Jest to moja już druga MX-3, poprzednią miałem wypadek. Nie warto było jej naprawiać. W między czasie załatwiania sprawy z ubezpieczalnią sprawcy wypatrzyłem czerwoną PRECIDIE na licytacji. Bylem ją oglądać, od razu mi się spodobała unikatowa wersja
Krótka historia auta:
Mazda przypłynęła do kraju w roku 1995 jako roczny samochód. W między czasie zmieniała parę razy właścicieli. Przez 10 lat jeździła w jednych rękach po czym została sprzedana ostatniemu właścicielowi który zatarł i zajechał silnik.
Dane techniczne:
produkcja: Grudzień 1993r Polift, w sumie to taka wersja przejściowa.
silnik: zmiana zatartego k834 na przedliftowe k801 a ostatecznie kl01 z mazdy 626.
kolor: odcień SQ baza + klar
wnętrze: ciemne, seryjne
Wyposażenie:
-centralny zamek,
-el. lusterka
-el. szyby,
-klimatyzacja,
-ambery przód,
-obrysówki,
-fabryczny 3 stop,
-spojler Eunos/PRECIDIA,
-skórzana kierownica MOMO,
Co najdziwniejsze na nalepce we wnęce nie ma zaznaczonej klimatyzacji, widocznie została doposażona w nią u dealera, na przewodach nawet znalazłem nalepkę że założono w meksyku
Modyfikacje/naprawy od czasu zakupu:
-wyrzucenie zatartego silnika i montaż k8 z rozbitej mazdy wraz z manualną skrzynią biegów w miejsce automatycznej, obecnie kl01
-felgi 17" RH
-malowanie auta, lakier był w tragicznym stanie (rdza) – wyszło średnio
-konserwacja podwozia – będą poprawki
-przelotowy końcowy tłumik + brak kata,
-powrót do oryginalnego oświetlenia postojówek w amberach oraz przednich obrysówkach.
-springi -60/-40 nieznanej firmy, dosyć przyzwoicie się zachowują, lecz tył dziwnie wyżej niż przód.
-lampy tył lexus chrom mocno przyciemnione
-dołożenie el. szyb
-filtr oleju boscha + olej valvoline maxlife 10W40
-wymiana pompy wody
-nowe wszystkie płyny
-nowe gumy oraz smar na przegubach
-zmienione zaciski tył wraz z klockami z poprzedniej mazdy, w której je regenerowałem.
-szklane lampy od wersji eu z czarnym środkiem
-nowa chłodnica wody z mazdy 626
Wiosna 2014:
– swap silnika kl01 z Mazdy 626.
– malowanie pokryw lakierem VHT Wrinkle blue
– lekka polerka kolektora dolotowego
– komplet sprzęgła exedy do KL
– wymiana uszczelniaczy i uszczelek w silniku oraz rozrząd
– nowe płyny i paski oraz łożyska w napinaczach
– lampy przód angel
– oponki 205/40 przód oraz 205/45 tył
co dalej?
-CAI oraz wydech pełen przelot z nierdzewki,
-polerka lakieru,
-zmodzenie jakiegoś gwintu lub wymiana zawieszenia,
-poliuretany.
Zdjęcia
Po zwaleniu z lawety

Malowanie

Trochę już poskładana

Jakoś początek wiosny i powrót do 17

Lexusy tył

Lampy angel przód

SWAP

Temat zakładam niestety drugi raz, ponieważ moje poprzednie konto zostało przypadkowo usunięte. Link: viewtopic.php?f=312&t=157242 Proszę od razu moderatora o zamknięcie starego tematu.