Wskaźnik temperatury.
Witam to ja bym troche wrocil do tematu:) troche sie rozni od tego co tu czytalem ale jedanak tez tego dotyczy. Wiec no po pierwsze teraz mamy znaczna temerature na minusie ale mysle ze i tak powinien sie samochod wmiare szybko zagrzac.
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Papi napisał(a):Witam to ja bym troche wrocil do tematu:) troche sie rozni od tego co tu czytalem ale jedanak tez tego dotyczy. Wiec no po pierwsze teraz mamy znaczna temerature na minusie ale mysle ze i tak powinien sie samochod wmiare szybko zagrzac.
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM
Więc tak:
– Wymienić czujnik temperatury, znajduje się koło króćca (albo masz 2 albo jeden, zależne czy wersja po FL czy przed FL)
– Wymienić termostat dla świętego spokoju.
– Wymienić płyn chłodzący na nowy, odpowietrzyć układ
Wszystko powinno wrócić do normy, jak i ogrzewanie i wskazówka.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Papi na moje oko masz zapowietrzony układ chłodzenie Zajrzyj pod koreczek z lewej strony ten przy gumowej rurce do chłodnicy tam powinien byc płyn, a jak go nie ma to masz nieszczelnośc w układzie . No i ten czujnik temp. też kuleje no chyba że wskaźnik jest uszkodzony i się zawiesza .Idą duże mrozy więc jak nie wymieniałeś płynu jeszcze to zrób to. Ja dziś jadąc do pracy przy temp -15 pełną temp. miałem po 7km z włączony ogrzewaniem.A gaz włączył mi się po około 1.5km jazdy bez ogrzewania(36 stopni)
W Peugeocie żony sprawdzałem stan tego czujnika omomierzem ,na stronie peugeota zamieścili tabelę z wartością ohm dla temp. silnika co 10 stopni.Nie wiem ale wydaje mi się że w Madzi też o zmianie położenia wskazówki od temp, decydujewartośc ohm. Jutro zmierzę ją na zimnym,ciepłym i gorącym silniku i zapodam wartości, to sobie sprawdzisz i porównasz. A może w ten sposób unikniesz zakupu czujnika lub upewnisz się że to on kuleje.
W Peugeocie żony sprawdzałem stan tego czujnika omomierzem ,na stronie peugeota zamieścili tabelę z wartością ohm dla temp. silnika co 10 stopni.Nie wiem ale wydaje mi się że w Madzi też o zmianie położenia wskazówki od temp, decydujewartośc ohm. Jutro zmierzę ją na zimnym,ciepłym i gorącym silniku i zapodam wartości, to sobie sprawdzisz i porównasz. A może w ten sposób unikniesz zakupu czujnika lub upewnisz się że to on kuleje.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Odświeżę temacik... przysloniłem ok 40% chłodnicy tekturką (też przysłaniacie?) optymalną temperature osiągam dopiero po przejechaniu ok 20km przy prędkości 60-70km/h z ogrzewaniem na full. To normalne ze po tylu km dopiero wskazówka by wskoczyła ? przy mrozach -10 ; -15
hmm ja nie przysłaniam (kiedyś to robiłem – bez różnicy) i temperaturę stałą i odpowiednią mam po 6km jazdy (w zabudowanym).
Chyba tak powinno być.
Chyba tak powinno być.

- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
No na spokojnie, przejadę ulicę na której mieszkam + jeszcze kawałek i już mi na LPG przerzuca (czyli 45st) po przejechaniu jeszcze ok 2- minut już mam praktycznie wskaźnik tam gdzie powinien być.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sylwo napisał(a):hmm ja nie przysłaniam (kiedyś to robiłem – bez różnicy) i temperaturę stałą i odpowiednią mam po 6km jazdy (w zabudowanym).
Chyba tak powinno być.
u mnie też coś koło tego, tak powinno być IMO
opcja z przysłanianiem chłodnicy tekturką tylko w przypadku nie poprawnie działającego uk. chłodzenia (głównie termostat)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Kup termostat TAMA i masz z głowy, tylko zwracaj uwagę na to aby miał uszczelkę, ponieważ nie zawsze jest, i co najważniejsze ab była gumowa
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Przedział 82-92
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Z tego co wyczytałem powyżej to raczej normalne, ale zapytam:
2.0 V6 Automat 140KM – po całej nocy na mrozie (-10 st. C do -5 st. C) odpalony i od razu na drogę (po mieście) z tym, że do 2tys. obrotów, żeby nie katować na zimnym silniku, wskazówka temperatury ruszyła się po 5 min., kolejne 4 min. do wymaganej temperatury. W sumie przejechane jakieś 3-5km. Wszystko ok? Bo jak poprzednicy zauważyłem, że w stosunku do innych samochodów dosyć długo się grzeje.
2.0 V6 Automat 140KM – po całej nocy na mrozie (-10 st. C do -5 st. C) odpalony i od razu na drogę (po mieście) z tym, że do 2tys. obrotów, żeby nie katować na zimnym silniku, wskazówka temperatury ruszyła się po 5 min., kolejne 4 min. do wymaganej temperatury. W sumie przejechane jakieś 3-5km. Wszystko ok? Bo jak poprzednicy zauważyłem, że w stosunku do innych samochodów dosyć długo się grzeje.
Podzielę się jednym spostrzeżeniem. Mam sprawny układ chłodzenia, termostat jakiś średnio drogi – nie pamiętam nazwy ani temperatur otwarcia/zamknięcia. Miałem problem z instalką gazową i postanowiłem podłączyć się z softem. Stałem autem na biegu jałowym z pół godziny, jeździłem. soft jak zaklęty pokazywał 77-78 stopni...po przełączeniu na pb temperatura rosła ale nie dużo do 82. Myślę, że tu jest pies pogrzebany w przypadku "słabego ogrzewania" i wskazówki "nieco poniżej połowy skali". Tylko skąd wziąć termostat np 95 stopni?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Tak jak dwa posty wyżej nie byłem pewny czy to normalnie tak dzisiaj:
1. temperatura podchodziła pod 3/4 i później opadała z powrotem napołówkę.
2. sprawdziłem płyn, dolałem litr.
3. przy kolejnej jeździe już grzał się całkowicie do H – dodatkowo przestało działać ogrzewanie,
gumowe rury dochodzące do chłodnicy 1 gorąca druga nie (po konkretnym podejściu do H trzy razy gasiłem silnik żeby bezpiecznie dojechać do domu, więc był konkretnie zagrzany) – czy z związku z tym na 100% usterką będzie termostat?
1. temperatura podchodziła pod 3/4 i później opadała z powrotem napołówkę.
2. sprawdziłem płyn, dolałem litr.
3. przy kolejnej jeździe już grzał się całkowicie do H – dodatkowo przestało działać ogrzewanie,
gumowe rury dochodzące do chłodnicy 1 gorąca druga nie (po konkretnym podejściu do H trzy razy gasiłem silnik żeby bezpiecznie dojechać do domu, więc był konkretnie zagrzany) – czy z związku z tym na 100% usterką będzie termostat?
zacznij od termostatu, nie droga rzecz
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
ja kupilem xediego z nie dzialajacym wskaznikiem, jak stuknolem palcem w szafe do podnosil sie znowu stuknolem to opadał... wymienialem licznik, czujnik i nic... kupilem wskaznik inny/dodatkowy czujnik od niego pasowal w blok silnika i teraz mam dokladna temperature, u mnie wiatraki wlaczaja sie przy 95stopniach, czy u Was tez cos koło tego?? jak jade to temperatura jest ok, jak sie zatrzymam i auto jest na postoju na jalowych barszo szybko rosnie do 95, wentylatory, spadnie do 90-92 z minuta moze dwie znowu 95 i znowu wentylatory, tak powinno byc?? nie wiem jak jest w mazdach ale np w Bmw w silnikach V temperatura silnika jest wyzsza od 4 garowca badz rzedowej 6-tki. czy jest jakis czujnik do xediego zeby wentylatory wlaczaly sie przy 90stopniach?? szukalem ale ciezko....
dzieki za jakies porady, pozdro
dzieki za jakies porady, pozdro
- Od: 26 lut 2013, 01:59
- Posty: 32
- Skąd: WAWA
- Auto: XEDI CA KF 97r.
może wiele nie wniosę, ale u mnie też na postoju często włącza się wentylator, chyba ten typ tak ma 

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Crenshaw napisał(a):może wiele nie wniosę, ale u mnie też na postoju często włącza się wentylator, chyba ten typ tak ma
Ciezko jest mi sie do tego przyzwyczaic, denerwuje mnie to... Zawsze jezdzilem beemkami na visko, tam ciagle chodzi wiatrak i jesli jest wszystko sprawne nie ma prawa przekroczyc pionu a tutaj do 95stopni mi dochodzi i dopiero wtedy zalacza sie wiatrak, szukam jakiegos czujnika ktory zalaczy mi wiatrak przy 90 stopniach,
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- Od: 26 lut 2013, 01:59
- Posty: 32
- Skąd: WAWA
- Auto: XEDI CA KF 97r.
to chyba byś musiał wymienić termostat na taki który się otwiera przy 90'C

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6