problem z abs w 323f bj

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez euzebisz88 » 20 sty 2014, 20:27

Czyli muszę rozebrać tylne drzwi skoro piszesz ze pod boczkiem.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez xedos1972 » 20 sty 2014, 20:47

tak jak kolega ewemarkam pisze jak układ będzie sprawny to nie ma potrzeby kasowania ( to tylko takie zapiski co jest nie tak )
co do pomiaru ,to chyba że wolisz wypiąć kostkę z modułu i pomierzyć ,rozkład pinów jest w tym temacie na pierwszej stronie ,widok jaki pokazałem jest od strony przewodów czyli piny będą odwrotnie .
plus takiego pomiaru to jaki sygnał dociera do sterownika . u mnie ostatnio mierzyłem to przednie po 1,30 ,jeden tylny 1,25 i drugi 1,19 a mimo to układ abs-u śmiga że hej ,więc przedział producenta ma się nijak .
Ps. może mechanik ci nie wymienił czujnika i śmigasz na starym bo ukręcił śrubę od czujnika i tak zostawił ( a lubią się ukręcać )
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez euzebisz88 » 20 sty 2014, 20:57

Troszkę zgłupiałem już, chyba raczej wiem o co chodzi, tylko problem w tym że nie wiem gdzie się znajduje cały moduł. Na fakturce widnieje czujnik abs tył/lewy za 81zł, lecz sam zaczynam wątpić, że został wymieniony, w końcu wystukuje błąd tylnego lewego czujnika...
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 20 sty 2014, 22:01

Zdejmij kolo widac go bedzie. Poznasz czy przewod jest nowy. A piszac boczek mialem na mysli ten kolo oparcia kanapy. Ale lepiej faktycznie zmierzyc na wtyczce. Modul ABS jest pod akumulatorem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 20 sty 2014, 22:08

czy wymienił to poznasz po kablu w nadkolu i zaślepce ,najlepiej zdemontuj koło i zobaczysz czy jest poprawnie zamontowany czy idealnie dolega do powierzchni ,bo odległość od koronki to musisz zdjąć bęben i nominalny luz to 0.3-1.1 mm .Ja u siebie widzę kostkę modułu pomiędzy akumulatorem a silnikiem ( jak w dieslu jest ?) ja wkładam rękę pomiędzy i wypinam kostkę i kabel jest na tyle długi że wystarczy aby go wyjąć na równi z akumulatorem i pomiaru można śmiało dokonać wystarczy zwykły miernik za 15 zeta .cały moduł jest pod pompą abs-u która jest pod akumulatorem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez euzebisz88 » 21 sty 2014, 18:43

Nie mam aktualnie warunków aby odkręcić koło (brak garażu), a więc odkręciłem boczek, wypiąłem wtyczkę wciskam bolce od miernika iii??? I dupa... nic nie drgną, poszedłem sprawdzić tylny prawy iiii? też dupa... Na mierniku ustawione 20K Ohm i nic nie dryga! o co tu chodzi??? Wychodzi na to, że oba czujniki są rozdupcone? Wystukuje tylko i wyłącznie kod 14...
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 21 sty 2014, 18:50

A dobry masz ten miernik? Pozostale czujniki tzn przednie masz przy kielichach zawieszenia, lewy np w okolicy akumulatora. Zmierz je tez. A najlepiej to sprawdz sobie miernikiem rezystor przy diodzie czy aby na pewno masz miernik sprawny. Druga sprawa wtyczka od czujnika ma bolce a wtyk od instalacji odpowiednio otwory. Na bank dobrze mierzyles? Przepraszam zatakie gdybanie ale cos zle chyba robisz.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 21 sty 2014, 18:59

Chyba odwrotnie? Wtyk od instalacji ma bolce a wtyczka ma otwory... Przynajmniej przewód z otworami prowadzi gdzieś pod spód bagażnika. Druga sprawa, że mój miernik jest raczej trafiony... Sprawdziłem osobno rezystor i tez dupa...
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 21 sty 2014, 19:01

Tak myslalem. A tą wtyczka faktycznie moglem sie pomylic. Miernik pewnie ma tylko uszkodzone przewody.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 21 sty 2014, 19:52

Mam już inny miernik i czujnik pokazuje 1.22, prawy pokazuje 1,21. Czyli są ok ale nie do końca bo troszku za mało z tego co wyczytałem. Tylko czy sygnał dochodzi do modułu... Całkiem możliwe, że jest gdzieś przerwany kabelek, zauważyłem że przy lewej wtyczce był przewód izolowany, ale jest za zimno żeby teraz to zobaczyć, ewentualnie jutro. Teraz abs działa idę zobaczyć czy nadal jest błąd i spróbuje skasować.

Dopisano 21 sty 2014, 19:07:

Właśnie byłem sprawdzić błędy. Wystukało kod 13 i 14. czyli tylne lewe i prawe, pewnie po odłączeniu wtyczek tak się stało. Mogę dać sobie rękę uciąć ze to wina tej izolacji. Troszkę poruszałem miejsce które było izolowane i po 3 próbach udało się skasować oba błędy w tym momencie nie ma żadnych błędów na ABS. Mam nadzieje że tak już zostanie... Już się nie będę cieszył tak jak ostatnio bo xedos znowu ostudzi moją radość i abs nie będzie działać następnego dnia :) <czarodziej>
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 21 sty 2014, 21:58

Probowales moze wypinac wtyk ten glowny? Moze przysniedzial. Mozesz zawsze psiknac go jakims specyfikiem typu kontakt itp. Ja swoj wtyk zapackalem smarem miedziowym. Chodzi o zabezpieczenie przed korozja.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 21 sty 2014, 22:02

Główny wtyk? Nie wiem o którym piszesz. Chodzi Ci o ten koło modułu? Póki co żadnego nie psikałem niczym ale na pewno spróbuje. Chcę jak najszybciej sprawdzić tą izolacje na przewodach. Zaizoluje na nowo ewentualnie zmienię przewód na nowy.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 22 sty 2014, 00:47

Tak glowny na centralce. Pod akumulatorem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 22 sty 2014, 17:28

No i dalej nie ma Abs... Zaczyna mnie to juz denerwowac.

Dopisano 22 sty 2014, 21:08:

Udało mi się odzyskać stary czujnik ABS, wygląda na to że jest sprawny. Na mierniku wskazuje opór 1,81 czy to nie jest za dużo? Druga sprawa czy ten "dzyndzel" na czujniku powinien być ruchomy czy czujnik działa na zasadzie krańcówki i jest nie ruchomy? Skoro ten czujnik jest sprawny to przewód do lewego czujnika jest gdzies przerwany.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 22 sty 2014, 22:18

Dlatego proponujemy cały czas abyś zmierzył oporności na wtyczce do modułu ABS (główny wtyk, pod akumulatorem). A ten dzyndzel ma się nie ruszać, cały czujnik powinien mieć zwartą budowę, żadnego ruchomego elementu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 22 sty 2014, 22:26

Z miłą chęcią zrobiłbym to w tym momencie ale nie mam aktualnie żadnych warunków. Co najwyżej latarka w gębę i próby na mrozie... ;) Poczekam do weekendu i może uda mi się popróbować w garażu u znajomego. Czy oporność czujnika 1,81 nie jest za duża?
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez xedos1972 » 22 sty 2014, 22:53

jest za duża, producent podaje 1,3-1,7 z niższą wartością sterownik sobie jakoś radzi i też pewno do jakiejś wartości ale z większą odczytuje jako zepsuty . warunki są kiepskie na takie dłubanie ,musiał byś czekać do rozgrzania kabla bo tak łatwo nie wyjdzie do góry ,tak samo będzie trudno wypiąć wtyczkę z modułu jak jej jeszcze nie ruszałeś .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez euzebisz88 » 23 sty 2014, 15:17

No właśnie. Więc może poczekam z tym abs'em, zrobi się cieplej to od razu zabiorę się za sprawdzanie, chyba że uda mi się wjechać do kogoś na kanał. Jak mogę poznać czy ten czujnik, który pokazuje 1,8 jest oryginalny a nie jakiś zamiennik? Może ma za dużo ale nie jest powiedziane że nie będzie działał. Taką samą sytuacje z ABS miałem na tym czujniku 1,8 czyli, abs raz był raz nie było. Tak samo jest teraz.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez xedos1972 » 23 sty 2014, 16:38

może masz i rację ważne aby poprawnie odczytywał obroty koła . jak już pisałem u mnie dwa nie odpowiadają normom producenta i układ działa poprawnie ,pamiętaj też o tym ze nie zawsze to musi być uszkodzony czujnik skoro masz nowy i układ nie działa i jak wykluczysz jeszcze uszkodzenie kabla do samego modułu to właśnie uszkodzeniu mógł ulec moduł Abs-u tak było w moim przypadku .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez euzebisz88 » 23 sty 2014, 20:20

Posprawdzam wszystko co się da. Zacznę od samego kabla, mam nadzieję że to tylko on jest walnięty bo mogę go sobie samemu posprawdzać, ewentualnie zmienić a z modułem myślę że to już inna bajka nie dla mnie a płacić mechaniorom nie chce bo nie będę pewien czy akurat zrobił to co miał... Skoro samochód ma seryjnie ABS, to trzeba zrobić tak aby był.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron