Ponawiam temat bo nigdzie na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
Czy ustawienie zapłonu do Mazdy 323F 1.5 BA Z5 powinno wyglądać tak?
1. Mostkuje TEN+GND
2. Szukam na kole pasowym 2 znaki
3. Ustawiam lampą żeby lewy znak był na 10 stopni a prawy na literce T(0)
4. Reguluje śrubą wolne obroty na około 750
5. Ustawiam zapłon tak żeby lewy znak pokrył sie z podziałką w miejscu 10 +1
Niektórzy piszą że wystarczy ustawić aby lewy znak był na 10 stopni a prawy na literce T(0) przy obrotach 750 i zapłon jest wtedy ustawiony.
Z service manual wynika to tak. Czyli nic z tego nie wiadomo
http://wstaw.org/m/2012/11/17/zaplon.jpg
Problem z ustawieniem zapłonu Mazda 323F BA 1.5 Z5
Strona 1 z 1
Dwa znaki są, żeby dokładniej ustalić ich położenie, tak mi się wydaje...
Wczoraj ustawiałem zapłon wg powyższej instrukcji na rozgrzanym silniku, bez wcześniejszej regulacji obrotów jałowego i to działa. Mazda odzyskała wigor i nie muli po depnięciu przy niskich obrotach, także sposób metoda raczej poprawna. I faktycznie obroty jałowego troszkę się zwiększyły, więc teraz trzeba będzie je podregulować
Wczoraj ustawiałem zapłon wg powyższej instrukcji na rozgrzanym silniku, bez wcześniejszej regulacji obrotów jałowego i to działa. Mazda odzyskała wigor i nie muli po depnięciu przy niskich obrotach, także sposób metoda raczej poprawna. I faktycznie obroty jałowego troszkę się zwiększyły, więc teraz trzeba będzie je podregulować
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
Po 4 wizycie u mechanika, zabrałem mu lampe do ustawiania zaplonu. Wlaczylem tryb serwisowy. Auto zdechlo, bo osiagalo obroty ponizej 200. Silnik krokowy nie dawal rady z dawka powietrza, wiec nie krecilem sruba na przepustnicy, tej w takiej "długiej rurce", bo to przewaznie tylko powoduje to ze pozniej nie mozna dojsc do ładu z pracą silnika (byli tacy co krecili i skonczylem to wymianą przepustnicy z silnikiem krokowym, czyszczenie tez nic nie daje, wiec nawet nie rozbieralem tej nowej). Otóż jesli auto zdycha na serwisowym trybie i przy zyciu podtrzymuje go jedynie podciągniecie gazu, czyli otwarcie przepustnicy, to istnieje tam śrubka z kontrą, do której sie dostaniemy po sciągnieciu gumowego weza idącego od filtra do przepustnicy (uwaga na przepływomierz, nie rozbierac tuz przed zgaszeniem silnika). W serwisowym podciągamy śrube na 900 obrotów, ustawiamy kąt zapłonu, ja ustawiłem ząbki (wskazniki) na równo z poczatkiem i koncem skali. Auto dopiero teraz pracuje jak trzeba, nigdy nie spada na wolnych ponizej 750, ani tez nie siega powyzej 750. Dodatkowo wymienilem filtr bo byl zapchany, i az sie dławił od ubogiej mieszanki. Obroty falują tylko o grubość wskazówki od tej pory. Sprzęgło przestało rzęzić, samochód szarpać. Auto ma kopa, odpala też od kopa, i już nie kÓpa złomu
A mechanik miał zdziwko, że przyjechalem oddać mu lampę i czteropaka po 20 minutach, całkiem naprawionym autem ;d
- Od: 21 lis 2013, 20:24
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5
atamusex napisał(a): Silnik krokowy nie dawal rady z dawka powietrza, wiec nie krecilem sruba na przepustnicy, tej w takiej "długiej rurce", bo to przewaznie tylko powoduje to ze pozniej nie mozna dojsc do ładu z pracą silnika (byli tacy co krecili i skonczylem to wymianą przepustnicy z silnikiem krokowym, czyszczenie tez nic nie daje, wiec nawet nie rozbieralem tej nowej).
atamusex napisał(a):to istnieje tam śrubka z kontrą, do której sie dostaniemy po sciągnieciu gumowego weza idącego od filtra do przepustnicy
O jakiej srubie mowisz?
-
Przemek323c
Mam głupie pytanie... do czego te lampę podłączyć? i gdzie szukać znaków?
- Od: 22 maja 2013, 19:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G
Czujnik lampy zwykle zapina się na kablu do świecy na I cylindrze (ta najbliżej prawej strony auta) a znaki masz na kole pasowym wału korbowego oraz osłonie rozrządu.
Warto jeszcze zmostkować w złączu diagn. GND z TEN
Warto jeszcze zmostkować w złączu diagn. GND z TEN
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok lampe juz mam
teraz tylko który to ten a który gnd?
- Od: 22 maja 2013, 19:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G
Otwórz złączę a pod dekielkiem znajdziesz opis.
Opis znalazłbyś też na Forum – trzeba tylko z szukajki skorzystać.
Opis znalazłbyś też na Forum – trzeba tylko z szukajki skorzystać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok, dzięki chyba ustawiłem zapłon.
Chyba bo nie wiem czy pierwsze znaki czy na drugie:

Co ciekawe tam gdzie jest GND ja miałem sGND podpisane
dziwne, bo nigdzie w sieci nie widziałem takiego podpisu, ale to chyba było to, bo po złączeniu zworką auto bardzo reagowało na przekręcanie aparatu, a przed złączeniem nie do końca.
Tylko czy oby na pewno patrzyłem na dobre znaki?
Jeśli kręcenie aparatem bez trybu diagnostycznego nie zmienia kąta zapłonu to może powinienem przekręcić go w skrajne położenie, przejść w tryb diagnostyczny przekręcić w drugie skrajne, wyjść z trybu itd. aby przewiosłować to znaków "pierwszych"? Niby kto by dawał znaki pod paskiem, ale z paskiem nie widać podziałki (paskiem od klimy i wspomagania).
Co myślicie?
Chyba bo nie wiem czy pierwsze znaki czy na drugie:

Co ciekawe tam gdzie jest GND ja miałem sGND podpisane
Tylko czy oby na pewno patrzyłem na dobre znaki?
Jeśli kręcenie aparatem bez trybu diagnostycznego nie zmienia kąta zapłonu to może powinienem przekręcić go w skrajne położenie, przejść w tryb diagnostyczny przekręcić w drugie skrajne, wyjść z trybu itd. aby przewiosłować to znaków "pierwszych"? Niby kto by dawał znaki pod paskiem, ale z paskiem nie widać podziałki (paskiem od klimy i wspomagania).
Co myślicie?
- Od: 22 maja 2013, 19:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości