jeden, zależne czy wersja po FL czy przed FL)
– Wymienić termostat dla świętego spokoju.
– Wymienić płyn chłodzący na nowy, odpowietrzyć układ

Wszystko powinno wrócić do normy, jak i ogrzewanie i wskazówka.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez LAJCIK29 » 1 lut 2012, 22:40

Papi na moje oko masz zapowietrzony układ chłodzenie Zajrzyj pod koreczek z lewej strony ten przy gumowej rurce do chłodnicy tam powinien byc płyn, a jak go nie ma to masz nieszczelnośc w układzie . No i ten czujnik temp. też kuleje no chyba że wskaźnik jest uszkodzony i się zawiesza .Idą duże mrozy więc jak nie wymieniałeś płynu jeszcze to zrób to. Ja dziś jadąc do pracy przy temp -15 pełną temp. miałem po 7km z włączony ogrzewaniem.A gaz włączył mi się po około 1.5km jazdy bez ogrzewania(36 stopni)
W Peugeocie żony sprawdzałem stan tego czujnika omomierzem ,na stronie peugeota zamieścili tabelę z wartością ohm dla temp. silnika co 10 stopni.Nie wiem ale wydaje mi się że w Madzi też o zmianie położenia wskazówki od temp, decydujewartośc ohm. Jutro zmierzę ją na zimnym,ciepłym i gorącym silniku i zapodam wartości, to sobie sprawdzisz i porównasz. A może w ten sposób unikniesz zakupu czujnika lub upewnisz się że to on kuleje.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez MazdaKF11 » 27 sty 2014, 20:37

Odświeżę temacik... przysloniłem ok 40% chłodnicy tekturką (też przysłaniacie?) optymalną temperature osiągam dopiero po przejechaniu ok 20km przy prędkości 60-70km/h z ogrzewaniem na full. To normalne ze po tylu km dopiero wskazówka by wskoczyła ? przy mrozach -10 ; -15
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez sylwo » 27 sty 2014, 21:16

hmm ja nie przysłaniam (kiedyś to robiłem – bez różnicy) i temperaturę stałą i odpowiednią mam po 6km jazdy (w zabudowanym).
Chyba tak powinno być. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez MazdaKF11 » 27 sty 2014, 22:24

w tamtym roku tesowałem z tekturka i zauwazyłem ze lepiej nagrzewnica daje-bardziej ciepło. Taka temp osiagasz przy mrozach -15 po przejchaniu 6km ?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez radar88 » 28 sty 2014, 02:03

No na spokojnie, przejadę ulicę na której mieszkam + jeszcze kawałek i już mi na LPG przerzuca (czyli 45st) po przejechaniu jeszcze ok 2- minut już mam praktycznie wskaźnik tam gdzie powinien być.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lukkil » 28 sty 2014, 14:26

sylwo napisał(a):hmm ja nie przysłaniam (kiedyś to robiłem – bez różnicy) i temperaturę stałą i odpowiednią mam po 6km jazdy (w zabudowanym).
Chyba tak powinno być. <co?>

u mnie też coś koło tego, tak powinno być IMO

opcja z przysłanianiem chłodnicy tekturką tylko w przypadku nie poprawnie działającego uk. chłodzenia (głównie termostat)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez MazdaKF11 » 28 sty 2014, 17:37

Dziekuje za pomoc. Mam zepsuty termostat rura dolna od chłodnicy robi sie ciepła a silnik nie zszedł ze ssania jeszcze... gdzie kupić oryginał ? ten za 100 to oryginał ?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez radar88 » 28 sty 2014, 18:05

Kup termostat TAMA i masz z głowy, tylko zwracaj uwagę na to aby miał uszczelkę, ponieważ nie zawsze jest, i co najważniejsze ab była gumowa
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez MazdaKF11 » 28 sty 2014, 19:47

ile ma mieć stopni termostat? bo to chyba ma znaczenie?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez radar88 » 28 sty 2014, 19:51

Przedział 82-92
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Swiezu » 30 sty 2014, 13:52

Z tego co wyczytałem powyżej to raczej normalne, ale zapytam:

2.0 V6 Automat 140KM – po całej nocy na mrozie (-10 st. C do -5 st. C) odpalony i od razu na drogę (po mieście) z tym, że do 2tys. obrotów, żeby nie katować na zimnym silniku, wskazówka temperatury ruszyła się po 5 min., kolejne 4 min. do wymaganej temperatury. W sumie przejechane jakieś 3-5km. Wszystko ok? Bo jak poprzednicy zauważyłem, że w stosunku do innych samochodów dosyć długo się grzeje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 15:18
Posty: 35 (3/0)
Auto: 1. Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 24V, automat
2. Mazda CX-5 2.2 Diesel, automat

Postprzez Lowiec » 2 lut 2014, 23:57

Podzielę się jednym spostrzeżeniem. Mam sprawny układ chłodzenia, termostat jakiś średnio drogi – nie pamiętam nazwy ani temperatur otwarcia/zamknięcia. Miałem problem z instalką gazową i postanowiłem podłączyć się z softem. Stałem autem na biegu jałowym z pół godziny, jeździłem. soft jak zaklęty pokazywał 77-78 stopni...po przełączeniu na pb temperatura rosła ale nie dużo do 82. Myślę, że tu jest pies pogrzebany w przypadku "słabego ogrzewania" i wskazówki "nieco poniżej połowy skali". Tylko skąd wziąć termostat np 95 stopni?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Swiezu » 12 lut 2014, 00:01

Tak jak dwa posty wyżej nie byłem pewny czy to normalnie tak dzisiaj:

1. temperatura podchodziła pod 3/4 i później opadała z powrotem napołówkę.
2. sprawdziłem płyn, dolałem litr.
3. przy kolejnej jeździe już grzał się całkowicie do H – dodatkowo przestało działać ogrzewanie,

gumowe rury dochodzące do chłodnicy 1 gorąca druga nie (po konkretnym podejściu do H trzy razy gasiłem silnik żeby bezpiecznie dojechać do domu, więc był konkretnie zagrzany) – czy z związku z tym na 100% usterką będzie termostat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 15:18
Posty: 35 (3/0)
Auto: 1. Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 24V, automat
2. Mazda CX-5 2.2 Diesel, automat

Postprzez lukkil » 12 lut 2014, 11:21

zacznij od termostatu, nie droga rzecz
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Daro_Xedi_v6 » 22 mar 2014, 02:20

ja kupilem xediego z nie dzialajacym wskaznikiem, jak stuknolem palcem w szafe do podnosil sie znowu stuknolem to opadał... wymienialem licznik, czujnik i nic... kupilem wskaznik inny/dodatkowy czujnik od niego pasowal w blok silnika i teraz mam dokladna temperature, u mnie wiatraki wlaczaja sie przy 95stopniach, czy u Was tez cos koło tego?? jak jade to temperatura jest ok, jak sie zatrzymam i auto jest na postoju na jalowych barszo szybko rosnie do 95, wentylatory, spadnie do 90-92 z minuta moze dwie znowu 95 i znowu wentylatory, tak powinno byc?? nie wiem jak jest w mazdach ale np w Bmw w silnikach V temperatura silnika jest wyzsza od 4 garowca badz rzedowej 6-tki. czy jest jakis czujnik do xediego zeby wentylatory wlaczaly sie przy 90stopniach?? szukalem ale ciezko....

dzieki za jakies porady, pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 01:59
Posty: 32
Skąd: WAWA
Auto: XEDI CA KF 97r.

Postprzez Crenshaw » 24 mar 2014, 17:46

może wiele nie wniosę, ale u mnie też na postoju często włącza się wentylator, chyba ten typ tak ma :P
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Daro_Xedi_v6 » 24 mar 2014, 19:06

Crenshaw napisał(a):może wiele nie wniosę, ale u mnie też na postoju często włącza się wentylator, chyba ten typ tak ma :P


Ciezko jest mi sie do tego przyzwyczaic, denerwuje mnie to... Zawsze jezdzilem beemkami na visko, tam ciagle chodzi wiatrak i jesli jest wszystko sprawne nie ma prawa przekroczyc pionu a tutaj do 95stopni mi dochodzi i dopiero wtedy zalacza sie wiatrak, szukam jakiegos czujnika ktory zalaczy mi wiatrak przy 90 stopniach,


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 01:59
Posty: 32
Skąd: WAWA
Auto: XEDI CA KF 97r.

Postprzez Crenshaw » 24 mar 2014, 19:08

to chyba byś musiał wymienić termostat na taki który się otwiera przy 90'C
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6