Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez Bimbak » 30 mar 2006, 17:48

qlesh napisał(a):I cisza.. Chciałem spytać czy ktoś z was już założył sprężyny z firmy Jamex

no zobacz pare stron wstecz... LoB już szoruje brzuchem po asfalcie swoim GE, ja dziś dostałem sprężynki i jutro lądują w aucie :]
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez KosteK » 30 mar 2006, 17:58

Ja w sobote jade do mojego "projektanta" rozpórki. Springi leżą już 2-gi tydzień w pokoju ... i na mnie patrzą :| Po weekendzie się doczekają. Jak tylko będzie "komplet" na Madzi zapodam foto.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez bartek_bart » 30 mar 2006, 18:36

KosteK napisał(a):do mojego "projektanta" rozpórki.


moja rozpóreczka też już się robi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez qlesh » 30 mar 2006, 21:08

Heh.. doceniam, ale odpowiedzi na moje pytanka dalej nie ma :( Poczekam jeszcze. Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś posiadający 626 GE. Głównie mi chodzi o to czy jest jakaś różnica oprócz obniżenia budy, czyli jak z twardością tych springów?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez KosteK » 30 mar 2006, 21:18

qlesh napisał(a):czyli jak z twardością tych springów?

Progresywne sprężyny cechują się tym że dostosowują się do stylu jazdy. Jak jedziesz ostro, szybko w zakrętach powinny być twarde. Jeśli lightowo, to powinny zachować się bardziej elastycznie.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez qlesh » 30 mar 2006, 22:57

Progresywne.. czyli jakie? Po czym to poznać, że one są progresywne? Wiem, że tam chyba mniej się uginają przy większych obciążeniach czy jakoś tak.. ale tylko tyle :D
Właśnie chcę jeździć szybko w zakrętach, w łukach, nie chce nurkowania przy hamowaniu i kołysania auta przy zmianie biegów przy przyspieszaniu. Mam nadzieje ze dobrze wybrałem :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Udesky » 30 mar 2006, 23:15

O ile sie niemyle to progresywne polegaja na tym ze kazde ugiecie jej o np 1 cm jest nastepstwem tego ze przykladowo kladziesz na nia 100kg i ona o 1cm w dol, ale zeby ugiela sie o nastepny 1cm musisz juz dolozyc dodatkowo 200kg (a nie kolejen 100kg), potem 300kg itd. A na zwyklych 100kg i 1cm dokladasz kolejne 100kg i kolejny cm w dol. Tak to wyglada w teorii z tego co czytalem.
Mam nadzije ze zrozumiale napisane. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Boris86 » 30 mar 2006, 23:33

yyy...no chyba nie do końca....
Z zewnątrz najłatwiej widac to po uzwojeniu.
Spreżyny progresywne gdy spręzyny są wyjęte nie mają równo oddalonych zwojów.
Zwoje najwyższe (w spreżynach z pojedynczą progresją) lub najwyższe i najniższe (przy progresji podwójnej) mają mniejsze odstepy miedzy poszczególnymi zwojami drutu.
To o ile dana spreżyna ugnie sie pod danym obciązeniem zależy raczej od stałej sprężyny z której, znając długośc i grubość drutu oraz średnice sprężyny możemy wyliczyć charakterystykę sprężyny oraz wykres jej pola pracy.

Nie zagmatwałem za bardzo ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez qlesh » 30 mar 2006, 23:47

No mnie sie tez wydawalo ze to wyglada tak jak pisał Udesky. Z kolei jezeli jest tak jak mowi Boris to te moje progresywne za bardzo nie sa. Jedne są dłuższe, wiekszej srednicy u podstawy i coraz mniejszej ku górze, ale odstęp miedzy zwojami jest taki sam a drugie (pewnie te przednie) mają na pierwszym zwoju malutki odstep od kolejnego (ok. 4cm), pozniej dwa normalne (8 i 9cm) takie same odstępy, a pozniej znowu chyba mały (ok. 5cm) wszystko licząc od osi drutu. Rozumiem ze te niższe i wiekszej srednicy sa na przód. Ciekaw jestem jak sie beda spisywac na drodze. Mam nadzieje ze nie wywalilem kasy w bloto:|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Boris86 » 31 mar 2006, 00:17

To czy mają kształt walca, beczółki czy niepełnego stozka to juz wynika tylko z budowy zawieszenia a nie z tego czy spreżyna jest progresywna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez qlesh » 31 mar 2006, 08:16

Czyli będzie w porządku?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez KosteK » 4 kwi 2006, 10:07

Też jestem już po wymianie:

Sprężynki
Obrazek

Przód przed

Obrazek

i po

Obrazek

Tył przed

Obrazek

i po obniżeniu

Obrazek

Narazie zbyt mało kilosów zrobiłem żeby rozpisywać się o wrażeniach. Pierwsze to takie że jest zdecydowanie twardsza (może to również ze względu na to że zmieniłem naraz koła na letnie :) )
Na zdjeciach rzeczywiście nie ma takiego efektu jak na żywo. W realu dużo fajniej to wygląda.
Nic mi nie stuka, nie puka, wszystko jest wporządku. Dodatkowo wymiany wymagały osłonki amorków (wszystkie) oraz odboje.
Ostatnio edytowano 6 kwi 2006, 11:12 przez KosteK, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez siwy_dymek » 4 kwi 2006, 14:02

No wyglada teraz godnie :) To juz nie samochod terenowy :P <ganja>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez bartek_bart » 4 kwi 2006, 14:43

no KosteK jest teraz elegancko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez siwy_dymek » 4 kwi 2006, 16:40

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 4202QQrdZ1

Panowie tu macie rozporke! Tyle to wg. mnie jets warte!!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Xionc » 4 kwi 2006, 16:41

Takie spręzyny powinny być w 323C od nowości, za wysoko wisi fabrycznie...


.. z drugiej strony, moj brat, ktory jest zainteresowany zakupem 323C stwierdził ze bardzo dobrze na te warszawskie dziury, jeszcze załozy opony terenowe :D
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez bartek_bart » 4 kwi 2006, 21:47

Xionc napisał(a):Takie spręzyny powinny być w 323C od nowości, za wysoko wisi fabrycznie...



zgadzam się w 100% mazdy ogólnie stoją wysoko ale 323C chyba najwyżej i to wszystkie jakie widziałem a do tego seryjne koła 13 cali nie robią dobrego efektu wizualnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez ADi » 5 kwi 2006, 10:10

mam pytanko...właśnie przed chwilą doszły do mnie Jamexy...ale nie wiem gdzie sprawdzić czy są one włąśnie do mojej madzi? jakieś numery czy coś? gdzei tego szukać?

dzieks
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez KosteK » 5 kwi 2006, 10:39

ADi napisał(a):mam pytanko...właśnie przed chwilą doszły do mnie Jamexy...ale nie wiem gdzie sprawdzić czy są one włąśnie do mojej madzi? jakieś numery czy coś? gdzei tego szukać?

dzieks


Jak zamawiałeś to chba podawałeś do jakiego auta... nie sądze żeby przysłali Ci złe :|
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez jesus » 5 kwi 2006, 10:52

ADi napisał(a):mam pytanko...właśnie przed chwilą doszły do mnie Jamexy...ale nie wiem gdzie sprawdzić czy są one włąśnie do mojej madzi? jakieś numery czy coś? gdzei tego szukać?

dzieks


Nr kat. nadrukowany na przednich springach: 100051 | tył: 292

chyba tyle
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje